Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hudba Radiožurnálu není až taková konzerva, říká jeho nový šéf Pokorný

Vlajková loď Českého rozhlasu Radiožurnál v polovině června změní šéfredaktora. Funkce se ujme moderátor Jan Pokorný, který si jí už jednou prošel. "Nabídka přišla tak rychle, že jsem za sebe ještě ani nestačil najít náhradu," říká v rozhovoru pro iDNES.cz dosavadní hlas Ranního Radiožurnálu a Dne D.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel227

Konzerva

Pokorný šéfem RŽ-prokristovydrahýrány, to už fakt nemáte nikoho jiného??? Takže: Konzerva je celý ČRo, teď už mne nikdo nepřesvědčí!

0/0
14.7.2012 18:49

čekatel

No sláva,

tuto změnu velice vítám, očekávám, že se vrátíte k původnímu formátu Radiožurnálu před nástupem Barbory Tachecí. Líbila se mi tehdejší podoba rádia, nynější formát např. dopoledního Radiožurnálu mi absolutně nevyhovuje, mívali jste bezvadné skupiny moderátorů, perfektní pořady, vše působilo dynamicky, posluchač byl poučen a spokojen (komerční moderátorka Lucie Výborná by se hodila spíše na komentování kulturních událostí ve večerních hodinách, nebo o víkendu), chybí mi jasně strukturované pořady věnující se konkrétním tématům, jejich hlubší analýza. Dále nechápu rozdělování zpráv před písní, zbytek po písni - většinou pak z avizované události nemám nic. Hudba je mi lhostejná, kdyby žádná nebyla, bylo by mi to jedno. Radiožurnál býval fantastické rádio, ačkoli se stanice od doby B. Tachecí zlepšila, doufám, že se více přiblíží své původní podobě před působením této dámy.

R^

Jana B.

+1/0
9.7.2012 8:01

libyn

Re: No sláva,

R^ souhlas

0/0
9.7.2012 8:16

jajabar

Upoutávky

Skoro stejně jako hudba (Petr Muk dnes již potřetí a to jsem u počítače průběžně cca 4 hodiny) mi vadí Bočanová a Etzler. Pane Pokorný, prosím, opravdu je nutné, aby nám sdělovali, že posloucháme RŽ. ;-(

0/0
7.6.2012 17:40

harris01

Pokud si spolu s ČRo nechcete lhát do kapsy - zamyslete se:

Co je specifickým přínosem ČRo1? Hudba..?:-D Zprávy..? No tak..! ČRo má 2 lepší zpravodajské stanice: ČRo6 a Česko (jenže nemají dostatečné frekvence a časy). Co tedy zbývá? Už jen zelená vlna. Proto tak často ti, co ČRo1 poslouchají, uvádějí, že ho poslouchají v autě. Nemají v autě lepší muziku na CD? A zpravodajství za volantem? Musíte jet delší trasu, abyste se ho dočkali. V 1 vysílací hodině je tak asi 50% hudby a reklam. Pokud má ČRo1 slušné zpravodajství, přebírá ho právě od svých sesterských stanic ČRo6 a Česko. To jsou stanice zpravodajské. ČRo1 se jí nestane tím, že to bude o sobě tvrdit. Tedy rodinným stříbrem ČRo1 je samotná vysílací frekvence! Proto ho řidiči poslouchají: Dá se naladit všude. Žádná stanice ČRo nemá takové pokrytí jako ČRo1. Zkuste projet republiku a poslouchat na cestách Česko - ani náhodou!

Pokud chce ČRo celoplošnou zprav. stanici - má jedinou možnost: Frekvenci ČRo1 uvolnit pro Česko a ČRo6. I se zelenou vlnou. Všechno ostatní, co ČRo1 nabízí je na nic.

+1/0
7.6.2012 13:56

mildapr

Re: Pokud si spolu s ČRo nechcete lhát do kapsy - zamyslete se:

Byl bych vcelku pro.R^

0/0
7.6.2012 15:07

good_luck!

vidím, že nejen cikány, ale i ČR

je možné ve zdejší diskusi už jen chválit. Nechci říkat, že za komunistů bylo dobře, ale už si nejsem jistý jestli z hlediska svobody projevu je teď líp

0/0
7.6.2012 13:33

sido1

Re: vidím, že nejen cikány, ale i ČR

Tak to neříkej, hlavně že to víš! V

0/0
18.7.2012 14:16

bombai

jistě konzerva to není až taková

ale pane Pokorný, jak Vás mám jako moderátora v oblibě, tak jako nového šéfa Vás snažně prosím: vymažte už konečně z Playlistu Radiožurnálu píseň You're In

The Army Now od Status Quo. Osmdesátá léta už jsou dávno pryč, tahle americká pacifistická agitka je už hodně za zenitem a přeminulý týden jste ji na ČRo pustili během 5 dní 4 krát. Děkuji.

