Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Většina kuřáků si poprvé zapálí už na základní škole. I kvůli partě

Češi nejčastěji začínají kouřit už mezi čtrnáctými a patnáctými narozeninami. Věk při první cigaretě se tak dál snižuje. Celkem je mezi Čechy čtvrtina kuřáků. Současně přibývá lidí, kteří jsou pro nekuřácké restaurace, je jich už 78 procent. Ukázaly to průzkumy publikované v týdnu před celosvětovým Dnem bez tabáku. Ten připadá na čtvrtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gslater

Kuraci jsou sobecky lidi

Lidi co koureji ohrozujou lidi co nekoureji, a ne na opak...  Jestli chcete kourit, bezte ven.

+1/0
31.5.2012 15:35

bob52

Re: Kuraci jsou sobecky lidi

Nebo nechoďte dovnitř. A to 5 let nekouřím.

0/0
31.5.2012 20:26

vhodný příspěvek?

Většina kuřáků si poprvé zapálí už na základní škole.

Většina nekuřáků taky. Většina kuřáků pila v dětství mléko. Většina nekuřáků chodila do školy.

Příčina a důsledek?

0/0
31.5.2012 10:29

freeLook

Re: Většina kuřáků si poprvé zapálí už na základní škole.

tomuto se rika klamna analogie. piti mleka nevytvari zavislost jako heroin.

0/0
31.5.2012 10:35

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Většina kuřáků si poprvé zapálí už na základní škole.

Kouřím příležitostně, někdy i více, ale závislý nejsem, klidně jsem i 3 týdny bez tabáku. Co s tím? Ono nadužívat lze všechno a z toho jsou pak problémy. Když budete moc sportovat, dostanete pravděpodobně artrózu.

0/0
31.5.2012 11:08

komentator-1

Re: Většina kuřáků si poprvé zapálí už na základní škole.

když nebudete, dostanete i ještě pravděpodobněji a s horšími následky.

0/0
31.5.2012 11:20

freeLook

Re: Většina kuřáků si poprvé zapálí už na základní škole.

studii na toto tema jsem moc necetl, ale z mych zkusenosti jsem zaznamenal, ze extremni sportovani v mnoha pripadech vede k poskozeni tela. ale nic neni cernobile...  kazdy ma nastaveni tela jine.

0/0
31.5.2012 13:16

freeLook

poznamka

1)je prokazano ze u mladeho cloveka se vytvareji zavislosti nejsnadneji, 2) zavislost na nikotinu je podobna tvrdym drogam... proto jsem za tvrdy postih prodeje cigaret mladistvym.

co se tyka hospod tak jsem pro podporu nekurackych, ale nikoliv pro zakaz kurackych. pokud je tolik lidi pro nekuracke pohostinstvy, tak trh jim jiste vyjde vstrict.

0/0
31.5.2012 10:05

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: poznamka

Souhlas, až na ten tvrdej postih za prodej tabáku dětem - nic by to nezměnilo, děcka se k tomu stejně nějak dostanou. Spíš bych byl za masivní investice do prevence a osvěty než pro represi, není nad informace a argumenty.

                                                                                                      

Jako kuřák bych byl pro daňové výhody pro nekuřácké hospody, případně nějaký bonus za zřízení stavebně oddělených nekuřáckých částí. Nakonec co je lepší model - nekouřím doma, kouřím v hospodě nebo hulím rodině doma (i když bych to neudělal)?

0/0
31.5.2012 10:12

freeLook

Re: poznamka

diky za doplneni. s osvetou souhlasim (a uznavam ze by mela predchazet represim) i s tim, ze kdyz nekdo chce, tak to cigaro sezene. nicmene efekt postihu prodejcu by take mohl pomoci omezit pocet mladych kuraku ( i kdyz si jsem vedom chuti zakazaneho ovoce). ... kdyz jsem byl naposledy na slovensku (kde urcite restrikce plati), tak jsem si vsiml vyrazneho rozdilu poctu mladych kuraku ve srovnani s CR.

co se tyka druheho odstavce, tak jsem jednoznacne pro Vas navrh.

