Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdci jezdí stále častěji na červenou, za trest chodí do dílny

Železnice je v porovnání se silnicí sice bezpečnější dopravní cestou, avšak čeští strojvedoucí s takovou pověstí letos vážně hazardují. Podle statistik Drážní inspekce jen za první čtyři měsíce letošního roku přibylo o více než 50 procent případů, kdy strojvůdci projeli na červenou. Stalo se to ve 35 případech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0xf0

Projetí

Tak si strojvedoucí mohou udělat další zářez. Projetí v Němčicích na Hané.

0/0
15.6.2012 22:49

Corllin

Nechápu

Štouráte se tu v něčem, čemu nerozumíte. Kolik z vás ví, jak náročná je práce strojvedoucího? Kolik z vás ví, jaké máme směny? Kolik z vás ví, co to je únava a stres? Pokud tu práci neděláte, tak se bavte radši o včelách, protože ty vaše moudra se nedaj číst. Akorát se necháte naočkovat mediama a pak tu melete ptákoviny. Díky

0/0
15.6.2012 14:07

pletiplot

Re: Nechápu

Můj názor - za úmyslné projetí červené by měl být vyhazov. To je jako kdyby pilot odstartoval bez povolení ke startu. Ale na druhou stranu, systém by neměl unaveného pustit na trať. Měli by mít stejné předpisy pro odpočinek jako ti piloti.

0/0
17.6.2012 0:34

VyMeTaky

Na červenou se dá jezdit.

Na vjezdu do stanic na přivolávací návěst, na autobloku se smí projet stůj a pokračovat podle rozhledových poměrů (do 30km/h), často jsem viděl odjezdy proti stůj - tak proč z toho dělat senzaci?

0/0
14.6.2012 22:05

PZZP

Je mi smutno

z toho, co si o nás veřejnost myslí a představuje! Nepřečetl jsem všechny příspěvky, ale uznal tu někdo z neodborné veřejnosti tuto profesi!? Z části naši profesi degradují média lačnící po kauzách. Z části politická garnitura - nezájem a preference "asfaltové" politiky je očividná. Nejsem naivní - nejsme všichni dokonalí! A "projíždění červené" má kořeny už od (raději nekomentovaného) rozdělení na nákladní a osobní dopravu. Strojvedoucí osobní dopravy mají kratší směny než u nákladní a tudíž musejí usedat za kontroléry častěji než jejich "nákladní" kolegové, tak aby byli schopní splnit měsíční normu. Stres, málo odpočinku... Možná to je i jeden z důvodů nepozorností.

Docela by mě zajímalo, kolik si veřejnost myslí, že takový strojvedoucí bere za mzdu. Za odbornost, za obrovskou zodpovědnost - za převážené mnoha milionové zboží; o lidských životech ani nemluvě.

A zaměstnavatel z těchto událostí vyvodil jako vždy pouze jeden výsledek - represi!

0/0
14.6.2012 21:53

chmod_5777

Re: Je mi smutno

nevim jeslti sem neodborna verejnost ale proti profesi nema nikdo nic

ale musis uznat ze za si za to muzete sami (i mezi ostatnima ajznbonakama)

.

Prvni a hlavni duvod jsou odbory. Ty vase jsou nejagresivnejsi a jste schopni stavkovat i kdyz ostatni podepisou smlouvu. Tech situaci bylo nekolik kdy prave vase odbory byly za nejvetsi prasata. Vlastne nepamatuju, ze by masinfirove nekdy chteli jet a von jim nikdo nepostavil.

A pokud jde o ostatni tak to jsou normalni postuchovani. Mozna's nekdy nadaval ze vypravci tam chrapou a ze jsou blbi ze nevi ze nemuzes zastavit v kopcu s plne nalozenym vlakem bo se pak uz nerozjedes. Tak uplne stejne nadavaj vypravci ze nemuzou postavit i kdyz se jim tam udelalo okno protoze nevi kdy se ten trouba probere. Vubec to neres normalni postuchovani.

