Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hodiny čekání u doktora? Není to tak hrozné, jsme na světové úrovni

Na neúnosně dlouhé čekání v nemocnici si mnohdy stěžují pacienti, kteří tam přijdou s akutním problémem. MF DNES proto otestovala akutní příjmy nemocnic ve všech čtrnácti krajích. Reportéři zjišťovali, jak rychle se dočká pomoci pacient s náhlou bolestí zad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fikus 1

Úroveň médií už skoro jako za socialismu

Oblbování lidí ve stylu vládní propagandy. K zblití. ještě že Mladou frontu nekupuju, číst takovéhle blití a ještě za to platit, to by člověk musel být na hlavu.

+1/0
1.6.2012 15:14

biofyzik

redaktorka Petrášová nerozumí absolutně zdravotnictví

píše jen články na zakázku od ministerstva zdravotnictví, kde jsou úředníci placeni tzv. akreditačními komisemi, což je obrovský tunel, zlodějna nejhrubšího zrna, protože tzv. akreditace vedou jen k nárůstu byrokracie a v důsledku zhoršení péče o pacienty.

Doufám, že za to jednou skončí v pekle nebo spolu s těmi mafiány ve vězení.

0/0
1.6.2012 9:41

Peťánek Síťovka -reformní lhář

Hrrr na doktory

doba je zlá politická situace ještě horší , je nutno je rozvášnit , rozeštvat a poštvat Xhýkající mládežX na doktory , nějak nechtějí poslouchat ;-D

+1/0
31.5.2012 14:39

tigrakrajtovita3

Re: Hrrr na doktory

R^$;-D$;-D V "hrr na doktory" Cesi svetovi nejsou. V zahranici se na lekare nikdo nehrrne s vyhruzkami ani s chudobou ani s dehonestaci ;-)

+1/0
31.5.2012 15:08

Modrý a zelený blesk

Re: Hrrr na doktory

A v ČR se snad někdo na doktory hrne? Pokud vím, vyhrožují výhradně lékaři.

0/0
1.6.2012 10:05

rob_kteryten

To je zase kecu

Zkuste si jit v nemecku k lekari kdyz nejste dopredu domluven. To panecku budete cucet jak s vama velmi rychle vybehnou. A reci o tom, jak musite nekam dojizdet a ze jsou na tom na  zapade lepe? Jak jste na to prisli? V CR je napriklad 2x vice zarizeni ktere jsou schopna delat CT vysetreni nez v Nemecku a to ma Nemecko mnohem vice lidi.

0/0
31.5.2012 14:31

tigrakrajtovita3

Re: To je zase kecu

Ale jsou na tom lepe, verte mi. Nejsou na tom lepe v tom smyslu, jakym si situaci vykladaji Cesi. V zahranici jsou na tom lide lepe proto, ze jsou funkcni systemy, moznost volby, moznost pripojisteni, moznost priplatku atd. a tak podobne. Take ceny za lekare jsou adekvatni platum

0/0
31.5.2012 15:11

rob_kteryten

Re: To je zase kecu

Navrhni v CR moznost priplatit si za nadstandard a uvidis jak te mistni experti na vse ukamenuji. Jinak souhlasim.

0/0
31.5.2012 16:32

Vlada_07

Re: To je zase kecu

Nejde ani o připlacení za nadstandard, ale o možnost mít ryze soukromou pojistku a obejít tak státní systém. To v ČR nejde ...

0/0
31.5.2012 19:16

tajny agent

Zkusenost z ciziny ...

akutni bolest zad, zadny rentgen, cekaci doba na rentgen pres neplacene zdravotnictvi asi 0,5 - 1,5 roku ... je fakt, ze privatni rentgen vysel asi na denni minimalni mzdu takze by si t mela vetsina lidi dovlit ac na Zapade celkem ziji na dora - vse utrati a jeste si pujcuji ... ale rozdeleni zdraotonictvi na privatni a statni je v podstate pohrbivani toho statniho a radikalni snizeni pece pro chudaky. Do zdravtonictvi by se kapitalisticke manyry nemely zatahovat, kdyz tak pouze u verejne nedostupnych postupu a luxusu pri leceni.

+1/0
31.5.2012 12:00

JaJaMilan

Re: Zkusenost z ciziny ...

Jó říkejte volovi, aby zvedl nohu. Opakuji se, cinkání klíči bylo také proto, abychom mněli stejné právo na léčení jako papaláši. Rychle se na to zapomnělo.

+3/0
31.5.2012 12:11

xmann

Re: Zkusenost z ciziny ...

