Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf protikorupční policie Martinec: Kauza Rath začala jako tuctový případ

Jméno Útvaru pro odhalování korupce a finanční kriminality se díky odhalení korupční kauzy kolem Davida Ratha skloňuje ve všech pádech. Útvar kvůli tomu čelí i obvinění, že pracuje na politickou objednávku. "Takové komentáře vnímám velmi negativně já i moji lidé," říká k tomu jeho šéf Tomáš Martinec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mildapr

Jestli je z toho něco pravda,

tak je to tohle: ".... u podnikatelské sféry už ten pomyslný pohár trpělivosti přetekl. Jednotlivé zájmové skupiny totiž ženou "provize" z veřejných zakázek do astronomických částek a podnikatelé už nechtějí generovat nějaké černé peníze a uplácet tyto skupiny".

0/0
4.6.2012 9:36

roby

tomu se přece nedá nevěřit...

Kauza byla od prvopočátku standardní trestnou činností, která je u nás na útvaru běžně šetřena, Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-tomasem-martincem-d2d-/domaci.aspx?c=A120601_140353_domaci_klm

0/0
4.6.2012 8:49

antimultivitamin

Nevěřím Martincovi ani slovo

To že je Rath vinen o tom nepochybuji, ale kauza je to na objednávku. Většina "tuctových" korupčních kauz končí zametené pod kobercem. Protikorupční policie by měla proklepnout i Kalouska a spol. :-) No, možná až nebude ODS u moci, tak se dočkáme. Ale pak zase půjdou pod koberec jiné kauzy, takže to si asi člověk moc nevybere. Ale nejvíce sledovaní by měli být ty osoby, které jsou u moci a koryta.

+3/0
3.6.2012 18:01

55108311

Re: Nevěřím Martincovi ani slovo

Až nebude ODS u moci? A vysvětlíte mi, proč jsou "zametené pod kobercem" také socdem kauzy, jako Palas, Vaňhová, Hašek, Gross, Paroubek, Sobotka, Tvrdík, kakaový Krais, Zgarba, Hulínský, Březina ...

+1/0
3.6.2012 18:04

Templ

Re: Nevěřím Martincovi ani slovo

Samozřejmě je to na objednávku. Martinec musí dostat přece povolení. Ostatně je to ve článku obsaženo. Proč děláte z pana Martince lháře? Jeho zásluhou došlo ke kauze Rath......povolil podřízeným, aby výsledky nedávali do systému - převratný krok, za který si zaslouží poděkování, ne urážky.

0/0
4.6.2012 7:19

BAR1

Důkaz, že soudy pracují dle pokynů ODS a TOP 09

Šéf ÚOZ :

"Právě v kauze ProMoPro v žádných věcech, které jsme

žádali, jsme nedostali souhlas soudu k provedení těchto úkonů. Ať to byly

odposlechy, výpisy telekomunikačního provozu nebo domovní prohlídky."!!!!!!

+7/0
3.6.2012 16:47

nafouknutá bublina

Re: Důkaz, že soudy pracují dle pokynů ODS a TOP 09

Co by zjistili odposlechy či domovními prohlídkami? Pokud někdo získal úplatek, těžko o něm bude s někým mluvit za 3 roky nebo si ty 3 roky schovávat o tom doma důkazy.

0/0
3.6.2012 17:03

BAR1

Re: Důkaz, že soudy pracují dle pokynů ODS a TOP 09

A proto tedy pro sichr soudy policii ani ty domovní prohlídky a odposlechy nepovolili co ? Ono by to vzbudilo nepatřičnou mediální pozornost co? !!A přitom taková vazba Vondry a lidí co v tom jeli s ním by určitě pomohla objasnit jak to s ProMoPro bylo!!...Proto říkám že v ČR funguje Provládní policieRv --- Provládní soudyRv...

+3/0
3.6.2012 17:28

55108311

Re: Důkaz, že soudy pracují dle pokynů ODS a TOP 09

Problém je jinde: v ČR existují justiční mafie, které pracují pro kohokoli: Rampula zametal případy bez ohledu na politickou příslušnost. Můžeme jen doufat, že případ Rath se do rukou žádná justiční mafie neovlivní.

