Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidickým matkám po válce omylem vraceli německé děti

Zdeněk Petřík se až do smrti nedozvěděl, kdo je a odkud je. Zda Němec, nebo Čech, a kdo tedy jsou jeho rodiče. Růženě Petříkové, která po Lidicích přežila koncentrák, přivedli po válce chlapce s tím, že jde o jejího syna, jehož našli v Německu. Až krevní zkouška po letech prokázala, že se stal omyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_m-

Osud pana Petříka byl tragický

ale nemohou za to lidické mámy, ani repatriační komise - viníkem je ten, kdo rozpioutal druhou světovou a dovolil tragédii Lidic.

+6/0
9.6.2012 10:28

Doporučit (+100)

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Rozpoutání druhé světové války má své hluboké příčiny sahající do hlubší minulosti. Takže těch "viníků" asi bude nepočítaně ...

0/0
9.6.2012 10:30

OskarPokorny

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Ta hlubší minulost je pouze 20 let a bylo to zapříčiněno imperiálními ambicemi tehdy císařského Německa a pokus si myslíte (jako spousta pitomců), že za 2 sv. válku vlastně můžou Versailleská smlouva tak jste vedle, protože protože pokud by 1. sv válku vyhrálo německo tak to mělo připravéné 1000x horší podmínky - dohodové mocnosti byli proti nim ještě mírní.

0/0
9.6.2012 10:39

IDNES v -00:00:01

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Další, který se snaží někomu vložit do  úst něco, co neřekl. Nějak se to tu dost rozmáhá ...

+1/0
9.6.2012 10:44

Zani

Re: Osud pana Petříka byl tragický

To jste se o dění v meziválečném německu moc nezajímal, protože opravdoví vědátoři se celkem shodujou, že Verailská smlouva, v kombinaci s hospodářskou krizí, byla tou hlavní příčinou nástupu Adofa k moci. Že mám pravdu, to potvrzuje i momentální vzestup komoušů u nás. A to se máme oproti nemcům po 1s.s.v. jako prasata v žitě.

+2/0
9.6.2012 10:48

OskarPokorny

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Tahle diskuze je o vinících - To že se k moci dostal Hitler je částečně díky

flustraci z Versailleské smouvy, ale tato smlouva nespadla z nebe - byla reakcí na 1. sv válku, na jejíž rozpoutání má 100% vinu německo. (viz diplomatická nóta, kde německý ministr zahraničí píše Rakouské vládě, 4  měsíce před Sarajevskýcm atentátem, že Německo je na válku připraveno a je nutné pouze nalézt vhodnou záminku - ta se našla)

0/0
9.6.2012 10:55

IDNES v -00:00:01

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Ke vší úctě, a můžete si být jistý, že jinak by žádná válka nebyla? Že by ji nerozpoutal jiný stát? .. Dřív, nebo později? ...

Tím chci jen naznačit, že už nikdy nedáme dohromady sled příčin v minulosti, které měly nějaký následek.

0/0
9.6.2012 11:00

OskarPokorny

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Válka byla v této konfiguraci politiky a technického rozvoje nevyhnutelná - Německo (díky tomu, že se jak centralizovaný stát spojilo velmi pozdě) přišlo pozdě k dělení světa na kolonie. - Už tato věc vnášela silnou frustraci a začalo pomalu vést k válce. Ta se stala  nevyhnutelná se spuštěním na vodu Britského HMS Dreadnought, který ukázal jaké možnosti má loď poháněná naftovými motory (dosah, rychlost) a že s ní je pratick y málo základnami (lepší než uhlí)možno kontrolovat celý svět. Tento fakt zpochybnil Britskou dominanci (Němci si řekli - co kdyby jsme těch lodí vyrobili víc?) a svět neodvratně spěl  válce.

+1/0
9.6.2012 11:10

Fai Rodis

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Vzdycky si rikam, jak by bylo krasne, kdyby tehdejsim vladcum slo promitnout nasledky jejich zamyslenych cinu v budoucnosti.

Nemcum a Britum v teto situaci treba odkolonizovani Afriky a jeji nasledky vcetne invaze ilegalnich Africanu do evropskych mest.

Nebo panu 18 kratky film o multikulturizaci Evropy...

