Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Delfín z Žatce létal na hraně zákona. I kvůli nedůsledným pravidlům

Proudový letoun, který se v neděli zřítil v Žatci, byl možná pro vyhlídkové lety provozován načerno. Byl totiž zařazen v kategorii, v níž je pro komerční používání potřeba výjimka. Tu ale majitelé letadla neměli. Za nehodu podle všeho mohl lidský faktor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

debris

ztráta respektu

Ztráta respektu a zbytečný risk jako u motorkářů na silných strojích? Nevím, jak je takové létání organizované, ale napadá mně, že spíše než nové zákazy a zákony by pomohly častější návštěvy inspektorů, kteří by se nejdříve anonymně přesvědčili, co se ve vzduchu nad letištěm děje, pak by ukázali placku a zkontrolovali by údržbu a technický stav?

0/0
12.6.2012 12:37

juniorms

Re: ztráta respektu

Do motorkářů se neobouvejte - kolik je plechovkářů, co se při machrování někde rozstřelili, ale to se komerčním televizím nehodí (viz. havarie oktávky se 4 nebo 5 lidmi - všichni mrtví).!!Ale jinak souhlasím, zřejmě se chtěl předvézt a udělal chybu....

0/0
12.6.2012 14:14

kmotrs

prostě to nevyšlo.

Předváděl co neměl na místě kde neměl.

 Nicmétě přesně takové manévry jsem zažil osobně jako mladej kluk se svým strýcem. Průlet nad dráhou hlavou dolu tak v 10 metrech, pak pár zatáčke a výkrutů  vše pěkně nízko aby jsme si to užili. Když jsem se ptal jestli se to může tak mi bylo řečeno že ne, ale všem se to líbí  a nikdo to neřeší.  nebylo to s Delfínem ale s Albatrosem.

+1/0
12.6.2012 10:04

elnino

Kdyby všechna ta povolení a licence měli tak by nespadli?

+2/0
12.6.2012 9:27

bar.bu.do

Re: Kdyby všechna ta povolení a licence měli tak by nespadli?

... kdyby ten traktor s vlekem měl papíry na to, že je autobus ...

... tak by ty děti ze stráně nevyklopil?

0/0
12.6.2012 9:50

xsmudla

Re: Kdyby všechna ta povolení a licence měli tak by nespadli?

ano, logika v tom neni . Papiry jsou jedna vec a zpusob letu druha. Ale tak chytaji se kde ceho ...

0/0
12.6.2012 12:04

papež

Re: Kdyby všechna ta povolení a licence měli tak by nespadli?

No především by asi licenci nedostali a tudíž neletěli. No a to znamená, že by nespadli. Hlavně, že tuhle akrobacii ten "zastupitel" nepředváděl nad domy. Já už to víckrát zažil a život pilota mi byl ukradený. Já měl strach o ten svůj, na zemi.

0/0
12.6.2012 12:51

D.Brux

Tvorba důsledných pravidel

maximálně zaměstná spoustu dalších úředníků, a na to, jestli s někým vyhlídkový letoun spadne, to vliv mít nebude. Dovedu si představit jak takové vyhlídkové lodě jsou v ještě  větším ´legislativním´nepořádku. Každý jsme dospělý a snad víme, do čeho lezem. Já bych se taky rád prolít delfínem ale prostě si nemůžu dovolit hazardovat, závisí na mě rodina a spousta dalších věcí.

0/0
12.6.2012 8:27

Jericho22232

Re: Tvorba důsledných pravidel

Létání delfínem není problém. Problém je pilotova nekázeň - jestli k ní došlo. Akrobacie v malé výšce by byla hrubá nekázeň. A to mi u tak zkušeného pilota nesedí, proto si to vysvětluji tím, že se chtěl předvést. Jsme jen chlapi.

+1/0
12.6.2012 8:55

bar.bu.do

Re: Tvorba důsledných pravidel

... ten kluk, co létal v letu před ní, byl pěkně vyklepaný z létání velmi nízko ...

0/0
12.6.2012 9:03

Antonín, topič

Re: Tvorba důsledných pravidel

Jo? A kdo ti to řek? Z toho vyklepaný nebyl. Byl trochu nesvůj z toho, že se hned po něm dva lidi v tom letadle zabili. To je celkem běžný.

0/0
12.6.2012 9:24

bar.bu.do

Re: Tvorba důsledných pravidel

... hovořil o tom, že se létalo nepříjemně nízko ...

0/0
12.6.2012 9:36

Antonín, topič

Re: Tvorba důsledných pravidel

JJ, jenže jakou váhu má takové vyjádření laika? S ohledem na následující dění zřejmě určitou ano.

0/0
12.6.2012 9:41

Antonín, topič

Re: Tvorba důsledných pravidel

P.S. podle tebe by měl být vyklepaný hlavně z absence příslušných razítek, že.

