Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nevyhánějte z Česka zahraniční dělníky, žádají neziskovky Drábkův úřad

Téměř tři desítky neziskových organizací kritizují stát za přístup k zahraničním dělníkům. Protest vyvolaly dva pokyny ministerstva práce a sociálních věcí, které zpřísní udělování pracovních povolení pro málo kvalifikované cizince ze zemí mimo EU. Podle neziskovek jsou pokyny protizákonné a žádají jejich zrušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Smelldor

Globus v Praze na Čerňáku

vždycky když tam nakupuju, tak přemýšlím proč zaměstnávají Ukrajince, protože jsem je snad nikdy neviděl pracovat. Zásadně tvoří diskuzní hloučky mezi regály, navštěvují je tam příbuzní, vybavujou se, opíraj se o košťata a překážej, zatímco Češi a Slováci tam kmitaj jak motorový myši.

0/0
20.6.2012 7:53

rzlm

* * *

Zrušil bych i neziskové organizace a podobnou svoloč nasáklou na státní finance a dotace ...

+1/0
20.6.2012 5:58

Roger Wilco - 4. reinkarnace

.

Jinými slovy: "Neodtrhávejte nás od penězovodu."

+2/0
19.6.2012 13:48

Hybes

Cituji z webu Branko Senice

Bramko volná místa

Poslední aktualizace

Nabídka práce společnosti BRAMKO byla naposledy aktualizována dne 4.4.2009.

0/0
19.6.2012 12:30

Hybes

Re: Cituji z webu Branko Senice

....Bezte vsichni do haje s tema kecma jak se Cechum nechce manualne makat.Jsem 34 lety bohuzel bez skoli.

Mam zaznam v rt.

0/0
19.6.2012 12:30

Hybes

Re: Cituji z webu Branko Senice

Hledam jakoukoliv praci s ubytovanim.A

prijmem 12 tis.cisteho.Z nabitky kterou od kohokoli dostanu zaplatim

provizi 1000kc z I.mzdy.

0/0
19.6.2012 12:31

kecálek reloaded 5

Re: Cituji z webu Branko Senice

To, že jsou lidé s nepospaným RT, kteří pracují i za 8.000 čistého a ještě si z toho platí ubytování Vám nijak nevadí?

0/0
19.6.2012 13:37

kecálek reloaded 5

Re: Cituji z webu Branko Senice

Btw. - 12.000 čistého znamená 14.500 hrubého to je náklady zaměstnavatele 19.000 Kč. Tedy musíte vydělat svému zaměstnavateli víc než 19.000 za měsíc :-/.

+2/0
19.6.2012 13:44

jamski

Důvody proč firmy zaměstnávají

zahraniční dělníky jsou dva - prvním je, že na tu práci neseženou domácí dělníky, a druhý - domácí pracovní síla je velmi drahá( což je dáno především obrovskými nároky státu), a málo produktivní.

+1/0
19.6.2012 12:09

GenEtt

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Důvod je jediný a to ten, že nejsou schopni domácí lidi adekvátně zaplatit ať už z důvodu hamižnosti majitele nebo neschopnosti v podnikání. Takové firmy jsou nezdravé a  nemají tu co dělat, ať si podnikají na Ukrajině nebo to rovnou zabalí.

+5/0
19.6.2012 12:21

jamski

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Hluboce se mýlíte.

Není to tím, že jsou firmy lakomé nebo hamižné ( i když vyjímky se jistě najdou všude). Hlavní problém je ve výši odvodů a skrytýchdaní, které jsou zaměstnavatelé uceni platit státu. Je to už na hranici, kdy si zaměstnanci mnohdy jen tak tak vydělají na svoje mzdy.

Řešil jsem takovou situaci nedávno, a zjistil další věc - zahraniční dělník je ve stejných podmínkách schopen udělat až dvojnásobek práce ve srovnatelné kvalitě, při stejném počtu odpracovaných hodin.

Pak už se dá mluvit o zisku a dá se jednat i o navýšení mezd.

+2/0
19.6.2012 12:28

GenEtt

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Podmínky jsou, jaké jsou. Kdo se s tím neumí vypořádat, ať nepodniká. Dneska se spousta majitelů firem chová stylem platy jako na Ukrajině, a ceny za své produkty by chtěli jako na západě. Jestli cizinci makají víc, o čemž velice pochybuji tak jenom proto, že jim ta almužna na rozdíl od Čeha stačí. A to je špatně, pracovní trh je pokřivený a je potřeba cizince vypakovat i s tím rizikem, že dost firem půjde ke dnu. Takové tady ale nikomu chybět nebudou.

+2/0
19.6.2012 12:37

jamski

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Nedomnívám se že chyba je na straně firem.

Firmy totiž nesou všechna rizika. Musí se vypořádat i s tím, že se jim během"poločasu" mění pravidla, firmy jsou tlačeny ke zdi ze strany státu a na druhé straně pokřivenými nároky odborářů. A jestliže obstojí v tomto tlaku, pak mají své místo na trhu.