+1/0
9.6.2012 11:18

OskarPokorny

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Tak od dekolonizování Afriky je jednoznačně správný krok - (nebo by jste někdy zpochybňovali "odkolonizování" Evropy od německé armády v průběhu 2. sv. války?) Každý kdo chce má nárok na sebeurčení. A je jedno jestli je to 13 USA kolonií nebo třeba Angola.

0/0
9.6.2012 11:24

Fai Rodis

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Vzhledem k tomu, ze mnozi kolonizatori do tech kolonii i dost nainvestovali, tak by mi to prislo fakt lito.

0/0
9.6.2012 11:26

OskarPokorny

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Ech sem to blbě vysvětlil - prostě do té doby byla dominance VB na světových mořích nezpochybnitelná protože lodě na uhlí potřebovali velké množství zastávek na doplnění paliva což VB(díky koloniím po celém světě) měla a proto se o její dominanci nespekulovalo. Naftový motor a rychlá loď ovšem změnilo doktrínu a) už nebylo třeba tak často doplňovat palivo, takže i stát bez základem po celém světě mohl usilovat o dominanci b) Ukazuje se jako důležitá je ropa  c) když si to dáte dohromady s frustrací Němců z toho, že nemají kolonie a ani ropné rezervy a najednou je tu možná strategie , jak si ty kolonie a ropu opatřit.

+1/0
9.6.2012 11:18

OskarPokorny

Re: Osud pana Petříka byl tragický

Jinak o dění v meziválečném Německu vím všechno, ale právě díky tomu vidím, že Nacisté nespadli z Marsu (jak to mohlo po skončení války vypadat) ale byl to konglomerát důvodů z nich většina má příčiny mnohem starší než je hospodářská krize.

+1/0
9.6.2012 11:02

IDNES v -00:00:01

Re: myslíš třeba takové ?

http://zpravy.idnes.cz/vrah-z-lidic-byl-agent-stb-0y1-/domaci.aspx?c=A010611_213509_domaci_was

0/0
9.6.2012 10:34

OskarPokorny

Re: myslíš třeba takové ?

VŠECHNY tajné služby VŠECH států byli po válce plné nacistů - protože prostě tajné služby vítězných mocností převzaly agendu těch německých. Bylo to z důvodu, že měli prostě kontakty po celé říši tzn. i v nově vzniklých státech za obou stranách železné opony.

0/0
9.6.2012 10:42

IDNES v -00:00:01

Re: myslíš třeba takové ?

Pak si tu ale hrajeme na pěkné pokrytce, kteří ty vrahy vlastně podporovali.

0/0
9.6.2012 10:49

OskarPokorny

Re: myslíš třeba takové ?

Ježkovi oči - tohle je prostě běžná praxe - lidé se chovají pragmaticky - objevil se nový nepřítel (pro západ SSSR pro SSSR západ) a tak se hodila každá pomocná ruka. EX-náckové jako agenti měli tu výhodu, že jste je mohl vydírat stylem - pracuj pro nás nebo šibenice poslat je jako agenty na západ/východ s vědomím, že nepřeběhnou, protože je můžete vydírat tím, že je pa odhalíte.

0/0
9.6.2012 11:00

IDNES v -00:00:01

Re: myslíš třeba takové ?

Však já s vámi souhlasím, ale pokrytectví to je ... chováme si vrahy, ale zároveň lkáme nad jejich činy.

0/0
9.6.2012 11:01

OskarPokorny

Re: myslíš třeba takové ?

Tak co já vím tak všichni co o osudu Lidic rozhodly nebo byly ve vyšším vedení akce byli na konci války všichni mrtvý ať už vlastní rukou nebo kata.

0/0
9.6.2012 11:12

pingu1

kdyz vidim doucasnou vladnouci garnituru..

..se nedivim Nemcum,ze si o sobe mysleli,ze jsou nadrazenym narodem...:-P

+5/0
9.6.2012 10:24

_Xeon_

Re: kdyz vidim doucasnou vladnouci garnituru..

R^;-D

0/0
9.6.2012 10:57

Fai Rodis

Re: kdyz vidim doucasnou vladnouci garnituru..

Ovsem ted uz k tomu opravdu moc duvodu nemaji - viz "Deutschland schafft sich ab" od Sarrazina.

+3/0
9.6.2012 11:12

pingu1

Re: kdyz vidim doucasnou vladnouci garnituru..