+1/0
15.6.2012 3:43

109e

Re: Je mi smutno

1. předřečník o voze a ty o koze

2. evidentně píšeš obecně o odborech, ani zmínka o tom, že strojvedoucí jsou v několika organizacích

0/0
15.6.2012 13:06

VyMeTaky

Re: Je mi smutno

1. Za to, jak se teď máte, můžete poděkovat Duškovi a bandě odborářských zmetků, kteří hájí pouze vlastní osobní, nikoli oborové a odborové zájmy. Můžete rozporovat tvrzení, že na obratech vlaků máte sotva čas dojít si na záchod?

2. Spousty průserů, o kterých se vědělo, a bylo to ještě pod jednotným Č(S)D, ale nikdo si jich nevšímal, jako zmršená signalizace v Poříčanech, kdy postavení cesty v jedné T.K. mělo za následek změny na klacku v koleji naprosto nesouvisející, nebo Moravany, kde to stálo život fíru, projde za lhostejného mlčení odborových bossů, ačkoli právě toto jsou případy, kdy by měly odbory řvát jako když jim kule drtí.

3. Že máte za hrbem milionové hodnoty a lidské životy - to je sice hezký, ale nejste tím nijak výjimeční. Takový chirurg denně má v rukou lidské životy, a může někoho připravit o život i tehdy, když nic nezkazí. Stačí nezapsaná alergie v chorobopisu, a nemusí se mu povést zachránit pacienta po reakci na standardní anestezii.

0/0
15.6.2012 13:00

VyMeTaky

Re: Je mi smutno

4. Jsou mi naprosto ukradený různý režijky, FIPky, už neexistující deputátní uhlí, naopak, osobně si myslím, že právě režijky - třeba i pro rodinné příslušníky - jsou drobnou kompenzací za nepohodlí práce strojvedoucího, nehledě k tomu, že i fíra z Prahy, který končí službu v Třebový, má nárok jet domů a není důvod, aby to platil ze svého. Nemám problém pochopit, že jen idiot vám může toto zazlívat. Mám ale problém skousnout režijkáře, který utemuje kupé, rozvalí se přes všechny sedačky, a nepustí nikoho sednout. Právě ve věci režijek vaši odboroví bossové odvádějí medvědí službu.

0/0
15.6.2012 13:07

chmod_5777

KONECNE SE SITUACE ZLEPSUJE

konecne se prestali vymlouvat a jezdej !!

koho zajimaj naky barvicky cestujici chteji jet a ne stat v polu R^

0/0
14.6.2012 19:19

antimultivitamin

Je to jasné

Špatně sestavené jízdní řády, nedostatečný počet zaměstnanců, mizerná finanční motivace a odliv kvalitních pracovníků...

0/0
14.6.2012 17:36

Qíteček z 666 zahrádky

Re: Je to jasné

státní podnik...

0/0
14.6.2012 21:08

jo.nev

Čím to asi bude?

Že by to taky bylo tím, že vlaky řídí stále větší počet strojvedoucích, kteří jsou svým oborem kuchaři, řezníci a jiní (pár jich znam) a tudíž jsou to pouhé rychlokvašky, který jsou za půl roku hotový a způsobilý pro provoz? Dřive to trvalo hodně dlouho než vás pustili na trať samostatně, ale jak píšou v článku, dnes je uspěchaná doba, takže: Ano vezmeme vás, půl roku se učíte, uděláte zkoušky, autorizace a šup na trať sám: Přece má zkoušky jako každej jinej! Jenže praxe vážně pokulhává (Viz. zimní nebrzdící vlaky z Kořenova, kde se souhra nezkušenosti s nevhodným vozidlem stala neřízenou střelou). ČD a.s. skvělá práce!!

