- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ze Air France se to bude snazit svalit na piloty.
Ty jsi tenkrat vyslovne rekl, ze se NIKDY NEDOZVIME pricinu, protoze to Air France ZAMETE pod koberec a svede to na piloty.
Oponoval jsem, ze AF to neudela protoze na ni bude nesmirny natlak od IATA, vlady i cestujici verejnosti, aby nasla pricinu a ujistila, ze se chyba nebude opakovat. Pravdu jsem mel ja.
Vetsina lidi si vzpomene jak dukladne AF patrala po cernych skrinkach, aby pricinu nasla. Prohledavala clenite morske dno v oblasti o priblizne rozloze a terenu Alp v hloubce 3-4tisice metru. Vypujcila si kdejaka zarizeni, dokonce specializovanou robotickou ponorku od Americanu. Po 2 letech patrani byly skrinky nalezeny a predany nezavislym specialistum k analyze.
Takhle se nechuva spolecnost, ktera chce zametat pod koberec. Mohli po mesici patrani rici - je to prilis hluboko, baterie signalu uz stejne dosly, nemuzeme to najit a snazit se to svalit na piloty. Neudelali to. Od zacatku priznavali podezreni na pitotky.
pitotky s velkym P!
Po nehode byla okamzite urychlena jejich vymena (americky vyrobce?) ve flotile Air France. Tyto Pitotky se drive ukazaly v urcitych podminkach jako nespolehlive, byla narizena jejich vymena, ale neprobihala u AF dost rychle.Toto letadlo melo prijit na radu asi 2-3 tydny pozdeji.
Byla vyhlasena celosvetova pohotovost pro vsechna A 330/340 jinych aerolinek s timto modelem Pitotek, aby vymenu provedly urgentne. Ruzne aerolinky s jinym typem byly nuceny vydat verejna prohlaseni a vysvetlit, ze jich se to netyka (napr. Qantas, ktery ma ve flotile A330). Dokonce jeste dnes jsou na websitech ruznych spolecnosti, ktere maji A330/340 s puvodne zavadnym typem prohlaseni, ze Pitotky jsou vymene.
Nejnovejsi bachorky "asi-asi" jsou ciste bulvar, ktery se chytil stavnateho detailu ve vysetrovani aby zvysil ctenost a vydelal, ne AF. Mezikontinentalni cestujici dobre vedi, ze stridani posadky i palubniho personalu je predepsane, tedy docasna nepritomnost kapitana v kokpitu normalni
Minutová nepřítomnost kapitána to nezavinila. To jenom výrobce pitotky- měření rychlosti, která zamrzla, chce odvrátit pozornost jiným směrem. Tím jenom uráží druhé piloty.
Tak jestli šlo o letušku, s níž měl kapitán "románek", nemuselo jít o minutovou záležitost.
Dle této skutečnosti by bylo nanejvýš vhodné preventivně všechny kapitány vykleštit!
Kapitán v nejlepším odmítl odejít z letušky a zachránit letadlo.
to nemůžete mít jednou článek bez toho ASI?
Prostě neskutečná smůla. Je otázka, jestli opravdu drželi letadlo v nevhodné poloze piloti, nebo jestli to byla chyba techniky. Vypadá to na piloty, ale s jistotou to dnes už nikdo nezjistí.
Kapitán odešel na plánovanou přestávku. Ty přestávky asi být musí,ze zákona stejně jako u řidičů dálkových náklaďáků.Co tam dělal to je jeho věc (a i když tam byla jeho favoritka, nemuseli znova provádět divoký sex, ta určitě měla sama prace nad hlavu). A mezitím, v době té naplánované přestávky (kdy on v kabině stejně být neměl), se něco stalo, kopiloti během minuty! nedokázali zareagovat na to že se vypnul autopilot, převzít ručně knipl a ve volném prostoru převést stroj do stoupání. No jestli nedokázalo ani to, tak to letadlo bylo odsouzeno k záhubě, i kdyby si snad kapitán během povinných přestávek modlil růženec...
Jenomže jsou tam pořád ve hře ty Pitotovy trubice. To je jasná závada. Bez měření rychlosti je docela náročné udržet takový kolos ve vzduchu. Ale je pravda, že se o něco ani moc nepokusili.
Fatální je, že v případě problému začnou listovat v manuálu, nemají zkušenosti na menších a úplně malých letadlech včetně plachťáků a pak je v podstatě triviální problém dostane. Srovnejte prosím s vojenským pilotem který posadil boeing na Hudson uprostřed NY a vyjma namočených nohou se nikomu nic nestalo ...
Mimochodem velká dopravní letadla mají pitotek hned několik, min. 3 a vyhřívané. Že by odešly všechny najednou je hodně přitažený za vlasy. Airbus I. i AF samozřejmě fatální technickou, organizační nebo postupovou chybu neuznají ani na skřipci ...
Ach jo... S temi strojniky - cim vetsi blbost, tim dele se mezi laiky drzi...