0/0
31.5.2012 10:22

villík

Koukám, že v nadpisu je "objev" století !

Takhle to běží už celou dobu po II.WW. 

Základní škola (osmiletky, devítiletky), střední škola - zodokonalení,  vandry-hospůdky-kouření....

Kdo ze zásady nechce, nekouří. Kdo hulí, hulí. Je to šílenej zlozvyk......

Jen malou zkušenost:

Ze třídy maturantů v r.1960 nám už umřelo 8 spolužáků: 4 s "cigárem v hubě",  4 nekuřáčtí aktivisté... ...

0/0
31.5.2012 8:36

Hynek Vilém Jarmila reloaded

tabák je přirozené antidepresivum a pomáhá soustředění

http://vorisek.blog.idnes.cz/c/194403/Positivni-vliv-tabaku-na-lidske-zdravi.html

0/0
31.5.2012 8:32

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Nekuřácké hospody chce 78 procent

Jo ale kolik lidí chce JEN nekuřácké hospody? Jako příležitostný kuřák si chodím zakouřit právě a jen k pivu (doutník). Nic proti nekuřáckým hospodám nemám, ale proč by neměly existovat ty kuřácké? Tabák k pivu patří, myslím.

A druhá věc je, kolik z těch 78% dotázaných chodí alespoň 1x týdně do hospody nebo restaurace, do jaké a kdy? Tvrdím, že 95% návštěvníků pivnic jsou kuřáci. U nás ve vesnici kouří v hospodě všichni a skoro nikdo jinej v obci už nežije, takže nevím, kde by se ti nekuřáci zjevili.

+1/0
31.5.2012 8:30

Martinigue

Re: Nekuřácké hospody chce 78 procent

A už jste někdy takový průzkum zaregistroval? Nebo znáte někoho z účastníků? Mustíte pochopit, že při každém honu na čarodějnice jde ve skutečnosti vždy o něco úplně jiného, než je "téma" toho honu .. Přestavte si např., že teoreticky se od zítřka neprodá ani jediná 'jednice' tabákových výrobků.. To by byl, pane, výpadek v daňových příjmech (spotřební, DPH, ...).  A pokud to lékaři s naším zdravím myslí tak upřímně, začnu jim věřit až tehdy, až začnou stejnou měrou odsuzovat všechny další zdravotní hříchy lidstva - obžerství, tučná strava, nulová fyzická aktivita, ... (o kolik je jedna cigareta škodlivější než půl kila mastného bůčku? Nebo je škodlivější ten bůček?) Závěrem - celý protikuřácký boj spadá do kategorie 'blogální a jiná oteplování' - je to zkrátka výhodnný byznys a na té vlně se přiživí kde kdo. I ti, kterým prostě jen dělá dobře, že můžou někomu změnit (poničit?) jeho úspěšnou živnost ...

0/0
31.5.2012 8:47

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Nekuřácké hospody chce 78 procent

Jsem z oboru, takže i znám lidi, co ten průzkum dělali.

0/0
31.5.2012 10:13

Pohodomil

To je začátek...

...ovcovitosti, pálí Lojzík a Venda, tak si zapálím taky, abych zapad ;-D.Ale jinak je mi fuk, co kdo dělá, pokud mě tím neotravuje. Aaspoň bude míň důchodců.;-D

0/0
31.5.2012 8:19

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: To je začátek...

Je to tak a jsem znovu rád, že nejsem ovce a snažím se jít vždy proti proudu. :-)

0/0
31.5.2012 11:03

ODSCSSD7

Je to hodne i o rodicich...

Take jsem si poprve zapalil ze zvedavosti a frajeriny.... no ale oba rodice kuraci ..a co se nestalo... Cigaro mi zachutnalo a ani jsem se napoprve nezakuckal....