0/0
14.6.2012 16:26

chmod_5777

Re: Čím to asi bude?

nerizena strela znamen ze se nevi kam to dopadne EU

u kolejovych vozidel je toto vetsinou znamo i kydz je nikdo neridi ;-)

0/0
14.6.2012 19:22

PetrEsp

Případ z Prahy

Možná si ještě vzpomenete na případ z Prahy, kdy se vlak srazil se svatebčany. Tenkrát se taky dospělo k tomu, že jel na červenou. Jestli ale signalizace nedávala znamení, nabízí se mi otázka, jestli ta signalizace na přejezdech je skutečně tak pitomá, že nevaruje před KAŽDÝM přijíždějícím vlakem, ale pouze před vlakem, který na tom místě opravdu má co dělat - NEJEDE NA ČERVENOU, zatímco před těmi, co jedou na červenou, NEVARUJE (???)

Jestli je to tak, máme se my řidiči na co těšit.

0/0
14.6.2012 13:19

kOBLICH

Re: Případ z Prahy

Varuje před každým vlakem, ale bohužel ne vždycky...

+1/0
14.6.2012 13:24

MiBaCz

Re: Případ z Prahy

No to je ale pěkná definice zabezpečovacího zařízení. Možná jo, možná ne. Tak už to chápu a začínám se bát jezdit vláčkem nebo se vydat na přejezd Rv Někde jsem četl, že v dřevních dobách na jednokolejku směl vjet jen vlak s nějakou hůlčičkou, kterou si předávali. Primitivní, ale účinné.

0/0
14.6.2012 21:50

Ukulelembo

Re: Případ z Prahy

Žezlový systém byl elegantní, ale dnešní doba chce už novější způsoby zabezpečení. I když na principu žezlového systému fungují povolenky pro traťové koleje, které by se použily v případě poruchy traťového zabezpečovacího zařízení a současného nemožného dorozumění.

0/0
14.6.2012 21:55

MiBaCz

Re: Případ z Prahy

Jestli to spíš nechce předělat koleje - žádný křížení a uzavřená trať. Čili omezit vůbec možnost střetu. Na dálnici taky nejsou křižovatky ...

0/0
14.6.2012 22:09

v.sp

Re: Případ z Prahy

Pokud je přejezd na širé trati, varuje před každým vlakem, když se dostane na příslušnou vzdálenost.

Ve stanici (viz uváděný případ Rudná) to takhle nejde, tam není dost místa (a když už se vlak rozjede, není čas na spadnutí závor) - takže se to dělá podle postavené vlakové cesty.

Ale nebojte, nehody jsou z toho opravdu velmi výjimečně.

+1/0
14.6.2012 16:22

chmod_5777

Re: Případ z Prahy

jen bych doplnil ze pokud projede na cervenou tak sranky leti dolu

jinymi slovy v momente kdy vlak vjizdi na prejezd blikaj minimalne svetla

0/0
14.6.2012 19:25

Ukulelembo

Re: Případ z Prahy

Jo, ale musí tam být obvody ujetí :)

0/0
14.6.2012 19:47

chmod_5777

Re: Případ z Prahy

a jeje odbornik na zeleznici

jako for dobry jinak jsem o zadnych obvodech ujeti neslysel

.

Na zeleznici plati ze u zabezpeceni se bere VZDY ten nejhorsi parametr. Na trati se pak sleduje jestli je v nejakem useku vlak (u zavor konkretne jestli je v nekolika pasem od zavor).

Pokud je nekde vyjezd ze stanice tak je to pasmo proste ZKRACENY a je jenom po semafor. A nasledne je zajisteno ze nejde postavit vlakovou cestu dokud nejsou sranky dole a to pasmo je tam furt a zabezpecovaci zarizeni furt detekuje jestli je v tom pasmu vlak nebo ne.

0/0
14.6.2012 20:28

Ukulelembo

Re: Případ z Prahy

To jsou právě úseky, jejichž obsazením po projetí návěstidla bez postavené cesty dojde k výstraze na přejezdu.

Ad nepostavení cesty, dokud nejsou závory dole: v těchto případech (uvažujte současná elektronická stavědla a třeba releovky) se při obsazeném úseku před návěstidlem udělá závěr cesty a rozsvícení povolujícího znaku (mimo PN) je zpožďováno o vypočtený čas, ale to neznamená, že závory jsou v době rozsvícení volnoznaku už dole, protože je to rozdíl přibližovací doby a doby jízdy od návěstidla k přejezdu,

0/0
14.6.2012 20:44

chmod_5777

Re: Případ z Prahy

a to mas vyzkouseny nebo se jen domnivas

nehci nikoho navadet ale tohle by nebylo problem vyzkouset

.