A k současné vládě můžu jen podotknout, že po Grossově, Paroubkově a Topolánkově vládě je ta současná vláda první, co s nejvýznamnější mafií (Němec-Vesecká-Rampula...) zatočila nebo aspoň omezila její vliv.

+1/0
3.6.2012 18:02

DADAnce

Re: Důkaz, že soudy pracují dle pokynů ODS a TOP 09

Vláda... spíš ministr spravedlnosti. A že to měl jednu dobu dost nahnutý!

0/0
3.6.2012 22:33

55108311

Re: Důkaz, že soudy pracují dle pokynů ODS a TOP 09

Taky mi  přijde, že Nečas není z Pospíšilových snah zbavit se Rampuly zrovna nadšený ...

+1/0
3.6.2012 22:55

bobomyl

On to také obyčejný tuctový případ je

rozkrádačka malého formátu.Proti Bémovým,Řebíčkovým,Dalíkovým,Vondrovým,Drobilovým aktivitám je to jako kapesní krádež..

+6/0
3.6.2012 14:30

kamenozrout zeleny

Re: On to také obyčejný tuctový případ je

Exministr životního prostředí Pavel Drobil nebude stíhán za údajný pokus o podplácení Libora Michálka. Podle policie o tom rozhodlo státní zastupitelství, které napřed nesouhlasilo s tím, aby policie požádala poslance o Drobilovo vydání a pak nařídilo kauzu odložit..... idnes

+8/0
3.6.2012 14:35

De Chardonnay

Re: On to také obyčejný tuctový případ je

Beze slov ;-(

0/0
3.6.2012 18:42

55108311

Re: On to také obyčejný tuctový případ je

Vy si myslíte, že zloději z řad levicových politiků by měli být beztrestní? Palas, Vaňhová, Hašek, Gross, Paroubek, Sobotka, Tvrdík, kakaový Krais, Zgarba, Hulínský Březina ...

.

A mimochodem, tomuhle říkáte kapesní krádež? Rath měl pod palcem rozpočet StČ kraje, podobně jako Janoušek ovládal rozpočet Prahy.

+1/0
3.6.2012 15:43

Emiliano Zapata I

Re: On to také obyčejný tuctový případ je

Janoušek je taky zvolený politik?

0/0
3.6.2012 20:56

roby

Re: On to také obyčejný tuctový případ je

nikoliv, je mnohem víc. A dokáže hýbat s Prahou ale nejen s ní než kdejaký zvolený politik.

0/0
4.6.2012 8:52

nafouknutá bublina

Re: On to také obyčejný tuctový případ je

Rozkrádačka je prostě rozkrádačka, ať už je malého nebo velkého formátu.

0/0
3.6.2012 16:28

trophop

Co to mele?

Sám se usvědčuje ze lži ,že nejsou "vládní" policií.

Kromě toho jsme třeba právě v kauze ProMoPro v žádných

věcech, které jsme žádali, nedostali souhlas soudu k provedení těchto

úkonů. Ať to byly odposlechy, výpisy telekomunikačního provozu nebo

domovní prohlídky. ;-D

+1/0
3.6.2012 14:22

trophop

Re: Co to mele?

Omlouvám se! Oni možná ne ,ale justice 100% jo!

0/0
3.6.2012 14:25

doktor_bota

Re: Co to mele?

Možná proto se to v případě Ratha dostalo do Ústí. Ale je to jen spekulace, u PMP jasně řekl, že se k celé věci dostali až po akci, takže skutečně nemusely být splněny zákonné podmínky.

0/0
3.6.2012 14:36

136N

Re: Co to mele?

Ale pokud měl soud dojem že je v oné Vondrovo kauze všechno v pořádku a mohl souhlas k vydání telefonických a jiných záznamů dát . Ale pokud je příznivcem oné strany jistě to mohl být důvod k nedání souhlasu . Přezkoumání by lo přece důkazem že je vše v pořádku .

0/0
3.6.2012 14:53

136N

Re: Co to mele?

Opraqva : .....přezkoumání by bylo přece důkazem ......