Protože jsme u nás asi patolízalové západu.Všichni se chtějí stále ve všem jen rovnat.Když jsme v něčem lepší než na západě tak my se nesnažíme si to v čem vynikáme udržet a být v něčem lepší,my se spokojíme s tím když spadnem na roveń západu a když jsme v něčem horší tak to omlouváme začínající demokracií a kecama o tom,že zas tak moc nezaostáváme.

+1/0
31.5.2012 13:06

tigrakrajtovita3

Re: Zkusenost z ciziny ...

To neni patolizalstvim. V CR je zdravotnictvi zlaty tunel. Kdyby to neodklaneli, pece je vynikajici

+2/0
31.5.2012 15:13

Diagnostik

Re: Zkusenost z ciziny ...

Muzete nam blize popsat o jakou zemi se jedna?

0/0
31.5.2012 13:45

tajny agent

Re: Zkusenost z ciziny ...

Myslim, ze to bylo Irsko.

0/0
31.5.2012 14:42

rob_kteryten

Re: Zkusenost z ciziny ...

precti si definici nadstandardu. Dekuji

0/0
31.5.2012 14:29

tajny agent

Re: Zkusenost z ciziny ...

Nevim kde ... muzes mi dat kdyz tak odkaz ... v ceskych strankach se casto nevyzmam, zejmena kdyz jsou to ty statni.

0/0
31.5.2012 14:40

tigrakrajtovita3

Re: Zkusenost z ciziny ...

Napr. tady :

http://wiki.aktualne.centrum.cz/nadstandardni-zdravotni-pece/

0/0
31.5.2012 15:15

tajny agent

Re: Zkusenost z ciziny ...

Úřad ministra Leoše Hegera však předpokládá, že už v příštím roce zaplatí lidé za nadstandard tolik, že do systému přiteče zhruba 200 milionů korun ... 200 000 tis / 10 000 tis.=20 kc na osobu ... neni lepsi zvednout o 2 kacky zdravotni pojisteni?

0/0
31.5.2012 15:32

tigrakrajtovita3

Re: Zkusenost z ciziny ...

NORMALNI stat, normalni vlada, dokonce i cast evropskych, by to takto vyresila. CR neresi nic, oni jenom sperkuji tunely

+1/0
31.5.2012 15:36

Modrý a zelený blesk

Re: Zkusenost z ciziny ...

Není bobečku, protože já si rád připlatím za to, že mi na pokoji nebude smrdět nějaká socanská nula.

0/0
1.6.2012 10:04

tajny agent

Re: Zkusenost z ciziny ...

S tim nemam problem ( ze chcete byt sam ... a ty "socanske nuly" to podle mne oceni take, ze nebudou muset sdilet pokoj s vami )R^

+1/0
1.6.2012 11:52

chudy lekar

Re: Zkusenost z ciziny ...

R^R^

0/0
1.6.2012 17:29

tajny agent

Re: Zkusenost z ciziny ...

Jinak v tech 200 milionech byly podle mne jenom lecebni ukony ... s placenym pozlacenych sedatek to podle mne nic nema.

0/0
1.6.2012 11:53

pučmidrát

No jsme na světové úrovni.

A ani těch 30 kč. Julínkova výpalného to neurychlilo. No můžeme být ale rádi. Vždyt v Sudánu se na lékaře čeká několik týdnů!Rv

+4/0
31.5.2012 10:51

JaJaMilan

Re: No jsme na světové úrovni.

V Kanadě také, né všude.

0/0
31.5.2012 12:00

tigrakrajtovita3

Re: No jsme na světové úrovni.

Ve mestech ne. To je dane polohou

0/0
31.5.2012 15:17

JiMar

A to je ještě dobrý,

když lékař dorazí. To exposlanec Pohanka měl tu smůlu, že k němu vůbec doktor Rath nedorazil vůbec.

+1/0
31.5.2012 10:50

El Chupa-Nibre

Chození k lékaři/zubaři nenávidím...

...ne proto, že bych se bál bolesti, ale právě kvůli tomu čekání. To je opravdu ubíjející. Soukromníci si to sice jakžtakž hlídají, ale státní nemocnice, to je děs. Jednou jsem šel na urologii, v předem domluvený čas - a přestože v čekárně nebyla ani noha, tak jsem stejně čekal hodinu. Dodnes jsem se nedozvěděl, proč.

+1/0
31.5.2012 10:11

mamina2

Re: Chození k lékaři/zubaři nenávidím...

Třeba měli někde urgentní případ. V každém případě se měli aspoň omluvit, on to pak člověk vezme přece jen líp

+1/0
31.5.2012 10:18

JaJaMilan

Re: Chození k lékaři/zubaři nenávidím...

