Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Torontu nouzově přistál Boeing s 334 lidmi, z nebe padaly hořící trosky

Letadlo kanadské letecké společnosti Air Canada s 334 lidmi na palubě v pondělí nouzově přistálo na letišti v Torontu. Svědci uvedli, že před nouzovým přistáním padaly z nebe na auta v okolí města hořící trosky. Nikdo nebyl zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Romztoronta

Normalni nouzove pristani profesionalnich pilotu Air Canada.

Na podobne akce jsou trenovani, zatez motoru je pri startu nejvyssi, muze se stat i tohleto. Obrovsky B 777 zvladne start i s jednim motorem, takze z toho nedelejte ani senzaci a ani tragedii.

U Air Canada pracuji profesionalove a meli v ruce spickove letadlo BOEING...

+2/0
29.5.2012 14:34

juventus

Re: Normalni nouzove pristani profesionalnich pilotu Air Canada.

domnivam se ze ani spickove letadlo Boeing nevzletne s jednim motorem, rozhodne ne bezpecne

0/0
6.8.2012 0:17

captain cook

vypousteni paliva pri letecke emergenci vs. ekologie

Vypousteni paliva pred nouzovym pristanim je standardni procedura, pokud problem neni tak zavazny, ze by letadlo muselo pristavat okamzite. Kazdopadne kdyz jde o lidske zivoty, i ti nejzarytejsi, nejkonzervativnejsi ekologove by si ani neskrtli, kdyby chteli vypousteni paliva zakazat.

Kde je to alespon trochu prakticky proveditelne, je standardni procedura, ze pro vypousteni paliva je letadlo odkloneno na okruhy mimo huste zastavene plochy a pochopitelne take mimo pouzivane letecke koridory.

0/0
29.5.2012 12:23

Hijo De Puta II

Palivo se vypouští proto, aby při nouzovém přistání letadlo

nevzplálo jako pochodeň...co to mluvčí mele za ptákoviny???8-o

0/0
29.5.2012 12:14

Praotec Tunel999

Re: Palivo se vypouští proto, aby při nouzovém přistání letadlo

Nevypousti se proto, ze by bylo tezky a melo problemy pri pristani?? Proto se dava do letadel palive pouze na cestu plus nejaka rezerva, kdyby neco, ne??:-)

0/0
29.5.2012 12:16

Hijo De Puta II

Re: Palivo se vypouští proto, aby při nouzovém přistání letadlo

Zalezi na jak dlouhe draze se pristava a jestli je cas vysouvat podvozek....;-)

0/0
29.5.2012 12:20

Modrý a zelený blesk

Re: Palivo se vypouští proto, aby při nouzovém přistání letadlo

No, hlavně bývá MTOW > MLW.

0/0
29.5.2012 12:39

captain cook

vypousteni paliva pri letecke emrgenci vs. ekologie

V pripade letecke emergence by si i nejmene tolerantni ekologove ani neskrtli, kdyby chteli zakazat vypousteni paliva pred nouzovym pristanim. Kdyz jde o zachranu lidskych zivotu, ekologie jde stranou.

Je ale pravda, ze v takovem pripade je - pokud mozno- letadlo odkloneno na okruhy mimo zastavene plochy, kde postupne vypousti palivo.

0/0
29.5.2012 12:13

Trent_R

...

Z motoru stoupal dým;-D

0/0
29.5.2012 11:18

Hurych a synové, parní mlýny

Re: ...

Redaktor je asi milovník táborových ohňů... ;-D

0/0
22.6.2012 22:45

nick

občas se mi to taky stává

když  se  vracím nad  ránem domů tak musím vypustit  palivo . Důležité je  provézt  před tím ty  správné úkony.

0/0
29.5.2012 10:48

Ghost47

Re: občas se mi to taky stává

Pivo si holt člověk nekupuje, ale jen půjčuje :-)

0/0
29.5.2012 10:57

intago

pamatujete na ten malér v USA

firma zanedbala kontrolu rotoru na trhliny, ten se rozlítl a přesekal všecka hydraulická vedení, takže jaksi nešlo pilotovat. Farmářka pak do toho obra pak nabourala kombajnem při sklizni kukuřice. Měli kliku tihle, že padaly jen malé kousky:-)

0/0
29.5.2012 10:34

Mr. Dreamer

trosky?

