Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obamovo faux pas naštvalo Poláky, mluvil o „polském táboře smrti“

Dojem z úterního předávání amerických Medailí svobody, jejímž nositelem se posmrtně stal i významný člen polského válečného odboje Jan Karski, v Polsku pokazila chyba prezidenta USA Baracka Obamy. Poláky rozhořčil tím, že místo o "nacistickém koncentračním táboře" mluvil o "polském táboře smrti".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2mmmm_2

Když pro ně za louží je ta Evropa taková

těžko uchopitelná, mnohonárodní, se stále se měnícími hranicemi, spojenectvími, s miniaturními státečky - kdo se v tom má vyznat...navíc to tam prý nějak upadá, tak co by chtěli...

0/0
31.5.2012 22:42

DanielaZla

no bylo to v polsku tak je to polsky

to je jako kdyz cesi rikaji ze ceske pivo je nelepsi ale majitele pivovaru jsou zahranicni firmy takze to neni cesky co

0/0
31.5.2012 21:57

Beham Bosky

Připojuji se k protestu

proti polským táborům smrti. To je hrozné, 21. století a toto.

0/0
31.5.2012 0:41

aspergillusflavus

Žádné přeřeknutí, ale ignorance a naprostá neznalost.

Myslím, že to s znalostmi historie Baracka Obamy nebude rozhodně slavné. O 2. světové válce toho ví určitě tolik, kolik já o období válčících států v Číně 3 století př. n. l., tedy velmi málo, skoro nic.

0/0
30.5.2012 22:31

bartik09

To sou problemy...

Proste se prereknul, no... Krome toho polaci taky nemaj uplne cisty svedomi.

+1/0
30.5.2012 19:28

metal666

Slecno tigrakrajtovita3

Prosim vas. Na tema II svetove valky mlcete. Mate velmi male pojeti co Polsko a Polaci prezili

0/0
30.5.2012 17:07

tigrakrajtovita3

Re: Slecno tigrakrajtovita3

Proc nemlcite vy? Jakym pravem selektujete lidi? Slecnam se pokusim vysvetlit, ze nejsem slecna :-P:-P

0/0
31.5.2012 15:04

kocourek25

"tábor smrti je na polském území " i když....

Poláíci mají také máslo na hlavě. Moc dobře se vůči židům v mnohých případech nechvali . Důkazy jsou tak co se čílí ? U nás se také o nich ví moc dobře jak se chovali k nám. Historie mluví jasně. To popřít nemohou. Uražená ješitnost. Poláky nemám rád - šmoula.. Rv

+2/0
30.5.2012 15:43

Gemars Moše Dajan

Re:

A taky si kopli do ČSR.

+1/0
30.5.2012 16:55

Rodnok

Re:

Taktak, Poláci pomalu Židům mávali na cestě do táborů a pogromy v Polsku byly ještě po osvobození v roce 1945... pak ti poslední přeživší utekli do Palestiny.

0/0
30.5.2012 19:55

felson

Re:

Jasně, jasně. Němci byli beránky a za všechno mohli Poláci a Beneš.

Rv

0/0
30.5.2012 21:43

thuankhong

byt Obama bych hrozil polaky

vyhostenim z r**i.Bude klid

+1/0
30.5.2012 15:18

Petr_M

No...

Hlavně, aby se pšonci nepotentovali.

+1/0
30.5.2012 14:55

jiri978

Obama

Bohužel to není poprvé, takto zvláštně už to zaznělo víckrát a přestože nás by to vůbec nezarazilo a všichni víme, co tím Obama myslel, v PL už bylo těchto kauz několik, takže jsou na to "z našeho pohledu" logicky přecitlivělí. U nás se třeba zase nepoužívá geografický pojem Sudety, ale v PL normálně. Pak se rozčilujeme, že vyjde mapa s takovýmto označením, u nás někdo pění, ale Polák se tomu směje.

+3/0
30.5.2012 14:31

Gemars Moše Dajan

Re: Obama

Měl jim Adolf ty brka vyprášit víc.

0/0
30.5.2012 17:00

net.Xtreme se nevzdává

Asi špatný překlad

ale když byl v Polsku, tak byl polský, ne?