Mně se stalo že se skutečně domluvila pí. doktorka, né jen mně. Ovšem co jsem nikdy nepochopil, ty svítící čísla která určují pořadí a nápis na dveřích, že pořadí si určuje lékař, to mi hlava nebere.

0/0
31.5.2012 12:06

dezo007

Re: Chození k lékaři/zubaři nenávidím...

a mel jste sebou kafe a bonbonieru?jestli ne tak cemu se divite

0/0
31.5.2012 11:38

bojimbojim

?!

V [>-] nic co by lide nevedeli.Ale srovnavat cekani se svetem,mi prijde dost drze.Na pohotovosti v UK se ceka taky dlouho,ale jinak jsou cekaci doby do 10 minut,protoze je system objednani na cas(bezplatne!!).V [>-] rarita,platite jak mourovati,protoze je to co?No prece nadstandart Rv.

+1/0
31.5.2012 10:02

El Chupa-Nibre

Člověk si nepomůže, ani když je objednaný....

...čekal jsem jednou snad 2 hodiny, přestože jsem byl objednaný. Zaplaťpánbuh, že jsou dnes ty notebooky a člověk si může vzít práci s sebou.

+1/0
31.5.2012 10:00

Gemars Moše Dajan

Re: Člověk si nepomůže, ani když je objednaný....

bohužel lidi z fabrik si práci s sebou nevemou. ale i tak s Vámi souhlasím.

+1/0
31.5.2012 15:05

pablo_II

Zajímavé je spíše Pořadí pacientů

Důležitější faktor je možná spíš právě správné určení pořadí pacientů. Doktor by si měl hhlídat priority. Zažil jsem na vlastní kůži případ, kdy jsem dorazil s těhotnou partnerkou na urologii, protže měla ledvinovou koliku. Bylo to v pátek v deset večer. Manželka se svíjela v čekárně v bolestech. Těsně před námi tam dorazil pár, kde slečna měla už týden problémy s pálením při močení (sestřička zřejmě nikdy neslšela o lékařském tajemství a diskrétnosti a tak to panu doktorovi, který právě dorazil řekla pěkně nahlas přímo v čekárně). Nejvíc mě dostala ta konverzace.  Doktor říká sestře: Asi vezmem nejdřív tu paní s kolikou ne, Sestra, no ale ta slečna s tím pálením tu bal dřív, vždy´t je to jedno. A doktor chtěl normálně vzít první tu babu s pálením. Baba na to celý týden kšle, pak si dojde v pátek na pohotvost a jde první oproti skutečně akutnímu případu.  S doktorem jsem si velmi důrazně popovídal o prioritách, tak si to pak rozmyslel a manželka šla první. Fakt síla.

+4/0
31.5.2012 9:54

pablo_II

Re: Zajímavé je spíše Pořadí pacientů

Jo jinak abych byl adresný, šlo o fakultku v Ostravě Porubě. takže si tam vážení na urologii udělejte pořádek a naučte se chovat k pacientům. To ani nemluvímm, že jste se na to vybodli, a chtěli jste těhotnozu pacientku s kolikou poslat domů. nebýt skvělé gynekologie tamtéž, kde ji poskytli ošetření a hospitalizvali ji, tak to mohlo dopadnout fakt zajímavě.

0/0
31.5.2012 9:56

boooom

Re: Zajímavé je spíše Pořadí pacientů

Teď si představte, že by tam vaše žena musela jet sama. A vy jste se jí nezastal.

0/0
31.5.2012 9:59

pablo_II

Re: Zajímavé je spíše Pořadí pacientů

Nebyla ve stavu, že by byla schopna řídit. Spíš jsem přemýšlel, jestli jí nezvolat sanitku, ale pak jsem usoudil, že vlastním autem tam budu dřív. Dostal mě ale i přístup té druhé slečny. Místo aby hned po té co si ji chtěl doktor pozvat do ordinace řekla, pane doktre, to snad nemyslíte vážně, podívejte se na tu paní co se tu svíjí v bolestech, že nemůže ani sedět ani stát, já 15 minut počkám, tak se normálně zvedla a jako že půjde. Fakt mazec. Lidi jsou neskutečný hyeny.

+2/0
31.5.2012 10:04

opportunity

Re: Zajímavé je spíše Pořadí pacientů

Jenže ono ozvat se v čekárně může znamenat pěknou rasovinu v ordinaci. Třeba na takového zubaře jsem raději hodná.