+1/0
3.6.2012 14:55

nafouknutá bublina

Re: Co to mele?

Soud to vyhodnotil správně, protože to nebyl skutek, který nastane, ale skutek, který už dávno skončil. Soud moc dobře věděl, že pokud někdo má penízky tak dlouho schované, tak o nich těžko bude s někým mluvit. U skutků, které skončily se postupuje jinak, než u skutků, které teprve nastanou.

0/0
3.6.2012 16:26

Dabi

Kolik poslanců to přežije

Maškaráda ve sněmovně

Policisté doprovázející Ratha bude ozbrojení a v civilu

0/0
3.6.2012 14:21

Dabi

Martjnec

má pravdu, jak by mohli při nekalostech chytit nějakýho pravičáka, když nekalosti páchají jen socani, proč něco , tak jednoduchýho mnozí furt nechápou a jsou podezřívaví

0/0
3.6.2012 14:13

fáfa

Re: Martjnec

ty tady ještě pořád kňouráš ? ;-D;-D;-D ty musíš bejt zoufalej ;-D;-D

+1/0
3.6.2012 14:33

krvavadasen3

...

Už se mete Rath pod koberec a fest. Vymyslel se důvod,proč to sebrat z UL a hodit do Prahy. Přitom dříve se říkal jiný důvod (výše škody).Teď vymysleli,že aféra se stala u Prahy,tedy dozorovat to bude Praha. Teď se ze spisů začnou ztrácet odposlechy, otisky a další důkazy. Nakonec se zjistí,že žádný Rath nikdy neexistoval a že ho nikdo nezná.

+1/0
3.6.2012 14:09

incisivus

Tak už to začíná smrdět, nový státní zástupce je brácha

advokáta, který zastupuje jednu z obviněných firem v Rathově kauze.....:-/

+1/0
3.6.2012 13:57

kamenozrout zeleny

v paralemente by mel sedet na lavici

vedle Barty, Skarky, a pred nim na lavicich Bem, Kalousek atd.... Rath je ve vysetrovani a zatim neni usvedcen, Barta a Skarka jsou usvedceni a dokonce Barta zpet ve VV, to pani NEMCOVE NEVADI .. halvne podovody na Prazske radnici !!!

+2/0
3.6.2012 13:26

Black Dragon

Re: v paralemente by mel sedet na lavici

Jo jasně. Když to bereš takto, tak Škarka a Bárta jsou NEPRAVOMOCNĚ odsouzení a Ráth byl chycen při činu. Něco dalšího?

0/0
3.6.2012 14:00

trophop

Re: v paralemente by mel sedet na lavici

Ale odsouzenej ještě nebyl ani nepravomocně!:-P;-D

+1/0
3.6.2012 14:24

kamenozrout zeleny

Re: v paralemente by mel sedet na lavici

a pan Bem je nevinatko ;-D

0/0
3.6.2012 14:25

nafouknutá bublina

Re: v paralemente by mel sedet na lavici

Co do toho pletete paní Němcovou? Co jí je do toho, jestli je Bárta zpět ve VV? Má snad ona pravomoc k tomu, aby někoho vyloučila z parlamentu? Nebo má vyšetřovat podvody na Pražské radnici?

0/0
3.6.2012 16:34

pumpas

xx

když chytí Ratha, u některých je to chudáček, protože už dávno nechytili Kalouska. Kdyby s miliony v krabici chytili Kalouska, bude to u některých chudáček, protože už dávno nechytili Ratha. A tak zloděj nebude nikdy zloděj ale vždy chudáček a oběť politických her.

0/0
3.6.2012 13:14

Templ

No nic. Půjdu něco rozumného dělat.

Děkuji za diskusi (pokud se to dá tak nazvat). Hezký den.

0/0
3.6.2012 13:12

noorange

vubec se mi nelibi totalni mlceni o vlade

s kauza Rath je krmivo odepsaneho solo"politika", ktery nevlastni zadne citlive materiali pro tento narudek. Obavam se Kalouskovy kanonady, co zase tento vecny politik slouzici jakemukoliv rezimu a strane vymyslel. Tohle je podsouvani pseudoproblemu a nikoliv systemove reseni za ucelem rychlych kroku vlady.