Troska, neboli ruina, vrak, rozvalina, zřícenina, je to opravdu to, co padalo z nebe? Pokud ano, tak to asi nemohlo být z toho letadla, neboť tomu se podařilo přistát, proto z něj mohly odpadnou maximálně jeho části nebo náklad...

0/0
29.5.2012 10:33

amachal

Bulvár ?

Opět bulvár ? Nepřividělávají si redaktoři psaním do AHA, Blesku nebo Šípu a pak zapomenou "přepnout" ?

Z nebe létaly trosky ?

0/0
29.5.2012 10:22

amachal

Re: Bulvár ?

kdyby z nebe létaly trosky, tak by asi už letadlo nepřistávalo...

+1/0
29.5.2012 10:22

Neutrální Nick

Re: Bulvár ?

Proč ne?

0/0
29.5.2012 10:26

amachal

Re: Bulvár ?

Prostě proto. Pojem trosky ve vztahu k letadlu obvykle označuje zničenou podstatnou část letadla, které v té době je již neletuschopné. Tady padaly kovové části motoru. Kdyby upadl celý motor, pořád by asi normální člověk nepsal o troskách, pokud by tedy nepsal do Blesku, A-HA, Šípu ...

+1/0
29.5.2012 10:37

Neutrální Nick

Re: Bulvár ?

"Prostě proto." - to je ale argument...

"Pojem trosky ve vztahu k letadlu obvykle označuje zničenou podstatnou část letadla" - nesmysl, to je jen tvůj hloupý výklad.

0/0
29.5.2012 11:49

amachal

Re: Bulvár ?

sám jseš hlupák a možná zaměstnanec iH... Podivej se na význam slova trosky do slovníku a zjistíš, že se tím označuje vrak.

+1/0
29.5.2012 11:57

Hijo De Puta II

Re: Bulvár ?

Když upadne kus motoru, tak to jsou taky trosky...:-P

0/0
29.5.2012 12:21

Boban10

Vypuštění paliva

Jak letadlo vypouští palivo? To normálně vypustí těch několik tisíc litrů leteckého benzínu pod sebe?

Děkuji :-)

0/0
29.5.2012 9:54

chudejklukzvesnice

Re: Vypuštění paliva

Ano. Máš nějaký lepší nápad?

+6/0
29.5.2012 9:55

Boban10

Re: Vypuštění paliva

Ne, jen mi to přijde dost ekologicky pozitivní :)

0/0
29.5.2012 10:00

TylerDurdon

Re: Vypuštění paliva

radeji ekologicky pozitivni, nez 250 mrtvych...ti zeleni proste nikdy nepochopi, ze lidsky zivot je nad stromem...

+5/0
29.5.2012 10:11

Titan.no1

Re: Vypuštění paliva

Já tedy zelené bytostně nesnáším, ale nemohu se zcela ztotožnit paradigmatem důležitosti lidského života...

0/0
29.5.2012 10:19

Andy_F

Re: Vypuštění paliva

Tak potom se sebevrazdou dloluho nevahejte...

+2/0
29.5.2012 10:35

TylerDurdon

Re: Vypuštění paliva

;-DR^

0/0
29.5.2012 10:59

Ghost47

Re: Vypuštění paliva

Lidi by to nejspíš přežili, to letadlo by takové přistání jednorázově mělo vydržet (v případě požáru na palubě, selhání obou motorů nebo podobného prů*eru se s tím musí přistát okamžitě, bez nějakého vypouštění). Že bude podvozek na odpis a zbytek letadla se bude muset odstrojit a zrentgenovat, jestli někde něco neprasklo, je druhá věc...

+1/0
29.5.2012 11:56

soc01

Re: Vypuštění paliva

A jak moc bude podvozek na odpis? a co by se vlastne mohlo stat pri pristani, kdy dojde k destrukci podvozku? Zbytek letadla odstrojit a zrentgenovat?

Proste je definovana maximalni pristavaci hmotnost, toho se posadka drzela pri vypousteni paliva.

0/0
29.5.2012 12:09

amachal

Re: Vypuštění paliva

Tak ať si zelení létají v letadlech, kde se vypustit palivo nedá. Posádka v tom případě bude mít povoleno použít padáky...