0/0
31.5.2012 19:30

veslo

mmm

Doporučuju se stavit v brně na pohotovost to je velmy světový ,asi jako v Bělorusku.Rv

+1/0
31.5.2012 9:34

John.Abruzzi

2 hodiny cekani - naprosto bezne

Nejhorsi je cekani u praktickeho lekare. Ordinuje od 7:30 do 12:00. Sestra tam je od 7:00, duchodci stepuji pred dvermi uz od 6:30. Kdyz prijdu kolem 8:00, musim pocitat s tim, ze budu cekat okolo 2 hodin. Kdyz prijdu kolem 9:00, tak zase musim pocitat s tim, ze od 10:00 do 10:30 ma doktor pauzu. Takze zase cekam okolo 2 hodin.

+1/0
31.5.2012 9:27

Rosinanta

Re: 2 hodiny cekani - naprosto bezne

Běžte k jinému lékaři. Obvoďák je služba, pokud nevyhovuje, vymění se snadno. Já bych na objednání u obvoďáka nečekala víc jak dvacet minut. Rv

0/0
31.5.2012 9:46

Dusan321

Re: 2 hodiny cekani - naprosto bezne

Nebylo by jednodussi zmenit doktora?

0/0
31.5.2012 9:47

Filippo Inzaghi

Re: 2 hodiny cekani - naprosto bezne

No je tu jeste jeden doktor, ktery toho meho zastupuje, kdyz je nemocny nebo na dovolene. Byl jsem tam asi 2x a fronta byla stejna. Jiny doktor tu pobliz neni, to bych musel cestovat dost daleko, takze i kdyby byla fronta u nekoho jineho kratsi, tak s dobou na cestovani by to vyslo nastejno.

0/0
31.5.2012 9:52

boooom

světová úroveň?

Mne například dost naštvalo, když na pohotovosti čekala maminka s dcerou, která měla popálenou ruku 5 hodin než šly vůbec na řadu a v čekárně přitom sedělo asi 5 lidí. 5 HODIN!

+2/0
31.5.2012 9:27

prostatik

Pracuji jako lékař

Předesílám, že pracuji jako lékař (to pro ty, kdož budou chytří a budou následně psát komentáře...) Pracuji ve velké nemocnici, na našem oddělení máme 3 ambulance - 2x objednací, jedna bez objednání (+akutní). Denně 150-170 pacientů !!! 8-o  Čekání- objednaní cca do 30 minut, neobjednaní 1-4hodiny (dle spektra pacientů)

Důvod ?  Jsme jediné pracoviště tohoto typu (ambulance + lůžka v kraji). Pojišťovny nám více lékařů ani úvazků NEDAJÍ ;-€ !!!  Čím více ošetřených pacientů, tím méně pojišťovna zaplatí za další "navíc" apod.  Každý den jsme zde do večera a přesčasy se ani nepočítají a z čekacích dob nejsme ani my vůbec nadšení...

To abyste i ostatní věděli, jak stav může vypadat z druhé stran dveří...

+1/0
31.5.2012 9:18

Kopik

Re: Pracuji jako lékař

To ze si jako neobjednany pockam treba dve tri hodky, pokud to neni nic na vaznejsiho, dokazu zkousnout. Ale me treba aboslutne dokazalo vytocit, kdyz si me na sundani sadry u nas ve meste objednali doktori na 11:30 a na radu jsem se dostal az ve 14:15. To jsem uz normalne myslel, ze si ji snad pujdu sundat sam a rikal jsem si, proc me vubec obednavaji.

+5/0
31.5.2012 9:21

l.g

Re: Pracuji jako lékař

Jak známo, doba objednání je doba, od kdy pacient čeká na ošetření. Nikoliv doba, kdy je ošetřen.

Ten doktor to udělal nepochybně schválně, že vás nechal čeka. On stačí jediný pacient za den v akutním stavu, jehož ošetření nesnese odklad nebo se zkomplikuje a harmonogram objednání přestává platit. A to to velmi často lékaři řeší i tak, že si zkrátí pauzu na oběd a.p., aby skluz dohnali.

+1/0
31.5.2012 9:31

Kopik

Re: Pracuji jako lékař

Vsak ja nikdy nerekl ze to udelali schvalne. Na druhou stranu, kdyz jsem prisel do ordinace, jeden doktor, ctyri sestry, vsichni kaficko, vcelku pohodicka mi prislo. Je fakt, ze jindy tam litali jak protrzeny, napr. kdyz jsem tam byl s otresem mozku, ale zrovna ten den, kdyz mi sundavali sadru bych rekl ze se dvakrat nepredreli, navic dokotor arogantni, ze jsem mel hned sto chuti mu jeste tou sadrou dat po hube (ale verim ze tohle byla vyjimka, proste spatna zkusenost).

+2/0
31.5.2012 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.