.. leider haben wir keinen tschechischer Sarrazin.. ;-)

0/0
10.6.2012 20:05

LUF4

Re: kdyz vidim doucasnou vladnouci garnituru..

Myslíš Merkelovou?

0/0
9.6.2012 13:58

pingu1

Re: kdyz vidim doucasnou vladnouci garnituru..

..ach jo..:-/

0/0
10.6.2012 20:07

Doporučit (+100)

Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

v ČR bolševikovi stále rostou preference, a to se pak nelze divit, že tu bolševik stále bude rozdmýchávat nenávist.

+6/0
9.6.2012 10:07

dreg

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

umí "vašnosta" číst???článek je o tom,že matkám vraceli omylem i německé děti!!!! jsou při smyslech?8-o

+1/0
9.6.2012 10:11

Doporučit (+100)

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

Ano, přesně s tím můj příspěvek souvisí ...

0/0
9.6.2012 10:12

wp2t

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

On je placený za počet příspěvků a do toho se smysly netahaj.

0/0
9.6.2012 10:12

Doporučit (+100)

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

Přečti si diskuzi níže, o čem je ... rozhodně ne o dětech z lidic.

0/0
9.6.2012 10:14

wp2t

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

Tady rozdmýcháváš nenávist akorát ty, ty seš příbuznej od Kalouska?

0/0
9.6.2012 10:16

dreg

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

díky za informaci! von se mě zdál hned nějak podivnej?!ale třeba za to nemůže(bolesti hlavy atd.)

0/0
9.6.2012 10:26

Doporučit (+100)

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

další rudoch potvrzující můj příspěvek ...

0/0
9.6.2012 10:31

wp2t

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

To že podvádíš a klikáš si souhlasy z jiných účtů nebo že máš přístup k systému určitě neznamená, že máš pravdu. To je jen další příklad toho kam až sme to dotáhli s dnešním správným politickým myšlením. A mimochodem já s rudejma určitě nic společnýho nemám.

0/0
9.6.2012 10:38

Zani

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

Ha, ha. Denacifikace sice proběhla na papíře hned po válce, ale de facto až v 70tých letech, po studentskejch bouřích, často končila až odchodem nacistů  ze státních úřadů do do penze. Teprve teď, když se otvírají archívy, vylejzá napovrch, kolik vysokejch funkcionářů NSDAP pracovalo po válce ve státních službách. A nejen tam, doporučuju si přečíst Der Spiegel někdy ze začátku  minulého roku. Tam se píše o poválečné obnově měst a jak fungovala "klika" nacistickejch architektů.

0/0
9.6.2012 10:42

IDNES v -00:00:01

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

To je stejné ve všech bývalých totalitních státech, ČR rozhodně nevyjímaje ... bohužel.

0/0
9.6.2012 10:47

Fai Rodis

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

A ze se tak blbe ptam - oni tam meli jeste jine architekty, nez "nacisticke"?

Vzdyt to byla cela generace odborniku, ktera pod tim rezimem pracovala.

0/0
9.6.2012 11:19

Zani

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

Jistě, že měli i dost architektů nezatížených minulostí, nebo zatížených jen formálně. Ale ty nedostali šanci, jelikož na radnicích sedělo spousta členů NSDAP. Tady ukázkově platilo "ruka ruku meje" . Nacisti byli u moci 1933-1945, to je relativně krátká doba.

0/0
10.6.2012 11:39

Yarda.

Re: Zatímco v Německu již dávno proběhla Denacifikace, ....

kdyby se soudruzi co jsou teď u koryt chovali k té lůze co ji potřebuji jen tu a tam, aby vhodila do volebních uren ty správné lístky, poněkud oploceněji, bolševikům by preference nerostly, ale byli by v situaci spolku baráčníků (nic proti baráčníkům).