0/0
30.5.2012 14:05

tigrakrajtovita3

Re: Asi špatný překlad

Polaci k tomu maji vyhrady. Chteji presne oznaceni "vyhlazovaci tabor nacistu na uzemi Polska"

0/0
30.5.2012 14:35

net.Xtreme se nevzdává

Re: Asi špatný překlad

Ale vždyť v něm nevyhlazovali nacisty...;-D

+3/0
30.5.2012 14:45

tigrakrajtovita3

Re: Asi špatný překlad

;-D$R^$R^ Konecne 1 normalni diskuter ;-)

0/0
30.5.2012 15:07

rokaro

a co je na tom tak urážlivého

každý snad ví,že tábor založili nacisté a byl v polsku a ne na severním pólu

+2/0
30.5.2012 14:01

tigrakrajtovita3

Re: a co je na tom tak urážlivého

Taky nevim co, ale vsichni ostatni chapou, ze Obama Polaky "urazil" :-/$, coz neni pravda

0/0
30.5.2012 14:36

nenovak

Navíc ta údajně správná verze je snad ještě více urážející,

neboť odkazuje na jakési nacisty a nikoliv na Němce. Prostě to byly německé tábory, zřízené s podporou 85% německého obyvatelstva a Němci byli národem pachatelů un bloc. Takové úlitby jako je používání termínů nacistický místo německý svědčí o upadajícím americkém sebevědomí.

+1/0
30.5.2012 13:42

net.Xtreme se nevzdává

Re: Navíc ta údajně správná verze je snad ještě více urážející,

Chceš tvrdit, že tu komunisté měli podporu 85% obyvatel? a že současná vláda má podporu 50+% obyvatel?

0/0
30.5.2012 14:06

nenovak

Re: Navíc ta údajně správná verze je snad ještě více urážející,

Prosím Vás, nesnižujte se k té naprosto demagogické argumentaci komunismem. Zde se bavíme o mezinárodním právu. Že jsme si tu v republice dělali mezi sebou lumpárny je sice špatné, ale z hlediska mezinárodního práva úplně irelevantní a Němcům do toho nic není. Navíc ten komunismus tu byl jen díky tomu, že předtím byla válka, kterou zavinili Němci.

0/0
30.5.2012 17:08

tigrakrajtovita3

Re: Navíc ta údajně správná verze je snad ještě více urážející,

8-o To nemyslite vazne?

0/0
30.5.2012 14:37

Gemars Moše Dajan

Re: Navíc ta údajně správná verze je snad ještě více urážející,

Chceš tvrdit, že běžní němci věděli o nejtajnější říšské věci?

+1/0
30.5.2012 16:42

nenovak

Re: Navíc ta údajně správná verze je snad ještě více urážející,

Myslím si, že ano. A v případě, když by válku vyhráli a o těch zvěrstvech se dozvěděli až potom, tak že by dobytá území a nakradený majetek nevraceli. O vyvražděných a zmrzačených lidech ani nemluvím.

0/0
30.5.2012 17:05

Rodnok

Re: Navíc ta údajně správná verze je snad ještě více urážející,

Podvědomě možná nějak tušili, ale celkem dost se to tajilo a nikdo se raději neptal...

0/0
30.5.2012 19:57

Mazi198

Obama

ještě jenda věc....dost lidí řve, že amíci jsou hlupáci, že nevědí nic o historii Evropy atd. No víte co...ono je třeba si uvědomit, že v USA se učí jinou historii. Zkuste se evropana zeptat, kdo byl Thomas Jefferson, Benjamin Franklin, Ulysses Grant, Alexander Hamilton, kdo byl 18. prezident USA,  jaké státy založili unii, který stát vstupil do unie jako poslední, jaké je hlavní město Oklahomy, Utahu, Vermontu a ostatních všech států. Silně pochybuju, že najdete 5 evropanů, kteří odpoví na vše správně, aniž by se nekoukli na internet.

+2/0
30.5.2012 12:48

jerrys22

Re: Obama

Určitě máte pravdu, ale tady se nejedná o dějiny jednotlivých států, tady se jedná o dějiny světové války.

0/0
30.5.2012 12:58

Mazi198

Re: Obama

dyt neřekl nic tak špatně...jen se přeřekl. Každej s mozkem víme, jak to myslel, to že poláci jsou uražený je už jejich problém, ale jelikož víme, jak se k židům chovali, by měli mlčet.

+1/0
30.5.2012 13:04

tigrakrajtovita3

Re: Obama

R^ Presne tak. Obama navic pokracoval ve vete a upresnil to

0/0
30.5.2012 14:37

Doktor.bota

Re: Obama

no, srovnávat povědomost o vyhlazování židů za 2.sv. války s hlavním městem vermontu je trochu mimo. navíc prezident má kolem sebe armádu nohsledů, která mu má připravit bezchybné podklady. což se v tomto případě evidentně nestalo.

jinak údajná reakce polského ministra sikorského mi připadá jako mnohem větší úlet než ten obamův. na twitru prý napsal něco o ignoranci. to už je jasná urážka

+1/0
30.5.2012 13:05

Mazi198

Re: Obama

tak já to myslel obecně, neřekl nic špatně. Fakticky ten tábor polský byl, protože byl v polsku, hlavně jak už bylo tady řečeno Xkrát, poláci by měli mlčet, sami maj máslo na hlavě a na svědomí hodně židů.