+2/0
7.6.2012 13:12

bombai

Re: jistě konzerva to není až taková

Ach ano, a zapomněla jsem na nebožtíka Falca! Toho hrají někdy i x denně, Jeanny! Grrr....taky bych ji zakopala.

+1/0
7.6.2012 13:18

bourbon

Kdybych vládl Českému rozhlasu,

tak bych napodobil strukturu rozhlasových stanic BBC určených pro britské posluchače. Lze je snadno zachytit z družice Astra 2B, orbitální pozice 28,2 E.

Radio 1 = hudba pro mladé posluchače, řezání do kytar, nadšené hlasy dýdžejů atd. // Radio 2 = populární hudba pro střední generaci, pohoda // Radio 3 = vážná hudba, přednášky, recenze knih atd. // Radio 4 = zprávy, komentáře, analýzy, ŽÁDNÁ HUDBA!!!

A ještě toto: zakázal bych hudebním režisérům pouštět jakékoli jingly, rytmické podkresy, které asi mají zdůraznit naléhavost zpráv atd. Tato individua, hudební režiséři, mají zřejmě nejen zcela specifické mozkové závity, ale také zcela vylágrovaný sluchový orgán, takže nejsou schopni rozlišovat úrovně hlasitosti.

Nedávno jsem po dlouhé době shlédl v TV Nova dabovaný film, bondovku Quantum of Solace. Zvuk tam byl tak zprasený, že dialogy byly zcela přehlušeny hlučnými zvukovými efekty. Ty zvukové režiséříky bych poslal na audiometrické vyšetření. Pokud by neobstáli - padák!

0/0
7.6.2012 11:45

dalnice

hudba

hudbu na Radiožurnálu měnit nemusíte, naopak. Jen prosím zaveďte pravidlo - stejná písnička max. 1x týdně a bude to ok. Nyní mi totiž připadá, že stejnou písničku (jakoukoliv) poslouchám každý nebo každý druhý den :-)

+2/0
7.6.2012 11:38

mildapr

Radiožurnál jsem poslouchal

jako jedinou stanici do té doby, než do jeho dramaturgie zasáhla svojí modernizací paní Tachecí. Domnívám se, že byste se měli zaměřit na zpravodajství typu BBC a hudbu omezit. Hudba asi není to, kvůli čemu lidé RŽ poslouchají. A když už, tak nějaká trochu inteligentní hudba - a k věci. Může mě vzít čert, když např. vysíláte oslavný příspěvek o Bobu Dylanovi, načež následuje obligátní Super Trouper. V té chvíli si říkám, že pitomci vysílají pro ty, které mají a pitomce. Možná by stálo za to, kdyby si ČR nechal udělat seriozní průzkum, kdo vlastně RŽ poslouchá a proč a taky co od toho očekává. A k panu Pokornému: Pan Pokorný mluví pěknou češtinou, ale některé jeho oslí můstky mě dělají díru do hlavy. Můj názor je, že by se RŽ klidně mohl tvářit víc seriozně. Těch rozverných stanic, kde v ranní šou plácají všechno, co je napadne, máme myslím dost. A je zbytečné na toto plýtvat koncesionářské poplatky.

+4/0
7.6.2012 10:46

joja

Zelená vlna Radiožurnálu

Já jen doufám, že pan Pokorný už konečně vysvětlí moderátorům Zelené vlny, jak se mají hlásit dopravní informace. Žel oni ještě nepochopili, k čemu jejich informace slouží a že to není vyprávění pohádky dětem. Hlášení typu "...podíváme se na Mladoboleslavsko" nebo "nehoda na Jaroměřicku" mě opravdu nezajímají. Ať si vezmou příklad z Německa - jasné, stručné, přehledné. První se hlásí silnice (třeba D1), pak směr (třeba Brno), pak kilometry (mezi 30. a 32. km), pak co se stalo (zácpa, nehoda, odstavené auto) - a jede to po logických celcích (Praha, okolí, kraje). Navíc mě neskutečně se*e, že se ČR přepíná na hranicích krajů a pro každý hlásí něco jiného...