Jinak ja u zadnyho takovyho priblizeni nebyl, ale zazil sem jak drezina polozila zavoru na kamion. Opravovali prejezd a chteli nechat projet auta ale je fakt ze jeste nesvitila bila. Takze muzu tvrdit s jistotou, ze pokud jeste nesviti bila (napr. protoze zrovna projel po trati jinej vlak), tak sranky spandou okamzite bez vystrahy. Na jiny konkretni situace by ale bylo potreba se zeptat nakyho zabezpecovaka.

Ono se bez poruseni predpisu muze vlak ke zvednutym zavoram priblizit dost tezko. Jedinej jak to udelat je propojit koleje, ale na podobny vylomeniny moc nejsem (protoze jak znam svy stesti tak ty sranky by zustaly dole a nekde pobliz byly benga:-)).

0/0
14.6.2012 21:01

Ukulelembo

Re: Případ z Prahy

Přečtěte si například ČSN 34 2650, kde jsou technické požadavky na přejezdová zabezpečovací zařízení.

0/0
14.6.2012 21:05

chmod_5777

Re: Případ z Prahy

co je v papirech me nezajima (papir snese vsechno)

jestli nevis tak kusuj nebo ber v potaz realny zkusenosti jinejch

0/0
14.6.2012 21:17

Ukulelembo

Re: Případ z Prahy

Reálné zkušenoti dle JPP? :-)

0/0
14.6.2012 21:21

chmod_5777

Re: Případ z Prahy

realne zkusenosti z prvni ruky [>-]

ja byl na ty drezine ale kdes byl ty je otazka za sto dukatu ;-)

0/0
14.6.2012 21:27

Ukulelembo

Re: Případ z Prahy

Jestli jdou okamžitě závory dolů, není otázka svícení bíle, ale otázka aktuální polohy závory v okamžiku povelu k opětovnému zahájení výstrahy.

0/0
14.6.2012 21:58

chmod_5777

Re: Případ z Prahy

sranky byly uplne nahore ve zcela svisle poloze vzhuru uplne

coz je logicky bo jinak by se tam ten kamion nevlez

0/0
15.6.2012 3:30

drevak_patlak

Re: Případ z Prahy

Záleží na tom, zda se jedná o přejezd na širé trati nebo o přejezd u nádraží. V prvním případě padají závory automaticky, pokud vlak vjede do přibližovacího úseku. V druhém případě je ale toto řešení nemožné (např. když stojí ve stanici odstavená souprava) a v takovém případě se dělá vazba se zabezbečovacím zařízením. Přejezd je pak krytý návěstidlem. Přejezd nesignalizuje vlak, dokud není postavena vlaková cesta z nádraží na přejezd. A na druhou stranu na návěstidle nemůže být povolující znak dříve, než si přejezd odbyde předzvánění s příslušnou normovanou prodlevou. Červená na návěstidle samozřejmě není nepřekonatelná bariéra, ale frekvence ježdění na červenou je na dráze (i přes údaje v článku) významně menší než na silnicích.

Pokud už strojvedoucí takový přejezd projede, pak se přejezd samozřejmě rozbliká, ale vzdálenost mezi projetým návěstidlem a přejezdem neumožňuje dostatečnou rezervu pro bezpečné opuštění, nicméně je to alespoň jakési varování.

+1/0
14.6.2012 16:53

taktaktak

Pokud

Pokud se nepletu tak strojvůdci maji jezdit na červenou nebo se pletu?

+1/0
14.6.2012 12:32

3dzery

Re: Pokud

;-D;-D

0/0
14.6.2012 13:08

taktaktak

Re: Pokud

;-(;-(

0/0
14.6.2012 13:10

kOBLICH

Re: Pokud

Nemají, ale většina z nich je v odborech a tam jim říkají, že nejlepší to je po červené doleva...