+1/0
3.6.2012 12:58

noorange

Re: vubec se mi nelibi totalni mlceni o vlade

no jo y tam ma byt :-)

0/0
3.6.2012 13:02

noorange

Re: vubec se mi nelibi totalni mlceni o vlade

za ucelem rychlych kroku vlady, lepe receno za ucelem, aby vlada mohla lepe prosadit opatreni, ktera jiz zacinaji narod silne znepokojovat.

0/0
3.6.2012 13:05

vencac

O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

Otázkou však je jak se s touto zkutečností vypořádat.  Případ Rátha je dokonalým příkladem toho jaký dopad má koaliční moc  na policii a další. Nemám na mysli přímo, že by se snad jednalo o objednávku na diskreditaci nebo lživé obvinění. (to určitě není) Spíš je dokonalou ukázkou toho jak důkladně se postupuje pří vyšetřování jednotlivý kauz. Což ale z logiky věci nějak nevadí. Spíše by to mnělo být  dokonalým návodem pro voliče jak volit  strany tak aby se pravidelně střídaly u ovlivňování těchto " nezávislých" orgánů. Kubicemu nic nevyčítám naopak opozice potom co vyhraje za dva roky volby by mněla postupovat podobně  razantně v případě Vondry Kalouska a dalších. Jiný recept na likvidaci korupce není.:-)

+1/0
3.6.2012 12:55

Templ

Re: O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

Je. Snížit možnost přerozdělování na minimum.

0/0
3.6.2012 12:58

vencac

Re: O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

V době kdy jsou banky největšíma lobistama (korupčníkama) všech světových vlád jsou tyhle plky o zrušeném přerozdělování už značně směšné.;-D

+1/0
3.6.2012 13:02

kamenozrout zeleny

Re: O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

ceske banky neexistuji, vsechny jsou v rukou zahranicnich majltelu, mylite se

0/0
3.6.2012 13:04

vencac

Re: O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

naučte se číst já jsem snad psal jen o českých bankách nebo české vládě. :-)

+1/0
3.6.2012 13:16

Templ

Re: O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

Stačilo by umět trošku číst a pochopit text.

0/0
3.6.2012 13:04

vencac

Re: O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

Číst správně ?  a co jsem přečetl špatně možnost přerozdělování  se týká v základě vybírání daní a vyplácení dotací. Pardon ale v době kdy je hlavní problém hospodářství (stráta hodnoty peněz a tedy hrozící krach celého peněžního systému) řešen výplodama ratingových agetur, které si uzurpujou moc nad vládama a ty pak nutí k naprosto nesystémovým finančním produktům. Tak aby se celý trh nezroutil je nějaké přerozdělování na dotacích značně směšné. ;-D

+1/0
3.6.2012 13:15

Templ

Re: O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

Souhlasím.

0/0
4.6.2012 7:14

kamenozrout zeleny

Re: O nezávislosti policie a soudu může mluvit jen blázen

snad ty volby budou drive nez za dva roy, do te doby ty dukazy uklidii....

0/0
3.6.2012 13:03

Zilog

Rath je zlodej a vysetrovani je zcela v poradku.

Jen si rikam, co bude pokracovat - rad bych, aby se se stejnou vehemenci posvitilo na mosteckou hnedouhelnou, IZIP VZP, ProMoPro a dalsi zname rozkradacky. Ale kdyz slysim radostne hykani z rad ODS, strany, na tomto zalozenem, mam obavy, ze vyvoj nabere presne opacny smer.

Btw. v nastalem antirathovskem povyku se schvali cirkevni restituce, a z toho uz pujde krast uplne jednoduse, a nejake predrazovani zakazek nebude potreba... my nakonec ten kapitalismus vybudujeme, soudruzi!

+5/0
3.6.2012 12:44

Templ

Re: Rath je zlodej a vysetrovani je zcela v poradku.

Ty kauzy jsou už zameteny pod koberec. Jasně ze článku vyplynulo, že nebyla vůle.

0/0
3.6.2012 12:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.