Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U deváťáků z Ostravy vede vodka, po obědě si dají pivo, ukázala anketa

Překvapení učitelů, souhlasné přikyvování psychologů. Tak skončila anketa MF DNES v Ostravě, ve které více než stovka deváťáků na třech základních školách anonymně odpovídala na vztah k alkoholu. Zjistila, že 97 procent z nich má zkušenost s alkoholem. V oblibě vede vodka, výjimkou není ani pivo po rodinném obědě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ramride

Když jsem se opil poprvé,

bylo mi 15. Druhý den, když jsem měl naprosto děsivou kocovinu, se mě mamka zeptala, jestli se cítím dospěle. Odpovědí bylo moje skučení. Vysmála se mi a pak už to neřešila. Bylo to kruté, ale člověk si musí najít "hladinu" co nejdřív. Od 17ti let jsem radši skoro abstinent.

0/0
18.6.2012 8:03

ducatofil

No a co?

Myslíte, že za v 70.letech jsme se ségrou na devítce nedostali doma od rodičů, popř. u prarodičů po vepřoknedlo pivko, nebo, když jsme s nimi slavili Silvestra, že jsme byli na suchu, že jsme si snad připíjeli limonádou místo vínka, nebo, že nám při nachlazení neudělali čaj s rumem - alespoň jsme pak po 18 neměli chuť začít chodit denodenně do hospody, jak se běžně stávalo u "vychovaných abstinentů".;-D;-D;-D

0/0
17.6.2012 7:13

Achille Volfoni

Re: No a co?

no jo...ale taky vás rodiče nenechali nasávat do mrtva....

0/0
17.6.2012 11:29

udernikudrik

Re: No a co?

Tady jde ale hlavně o to,že si začínají ničit organismus,který ještě není zralý.Já jsem začal pravidelně pít až mnohem později,ale ne do bezvědomí.chutná mi to.

0/0
17.6.2012 11:51

opportunity

Re: No a co?

Tohle považuju za normu, taky jsem to tak měla. A než mi dcera dosáhla 18ti, taky jsem jí zakazovala pít kdekoliv venku - věděla, že si může dát pár panáků doma bez možných problémů.

0/0
17.6.2012 12:17

dezo007

"Holky si kupují krabicové,"

"Holky si kupují krabicové,"----JJ holky maji vkus;-D;-D,taky sem zacinal na vodce CRYSTAL nebyl problem vypit dve za dve hodky a ted dam sotva 6piv,vetsina lidi si tim projde ale zalezi na tom jak maji velky kakanec v hlave,vetsina kamaradu se vyblbla ale nezustala u toho to zalezi na rodicich jak se k tomu postavi.matka rekla nepij a kdyz neco vyvedes(15roku)tak si poneses nasledky sam a zadna pomoc vytahovani z problemu.v dnesni dobe parchanti udelaj problemy a rodice jeste rvou-ne na ne.A tim je v tom de fakto podporuji.

0/0
16.6.2012 19:23

Achille Volfoni

študenti nasávají....

...a pak u maturity bulí,protože jsou blbí jak tága

+4/0
16.6.2012 19:02

dezo007

Re: študenti nasávají....

a maji moznost se jeste proti tomu odvolat a pak jeste druhe kolo maturit a nejspis zavedou jeste treti kolo pro jistotu-no jo fakt ve stresu--rum,pivo,vodka

0/0
16.6.2012 19:25

Seven

To je vsechno v pohode :)

krome chlastu, cigaret atd se ted rozrusta novy fenomen. Jiste nekteri chodite napr. do Avionu ci Futurum v Ostrave, vsimnete si veslujicich 13-15 letych holek, kdyz si sednete na lavicku a chvili posedite nektere prijde a za mirnou uplatu Vam udela co na ocich uvidi :D:D:D. Co se v mladi naucis jako by jsi ve stari nasel ze ? :)

0/0
16.6.2012 16:08

Bouše

Podle mne není na škodu zažít období chlastání a kouření,

ale je zapotřebí tomu zavčas "přitáhnout opratě." Slabší kusy tomu propadnou, ale u těch je vcelku jedno, kdy začnou, protože to mají v genech. :-)

0/0
16.6.2012 10:48

inkognito79

Re: Podle mne není na škodu zažít období chlastání a kouření,

a je lepší se vyblbnout do dvaceti než blbnout ve třiceti

+1/0
16.6.2012 14:43

Seven

Re: Podle mne není na škodu zažít období chlastání a kouření,

je lepsi blbou cely zivot protoze v podstate o nic nejde :)

0/0
16.6.2012 16:10

andre01

Proč jsou tak velká čísla?