+2/0
7.6.2012 10:17

Mysel

Konzerva?

To urcite ne. "Hudba" Radiozurnalu je extremni hnus. Tady eufemismy nemaji misto..

+6/0
7.6.2012 10:05

holes6

Re: Konzerva?

R^

0/0
7.6.2012 11:22

mlady_hutnik

Hudba?

Např. Tina Turner, Cher, Enya, Status Quo (zásadně jen You're in the army now, a sice denně). Ale abych nekřivdil, dramaturg myslí i na mladé posluchače, pro ně nasazuje Beatles a Vaška Neckáře :)

+7/0
7.6.2012 10:04

bombai

Re: Hudba?

také Vás Status Quo tak dráždí...když to slyším takřka každý den, již několik let, mohu se vzteknout.

+2/0
7.6.2012 13:14

WoCoGo.v2

hudbu nebudu komentovat

ostatne,cr1 neposloucham kvuli hudbe,ale zpravodajstvi a informacim. Pravda je,ze poslouchat cely dopoledne porad jedny a ty samy zpravy me vytaci do nebes,obvzlast,pokud je to neco typu nejakej politik nekde neco plkl a my to musime porad dokola poslouchat. Takhle si ja tedy taky aktualni a obre zpravodajstvi nepredstavuju. Obvzast v dnesni dobe,kdy mate net,moznost poslouchat ost. stanice apod. Tak doufam,ze to bude lepsejsi a drzim palceR^

0/0
7.6.2012 9:24

mildapr

Re: hudbu nebudu komentovat

Včera hráli Heart of Gold od Younga. To byl svátek!

+1/0
7.6.2012 10:48

igelítek

hudba? to snad ne

Už dlouhá léta věřím, že se změní redaktor radiožurnálu. Vždy, když se na int. diskutuje o kvalitě stanice, vždy se diskutuje o "hudbě". Stále věřím, že už to někoho trkne, a zasáhne. Rád poslouchám vaši stanici, ale pouze mluvené slovo. To, co zazní pak, mě vždy tak nas..., že to vypínám. Následně mě mrzí, že nestihnu to, co mě zajímá. Stal jsem se ale mistr světa v rychlosti vypínání rádia. Pane Pokorný, rád vás poslouchám, a doufám, že si tyto dis. příspěvky přečtete a konečně zasáhnete. Zvýšíte tím poslouchanost vaší stanice o 100%, aniž by jste cokoli dalšího musel měnit. Moc bych ocenil odpověď. Petr

+15/0
7.6.2012 8:42

akzzko

Re: hudba? to snad ne

R^

0/0
7.6.2012 8:44

Ardan

Re: hudba? to snad ne

Neni co dodat.R^

0/0
7.6.2012 9:29

jajabar

Re: hudba? to snad ne

R^!!R^

0/0
7.6.2012 9:51

Howard

Drzim palce hlavne panu Krali - hudba je priserna konzerva!!

Zpravodajstvi a hlavne publicisticke porady jsou na CRo vynikajici, hudba naprosto tragicka - ne jen vyberem, ale hlavne jejim neustalym opakovanim. Ona i ta nejlepsi skladba slysena "postopetadvacate" nakonec spis skodi a nastve, nez potesi.

Snad bude mit Petr Kral a s nim i vedeni vice soudnosti nez minula hudebni dramaturgie - i kdyz jaka dramaturgie, vzdyt tech cca 200 skladeb, co tam neustale pousteli dokola, mohl s usmevem zvladat i CD prehravac s nahodnym vyberem skladeb...

CRo posloucham, ale na hudbu dost casto preladuji - napr. na internetove radioparadise.com - tam jsem stejnou pisnicku dvakrat snad jeste neslysel.

+3/0
7.6.2012 8:37

Dololezcova nová identita

Dyk je to uplne jedno, co tam hraje.

Hudbu na RZ povazuju jenom za vypln, aby si clovek na chvili odpocinul na dalsi povidani.

0/0
7.6.2012 8:28

MIR80

CRo

Je jedina stanice, kterou jsem schopen poslouchat v aute pri cestach, clovek se neco zajimaveho dozvi, a predevsim tam nejsou co pet minut prervane a agresivni reklamy. Ocenil bych ovsem, kdyby zmizely uplne, myslim, ze ve stanici, jejiz provoz je hrazen z koncesionarskych poplatku nema vubec co delat. Zrovna moderator p. Pokorny je mi velmi sympaticky

+1/0
7.6.2012 8:23

Cowboy.from.hell

Pane Pokorny v 21.stoleti bychom si mohli uvedomit

ze 80''s uz davno skoncily. A ze Olympic neni jedina skupina na svete.