0/0
31.5.2012 8:04

LCypher

WHO brojí proti tabákovému průmyslu

Dá se to říct i jinak - mezinárodní organizace kterou si vytvořila farmaceutická lobby brojí proti konkurenční tabákové lobby a používá k tomu propagandu která se nijak zvlášť neliší od té, kterou vymyslel Dr. Goebbels...

+1/0
31.5.2012 7:19

komentator-1

Re: WHO brojí proti tabákovému průmyslu

jste velmi pošetilý! Tabákový průmysl není žádným konkurentem farmaceutického, přímo naopak. Generuje farmaceutickému průmyslu spoustu náročných klientů se sakra drahou léčbou.

0/0
31.5.2012 11:23

bob52

Re: WHO brojí proti tabákovému průmyslu

Nemáte tak uplně pravdu.  Peníze, které člověk utratí za cigarety nemůže utratit za potravinové doplňky.

0/0
31.5.2012 20:30

Roughneck

Zdravotni (Health) fasouni zapomneli dodat, ze...

v zemich kde se bojuje proti koureni stoupa spotreba drog. Nejde vubec o zdravi obcanu, protoze kuraci umiraji drive, takze statni kasa neni zatezovana. Ale je o ovladani lidi.  Dovede si vubec nekdo predstavit, kdyz cely narod bude zit zdrave do devadesati let??? To by polozilo jakykoliv stat na svete. Nechte lidi lidma. Nebo se zacne kontrolovat spotreba cukru a tuku a stat zacne delat ranni rozcvicky??? To uz tady bylo za komousu a velice rychle to zaniklo. S pozdravem Redneck aka Roughneck

+5/0
30.5.2012 22:45

I-va

Re: Zdravotni (Health) fasouni zapomneli dodat, ze...

R^

0/0
31.5.2012 7:35

gogan

Přístup velkýho bratra

mě fakt štve, pokud by měl majitel pocit, že ho lépe uživí nekuřácká restaurace tak provozuje nekuřáckou restauraci a né normální hospodu.

+4/0
30.5.2012 22:28

bk89322

Re: Přístup velkýho bratra

A kdyby mel pocit, ze ho lepe uzivi hospoda, kde se kasle na hygienicke predpisy, tak provozuje tuto, ze?

V teto oblasti trh funguje asi jako v pousteni cernochu do hospod - kdyby se to nenaridilo, tak tam nesmi doted.

0/0
31.5.2012 8:27

Peťánek Síťovka -reformní lhář

Zakázat dětem chodit do školy

pokud budou mít obsah nikotinu v krvi

0/0
30.5.2012 21:38

Peťánek Síťovka -reformní lhář

Re: Zakázat dětem chodit do školy

pokutu rodičům ....zaplatit školné na 1/4 roku

0/0
30.5.2012 22:34

debeer

Re: Zakázat dětem chodit do školy

To bych nechodil do školy už od 12 ;-)

0/0
31.5.2012 7:35

Ejsí

To jste zase objevili Ameriku

Ve škole nejde ani tak o partu ale o jednoho, dva zamindrákované holomky. A s nimi se pak svezou ostatní. Tomu se nevyhnete.

Hlavně dnes, kdy učitelé chodí do školy jen jako do práce vydělat nějakou tu korunu odučit si své a nazdar. Netvrdím, že všichni, ale je jich hodně.

A rodiče? Co mohou dělat. To by museli sedět vedle dětí v lavici. Nějaké trapné poznámky v žákovské to nevyřeší.