Proč jsou tak velká čísla? Protože i když napíšeš, že si v 15 ochutnal víno tak experti to hned překroutí že chlastáš.

.

Navíc taková anketa je poněkud zybtečná na základní škole. Pokud je anonymní tak samozřejmě, že všichni napíšou že už pili. Taky jsem chodil na základní školu a neznám šlověka co ty ankety vyplňoval celé tak jak měl :-).

+2/0
15.6.2012 23:42

Smrtonoška

Alkohol :-)

Jak chtějí vymáhat po dětech, aby nepili alkohol, když se za alkoholické nápoje považují nápoje s 0,5% a více, všechny nápoje co mají méně jsou v legislativě vedeny jako nealkoholické nápoje. A dále máme spousta skrytého alkoholu v cukrovinkách, taky to není brané jako požívání alkoholu!

Lidi proberte se, pivo a víno je jen progrese užívání alkoholu u mladistvých, nikoliv její přímí nástup užívání!

U většiny lidí to stejně nevede k závislosti na alkoholu.

Neřešte to.

S pozdravem!

0/0
15.6.2012 21:46

pivopad

Po česky

Tyhe články se objevují s železnou pravidelností.Spíš mi vadí , že tyhle kecy a průzkumy vůbec někdo financuje.Jak píšou podemnou,v příspěvcích, Odchod z osmičky jsme oslavili pořádnou pijatikou čůča, na střední jsme mezi ranním a odpoledním vyučováním chodili na dvě, na čundrech pili rum, no a na vyšce už nám bylo 18, takže vlastně už to bylo legální, a tolik jsme nepili:-) píšu o osmdesátých létech.Když už nas policajti chytli v hospodě tak to někdy stálo stovku pokutu a někdy ránu obuchem, žádne komedie se sociálkou jako dneska, takže krásné vzpomínky a článek o ničem:-)Rv

+1/0
15.6.2012 20:04

anesteziolog1

To je hrůůůůza ta dnešní mládež!!!

čkánek jak z filmu pro pamětníky.... pojďme si povyprávět jak to za nás nebylo ;-D

0/0
15.6.2012 19:14

Kaštan Žalud

Je to všude...

Tohle co se ti píše je po dlouhé době přesný obraz toho, jak to dneska je po celé Čr, takže žádná specialita Ostravy.

Jak zde všichni píší, je to normální, vždy tu to bylo a bude. Hodlám si i tvrdit, že obstarat si alkohol je dnes daleko těžší, než bylo dříve (dalo by se říct před 7 lety) a rok od roku je to stále těžší a těžší. V hospodě nenalejou ani náhodou, leda když jsi s pár lidma, kterým je už po 18 a koupit si flašku, či pivo v supermarketu je 50 na 50. Takže jestli se tvrdí, že alkohol u mladých je horší než kdy jindy, je to omyl, nýbrž přesný opak, jen se to dříve tak nezkoumalo.

Takto to je z první ruky od šestánáctiletého.

+2/0
15.6.2012 17:56

Salsa Verde

Re: Je to všude...

Presne tak, za mych mladych let to nebylo jine a to sme byli vyberova trida, vicelete gymnazium.. a pokud vim, z nikoho neni dneska ( cca po 15 letech) alkoholik nebo jina pochybna existence

0/0
17.6.2012 10:12

Generál Ugarte - inmortal

Hrůza! Babičku zavřít až zčerná.