+4/0
7.6.2012 8:20

Pribinacek

Re: Pane Pokorny v 21.stoleti bychom si mohli uvedomit

Jenže Petr Janda má silné slovo v OSA, tak je musejí hrát...

+1/0
7.6.2012 8:59

Mikrospánek

Re: Pane Pokorny v 21.stoleti bychom si mohli uvedomit

A proc, kdyz tedy museji hrat Olympic, hraji furt jen 5 songu...a jeste tech nejhorsich ?

0/0
7.6.2012 9:11

běžný ovčan

Re: Pane Pokorny v 21.stoleti bychom si mohli uvedomit

protože při skladbě Neučte roboty by posluchači začli přemýšlet, kam ten svět spěje a to nikdo nechce ;-D

0/0
7.6.2012 22:11

akzzko

Jen takový nebožtík Falco si na tantiémech, díky

Radiožurnálu, musí přicházet denně na slušný prachy. ČRo poslouchám hlavně kvůli zpravodajství, které je celkem slušné(v porovnání s jinými médii), ale hudba je tragická, opravdu tragická....jednu dobu pršeli každý den skrze paní Vondráčkovou z nebe muži, to byla taky síla....;-)

0/0
7.6.2012 8:19

good_luck!

Re: Jen takový nebožtík Falco si na tantiémech, díky

myslím, že diskotéka radiožurnálu má pár chyb - je velmi úzká, tipnul bych to tak na 50 písní, které jedou stále dokola a ano, hudba 80´s ..., ne že by byla špatná, ale změna chybí. Sice to bylo mé mládí, oovšem čeho je moc...

0/0
7.6.2012 8:27

akzzko

Re: Jen takový nebožtík Falco si na tantiémech, díky

přesně tak....a s těmi 80. jsme na tom stejně;-)

0/0
7.6.2012 8:43

Ardan

Re: Jen takový nebožtík Falco si na tantiémech, díky

Přesně. Jsem na tom podobně. Já většinou poslochám jen v sobotu a neděli ráno, a právě kvůli hudbě to dloho nevydržím. Chtělo by se v čase posunout o hodně dál.R^

0/0
7.6.2012 9:32

katla

Re: Jen takový nebožtík Falco si na tantiémech, díky

A co teprve Freddie Mercury! Denně ho tam slyším snad pětkrát :-D

0/0
7.6.2012 10:52

xaeris

Přítel na telefonu ve státních službách

Že prý, zavolal mi odstupující šéfredaktor, můj dlouholetý přítel, jestli bych to po něm nevzal?Ve státní, veřejnoprávní instituci si takhle přátelé předávají šéfovská místa?Sodoma gomora, za NAŠE prachy...........

+5/0
7.6.2012 8:13

oldiess

Re: Přítel na telefonu ve státních službách

tak co SSM či ČSM atd. kdysi spojilo, na tom se dá pořád stavět;-D

+1/0
7.6.2012 8:52

jajabar

Re: Přítel na telefonu ve státních službách

Rv

0/0
7.6.2012 9:53

lu1

No to je pak těžké

něco měnit, když se vedení výběr hudby v podstatě líbí, já teda proti starším pásničkám nic nemám, ale na Radiožurnálu se výběr omezuje na ůzkou skupinu odrhovaček, z nichž některé by s klidem mohly být dávno zapomenuty...

0/0
7.6.2012 8:13

good_luck!

Re: No to je pak těžké

řekl bych, že i ty "pěkné" po 4 za den už mi lezou krkem....

0/0
7.6.2012 8:29

lu1

Re: No to je pak těžké

ano, a to je další problém..

0/0
7.6.2012 8:39

Křištálova tlupa

SOUHRN

ve světě totální radiové žumpy v ČR je vlastně radiožurnál poměrně unikátní a slušné radio,což nedá zase takovou práci.Na druhou stranu lze však říci, že zpravodajství v 18.00 a 21.00 jsou excelentní a myslím, že v této oblasti nemá Rž konkurenci, skoro bych řekl , že ani v oblasti TV / vím jedná se o něco jiného/. Co je však děsivé jsou hudební produkce, někdy mám pocit, že koupili CD  bestovky "kvínú, bídžís,smoukí,abbačů a bííítls ..." a jedou je pořád dokola, navíc z každého CD pouze dvě skladby. V rámci objektivity lze však kvitovat, že vymetli takové věci jako je Vondráčková a spol....a to je třeba ocenit. Co však nechápu již delší dobu, je dopravní zpravodajství cca 90 % info je zcela zmatečná a časově vůbec neodpovídají....bud o nehodě a hodně dlouho po ní žádné informace  nebo opak, nehoda je již hodinu odstraněna a RŽ o ní neustále informuje,to mi připadá na stanici tohoto typu a zázemí hodně mizerné.Pokorného řešit nechci, myslím, že morálně nemá v této funkci co pohledávat.

