Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlé policejní passaty mají problém s radary. Další míří do servisu

Policie má problémy s passaty určenými na chytání silničních pirátů. V Ústeckém kraji už musely být odstaveny oba rychlé vozy, které severočeská policie před dvěma měsíci dostala. Porouchaná je nejdůležitější část výbavy - radar. Podle policejního prezidia jde pouze o softwarovou závadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nicus

jak to vyřešit

a co kdybychom se všichni dohodli a jezdili podle předpisů? Pak totiž nebudou zaplaceny 2x (z rozpočtu PČR + z pokut) a stanou se tedy v očích veřejnosti prodělečnými resp. nebude čím obhájit jejich nákup (je to přece tak výhodné když se zaplatí z pokut) a takové vozy tedy nebudou potřeba a třeba se místo toho koupí něco užitečného, třeba výukové prostředky pro osvětu mladých řidičů nebo hasičské auto :-)

0/0
16.6.2012 23:53

Qíteček z 666 zahrádky

Re: jak to vyřešit

Dyť to nejde. Nikdo nespočítá, kolik je v ČR neukončených třicítek, značek zarostlých v křoví, křižovatek, co by měly rušit omezení, ale bez značky.....

+1/0
17.6.2012 20:39

Patolog

Špičkový výrobek

Který nefunguje????????;-€

0/0
16.6.2012 10:03

cuncon

jj

kdo jim dal pokutu,kdyz jeli 306km za hodinu?:-P

+2/0
15.6.2012 18:49

Ramios

Re: jj

sundat blbotronovou helmu a zapojit mozek :-)

+1/0
16.6.2012 9:56

akro

Ramet

Ramet Kunovice sice opět po fiasku polského výrobce systému polcam dostal zakázku a ona se jaksi trošku nepovedla? No dobrá, policii už sice nebudou 'postupně po vyřazení passatů s polcamem hrozit právní blamáže z prohraných soudních sporů kvůli neprůkaznému měření-neměření, neboť polcam neměří nic, jen počítá ujetou vzdálenost a pixely na obrazovce, ale to by ramery 10 musely fungovat. Skoro to vypadá, že nacpat vyhodnocení do tabletu místo notebooku a ještě k tomu přidat online propojení s databázemi a jako bonus též pasivní režim provozu je nad síly dodavatele.

0/0
15.6.2012 17:59

nakej_nick

tak na zakončení pracovního týdne jedno srdečné poděkování

http://www.youtube.com/watch?v=8YZdjX3YHMs

0/0
15.6.2012 17:59

marpaj

se spokojeným sebevědomým úsměvem

Fotka klidného vyrovnaného silničního vraha. A zase je čemu dělat PR

+1/0
15.6.2012 15:55

jisi258

No hlavne maji problemy...

,, ze prejeli mladeho kluka na 125ce motorce, kdyz se bezhlave otoceli do protismeru. Rv

Cekam, ze budou padat hlavy. ;-O

+3/0
15.6.2012 14:28

II cane sporca

Re: No hlavne maji problemy...

Ty jsi tam u toho byl a videl celou udalost na vlastni oči?

+1/0
15.6.2012 15:03

prezidentperon

Re: No hlavne maji problemy...

Že ty jsi policajt?;-D

+2/0
15.6.2012 16:18

radaumacher

Re: No hlavne maji problemy...

Na rozdíl od vás on jen položil nejrozumnější otázku, kterou lze vymyslet na předpojatý komentář o nějaké události.

+1/0
15.6.2012 17:01

akro

Re: No hlavne maji problemy...

Pokud stálo život mladého kluka to, že policisté se vrhli do otáčení kvúli tomu, že naměřili protijedoucímu na padesátce 63km/h, pak je v tomto státě něco špatně.

+7/0
15.6.2012 17:47

Ubaram

Re: No hlavne maji problemy...