+2/0
29.5.2012 10:39

Bergham

Re: Vypuštění paliva

Množství toho paliva se rozptýlí před dopadem na zem ve vzduchu. Ale musí to provádět někde mimo letecké trasy, protože potom je ten prostor poněkud výbušnější. :)

+2/0
29.5.2012 10:03

Titan.no1

Re: Vypuštění paliva

To letadlo letělo do Japonska, takže mělo nádrže až po špunt :-) myslím, že hodně lidí, bydlící u vybraných letišť by vám mohlo povyprávět, jak vypadá venku sušené prádlo... ;-D

0/0
29.5.2012 10:17

Neutrální Nick

Re: Vypuštění paliva

Bez rozdílu oproti jiným dnům. Letecké palivo je velmi těkavá látka.

0/0
29.5.2012 10:18

Titan.no1

Re: Vypuštění paliva

Píši vybraná letiště. Na Heathrow si nikdo nedovolí porušovat podmínky vypouštění, ale zejména v USA je dost letišť, kde se letadla s těmi pár domy nepářou... A na povlečení je to zatraceně dobře znát, letecký benzín má nižší těkavost než benzín do auta či nafta...

0/0
29.5.2012 10:25

Neutrální Nick

Re: Vypuštění paliva

Jasně, záleží na výšce, ve které palivo vypustí.

0/0
29.5.2012 10:27

Neutrální Nick

Re: Vypuštění paliva

Možná pár vteřin po vypuštění. Jinak ne. právě proto, že se v té rychlosti 600-1000 km/h rozptýlí.

0/0
29.5.2012 10:17

BOP B 3AKOHE

Re: Vypuštění paliva

Vypouštění paliva v rychlosti 600-1000 km/h?

;-D;-D;-D

+1/0
29.5.2012 10:21

Neutrální Nick

Re: Vypuštění paliva

Nevím, v jaké max. rychlosti lze vypouštět palivo. Ale i kdyby to bylo jen 300 km/h, na podstatě mého příspěvku to nemění nic.

0/0
29.5.2012 10:25

BOP B 3AKOHE

Re: Vypuštění paliva

Když to nevíš, tak to nepiš, zbytečně se ztrapňuješ ;-)

+1/0
29.5.2012 10:29

Neutrální Nick

Re: Vypuštění paliva

Viz výše. I 300 km/h je více než dostatečných pro rozptýlení paliva. Takže tvá snaha o trollování vychází vniveč.

0/0
29.5.2012 10:37

BOP B 3AKOHE

Re: Vypuštění paliva

Čti pozorněji ;-)

0/0
29.5.2012 10:42

Neutrální Nick

Re: Vypuštění paliva

dtto

0/0
29.5.2012 11:50

intago

Re: Vypuštění paliva

benzín to není, ale petrák. Copak není na letištích děsně cejtit?

0/0
29.5.2012 10:28

Qeebee

Re: Vypuštění paliva

K vypouštění paliva za letu http://www.planes.cz/cs/clanky/442/

+2/0
29.5.2012 10:50

Dick Winters

Svérázný článek :))

Přesnou příčinu asi odhalí zejména důkladná prohlídka motoru a ne černé skříňky. Tím nechci odsouvat jejich význam, který bude i v tomto případě nepochybný.

+1/0
29.5.2012 9:42

Damik

a?

letadlu přestal fungovat jeden motor, tak se vrátilo zpátky na letiště. Se stane, nechápu proč se z toho dělá taová bulvární zpráva o hořících troskách a zkrachovalé firmě na údržbu

+2/0
29.5.2012 9:24

Mablung

lol

Z nebe padaly hořící trosky. Další důkaz že titulky tvoří bývalý zaměstnanec Blesku ...

+5/0
29.5.2012 9:18

Tyrlinka

až budu velká

budu novinář, každý umí anglicky (skoro), ale čeština je ubohá, když něco padá dolů, píše se s, pane redaktore, a tady takových chyb je moc, což mi dost vadí.

0/0
29.5.2012 9:17

Honza13

Re: až budu velká

"S povrchu", ale "z nebe".

0/0
29.5.2012 9:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.