Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V pětatřiceti metrech nad zemí zkolaboval jeřábník, letěl pro něj vrtulník

Záchranáři v Opavě řešili neobvyklý problém. V pětatřicetimetrové výšce zkolaboval přímo v kabině jeřábník na stavbě obchodního centra. Při jeho záchraně asistoval vrtulník, nakonec muže snesli hasiči na lanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

furtspolu

Neuvádíte věk jeřábníka....

60 ? 65 ?  67 ?  70 ?  . Prosím o doplnění údaje.  Chválím , že uvádíte výšku jeřábu. R^

0/0
7.6.2012 10:41

J.K. 4

Stavba obchodního centra...

asi jich máme pořád málo. Co na tom, že už je patrné jejich vylidňování a že za 5 let už nikdo nebude mít ani korunu. Hlavně stavět, stavět a shrábnout provize. Rv

+1/0
7.6.2012 7:29

b-blue

Re: Stavba obchodního centra...

přesně tak.. :-/

0/0
7.6.2012 8:27

ajtymně

Obdiv

Obdivuji lékařku i hasiče, jak si dokázali poradit a pomoci postiženému   R^R^R^

+7/0
6.6.2012 22:49

Bubrak

Re: Obdiv

R^R^

0/0
6.6.2012 23:03

opportunity

Re: Obdiv

R^

0/0
7.6.2012 8:34

pavelthelong

mel celkem stesti

v jerabnicke kabine se neda resuscitovat 1. je mala 2. je plechova cili vodiva........zase na druhe strane zvracet se da i z okenka

0/0
6.6.2012 22:18

Yanajedna

Re: mel celkem stesti

"lékařka poskytla prvotní ošetření". Nepředstavuj si zrovna defibrilátor v akci ;-D

0/0
6.6.2012 22:28

maykeee

Re: mel celkem stesti

No priteli, prvotni osetreni se docela lisi v zavislosti na typu zraneni. Vzhledem k tve jiste prudke znalosti lekarskych postupu, ti asi uz dal nemusim popisovat, co mam na mysli. A vez ze jsou i situace, kdy defibrilace muze byt jednim z prvotnich osetreni i u predlekarske prvni pomoci.

 Nic z toho ovsem nemeni nic na tom, ze banda lidi, ktery k tomu jela by si zaslouzila bludistaka. R^

0/0
6.6.2012 23:57

jural

Re: mel celkem stesti

a proc by se nedalo v plechove kabine pouzit defibrilator? Ten vyboj projde nejkratsi cestou mezi temi dvema elektrodami. Nema duvod jit do kabiny a uz vubec nema duvod jit do kabiny pres telo zachrance.

+2/0
6.6.2012 23:28

pavelthelong

Re: mel celkem stesti

dovolim si odporovat  a protoze nejsem fyzik, tak mozna pouziji nespravne termin, tak se omlouvam. pokud by proud prochazel POUZE nekratsi drahou, byla by bezna defibrilace k nicemu, protoze pri beznem pouziti defibrilacnich elektrod jejich idealni prime spojeni jde pouze nekde po predni strane srdce. Z toho duvodu se v posledni dobe pouzivaji elektrody samolepici, keter se umistuji dopredu a dozadu na hrudnik, aby "nejkratsi cesta" vedla opravdu pres srdce (tzv. "anteroposteriorni poloha" elektrod). Jinak v pripade takoveho vyboje jde zhruba o 750 V a  v zadnem pripade bych neriskoval defibrilaci nekde ve vodivem prostredi, napriklad jmuze byt nebezpecna uz defibrilace fotbalisty na mokrem travniku. V pripade, ze stojim na kovovem zebriku v 35 m , nejsem si uplne jisty, jestli jsem kompletne izolovany, a pacient lezi nekde v kabine vodive propojene s zebrikem, tak ja teda osobne defibrilovat nebudu.......

0/0
7.6.2012 7:14

b-blue

Re: mel celkem stesti

a proc maji vrtulniky zachranne sluzby a sanitky v zakladni vybave defibrilatory?? to jsou z plastu?

