Diskuze

Strojvůdci jezdí stále častěji na červenou, za trest chodí do dílny

Železnice je v porovnání se silnicí sice bezpečnější dopravní cestou, avšak čeští strojvedoucí s takovou pověstí letos vážně hazardují. Podle statistik Drážní inspekce jen za první čtyři měsíce letošního roku přibylo o více než 50 procent případů, kdy strojvůdci projeli na červenou. Stalo se to ve 35 případech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PetrEsp

14. 6. 2012 13:19
Případ z Prahy

Možná si ještě vzpomenete na případ z Prahy, kdy se vlak srazil se svatebčany. Tenkrát se taky dospělo k tomu, že jel na červenou. Jestli ale signalizace nedávala znamení, nabízí se mi otázka, jestli ta signalizace na přejezdech je skutečně tak pitomá, že nevaruje před KAŽDÝM přijíždějícím vlakem, ale pouze před vlakem, který na tom místě opravdu má co dělat - NEJEDE NA ČERVENOU, zatímco před těmi, co jedou na červenou, NEVARUJE (???)

Jestli je to tak, máme se my řidiči na co těšit.

0 0
možnosti

kOBLICH

14. 6. 2012 13:24
Re: Případ z Prahy

Varuje před každým vlakem, ale bohužel ne vždycky...

1 0
možnosti

MiBaCz

14. 6. 2012 21:50
Re: Případ z Prahy

No to je ale pěkná definice zabezpečovacího zařízení. Možná jo, možná ne. Tak už to chápu a začínám se bát jezdit vláčkem nebo se vydat na přejezd Rv Někde jsem četl, že v dřevních dobách na jednokolejku směl vjet jen vlak s nějakou hůlčičkou, kterou si předávali. Primitivní, ale účinné.

0 0
možnosti

Ukulelembo

14. 6. 2012 21:55
Re: Případ z Prahy

Žezlový systém byl elegantní, ale dnešní doba chce už novější způsoby zabezpečení. I když na principu žezlového systému fungují povolenky pro traťové koleje, které by se použily v případě poruchy traťového zabezpečovacího zařízení a současného nemožného dorozumění.

0 0
možnosti

MiBaCz

14. 6. 2012 22:09
Re: Případ z Prahy

Jestli to spíš nechce předělat koleje - žádný křížení a uzavřená trať. Čili omezit vůbec možnost střetu. Na dálnici taky nejsou křižovatky ...

0 0
možnosti

v.sp

14. 6. 2012 16:22
Re: Případ z Prahy

Pokud je přejezd na širé trati, varuje před každým vlakem, když se dostane na příslušnou vzdálenost.

Ve stanici (viz uváděný případ Rudná) to takhle nejde, tam není dost místa (a když už se vlak rozjede, není čas na spadnutí závor) - takže se to dělá podle postavené vlakové cesty.

Ale nebojte, nehody jsou z toho opravdu velmi výjimečně.

1 0
možnosti

chmod_5777

14. 6. 2012 19:25
Re: Případ z Prahy

jen bych doplnil ze pokud projede na cervenou tak sranky leti dolu

jinymi slovy v momente kdy vlak vjizdi na prejezd blikaj minimalne svetla

0 0
možnosti

Ukulelembo

14. 6. 2012 19:47
Re: Případ z Prahy

Jo, ale musí tam být obvody ujetí :)

0 0
možnosti

chmod_5777

14. 6. 2012 20:28
Re: Případ z Prahy

a jeje odbornik na zeleznici

jako for dobry jinak jsem o zadnych obvodech ujeti neslysel

.

Na zeleznici plati ze u zabezpeceni se bere VZDY ten nejhorsi parametr. Na trati se pak sleduje jestli je v nejakem useku vlak (u zavor konkretne jestli je v nekolika pasem od zavor).

Pokud je nekde vyjezd ze stanice tak je to pasmo proste ZKRACENY a je jenom po semafor. A nasledne je zajisteno ze nejde postavit vlakovou cestu dokud nejsou sranky dole a to pasmo je tam furt a zabezpecovaci zarizeni furt detekuje jestli je v tom pasmu vlak nebo ne.

0 0
možnosti

Ukulelembo

14. 6. 2012 20:44
Re: Případ z Prahy

To jsou právě úseky, jejichž obsazením po projetí návěstidla bez postavené cesty dojde k výstraze na přejezdu.

Ad nepostavení cesty, dokud nejsou závory dole: v těchto případech (uvažujte současná elektronická stavědla a třeba releovky) se při obsazeném úseku před návěstidlem udělá závěr cesty a rozsvícení povolujícího znaku (mimo PN) je zpožďováno o vypočtený čas, ale to neznamená, že závory jsou v době rozsvícení volnoznaku už dole, protože je to rozdíl přibližovací doby a doby jízdy od návěstidla k přejezdu,

0 0
možnosti