Diskuze

Kapitán osudného letu Air France nebyl včas v kabině asi kvůli letušce

Po více než třech letech od pádu letadla společnosti Air France do Atlantiku se nejspíš ukazuje, proč tehdy kapitán letu nestihl včas doběhnout z plánované přestávky do pilotní kabiny. Na palubě byla údajně letuška, s níž měl kapitán románek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

DanielaZla

5. 7. 2012 18:42
na tom neni nic divneho

to je zcela bezne

0 0
možnosti

bar.bu.do

13. 6. 2012 11:34
A co by v té kabině asi tak dělal?

0 0
možnosti

captain cook

13. 6. 2012 5:46
p.erku - ponekud uprava tveho tvrzeni z 2009

ze Air France se to bude snazit svalit na piloty.

Ty jsi tenkrat vyslovne rekl, ze se NIKDY NEDOZVIME pricinu, protoze to Air France ZAMETE pod koberec a svede to na piloty.

Oponoval jsem, ze AF to neudela protoze na ni bude nesmirny natlak od IATA, vlady i cestujici verejnosti, aby nasla pricinu a ujistila, ze se chyba nebude opakovat. Pravdu jsem mel ja.

Vetsina lidi si vzpomene jak dukladne AF patrala po cernych skrinkach, aby pricinu nasla. Prohledavala clenite morske dno v oblasti o priblizne rozloze a terenu Alp v hloubce 3-4tisice metru. Vypujcila si kdejaka zarizeni, dokonce specializovanou robotickou ponorku od Americanu. Po 2 letech patrani byly skrinky nalezeny a predany nezavislym specialistum k analyze.

Takhle se nechuva spolecnost, ktera chce zametat pod koberec. Mohli po mesici patrani rici - je to prilis hluboko, baterie signalu uz stejne dosly, nemuzeme to najit a snazit se to svalit na piloty. Neudelali to. Od zacatku priznavali podezreni na pitotky.

0 0
možnosti

captain cook

13. 6. 2012 6:09
Re: p.erku - ponekud uprava tveho tvrzeni z 2009

pitotky s velkym P!

Po nehode byla okamzite urychlena jejich vymena (americky vyrobce?) ve flotile Air France. Tyto Pitotky se drive ukazaly v urcitych podminkach jako nespolehlive, byla narizena jejich vymena, ale neprobihala u AF dost rychle.Toto letadlo melo prijit na radu asi 2-3 tydny pozdeji.

Byla vyhlasena celosvetova pohotovost pro vsechna A 330/340 jinych aerolinek s timto modelem Pitotek, aby vymenu provedly urgentne. Ruzne aerolinky s jinym typem byly nuceny vydat verejna prohlaseni a vysvetlit, ze jich se to netyka (napr. Qantas, ktery ma ve flotile A330). Dokonce jeste dnes jsou na websitech ruznych spolecnosti, ktere maji A330/340 s puvodne zavadnym typem prohlaseni, ze Pitotky jsou vymene.

Nejnovejsi bachorky "asi-asi" jsou ciste bulvar, ktery se chytil stavnateho detailu ve vysetrovani aby zvysil ctenost a vydelal, ne AF. Mezikontinentalni cestujici dobre vedi, ze stridani posadky i palubniho personalu je predepsane, tedy docasna nepritomnost kapitana v kokpitu normalni

0 0
možnosti

spiegel

12. 6. 2012 8:49
zase kecy a kecy.

Minutová nepřítomnost kapitána to nezavinila. To jenom výrobce pitotky- měření rychlosti, která zamrzla, chce odvrátit pozornost jiným směrem. Tím jenom uráží druhé piloty.

1 0
možnosti

Bouše

12. 6. 2012 8:51
Re: zase kecy a kecy.

Tak jestli šlo o letušku, s níž měl kapitán "románek", nemuselo jít o minutovou záležitost. :-P

0 0
možnosti

sido1

12. 6. 2012 8:36
Kapitáni

Dle této skutečnosti by bylo nanejvýš vhodné preventivně všechny kapitány vykleštit!8-o

0 0
možnosti

fiumicino-cz

12. 6. 2012 7:33
Možná to bylo takto

Kapitán v nejlepším odmítl odejít z letušky a zachránit letadlo.

0 0
možnosti

Růžový Panter vás maže

11. 6. 2012 20:26
ASI ASI ASI ASI ASI

to nemůžete mít jednou článek bez toho ASI?

1 0
možnosti

nick_na_prani

11. 6. 2012 21:16
Re: ASI ASI ASI ASI ASI

ASI idnes :-p

0 0
možnosti

pteryx

11. 6. 2012 18:07
vypadá to na selhání techniky i lidí

Prostě neskutečná smůla. Je otázka, jestli opravdu drželi letadlo v nevhodné poloze piloti, nebo jestli to byla chyba techniky. Vypadá to na piloty, ale s jistotou to dnes už nikdo nezjistí.

0 0
možnosti

petrph

11. 6. 2012 17:25
nechápu souvislost

Kapitán odešel na plánovanou přestávku. Ty přestávky asi být musí,ze zákona  stejně jako u řidičů dálkových náklaďáků.Co tam dělal to je jeho věc (a i když tam byla jeho favoritka, nemuseli znova provádět divoký sex, ta určitě měla sama prace nad hlavu). A mezitím, v době té naplánované přestávky (kdy on v kabině stejně být neměl), se něco stalo, kopiloti během minuty! nedokázali zareagovat na to že se vypnul autopilot, převzít ručně knipl a ve volném prostoru převést stroj do stoupání. No jestli nedokázalo ani to, tak to letadlo bylo odsouzeno k záhubě, i kdyby si snad kapitán během povinných  přestávek modlil růženec...

4 0
možnosti

hariprasad8

11. 6. 2012 17:29
Re: nechápu souvislost

Jenomže jsou tam pořád ve hře ty Pitotovy trubice. To je jasná závada. Bez měření rychlosti je docela náročné udržet takový kolos ve vzduchu. Ale je pravda, že se o něco ani moc nepokusili.

0 0
možnosti

kiv

11. 6. 2012 17:13
Dnes už to nejsou piloti ale "strojníci" ...

Fatální je, že v případě problému začnou listovat v manuálu, nemají zkušenosti na menších a úplně malých letadlech včetně plachťáků a pak je v podstatě triviální problém dostane. Srovnejte prosím s vojenským pilotem který posadil boeing na Hudson uprostřed NY a vyjma namočených nohou se nikomu nic nestalo ...

Mimochodem velká dopravní letadla mají pitotek hned několik, min. 3 a vyhřívané. Že by odešly všechny najednou je hodně přitažený za vlasy.  Airbus I. i AF samozřejmě fatální technickou, organizační  nebo postupovou chybu neuznají ani na skřipci ...:-/

1 0
možnosti

jakub7

11. 6. 2012 17:21
Re: Dnes už to nejsou piloti ale

Ach jo... S temi strojniky - cim vetsi blbost, tim dele se mezi laiky drzi...

3 0
možnosti