"Řada z nich přiznala, že občas pije s rodiči nebo dalšími členy rodiny. "Když obědvám u babičky, dávají mi k obědu pivo. Po jídle, na vytrávení," uvedl jeden z chlapců."

0/0
15.6.2012 17:14

sámvelkýmao

Re: Hrůza! Babičku zavřít až zčerná.

babička pude. ohrožování mravního vývoje nezletilého.....kdyby chudák stará věděla, že týpek dal před obědem flašku absintu......;-D;-D;-D

0/0
15.6.2012 18:27

Generál Ugarte - inmortal

Nechápu zájem novinářů, dělat z toho aféru.

Jak už tady padlo mnohokrát, taky jsme v 15 pili a nic nám to neudělalo.  :-)

+2/0
15.6.2012 17:07

motke

Re: Nechápu zájem novinářů, dělat z toho aféru.

V 15cti jsem začal s jabčákem,dnes je mi 50sát a blbý jsem furt,no.:-/

0/0
16.6.2012 9:26

Bouše

Re: Nechápu zájem novinářů, dělat z toho aféru.

Tak ono těžko očekávat, že pravidelné pití alkoholu vám nějak vylepší IQ. ;-D

+1/0
16.6.2012 10:42

DAVIDIANUS

Je někdo v tomto státě,

kdo by měl docela malinký zájem na tom, aby se nechlastalo;-D ???

+2/0
15.6.2012 17:04

sámvelkýmao

Re: Je někdo v tomto státě,

možná nějakej agresivní abstinent-rétor a mentor.....;-D;-D;-D

0/0
15.6.2012 18:28

5_reinkarnace

Obraz dneška?

No mně bylo 15 ještě za komoušů a chlastali jsme taky (víc než piju dnes). Takže nevím proč by to mělo být dnes jiné?

+4/0
15.6.2012 16:49

Chytry.Levicak

a poprvé jsem si cucnul piva

na dovolené v 5 letech.v pivnici měli limonády jen občas.myslel jsem,že pěna a pivo budou sladké a brrr:-)

0/0
15.6.2012 16:07

eterson

*-*

Dokud budem mit zakony na trestani prodeje alk. tak mekke jak je mame tak se nic nezmeni...

+1/0
15.6.2012 16:05

DAVIDIANUS

Re: *-*

To není o zákonech, ale o jejich vymahatelnosti....

+1/0
15.6.2012 17:05

Generál Ugarte - inmortal

Re: *-*

Zrovna v tomto případě je nízká vymahatelnost víceméně positivní.

+1/0
15.6.2012 17:07

Chytry.Levicak

je rozdíl

pouhá první ochutnávka alkoholu třeba ve 14 letech.nebo kdyby ten člověk i v tak nízkém věku na ten alkohol přivykl.takže těch 97 procent jak uvádí článek mě neudivuje. na základce jsem nikdyy nepil alkohol.až teprve v 18 letech jsem i dal první piva.takže do 20 let jsem jich měl jen málo. vodka je hnus.

0/0
15.6.2012 16:05

mbem

To je ale logika...

Policisté na prázdniny chystají desítky kontrol. Tedy místo toho, aby omladina naučila v klidu pít pivo/víno v hodpodách a barech pod dohledem, policejníma śťárama je vyženem do parků a za města, kde se ztřískaj tvrdým do bezvědomí...

+1/0
15.6.2012 15:48

kunta_kinte - padly u Bydzova

Tak von takovej panak

na kuraz pred pisemkou neuskodil.:-)

+1/0
15.6.2012 15:26

sámvelkýmao

Re: Tak von takovej panak

jen ne panák mléčného koktejlu....to by nemuselo dopadnout dobže, to znáte.....;-D

0/0
15.6.2012 18:33

greybeard-

Tak nějak mi to nevadí,

je mi už 65, ale pokud mne paměť neklame, nebyli jsme o nic lepší. Holky, ciga a pivko byly součástí našeho života když nám bylo 15. Přežili jsme to a nemyslím, že to zanechalo následky. Co se v mládí naučíš..........................;-)