+2/0
30.5.2012 13:07

Beham Bosky

Re: Obama

To se mylite, tehdy zadne Polsko neexistovalo.

0/0
30.5.2012 15:40

Vlastimil.Kornas

Re: Obama

Správně.Tehdy to byl jen jakýsi Východní goubernament.

0/0
30.5.2012 15:46

tigrakrajtovita3

Re: Obama

Pry??? Vy mate vazne dost

0/0
30.5.2012 14:38

nenovak

Re: Obama

V Evropě co stát, to jiná kultura, to je asi hlavní rozdíl proti USA, kde je jeden stát jako druhý, a proto je pro Evropana těžké si je nějak odlišit. Kdežto Američan si něco jiného představí pod Italem (špagety, Ferrari, muži v ženských šatech na Titaniku), Němcem (esesáka bez smyslu pro humor), Angličanem (humor), Švédem (blonďáka, Borga a ABBU), Francouzem atp. Když mi někdo řekne, že je z Vermontu a jiný z Montany, tak si jenom pomyslím, že ten první volí asi demokraty a druhý republikány (protože maká rukama), ale žádné sterotypy si s nimi nespojím.

+1/0
30.5.2012 13:39

Doktor.bota

..

jo, polský vyhlazovací tábor Osvětim a český koncentrační tábor Terezín. Poláci přestřelili, ale chápu, proč se jim to nelíbí

0/0
30.5.2012 12:20

tigrakrajtovita3

Re: ..

Muzete mi to vysvetlit? Proc se Polakum nelibi neobratne vyjadreni US Presidenta? Obama je American a tak trochu houby s octem vi o Polsku podrobnosti :-/ . Veta pokracovala "kde naciste mucili a vrazdili Polaky atd.". Rozhodne to nebylo napadeni Polska. Ta reakce je absurdni

0/0
30.5.2012 12:30

Doktor.bota

Re: ..

co na tom nechápete? není to srovnání s českým koncentrákem terezín zřejmé? evidentně máte nějaký osobní problém s poláky, celá diskuze je toho plná. reagujete stejně histericky jako ti poláci, které tak kritizujeteRv

+1/0
30.5.2012 12:38

tigrakrajtovita3

Re: ..

;-) Jiste. Hysterie se pise s ypsilon ;-) . Dekuji za vas cas, ktery jste venoval pomerne hloupe odpovedi

0/0
30.5.2012 14:33

juventus

on to ale nerekl spatne

rekl, ze se dostal do polskeho tabora smrti a videl, jak naciste vyhlazuji... osvetim byla, je a bude v polsku, napolském uzemi, tedy je to polsky resp byl polsky tabor? Ano. A dovětkem, že tam viděl, jak nacisti vyhlazuji, je jasně řečeno, kdo tabor provozoval, takže bych to nedramatizoval, tohle je sotva i zo přeřeknutí, spíš se chtěli poláci zviditeknit a přihrát si nějaký ten dolar či raketu...

+6/0
30.5.2012 12:07

tigrakrajtovita3

Re: on to ale nerekl spatne

R^ Presne tak! Ale marne vysvetlujete zdejsim kritikum vseho americkeho, ze Obama mluvi jak mluvi a ze opravdu nerekl nic spatneho. Polaci prestrelili :-/

0/0
30.5.2012 12:10

stux

Re: on to ale nerekl spatne

Tak jak Teresin w Czesku. Ceski tabora smrti. OK?

0/0
30.5.2012 13:51

Krak

Re: on to ale nerekl spatne

Ano, my víme, že je český...

0/0
31.5.2012 22:08

Richard Hardon

MInistr zahranici, ktery si nedokaze davat pozor na hubu...?

Je clovek na nespravne zidli.

Koukam, ze Zemanu nejsou usetreny ani jine zeme.

0/0
30.5.2012 11:25

Trabant Combi

Zlé jazyky tvrdia,

že Obama má polské korene,jeho starý otec vraj svojho času v Afrike zožral polského misionára;-D;-D;-D

+4/0
30.5.2012 11:17

tigrakrajtovita3

Re: Zlé jazyky tvrdia,

;-D;-D

0/0
30.5.2012 11:31

kuzlej

Doporučuji

knihu Nabarvené ptáče.

+1/0
30.5.2012 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.