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/policejni-passat-se-v-dobrisi-vazne-otacel-za-zmerenym-jel-63-km-h/

0/0
16.6.2012 13:24

ajk

Re: No hlavne maji problemy...

to je teda síla.....takže tady máme privilegovanou skupinu která z nedbalosti(co jiného je nepodívání se do zrcátek když chci odbočit) zabila člověka a prohání se po našich katastrofálních dálnicích 306 km/h???a to se mám jako cítit bezpečněji???8-o......pomáhat SI a chránit SE......

0/0
16.6.2012 15:50

Jozxyqk

budu jezdit předpisově

až se nebudou zase dělat nesmyslné omezení (jako např. 110km/h na D1 Brno - Olomouc), 40 a 50km/h ve městech, kde nic kolem není a v pohodě se dá jet 70km/h a stejně tak mimo obec kde se dá bezproblému jet 110km/h a je tam 60km/h....

+7/0
15.6.2012 13:39

nakej_nick

si přisadím

- celé obce zóna 30 km/h (kdesi západně od HK, tomu se mi ani nechtělo věřit)

- omezení rychlosti u staveb na 50 nonstop, i když tam není ani noha (trasa Hranice - Frýdek, opravy mostů)

- 70 > 50 -> 30 -> kruháč mimo obec, přičemž omezení začíná až stovky metrů před nimi (obchvat Holic) - asi někdo myslí i na auta s nefunkčními brzdami

legální X legitimní http://www.autoweb.cz/beran-inteligentni-semafory-a-jine-medvedi-sluzba-ridicum/

+2/0
15.6.2012 14:00

juniorms

Kdyby za ty peníze raději nakoupili mobilní váhy...

....tak by jich měli tolik, že by mohli zvážit každý kamion. Věřím, že by se to určitě rychle projevilo na stavu našich silnic i na objemu vybraných pokut . . . . provozovateli můžou určitě ve správním řízení "napařit" větší pokutu, než nějakému rychlejedoucímu cvokovi;-)

0/0
15.6.2012 13:27

marilin2

Re: Kdyby za ty peníze raději nakoupili mobilní váhy...

Nesmysl! Nejvíce zatěžují silnice přetížené auta se dřevem. Jakmile se zváží první kamion, tak z lesa nevyjede ani kolo! Normálně jezdí naprdlý na 45-50 tun, ale jsou případy , kdy vezou i k 60 tunám. Vzhledem k "systému včasného varování" tak ujdou nejen postihu, ale po pauzičce jedou z přeloženým kamionem dál. A ostatní řidiči pose... se na rozbitejch silnicích.;-€!!

0/0
15.6.2012 13:57

akro

Re: Kdyby za ty peníze raději nakoupili mobilní váhy...

Řidič nesmí za jízdy držet v ruce ani jiným způsobem telefonní přístroj, nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení. Tedy ani mikrofon CB radiostanice. Docela by mě zajímalo, kolik porušení tohoto zákazu bylo (v případě kamionů a CB) zjištěno a postiženo za posledních 5 let. Pokud se nemýlím, že ani jedno, pak nechápu, proč to v zákoně vůbec je. Systém včasného varování evidentně funguje lépe než Policie České republiky.

0/0
15.6.2012 17:51

Patrik Šebesta

Re: Kdyby za ty peníze raději nakoupili mobilní váhy...

silnice hlavně zatěžují přetížené kamiony se vším možným...

... i kdyby systém kaminů fungoval, tak není problém rozhodit sítě, ěnkoho lapnout... a po nějaké chvíli opět. mezitím mohou třeba hlídkovat...

Takto by měla totiž vypadat policejní práce - ne sáhodlouhé megapřipravované kontroly, ale denní pravidelné a rutinní kontroly - kamiony na dálnicích (známky, přetížení, jízda v levém pruhu), závodníci, lepiči atd. atd.

.

Nějaký starosta Rudy Giuliani to zavedl v New Yorku - nulová tolerance se tomu říkalo, a dnes je NY bezpečnější než Praha !!