0/0
12.6.2012 9:24

srst

až tu bude létat tisíc takových šílenců

tak pro ně hledejme zákon. do té doby by měl rozhodovat zdravý rozum. jinak budeme mít zákon i na to, jak si utřít zadek.

+1/0
12.6.2012 7:54

bar.bu.do

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

... o co jde? Podle zákona létají tisíce lidí ...

... a tenhle na zákon kašlal ...

0/0
12.6.2012 7:57

Bratus

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

vy by jste se hodil na opozičního poslance, na všechno reagujete a máte pouze kritické námitky. Trochu si troufnu myslet, že bez znalosti všech informací... ale k tomu asi ta diskuze bude...

0/0
12.6.2012 8:14

bar.bu.do

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

... ale já vím, že se tu fotografuje ...

... jenže po téhle nehodě i tohle skončí ...

... s byrokratem se bojuje jednáním, ne ostentativním kašláním na všechno včetně rozumu ...

0/0
12.6.2012 8:21

Antonín, topič

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

Pokud do data A létat s lidmi mohu a po datu A také, stejná osoba, stejné letadlo, jenom je potřeba dodělat papíry v hodnotě několika milionů korun a odejít na nákladné letiště, tak se rozum projeví právě obcházením takové pitomosti.

"S byrokratem se bojuje jednáním" ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2012 8:54

bar.bu.do

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

... Vaše volba ...

... po roce si povíme ...

0/0
12.6.2012 9:04

Antonín, topič

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

NJN, ty mezitím nezapomeň pečovat o cizí parkoviště na tvým pozemku a bojovat s ouřadama "jednáním."

0/0
12.6.2012 9:25

bar.bu.do

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

... jojo, zrovna máme pozemek poněkud rozkopaný ...

... bez povolení nám po něm jezdily téžké nákladní vozy na staveniště na sousedním pozemku a tak trochu prasknul přívod vody ...

0/0
12.6.2012 9:45

Antonín, topič

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

Podle tvé logiky by s povolením asi neprask, co?:-)

0/0
12.6.2012 11:11

bar.bu.do

Re: až tu bude létat tisíc takových šílenců

... ne, já bych ho tam nepustil ...

... jenže si chytráci zabordelili staveniště a nemohli se tam vymotat ...

... tak sundali plechový plot kolem staveniště a jeli ...

... trochu rozryli trávník, rozmačkali asfaltový chodník a utrhli přívod vody ...

0/0
12.6.2012 11:34

Jericho22232

Komerční či nekomerční,..

..to je teď jen oprátka, kterou hledají, aby je mohli oběsit a omýt si tak vlastní ruce. Na nekázni pilota by zařazení v libovolné kategorii nic nezměnilo.

Je možné, že to bylo jinak a třeba selhala technika, ale zatím se mi to jeví nejpravděpodobněji tak, že mu ta žena byla sympatická, a tak se trochu předváděl.

Velmi smutné.

0/0
12.6.2012 7:39

bar.bu.do

Re: Komerční či nekomerční,..

... zařazení by nic nezměnilo, ale dodržování zákona by jí zajistilo přežití ...

0/0
12.6.2012 7:40

Bratus

Re: Komerční či nekomerční,..

Jak můžete napsat takovouhle hloupost? To že jedu autem podle předpisů mě nezaručí, že tu cestu přežiju. maximálně se zvýší pravděpodobnost úspěšného dosažení cíle. Ve hře je několika variant: zdravotní indispozice jednoho z členů posádky, technická závada, chyba pilota a chyba pasažéra - mohla šáhnout na řízení, aby si to zkusila, což naneštěstí u tohoto typu letadla je možné. Nechme závěry až na vyšetřovací komisi.

0/0
12.6.2012 8:21

Bratus

Re: Komerční či nekomerční,..

"mně..."

0/0
12.6.2012 8:22

bar.bu.do

Re: Komerční či nekomerční,..

... v jejím případě by přežila stoprocentně, protože by v letadle nebyla ...

... pokud jde o vyšetřování, moc si od toho neslibuju. Pokud neutrhnul knipl, nic nenajdou ...

... sahání na knipl se prokázat nedá, indispozice - jaká? A co by změnila? Mimo zákon to bylo celé, pojišťovna se na tom otočí a soud taky ...

0/0
12.6.2012 8:31

Bratus

Re: Komerční či nekomerční,..

To, že byla v letadle, neznamená, že porušil někdo zákon....

...druhý příspěvěk svědčí o vaší informovanosti a "odbornosti"...

...Jak víte, že se nedá prokázat, že šáhla do řízení? Indispozice - náhlá nevolnost (může postihnout pilota i pasažéra), infarkt, křeč... prostě cokoliv....