+4/0
15.6.2012 15:23

mystery

Re: Tak nějak mi to nevadí,

asi tak. Co jsem nevypil od 15 do cca 20 let, to už jsem nevypil. Nějak bych to nedramatizoval.;-)

+4/0
15.6.2012 15:24

kunta_kinte - padly u Bydzova

Re: Tak nějak mi to nevadí,

Presne, po tech dvaceti uz ma potreba se ozrat znacne klesala a ted si dam uz obcas par pivek a vetsi oziracka uz jen na nejake vyznamne dny. ( A ty uz nejsou, jako drive, kadzy druhy den.. ):-)

+1/0
15.6.2012 15:27

Beham Bosky

Re: Tak nějak mi to nevadí,

;-D;-D;-D

0/0
15.6.2012 15:49

ajureckova

Re: Tak nějak mi to nevadí,

Typicka ukazka uvazovani vesnickeho balika.

0/0
15.6.2012 19:30

kunta_kinte - sberatel BANu

Re: Tak nějak mi to nevadí,

Ano, takto Vas komentar bez uvedeni nejakeho argumentu skutecne vypada. :-)

0/0
16.6.2012 20:22

Chytry.Levicak

Re: Tak nějak mi to nevadí,

tak tehdy byla jednodušší doba.člověk se za komunistů moc nemohl realizovat,tak často sáhl po chlastu a cigaretách.

0/0
15.6.2012 16:06

CCblue

Re: Tak nějak mi to nevadí,

V 80. letech to samé. Byl jsem vyjímka, že jsem na pravidelné pařby spolužáků z gymplu nechodil. Nevidím v tom žádnou významnou změnu.

0/0
15.6.2012 18:20

dunil_3

No my začali tak ve druháku

...takže se zas tak nic moc nezměnilo od 90. let.

0/0
15.6.2012 15:20

mahal

No a?

v prvaku jsem taky lil

+3/0
15.6.2012 15:05

arné knobloch

Re: No a?

přesně, nic nového.

Já si jí upředl i během písemné maturity. Holky chtěli opít hlídajícího profesora a daly před tabuli 12 lahváčů. Jelikož lahváče před tabulí by mohly případné návštěvě připadat nepatřičné, nebohý profesor je dal mně abych mu je pohlídal. Nakonec si dal jednoho, já osm a spolužák zbylé tři. Když si pan profesor šel pro druhé pivo, už nebylo. A písemná maturita s osmi kousky v žíle dopadla za 2. :-)

+1/0
15.6.2012 16:40

5_reinkarnace

Re: No a?

Jo jo my jsme vypili o maturitě půlku myslivce, který měl být jako dar pro předsedu komise. Pak jsme ho dolili vodou a vrátili do lednice;-D

+1/0
15.6.2012 16:51

fošna

To nejsou 9. tˇáci

ale prváci..... do této skupiny je uvrhla legislativa,   co si pamatuji z prváku ,,jsem r. 71., tak 1/2třídy  měla již zkušenost s alkoholem, někteří s děvčaty...a na pivo po škole chodili taky.

Vytvoření 9. tříd ,,z5" mělo řešit nezaměstnanost v roce  ..."   jinak jsem tento krok nikdy nepochopil.  Teď budou všichni řvát, že za nich to nebylo....  blbost...

0/0
15.6.2012 14:02

fošna

Re: To nejsou 9. tˇáci

-jenom totální ignorant společnosti mohl nechat na základní škole :  školáky ,,děti"  a  puberťáky  15 letý  experimentující již s výše zmíněnými látkami  sexem atd......  ,, již si nepamatuji , kterej ignorant dělal min.škol. v roce 199....?

0/0
15.6.2012 14:05

WegaCZ

Obraz společnosti?

Sakra, každá generace chlastala, jen se vždycky vypráví, že ta současná je nejhorší. Jsou to jen kecy.

+6/0
15.6.2012 13:33

sandar

Re: Obraz společnosti?

přesně;-Dmyslel jsem úplně na to samé, co asi dělali ve svých 15 letech ti co smolili tento článek, ti psychologové a učitelé, atd....

0/0
15.6.2012 13:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.