0/0
30.5.2012 20:52

trophop

Re: To jste zase objevili Ameriku

Já jsem si už začoudil v 10 letech! A vidíš dnes nekouřím! Čoudil jsem asi 30 let i když většinou jen u pivča! A dneska míám větší fyzičku než kdejakej celoživotní nekuřák!;-)

+2/0
30.5.2012 20:55

Vhelsing3

Re: To jste zase objevili Ameriku

A vy se divite, ze si to jdou jen odducit? Kdyz nahodou zvedne hlas, nebo potresta zaka, tak v hodne pripadech si to s ni jdou vyridit rodice, protoze si ditko doma stezuje,ze ucitel je na nej zasedlej a sikanuje....

Drive ucitel byl pan/pani "Nekdo"... Vetsina ucitelu mela prirozenou autoritu...coz dneska malokdy vidite...

A u decek ta prirozena autorita udela divy...na druhou stranu clovek, ktery ji nema...a neumi si ji zaridit jinak, je v troube....

+1/0
30.5.2012 21:36

Peťánek Síťovka -reformní lhář

Politická situace v ČR je zlá

je nutno "odklonit" pozornost vlivu roujetím staré obligátní kampaně proti kouření. Tentokrát je nutno ukázat poddaným že už od dětství kvůli závislodti nestojí za nicRv

0/0
30.5.2012 20:44

Psychotic17

.

"Těm přitom výrazně škodí i pasivní kouření, na které v Česku ročně zemřou tři tisíce lidí."

Chtěl bych vidět, kde thle vzali.

+1/0
30.5.2012 20:37

Modrý a zelený blesk

Re: .

Stanovená kvóta. Určit to ale nijak nelze. Ani u kuřáka nelze určit, když má raka plic, jestli je to z kouření, nebo z něčeho jinýho.

+1/0
30.5.2012 20:42

LCypher

Re: .

To jsou takoví anonymní mrtví - WHO má například pro svá čísla jakýsi složitý výpočet kdy na každé onemocnění hodí určité procento "nemocí přiřaditelných kouření" a potom to číslo stejně pravidelně zvednou o řád aby bylo dostatečně šokující. Podle jejich výhledů do budoucna by ostatně měla na kouření vymřít polovina planety Země, to si snad každý uvědomí jak jsou tahle čísla absurdní...

+1/0
31.5.2012 7:24

TrueRobos

To je protikuřácké propagandy

To Evropa zažila naposledy při vyhánění Židů z restaurací, obchodů a veřejných prostor. Jo a nakonec Židi museli i z chodníků, takže kuřáky to čeká taky. A nakonec přijde protikuřácké konečné řešení...

+2/0
30.5.2012 20:24

krkavec běžné velikosti

Re: To je protikuřácké propagandy

pojedeme do Polska proletět komínem?

0/0
30.5.2012 20:26

Vhelsing3

Re: To je protikuřácké propagandy

Jen do doby, nez zjisti, ze jim to udelalo takovou diru do rozpoctu, ze za par let zase bude propagace jak kdysi;-D;-D;-D

Uz ted Nemci knuci jak jim elektronicky cigarety berou desitky milionu euro mesicne ze spotrebni dane...

A udelat to v tyhle zemi? Tak budou rvat vsichni, protoze v tu chvili DPH vystartuje na Mars ;-D;-D;-D

+2/0
30.5.2012 20:28

modrý pták

Re: To je protikuřácké propagandy

Však na to Kalous taky najde recept a vymyslí další daň!!RvRvRv

0/0
30.5.2012 20:32

pervekt

...

To je zase masaz... Jsem nekurak a soucasny stav, kdy uz neni problem nalezt nekurackou restauraci, mi staci. Nepotrebuji zakazovat VSECHNY. Vic nez koureni mi vadi omezovani svobody lidi nakladat se svym zivotem po svem. Co se deti tyce, nekde rodice kouri, jinde treba nezdrave ji, vsechny ty pruzkumy jsou navic znacne manipulativni. Riziko vzniku urcitych chorob se vlivem koureni zvysuje, ale tvrzeni, ze nejaka rakovina pochazi z koureni je jiz hodne odvazne. Chce to brat vse s rozumem a nepodlehat umele vyvolanym hysteriim.