+1/0
7.6.2012 8:07

albert10

Re: SOUHRN

Výstižné. Pokorný je opravdu takový čerstvý vítr, ten by tomu šéfoval za každého režimu.

+1/0
7.6.2012 8:21

oldiess

Re: SOUHRN

kdyby aspoň bestovky, ale hrají max dvě skladby od každýho.Týna Tárner navíc vždy jen simply the best,Osmý den s Olympic fakt každej den, když slyším obden Gazebo a I like Chopin tak se mi otevírá stará gramojehla kapse,a asi nejhorš jsou ty pseudochrámový skladby po ránu jako Enya či Domine s Basikovou,brr. Přepínám mezi Dvojkou, Radiožurnálem a ČRo Brno prakticky vždy jak začne hrát nějakej song,mmch dnes bylo Teče voda teče a Plavci dokonce dvakrát, Vondráčková celkem třikrát a jednou jsem to nechal neb se mi nechtělo stávat od kafe a její afekt cosi o výškách jsem přečkal celej ale pak jsem se dočkal za odměnu skvělýho oslího můstku že se vrátíme na zem při čtení denního tisku jak důchodci trpí od exekutorů -to jim teď asi dali za úkol aby byli zábavnější, tak skoro každej text vtipně použují na navázání příspěvku či aktuální zprávy. mmch se Žbirkou mají možná víc než best of neboť ho hrají skoro každou hodinu, ale Biely kvet je ai první skladby na každým výběru neb ten je 1xdenně

0/0
7.6.2012 9:10

hrabě Artstetten

Problém Radiožurnálu není výběr hudby...

...ale její omezený výběr. Opakují se jedna až maximálně tři skladby od interpretů, kteří jich mají na kontě desítky. Některé skladby (např. ty od Richarda Müllera) by ovšem mohli vypustit úplně.

Jo - a když už se bavíme o RŽ: Většina názorů a zpráv by nemusela být tak levičácká...

0/0
7.6.2012 8:06

good_luck!

Re: Problém Radiožurnálu není výběr hudby...

no já bych odstranil většinu slovenské hudby, nejen Richarda

0/0
7.6.2012 8:32

ivan.ducar

Dokonalá náhrada

Dokonalou náhradou za Jana Pokorného by zcela jistě byla Lenka Nechvátalová, která nedávno beze stopy a rozloučení zmizela z pořadu Lady M v TV Metropol. Inteligentní, kultivovaná, pohotová, vtipná, vždy pozitivně naladěná.

0/0
7.6.2012 8:03

Talavera

RŽ je nejkvalitnější stanice

RŽ je s přehledem nejkvalitnější stanice. Ze stanic typu F1 a Impuls se mi opravdu zvedá žaludek a nejsem schopná je poslouchat déle než 5 min. A během té doby si  10x vyslechnete, jak jsou úžasní a že bez nich člověk nemůže vlastně žít. Opravdu nemám zájem poslouchat jak se vyspal ten či onen moderátor, co měl k snídani a co se mu přihodilo na WC. Telefonáty přihlouplých posluchačů, kteří reagují na ještě přihloupější výzvy a soutěže nehodlám komentovat. A ráno...ráno chci mít klid a pohodu...to co předvádí soukromá rádia  je něco mezi záchvatem tropického šílenství a padoucnicí. Přeji RŽ at si zachová svou tvář a nemění nic...ani hudbu...pořád lepší Yesterday než Tepláky. Jen pro info...je mi 25 let.;-)

+1/0
7.6.2012 7:55

Neumětel

Re: RŽ je nejkvalitnější stanice

V podstatě jsme na tom stejně. Informace a moderátoři - OK. Jen kdyby ještě obměnili tu hudbu. Některé písničky rozhodně nekorelují se snahou stát se moderní rozhlasovou zpravodajskou stranicí.

0/0
7.6.2012 7:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.