Diskuze

V pětatřiceti metrech nad zemí zkolaboval jeřábník, letěl pro něj vrtulník

Záchranáři v Opavě řešili neobvyklý problém. V pětatřicetimetrové výšce zkolaboval přímo v kabině jeřábník na stavbě obchodního centra. Při jeho záchraně asistoval vrtulník, nakonec muže snesli hasiči na lanech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pavelthelong

6. 6. 2012 22:18
mel celkem stesti

v jerabnicke kabine se neda resuscitovat 1. je mala 2. je plechova cili vodiva........zase na druhe strane zvracet se da i z okenka

0 0
možnosti

Yanajedna

6. 6. 2012 22:28
Re: mel celkem stesti

"lékařka poskytla prvotní ošetření". Nepředstavuj si zrovna defibrilátor v akci ;-D

0 0
možnosti

maykeee

6. 6. 2012 23:57
Re: mel celkem stesti

No priteli, prvotni osetreni se docela lisi v zavislosti na typu zraneni. Vzhledem k tve jiste prudke znalosti lekarskych postupu, ti asi uz dal nemusim popisovat, co mam na mysli. A vez ze jsou i situace, kdy defibrilace muze byt jednim z prvotnich osetreni i u predlekarske prvni pomoci.

 Nic z toho ovsem nemeni nic na tom, ze banda lidi, ktery k tomu jela by si zaslouzila bludistaka. R^

0 0
možnosti

jural

6. 6. 2012 23:28
Re: mel celkem stesti

a proc by se nedalo v plechove kabine pouzit defibrilator? Ten vyboj projde nejkratsi cestou mezi temi dvema elektrodami. Nema duvod jit do kabiny a uz vubec nema duvod jit do kabiny pres telo zachrance.

2 0
možnosti

pavelthelong

7. 6. 2012 7:14
Re: mel celkem stesti

dovolim si odporovat  a protoze nejsem fyzik, tak mozna pouziji nespravne termin, tak se omlouvam. pokud by proud prochazel POUZE nekratsi drahou, byla by bezna defibrilace k nicemu, protoze pri beznem pouziti defibrilacnich elektrod jejich idealni prime spojeni jde pouze nekde po predni strane srdce. Z toho duvodu se v posledni dobe pouzivaji elektrody samolepici, keter se umistuji dopredu a dozadu na hrudnik, aby "nejkratsi cesta" vedla opravdu pres srdce (tzv. "anteroposteriorni poloha" elektrod). Jinak v pripade takoveho vyboje jde zhruba o 750 V a  v zadnem pripade bych neriskoval defibrilaci nekde ve vodivem prostredi, napriklad jmuze byt nebezpecna uz defibrilace fotbalisty na mokrem travniku. V pripade, ze stojim na kovovem zebriku v 35 m , nejsem si uplne jisty, jestli jsem kompletne izolovany, a pacient lezi nekde v kabine vodive propojene s zebrikem, tak ja teda osobne defibrilovat nebudu.......

0 0
možnosti

b-blue

7. 6. 2012 7:24
Re: mel celkem stesti

a proc maji vrtulniky zachranne sluzby a sanitky v zakladni vybave defibrilatory?? to jsou z plastu?

0 0
možnosti

udusil se v talíři polívky

7. 6. 2012 7:55
Re: mel celkem stesti

Třeba pro to, že sanitka ani vrtulník není vodivě spojený se zemí?

0 0
možnosti

Antonín, topič

7. 6. 2012 8:25
Re: mel celkem stesti

To je zcela nepodstatné.

0 0
možnosti

b-blue

7. 6. 2012 8:26
Re: mel celkem stesti

no.. když stojí na zemi...;-)

0 0
možnosti

pavelthelong

7. 6. 2012 8:33
Re: mel celkem stesti

ono je to trochu jinak - u starych vrtulniku pochazejicich jeste z armady  se defibrilovat ani nemohlo, protoze nebylo jasne, co udela za letu elektronika - prosti vrtulniky nemely na defibrilaci atest. V soucasnosti to mozne je, ale hodne vrtulniku je tak malych, ze resuscitace 2 osobami je prakticky nemozna. V sanitce je dostatek mista a da se od pacienta dodrzovat dostatecny odstu a ani neni potreba byt v kontaktu s kovovymy castmi. U kabiny jerabnika si dovolim pochybovat, ze se tam poholdne vejde druha osoba, natoz ze kolabovany jerabnik se nedotyka konstrukce kabiny.

0 0
možnosti