+1/0
14.6.2012 13:12

taktaktak

Re: Pokud

Nevím jak to u dráhy je,ale kdysi jsem slyšel,že to je rozdílné jak u silniční dopravy a to hlavně v jízdě na červenou.Proto se ptám když nemám nikoho jineho.

0/0
14.6.2012 13:16

Antonín, topič

Re: Pokud

Červená = stůj.

0/0
14.6.2012 13:36

taktaktak

Re: Pokud

Takže te byl blábol.

0/0
14.6.2012 13:41

Antonín, topič

Re: Pokud

Asi jo.

0/0
14.6.2012 14:34

chmod_5777

NE NEBYL RAZITKO MA PREDNOST

pokud dostane strojvedouci rozkaz tak pojede

pokud dostane do vysilacky "posun proti modre dovolen" tak pojede

.

Prvni je mimoradna udalost jako kdyz se jezdi po jedne koleji "na papir" kdyz se neco v danym useku stane a nelze postavit vlakovou cestu. Vypravci s papirem ma pravo vypravovat vlaky i proti cervene.

Druha je bezna udalost kdyz to "nevyjde" a masinfira by bud musel jet daleko nebo cekat na uvolneni vlakove cesty protoze celej nevyjel z vyhybek. Tak se mu povoli posun proti modre (jak v politice je to jedna banda) a muze jet.

0/0
14.6.2012 19:31

Antonín, topič

Re: NE NEBYL RAZITKO MA PREDNOST

Na to se neptal. Ptal se na to, jestli červená = něco jinýho, než stůj.

0/0
14.6.2012 20:55

chmod_5777

Re: Pokud

nebyl to nesmysl

bylo tim mysleno neco jineho (viz vyse)

0/0
14.6.2012 19:33

taktaktak

Re: Pokud

Dík za upozornění.

0/0
14.6.2012 20:21

chacharostravsky

Re: Pokud

jo, a někdy jeď...

0/0
14.6.2012 16:27

Zuchnicky

21.století ???

Nějak nemůžu tyhle nesmysly pochopit! Proč ve 21.století je potřeba aby člověk o kterém se ví, že se unaví, a že dělá chyby asi tak 1000000x častěji než stroj, musí sledovat nějaké pitomé světýlka celou směnu a navíc na tom ještě částečně závisí životy lidí!

.

Když už tam ta červená svítí a nějaký systém ji tam zapnul, proč ten stejný systém nezastaví vlak?? To stejné s rychlostí, atd. Člověk by tam samozřejmě asi zatím měl být, ale mohl by dělat něco zábavnějšího nebo míň stresujícího - kontrolovat automatiku, sledovat trať, překážky, atd... Samozřejmě by tam musel být i automatický systém, který by kontroloval člověka, jestli pracuje a jestli třeba neusnul nebo jestli třeba není pod vlivem nějaké látky (jak se za rok několikrát píše). Ale všechny tyto systémy existují a fungují a mohli by z vlaku udělat skutečně bezpečný stroj. A ve velkém množství by ani nemuseli být drahé.

0/0
14.6.2012 12:28

kOBLICH

Re: 21.století ???

No tak sedni a začni vymýšlet. Pak to zkonstruuj, vyrob prototyp, vyzkoušej ho. Když bude úspěšný, postav továrnu a začni ty systémy vyrábět ve velkém. Takhle začínali všichni milionáři ;-D

+2/0
14.6.2012 13:11

Zuchnicky

Re: 21.století ???

:D jj, dobrý nápad, ale jak píšu všechno už to existuje, spíš jde o tu realizaci...

0/0
14.6.2012 13:51

Neutrální Nick

Re: 21.století ???

A co ti v ní brání. Pokud je to vyrobeno, nakup a zrealizuj. Budeš boháčem za pár měsíců.

.

CHytrák z hospody...;-D;-D;-D

+1/0
14.6.2012 14:27

chmod_5777

Re: 21.století ???

prave o tu realizaci (nebo nekoho kdo to zaplati) jde

dokud budou levnejsi lidi budou se pouzivat lidi a ne technika

0/0
14.6.2012 19:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.