Ve hře jsou všechny varianty od chyby pilota po technickou závadu. Jak jsem psal, nechme to na komisi, když už takhle důvěřujete dodržování zákonů.

0/0
12.6.2012 8:40

bar.bu.do

Re: Komerční či nekomerční,..

... a jak se dá prokázat, že sáhla do řízení? Aby to vadilo, musela by tlačit. deformace v tomto smyslu se najít mohou, ale odlišíte je od těch, které vznikly po nárazu do země?

0/0
12.6.2012 9:01

Bratus

Re: Komerční či nekomerční,..

Já ne, nejsem odborník. ale možná ´by jste se divil, co vše se dá zjistit (třeba z materiálu řízení, zda-li se přetahovali - pouze spekulace). Čiště si troufnu spekulovat, ale během letu probíhala telekomunikace mezi věží a pilotem, třeba nějaký zvukový záznam bude, možná budou výpovědi svědků, kteří jí tahali ven... atd.

ale jak jsem psal dříve, nevím, co se stalo, nechme to na komisi. Jedná se o ztrátu dvou životů, který si to nezasloužily. Snad se pro příště jiní poučí.

0/0
12.6.2012 9:12

bar.bu.do

Re: Komerční či nekomerční,..

... a jak si to s tím materiálem představujete? Jak se na něm pozná, co bylo před hodinou a co před dvěma? Jinak samosebou, ať se řádně vyšetří, co se dá ...

... ono se to dělá vždycky ...

0/0
12.6.2012 9:48

ryccardo

Re: Komerční či nekomerční,..

to rozhodně. Kdyby na vyhlídkový lety měli povolení určitě by to letadlo nespadlo.

0/0
12.6.2012 8:30

bar.bu.do

Re: Komerční či nekomerční,..

... oni ho mít nemohli a tudíž by v něm nemohla být ...

0/0
12.6.2012 8:32

Bratus

Re: Komerční či nekomerční,..

Proč?

0/0
12.6.2012 8:41

Antonín, topič

Re: Komerční či nekomerční,..

To je tzv. barbůdova logika. Pokud by neobcházeli zákon, tak by nemohla letět a tudíž ani spadnout. Vůbec by totiž nemohli například zajet do zahraničí, kde takové pitomosti neplatí.

0/0
12.6.2012 8:56

bar.bu.do

Re: Komerční či nekomerční,..

... ano, mohli si zajet do Ruska, tam včera již znamená zítra ...

0/0
12.6.2012 9:05

ryccardo

Re: Komerční či nekomerční,..

no ještě že tě tu máme. Čili další vyšetřování je zbytečný. Příčina pádu letadla je chybějící razítko.

0/0
12.6.2012 8:54

bar.bu.do

Re: Komerční či nekomerční,..

... příčina a vina jsou dvě věci ...

0/0
12.6.2012 9:38

ryccardo

Re: Komerční či nekomerční,..

A dokud nebudeme znát příčinu pádu letadla, tak nemůžeme rozhodovat o vinících.

0/0
12.6.2012 16:30

802

Re: Komerční či nekomerční,..

Taky bych řekl, pilot machroval a špatně to dopadlo.

A ona tedy machrovali i ta ženská, sednout do letadla s kterým se bude provádět akrobacie to také nevypadá moc rozumné, to se dělá aby se potom mohlo po večírcích chlubit jaký já jsem to frajer a jaký "adredalin" jsem dobrovolně absolvoval. Takovýhle "adrenalin" to je to samé jako sednout do auta s opilcem který má  nutkání se předvádět jaký je NIKI LAUDA.

0/0
12.6.2012 7:51

neandrtálec

To nám v autoškole vždycky říkali ...

... nejdřív tak odřenej blatník, ďubka na kapotě ...

:-)

Ta velká rána přijde, až budete "všechno umět, všechno znát" ...

:-)

+6/0
12.6.2012 6:53

kmotrs

Re: To nám v autoškole vždycky říkali ...

přesně tak to chodí i v létaní. začátečníci nepadají

0/0
12.6.2012 9:56

ufoun

Re: To nám v autoškole vždycky říkali ...

hlavne je treba dodrzovat klasickou radu maminky: "v zatackach litej nizko a pomalu" ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2012 10:45

5_reinkarnace

To je tak

kdyz se machruje pred zenskou...

0/0
12.6.2012 5:21

Ládin

Re: To je tak

ve 52ti 8-o

0/0
12.6.2012 7:34

zuza0007

Re: To je tak

od cca 45ti do cca 60ti druhá puberta...někdo tomu říká míza

+2/0
12.6.2012 7:42

Gaston9

Re: To je tak

Jo,jo,jo. Právě to prožívám!!!;-D;-D:-P:-P

0/0
12.6.2012 8:04

sun.al.ex

Re: To je tak

Souhlas! Moc pěkný...;-D

0/0
12.6.2012 8:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.