0/0
15.6.2012 19:31

Jan Gutbayer

FSM

Výjimečnější je pak ještě to, že vozy mají řazení nejen vedle sedadla, ale i pod volantem. - OMG, kde jste toho skrabala vyhrabali?

.

Jinak ridici: detekovat a kdyby neco, nastudovat FSM na D-Fensovi. Nedame svou kuzi lacino!

+4/0
15.6.2012 13:18

Solenza

Re: FSM

Řazení u volantu měl již i Trabant. Prostě Das Auto. To se pozná.;-D

+1/0
15.6.2012 13:44

totaknení

Re: FSM

no a co? mě přijde že dvojí řazení navíc jedno pod volantem nemá každý auto, nebo se pletu?

0/0
15.6.2012 14:56

Tomáš Kocian

Tak když je pro ně priorita radar

tak si měli odpustit nákup nových Pašíků a nakoupit jen ty radary. Za těch 20 mega by jich bylo tak 200. To by se vydělávalo :) Bez práce... Ušetřili by za benzín, za obsluhu aut a jen by kasírovali :)

+1/0
15.6.2012 13:08

josef.hala

Jak asi může probíhat měření za jízdy v obou směrech?

0/0
15.6.2012 12:49

nakej_nick

Re: Jak asi může probíhat měření za jízdy v obou směrech?

ve stejném i v protisměru

0/0
15.6.2012 12:55

josef.hala

Re: Jak asi může probíhat měření za jízdy v obou směrech?

Mně šlo spíš o tu jízdu v obou směrech najednou, jestli mi rozumíte...

0/0
15.6.2012 12:56

nakej_nick

měří i za jízdy v obou směrech

správně: měří v obou směrech i za jízdy

to už jsou na zdejší redaktory moc jemné vyjadřovací rozdíly

0/0
15.6.2012 13:12

josef.hala

Re: měří i za jízdy v obou směrech

Inu, co čekat od lidí od péra... :D

0/0
15.6.2012 13:13

totaknení

Re: měří i za jízdy v obou směrech

ale pochopili jste to ne? tak o co jde? navíc je ta věta správně - protože nejde o to, že měři v obou směrech a navíc i za jízdy, ale že za jízdy měří v obou směrech

0/0
15.6.2012 14:59

akro

Re: měří i za jízdy v obou směrech

No s měřením v obou směrech bych byl velice opatrný. Radarové měření přijíždějících vozidel z klidu a radarové meření obou směrů za jízdy na principu Dopplerova jevu je právně dost problematické. Laserů se to netýká, ty měří přímo a ne cosinový průmět do osy radaru ale u mikrovln a dopplera to problém je. Šikovný právník z takového měření řidiče poměrně snadno vyseká. Jediné právně  neprůstřelné měření je ve směru jízdy a nepohybujícím se radarem s prokazatelným úhlem měření. Ale to, co česká policie občas předvádí je velké dobrodružství zcela mimo zákonné rámce. typické je měření v zatáčce a ještě vozdilem, které stojí šikmo, takže v podstatě měří v ose jízdy. Chyba? Pouhých 10km/h v neprospěch měřeného řidiče při stotřicítce plus technická odchylka radaru 3%, celkem skoro 15km/h. Za dva tisíce a dva body, aniž byste rychlost překročili.

0/0
15.6.2012 18:07

Sergey Stokureff

Policajt s krochnou u pasu tvrdí, že nejdůležitější je radar

Jak evropské!

+1/0
15.6.2012 12:47

hanspunk

Zajímalo by mě:

Kdy už konečně začnou ty radary také používat k pokutování omezování plynulosti provozu bezdůvodně pomalou jízdou nebo pomalým předjížděním?

+2/0
15.6.2012 12:35

Usher novy a lepsi

Re: Zajímalo by mě:

Co si predstavujete pod pojmem pomale predjizdeni?

0/0
15.6.2012 13:24

HrubesaMares

Re: Zajímalo by mě:

treba kamiony ve trech pruzich v 80/81/82 km/h?