+5/0
30.5.2012 20:22

krkavec běžné velikosti

Re: ...

tak R^

0/0
30.5.2012 20:24

Vhelsing3

Re: ...

Presne tak:-)R^

0/0
30.5.2012 20:30

I-va

Re: ...

R^

0/0
31.5.2012 7:32

majkl1

Moc se mi líbí typicky česká tolerance.

Kuřáci kontra nekuřáci, pejskaři kontra kočičkáři atp. Jak se všichni navzájem milují. A do toho mediální masáže, jednou proti jedněm a zítra proti druhým. Ono staré "Rozděl a panuj" platí stále. Jen se jednou zdaní jedna skupina a příště druhá. A je to bez rizika demonstrací.  Docela by mne zajímalo, jak dlouho by náš stát dokázal existovat, kdyby od zítřka přestali všichni kouřit a chlastat. Natož, kdyby nedej bože, přestali jezdit auty a používali jen HD.

A  tzv. průzkumy veřejného mínění dopadnou vždy dle objednávky zadavatele. Nebo jste si toho nevšimli?

Národ je již nas...., pardon, naštván neustálými zlodějnami v řádech miliónů a miliard. Ergo kladívko mu začneme předhazovat "třídní nepřátele", abychom odvedli jeho pozornost. A upravíme k tomu i mateřský jazyk. Nekrade se, ale odcizuje, či odklání. Byt se svévolně nezničí, ale vybydlí. A občánku, ty to spapej!

0/0
30.5.2012 20:18

Vhelsing3

Re: Moc se mi líbí typicky česká tolerance.

V tyhle zemi je standard ze se musi na neco nadavat...ja si nedokazu predstavit, kdyby nekteri zkroskotanci vy tyhle kotline nemeli na co svest svuj zpackanej zivot...ted to muzou hodit alespon na ty politiky ;-D;-D;-D

A vubec Cesky narod nikdy nebude spokojenej..protoze by se nudil....

0/0
30.5.2012 20:21

majkl1

Re: Moc se mi líbí typicky česká tolerance.

To nadávání by mi až tak nevadilo, na to jsem příliš stár. Co mi vadí, to je ořezávání občanských svobod. Tohle zakázat, tamto zakázat. Ne říci na rovinu: dělejte si to svoje bez omezování svobody ostatních. Jsem letitý kuřák a už s tím nepřestanu, což ovšem neznamená, že budu kouř vyfukovat jiným pod nos. A u hospod je to zcela paradoxní. Nechme majitele, aby sám rozhodl, zda jeho hospoda bude kuřácká či nikoliv. Sám pozná, co je pro něj výhodnější.

+1/0
30.5.2012 20:34

Vhelsing3

Re: Moc se mi líbí typicky česká tolerance.

Mate recht...:-)

0/0
30.5.2012 20:37

I-va

Re: Moc se mi líbí typicky česká tolerance.

Svatá pravda.R^

0/0
31.5.2012 7:39

Vhelsing3

Holt je videt,ze za tech

x let se nic nezmenilo...Ted decka kouri uz na zakladce...a pred x lety? Stejne...Votocila se otcovi jedna Lipa...a pak se slo nekam mimo....a prisli jsme dom vsichni zeleni...A pak jsme dostali pekne remenem na pozadi ;-D;-D;-D

+1/0
30.5.2012 20:14

Vhelsing3

Re: Holt je videt,ze za tech

A vubec...je to hlavne chyba dnesni doby...vetsina decek si nevazi penez, protoze to dostane od rodicu zadarmo...a pak to utraci za ..... a nase moderni pseudohumanitni spolecnost i vychovnou facku skoro bere jako tyrani ditete...

Pak to taky tak vypada....za nasich mladych let ucitel byl druhej zakon,jakykoliv starsi clovek se respektoval...dnes? Dneska to maj mladi vsechno na haku....

+1/0
30.5.2012 20:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.