- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je pravdou, že školy nad premianty přivírají oči. Prostě jsou to jejich miláčci a schválně jim body přidávají. U anonymního testu toto nadhodnocování není. Ale prostě aby vyhazovali zbytečně na slouhu je špatně.
Zoufalé na celé situaci je to, že propadly děti, které se poctivě připravovaly. Z naší střední školy neudělali maturitu zejména ti, kteří pro své nadprůměrné nadání již byli přijati na Karlovu univerzitu a ČVUT, zatímco ti, kteří každý rok dělali z českého jazyka reparáty, prošli. Až vysoké školy zjistí, že velké procento nadaných žáků díky slohu nenastoupí a budou muset stavy doplnit podprůměrnými žáky, bude další poprask. Myslím, že je to státní záměr. Podprůměrně nadaní žáci nebudou rebelovat a budou držet hubu a krok. Ti nadprůměrní by mohli odhalit jejich tunely. Doufám, že páni novináři nenechají kauzu usnout a že to hned tak nevyšumí. Vidím v tom další záměr státu , jak z nás udělat otroky zavřené v dílnách.
Premianti většinou nerebelují, jsou slušní a drží krok.
je potřeba jej nahradit novým, dobře podojitelným tunelem. Je možné, že úmyslně hodnotili práce přehnaně, aby konec projektu uspíšili.
nicméně to že někde někdo je premiant, neznamená jak vidno, že je to tak všude, jinde může být podprůměr. Z toho důvodu vidím, srovnávací testy jako rozumné. Ale jak píšu do toho nastavení nevidím
a přestože tam rozhodně není intelektualní výkvět studenstva, tak slohovky z ČJ udělali všichni. Ve světle zpráv o propadnutí premiantů mám pro to takovéto vysvětlení. Učitelé jim dokázali vysvětlit, ať neexperimentují, nehoní si triko a vyberou si ta nejjednodušší temata. Nebo měli štěstí a jejich písemky hodnotil benevolentní hodnotitel, na rozdíl od těch neúspěšných premiantů.
nechápu, proč někteří chtějí sloh zrušit. Součástí každé mezinárodní jazykové zkoušky, na jejichž odvar si hraje i naše maturita, je písemná zkouška. Maturita má být komplexní. K tomu patří i psaní. Místo hodnotitelů bych se vrátila k původnímu plánu, kdy opravují profesoři ze školy, ale slohu bych se rozhodně nevzdávala. (Maturovala jsem letos a nikde jsem neměla problém. )
opravují profesoři ze školy - to mi nepřipadá tak objektivní, jako když to dělají nezávislí
ale již tehdy platilo, že pokud maturant napsal jiný slohový útvar (sebelepší), než si sám vybral podle zadání, byl hodnocen nedostatečně... Nemluvě o tom, že se to mnohdy považovalo za snahu o podvod...
Jak to tak vypadá, když si současný maturant vybere např. fejeton, ale napíše vyprávění, (nemluvě o tom, že si může téma i slohový útvar volí naprosto dobrovolně z několika variant), tak podle všech kritiků je to zcela zcela v pořádku - vůbec nikomu nevadí, že je to to samé, jako kdyby měl někdo v matematice vynásobit tři čísla, ale on je správně sečetl a pak se bránil, že výpočet se zadanými čísly provedl správně, ba co správně, přímo geniálně...
Jo, já jsem zapomněl, to pouze "premiant" třídy "uchopil" zadané téma a slohový útvar "netradičně", a proto si zaslouží vyjímečné hodnocení...
Myslím, že když student dostal jedničku ze slohu, neznamená to ještě, že sepsal "primitivní cosi"!!
Přesně, toto prohlášení mi pěkně hnulo žlučí. Každý měl možnost si vybrat to jednodušší téma. Psala jsem obyčejný motivační dopis, kde se v podstatě toho moc zkazit nedalo (přesto, že čeština byla vždycky můj oblíbený předmět). To, že jsem dostala jedničku, neznamená, že je ta slohová práce v něčem méněcenná než líčení. Proč psát líčení, které je delší a složitější ze všech možných jazykových hledisek a náročnější na slovní zásobu, když lze napsat něco jiného téměř bez chyb. I za málo peněz může být hodně muziky.
Měli by ho zavřít a tvůrce těch testů také
Maturity nefungujou - to se spraví tím, že se to valorizuje, optimalizuje, harmonizuje a kdovícoještě.
V lepším případě se ještě párkrát omluví ministr.
ALE řešním by bylo, kdyby CERMAT vrátil ty peníze, které nafasoval za nefunkční dodávku.
I když premiant a dvojka? No budiž:)
Nicméně mají pravdu, lidi najatí cermatem jsou lidi zaplaceni a podplaceni, a tím pádem i manipulovatelní! ... "Většina studentů naše testy zvládá? To budeme vypadat že jim to dáváme lehce a budeme kritizovani za stanovení měřítka obtížnosti a budou říkat že nás platí zbytečně,... nechte propadnout každého 20tého ať to vypadá že to je těžké!!"... tak toto je přístup cermatu.
A je úplně jasné že sloh je z pohledu hodnocení velmi subjektivní a toto by ve "STÁTNÍ" maturitě být prostě nemělo.