- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"...zatímco mužům Františák vtiskl pouze příjmení, nadto bůhvíproč německy znějící (Fügner a Reichman)." Opravdu autor nad tímto tápe a hlásá "bůhvíproč", když se v pár předchozích větách nezapomněl zmínit o tom, že M. Františák pochází z Valašského Meziříčí?! Možná by neškodila trocha geografických, potažmo historických, znalostí.
Také mě zaujalo názorově přímé odsouzení scénografického umu předvedeného v této inscenaci. Autor je očividně odpůrcem současného art designu a vkládání tohoto osobního názoru mi nepřijde namístě. Navíc z pohledu aktuálních inscenací v ND, kde se u spousty děl scénografové a kostýmní výtvarníci snaží o inovativní "moderní" přístup i k dramatickým klasikům, u současné hry, jako je Karla, mi to přijde jako úderný krok. Scéna ani kostýmy tak nenarušují celé dění na scéně a krom jiného v Karle i umožňují divákovi pokochat se uměním designu tak, jak nyní leží i běží ("narážka na Desingblok mi přijde směšná).
kritiku,bylo by dobré napsat sám něco geniálního a neplácat blbosti v novinách