+1/0
9.6.2012 10:47

djbeat

school

Kdysi nám ve škole na besedě jeden partyzán vykládal o září 38. Nic pěkného. Prý byl ještě jako voják dislokovaný někde u Chebu tuším Skalná a zrovna tam probíhaly nějaké potyčky s Freikorpsem a jinými fanatiky. A tehdá to zašlo prý tak daleko, že normálně i 14-15 leté německé děti střílely ostrými po českých lidech. A v jejich jednotce byl nějaký ukrajinec, který získal československé občanství a tento dost krutým způsobem zkoncoval se dvěma německými sourozenci (15 let), kteří ze stodoly stříleli po lidech a zabili jednoho člověka - připlížil se k nim zezadu - borce podřezal a dotyčnou sniperku bajonetem přišpendlil za spodní čelist k podlaze a potom zastřelil. Nemohli jsme uvěřit svým uším, ale takhle to prý probíhalo. Takovéto akce probíhaly na obou stranách. Buďme rádi za to, v čem žijem:-/

+1/0
9.6.2012 10:01

Doporučit (+100)

Re: school

Spíš jde o to, že bolševik se vyžíval v tom, když dětem po školách vyprávěl takové tragédie.

+3/0
9.6.2012 10:03

wp2t

Re: school

Nebo spíš o to jak vy Eurohujeři chcete všechno vysvětlovat po svém a obráceně.

+1/0
9.6.2012 10:18

Fai Rodis

Re: school

A proc by jim je nemel vypravet? Ted zas jini vypraveji drastaky o odpornych Cesich v roce 1945.

0/0
9.6.2012 11:14

djbeat

Johnny got his gun

A o českých zbabělcích, nebojujících pro vlas si mohly myslet své stovky německých vdov, které v září až říjnu 38 přišly o své fanatické manžele. Nechápu jejich počínání - s nadšením posílali své výrostky zabíjet české bestie, a pak když se češi bránili, tak jen lkali, jak jim ty české ..urvy zabily syny.

+4/0
9.6.2012 9:49

djbeat

Viorelet - I have no time for monkey business

Nejvíc děsivé na 2.světové bylo to,že se jí dopustil tak civilizovaný a všemi státy uznávaný vyspělý stát, který měl v historii takové osobnosti jako byl Goethe, Wagner a jiní...a ke všemu stačil jeden malý čecho-rakušák

0/0
9.6.2012 9:32

dřistala

Re: Viorelet - I have no time for monkey business

..když není co do huby-tak mizí veškeré ideály-neboli Německo bylo v takovém marasu po válečných repatriacích a pokusech o jakous takous demokracii že s vděčností přijalo jednoduchou politiku a pevnou ruku Ády Hitlerů...a ti pomatenci ze Sudet se najednou cítili strašně moc Německy a strašně moc utlačovaní...;-D

+1/0
9.6.2012 9:38

kamenozrout zeleny

Nemýlýte se o tom ěcho-Rakušákovi ???

...Tato fáma vznikla zřejmě kvůli výroku německého prezidenta Paula von Hindenburg, který se o Hitlerovi vyjádřil jako o „českém frajtrovi z Broumova“. Tehdy již senilní Hindenburg si totiž spletl rakouské Braunau s českým Broumovem. Kromě možnosti českého původu mu je někdy připisován dokonce židovský původ.

+3/0
9.6.2012 9:39

djbeat

Re: Viorelet - I have no time for monkey business

Jak češi přestali dotovat jejich školství, politiku, sport a všechno možné, jak začala krize, tak si uvědomili, kam vlastně patří;-D

+1/0
9.6.2012 9:47

ramm

Re: Viorelet - I have no time for monkey business

Tak ono jich bylo víc - a další hrozná věc je, že ti lidé byli velice vzdělaní, mladí a vychovaní právě v tomto vyspělém prostředí ... Himmler, Heydrich, Goebbels ...

0/0
9.6.2012 9:41

djbeat

Re: Viorelet - I have no time for monkey business

Ale všiml sis, že každý z nich zažil v životě nějaký silně neúspěšný moment? Himmler choval drůbež - zkrachoval, K.H.Frank prodával knihy - zkrachoval, Dolfíka nevzali na akademii, ač maloval docela pěkně, Heydricha vyhodili kvůli babě od námořnictva a ti ostatní to byli veteráni z války, kteří se cítili strašně ponížení Versaillessk smlouvou a porážkou německa. Frustrace to je velmi úrodná půda pro radikální řešení - vždy se musí ustanovit nějaký veřejný nepřítel či zrádce. A ačkoliv židé byli za války těmi nejlepšími vojáky na německé straně a nositeli vysokých vyznamenání, tak právě oni byli označeni za viníky.

+2/0
9.6.2012 9:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.