0/0
7.6.2012 7:24

udusil se v talíři polívky

Re: mel celkem stesti

Třeba pro to, že sanitka ani vrtulník není vodivě spojený se zemí?

0/0
7.6.2012 7:55

Antonín, topič

Re: mel celkem stesti

To je zcela nepodstatné.

0/0
7.6.2012 8:25

b-blue

Re: mel celkem stesti

no.. když stojí na zemi...;-)

0/0
7.6.2012 8:26

pavelthelong

Re: mel celkem stesti

ono je to trochu jinak - u starych vrtulniku pochazejicich jeste z armady  se defibrilovat ani nemohlo, protoze nebylo jasne, co udela za letu elektronika - prosti vrtulniky nemely na defibrilaci atest. V soucasnosti to mozne je, ale hodne vrtulniku je tak malych, ze resuscitace 2 osobami je prakticky nemozna. V sanitce je dostatek mista a da se od pacienta dodrzovat dostatecny odstu a ani neni potreba byt v kontaktu s kovovymy castmi. U kabiny jerabnika si dovolim pochybovat, ze se tam poholdne vejde druha osoba, natoz ze kolabovany jerabnik se nedotyka konstrukce kabiny.

0/0
7.6.2012 8:33

b-blue

Re: mel celkem stesti

jojo, pravda, konečně rozumná reakce.. jinak s elektronikou u starších vrtulníků pocházejicí ještě z výzbroje ČSLA by zase neměl být takový problém, když jí moc neměly, spíš bych měl obavu, že u těch nových by mohl byt problém použití za letu, kvůli radionavigačním přístrojům..

0/0
7.6.2012 8:43

pavelthelong

Re: mel celkem stesti

soucasne zachranarske vrtulniky ( napr EC-135) jsou na defibrilaci homologovane (jak  tvrdi alespon odbornik zachranar z univerzitni kliniky. Na navigaci lze kaslat, protoze stejne nesmi letat potme nebo za snizene viditelnosti.

0/0
7.6.2012 9:18

b-blue

Re: mel celkem stesti

tak to jsem nevěděl, sorry, jinak ÉCéčko po tmě lítat samozřejmě smí, protože má přístrojové vybavení IFR, jinak máš pravdu, že k záchranným pracím, kde přistávací místo není nijak označené, osvětlené. přistát nesmí

0/0
7.6.2012 9:25

Aesculap

Re: mel celkem stesti

No, ty noční lety - ono snad ani nejde o to, že by nesměl létat konkrétní vrtulník (EC-135), ale spíš o to, kdo s ním letí. A jestli si to dobře pamatuji, v noci smí létat jen Policie ČR nebo Armáda ČR (ti také provozují leteckou záchranou službu). Letecká záchranná služba jako taková (kterou provozují soukromníci) ne.

0/0
7.6.2012 10:04

Antonín, topič

Re: mel celkem stesti

To je úplně jedno; defibrilátor je generátor el. napětí v izolované soustavě a jako takový vás může ohrozit pouze při dvoupólovém dotyku, což znamená držet se obou elektrod. Pokud je vodivá podložka, tak vám stejně dvoupólový dotyk nezpůsobí (sama od sebe).

0/0
7.6.2012 8:25

pavelthelong

Re: mel celkem stesti

vzhledem k tomu, ze neco jineho je teorie a neco jineho je zpoceny pacient zhrouceny v jerabnicke kabine pro jednu osobu, tak jsou teorie na p.d.  Na posteli a s dostatkem prostoru umi defibrilovat i cviceny foxterier. V nestandardni situaci plati pravidlo nejdriv neohrozit sebe nebo posadku. Nejprve premistit pacienta na nevodiivou podlozku se uci uz zdravotni sestry;-€

0/0
7.6.2012 8:40

opportunity

Re: mel celkem stesti

Myslím, že to není jen nejkratší cestou, ale taky tam, kde je nejmenší odpor = nejlepší vodivost.

0/0
7.6.2012 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.