+2/0
15.6.2012 15:03

akro

Re: Zajímalo by mě:

K tomu není třeba radar. Porušení odstavce 4 paragrafu 36 zákona 361/2000Sb. je (přesněji řečeno mělo by být) dle zákona postiženo pokutou 5-10 tisíc Kč plus 6-12 měsíců zákaz řízení plus 7 bodů. jenže PČR to ignoruje. jinak bychom brzo na dálnici nepotkali ani jeden kamion.

0/0
15.6.2012 18:11

Honza ze Žižkova

Radary nejdůležitější

Ó jak to ukazuje na myšlení šéfů dopravní policie.

0/0
15.6.2012 12:34

II cane sporca

99% příspěvků

Je od nervově narušených jedinců co nerespektují určitá pravidla a o slušným chování nevědí zcela nic.

+2/0
15.6.2012 12:14

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: 99% příspěvků

Praskne ti žilka a bude klid :-)

+3/0
15.6.2012 12:16

II cane sporca

Re: 99% příspěvků

No mě né.

0/0
15.6.2012 12:21

akro

Re: 99% příspěvků

No nevimnevim. Chápu ekonomický smysl investice do passatů. Bezpečnostní mi poněkud uniká a na základě zkušeností z jejich provozu 2009-2012.

0/0
15.6.2012 18:13

nakej_nick

Re: 99% příspěvků

Hodně neslušně se můžou chovat i ti, kteří pravidla provozu respektují. Není to tak úzce spjaté, jak si asi myslíte.

+5/0
15.6.2012 12:23

II cane sporca

Re: 99% příspěvků

A konkrétně?

0/0
15.6.2012 12:29

nakej_nick

konkrétně z vlastní zkušenosti

- jede jak s hnojem a na 20 km trase neumožní předjetí dalším 4 autům za sebou (ačkoliv má možnosti)

- nacpe se z vedlejší přede mě (neohrozí, ale výrazně omezí), ačkoliv za mnou nikdo není

- nepustí auto z vedlejší, ačkoliv poskakuje v koloně a neznamenalo by to žádné zdržení

+4/0
15.6.2012 12:54

II cane sporca

Re: konkrétně z vlastní zkušenosti

Nerespektuješ schopnosti a dovednosti ostatnich ridiču.Dnes a denne se mi stava kdyz vyjizdim z vedlejsi na hlavni ze se zamnou přiřítí nejakej negramot a nalepí se 1m za mnou ale on to je takovej českej sport jen jsem nepochopil smysl tyhle hry.

0/0
15.6.2012 13:14

nakej_nick

chtěl jsi konkrétní příklady

ti řidiči neporušují pravidla ale jsou neslušní a otravní, stačí

- čumět do zrcátka a po pár kilometrech uhnout a nechat předjet

- chvíli počkat, aby jiný kvůli nim nemusel brzdit z 50 na 30 a pak se za nimi trmácet 40 až na opačný konec vesnice, kde chválabohu odbočí k jiné chalupě

- zkrátit jeden přískok v koloně o 4 metry, aby někdo netrčel 10 minut na vedlejší

(a viz můj "přílepek") - táhnout se za ávií s rozestupem 15 metrů místo 5 m

+3/0
15.6.2012 13:26

nakej_nick

Re: 99% příspěvků

- po středně klikaté okresce se táhne za pomalejším autem (začátečníkem, menším "aviatickým" náklaďákem ap.), nemá odvahu či výkon k předjetí a je vidět, že se o něj ani nesnaží, ale nenechá rozestup, abych je mohl předjet nadvakrát

0/0
15.6.2012 13:08

Honza ze Žižkova

Re: 99% příspěvků

A co teprv takoví, co si myslí, že je dodržují.

0/0
15.6.2012 12:35

809.KocuR

Re: 99% příspěvků

Co porušil tenhle klučina, že ho ti policcajti sestřelili na místě? Jel na motorce, za to je trest smrti?

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/policejni-passat-se-v-dobrisi-vazne-otacel-za-zmerenym-jel-63-km-h/

0/0
15.6.2012 12:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.