Diskuze

Univerzity musí nabrat méně studentů, některé zpřísnily přijímačky

Dostat se na kvalitní veřejnou univerzitu může být letos o něco těžší. Ministerstvo školám doporučilo, aby přijaly o deset procent méně studentů. Některé proto zpřísnily přijímací řízení. Příští rok je navíc čeká výpadek příjmů ve stovkách milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tigrakrajtovita3

11. 6. 2012 15:44
Ad) "ad hominem"

V prve rade jde o oponenturu znacne neuctivou, demagogickou. Ma pouzit "ad rem" , ovsem to by musel mit vecne argumenty. A musel by vedet, co to znamena :-/ . Uzival to jeste jeden problemovy diskuter, bylo to k smichu

0 0
možnosti

tigrakrajtovita3

11. 6. 2012 15:25
To musel byt genius, ktery neco takoveho vypustil

Rv Kdyby radeji zrusili vsechny privatni podvodne "fofrschule", ktere slouzi jedine jako ceske pracky penez pro zneuznane pedagogy ;-O. Berou statnim univerzitam penize. Prava v Plzni mluvi za vsechny. Akredituji zbytecne obory o nicem a lekarske fakulty stradaji. Cesky dung RvRv

1 0
možnosti

vencac

10. 6. 2012 22:05
Je otázkou zda současná zpřísněná pravidla

opravdu přivedou kvalitnější studenty do VŠ. Pokud se budou zkoušky na odborné školy dělat jen z obecných předmětů matematiky,fyziky , jazky atd. Pak se obávám, že VŠ a hlavně ty technické budou po odborné stránce jen slabým odvarem Středních potažmo Vyšších odborných škol. Dále je otázkou proč snižovat poušálně na všech oborech, ekonomů třeba máme naprostý nadbytek a namísto nich se již několik let potýkáme s nedostatkem techniků. V praxi to pak znamená, že na jednoho doborníka ja 10 - 15 různých managerů, kteří jen přeposílají maily a přseouvají problémy na jiné. Nezdá se mi, že tento přístup je tím nejrozumnějším.

0 0
možnosti

M.L.

10. 6. 2012 22:13
Re: Je otázkou zda současná zpřísněná pravidla

Pokud je mi známo, přijímá velká část škol na základě tzv. scio testů OSP = obecné studijní předpoklady, které jsou případně doplněny odbornou zkouškou podle zaměření (společenskovědní přehled, biologie, matematika, cizí jazyk apod.). To, domnívám se, poskytuje možnost vybrat studenta jak disponovaného k dalšímu studiu, tak s dostatečnými odbornými znalostmi.

0 0
možnosti

maxxan.

10. 6. 2012 21:03
Souhlasím. Někdy méně je více.

3 0
možnosti

tigrakrajtovita3

11. 6. 2012 15:49
Re: Souhlasím. Někdy méně je více.

Ano, meli by konecne zrusit vsechny privatni podvodne a byl by klid!!

1 0
možnosti

MayaMoya...

10. 6. 2012 19:30
Pro: A.C.Dupin

Tak mě tedy pouč, jak to je...s tím ad hominem? Hmm? Třeba se pletu...

0 0
možnosti

ditrinoroo

10. 6. 2012 19:34
Re: Pro: A.C.Dupin

Před chviličkou jsem se pokusil odpovědět A.C.Dupinovi takto:

S vlastním tvrzením to obecně sice nesouvisí, ale rezignovat na na základy gramatiky ze 4. tř. ZŠ (např. shoda podmětu s přísudkem - i/y), jen kvůli jakési pseudokorektnosti, to je špatně.:-(

Jako příklad útoku "ad hominem" vidím např. vysmívat se v diskuzích Bohouškovi Sobotkovi za pleš nebo rovnátka.

0 0
možnosti

_brambor_

10. 6. 2012 19:07
Ano, genderová studia, to je perla

To je přímo extrémně důležitý obor. Bez toho bysme neměli co do hrnca;-D

3 0
možnosti

MayaMoya...

10. 6. 2012 19:10
Re: Ano, genderová studia, to je perla

GS jsou akorát socialistickou propagandou...

0 0
možnosti

_brambor_

10. 6. 2012 19:02
stát by měl pružně ragovat na požadavky trhu

A dle toho směrovat dotace. Tzn. když je tady minimálně 20 let hlad po technických oborech tak přesměrovat peníze od nesmyslů typu politolog, filozofie atd do této oblasti.

3 0
možnosti

MayaMoya...

10. 6. 2012 19:04
Re: stát by měl pružně ragovat na požadavky trhu

Kdyby nebylo filozofie, nebylo by pokroku...

0 0
možnosti

Big-M

10. 6. 2012 18:54
Vysoká škola do každé rodiny

0 0
možnosti

Generál Ugarte - inmortal

10. 6. 2012 18:56
Re: Vysoká škola do každé rodiny

Sociální ekolog do každé rodiny! (někdo je živit musí)

1 0
možnosti

_brambor_

10. 6. 2012 18:39
zničit žvanili

Je jasné, že bez učitelů a podobných profesí se neobejdeme. Ale ostatní žvanili se mohou zrušit. A jaký bude důsledek? Bude méně ouředníků. Protože tito stejně nic jiného dělat nemohou a tak tvoří masivní základnu byrokracie

2 0
možnosti

MayaMoya...

10. 6. 2012 18:44
Re: zničit žvanili

No..ty bys toho učitele potřeboval, jak sůl...Ty chceš, s tímto projevem, řešit potřebu nějakých vysokých škol? 8-o

1 0
možnosti

MayaMoya...

10. 6. 2012 18:23
Potřebné je obojí...jak humanita, tak technika...

Uvědomte si, že většina vědců, kteří v historii přišli s nějakými převratnými objevy či teoriemi, byli kromě exaktního směru vzděláni i v klasické filozofii, teologii či hudbě. Uměli řecky, latinsky...Historikové, paleonto/archeologové, učitelé, právníci, knihovníci, jazykovědci, teologové, filozofové, spisovatelé..umělci...to je poměrně velký rank oborů, bez kterých by naše společnost věděla prd. Architekti by byli bez archeologů poměrně nahraní...třeba....

1 0
možnosti

pět elementů

10. 6. 2012 18:27
Re: Potřebné je obojí...jak humanita, tak technika...

Velice o tom pochybuju,že by nebylo studentů na všechno,co popisujete!Lenost a hrůza před manuelní činností by tam ty lidi dostala i tak!;-);-D!!

1 0
možnosti