Pracovní trh pokřivený je, to máte nepochybně pravdu. Je pokřivený zejména populistickými kroky politiků, a to ze všech stran.

Zejména politici určují mantinely, a proto je jejich vinou, že se ze základních měřítek zcela vytratila logická kriteria hodnocení zaměstnanců.

Právě jejich vinou má mnoho zaměstnanců dojem, že nezáleží na výkonu, na spolehlivosti, ale mají dojem že zaměstnavatel by měl být rád, že vůbec chodí "do práce". Stalo se mi dokonce, když jsem jednomu ze zaměstnanců řekl, že jeho výkon je silně podprůměrný, že mi odvětil, že se práce stihnout nedá a já žiji v jiné realitě. To že jeho kolegové odvádějí trojnásobek výrobků přitom nebral jako důvod k tomu, aby dostal méně peněz.

+1/0
19.6.2012 13:21

kecálek reloaded 5

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Z velké části máte pravdu - EU sociální stát je na dluh, a podle analýz konezrvativnějších ekonomů, je životní úroveň v Evropě cca  30-50% výš, než odpovídá výkonnosti ekonomiky (mimochodem podle stejných analýz až 40% Evropského HDP vzniká v dotovaném podnikání :-/ - a prachy na dotace se kradou v nedotovaných odvětvích).

Na druhou stranu z vlastní praxe vidím, jak na "cíle orientovaný" management se svými KPI's (ala MBA made in USA) zkracuje vize chodu firmy a její budoucnosti na jeden fiskální rok (tj. od jedné výplaty manažerských odměn k druhé)... :-/ Je to dost rozdíl podívat se např. na způsob jakým své investice plánují a budují třeba Japonci...

0/0
19.6.2012 13:48

opportunity

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Dvojnásobek práce - to jsou povídačky. Nemá 4 ruce a naši lidi taky umí makat, když jsou adekvátně zaplaceni.

+2/0
19.6.2012 13:17

jamski

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Řeči ! . . . Na ty je většina zaměstnanců přímo geniálně vybavena. S výkonem to ovšem bývá horší.

Skutečnost je taková, že "naši" zaměstnanci dlouhodobě vyrábějí čtyři kompletní výrobky týdně. 

Pracovníci o kterých hovořím jako cizincích jich vyrobí jedenáct, v naprosto stejné kvalitě, a za stejnou mzdu jako oni.

Které z nich byste si jako zaměstnavatel nechal, a které vyhodil ?

0/0
19.6.2012 13:29

hafusak2

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Tenhle otřepaný pseudoargument se tu objevuje stále a vždy od mladších a mladších, kteří vědí kulové o pracovním trhu. Rv

+4/0
19.6.2012 12:25

jamski

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Zkust být konkrétní. V čem spatřujete nepravdivost ?

+2/0
19.6.2012 12:29

hafusak2

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Práce u nás je tak drahá, jak je příslušnými předpisy stanoveno + tím, jak si zaměstnavatel zaměstnance cení. Pokud pouze honí zisk a je ochoten jít do rizika tím, že nabere cizince, kterým bude platit méně nežli je třeba min. mzda, tak ať se pak nediví, když to vše nevyjde podle jeho představ.

Produktivita závisí v první řadě na schopnostech vedení firmy řídit chod výroby. Teprve na dalším místě je zaměstnanec, který si buď říká: "Tak o tuhle práci bych nerad přišel, musím se snažit". Nebo si říká: "Na tuhle pakárnu za pár šprdlíků se můžu /píp/, dělat budu jen tak, aby mě nevyhodili, ale jak uvidím něco lepšího mizím".

Za všechny tyhle problémy si může ve více než 90% zaměstnavatel sám. O těch zbývajících 10% se dělí zaměstnanci, odběratelé, dodavatelé, banka atd.

Podotýkám, že mluvím hlavně z osobních zkušeností.

0/0
19.6.2012 13:50

jamski

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

Ano, přesně o tom mluvím. Příslušné předpisy, jak to nazýváte,  stanovují tak vysoké odvody, že se zaměstnavatel musí opravdu vážně zamyslet nad tím, jestli tolik zaměstnanců není zbytečný luxus.

Za každou korunu vyplacené mzdy, chce totiž  stát také korunu (započítávám i povinné úrazové pojištění a pojištění odpovědnosti za škodu).

O svátcích a dovolené, je pikantní, že zaměstnavatel sice nevydělává ani korunu, zato státu musí zaplatit, jako by se jednalo o ziskovou činnost.

V tom ostatním máte sice pravdu že produktivita firmy závisí především na jejím vedení, my ale mluvíme o něčem jiném.  Pro přehlednost to zjednoduším. I práce je v podstatě zboží, které prodává zaměstnanec. Někdy je jeho cena v pořádku, jindy je to zboží drahé. Pozná se to v případech o kterém píšu, a který je také z praxe - jestliže jeden zaměstnanec dokáže vyrobit čtyři výrobky, a druhý za stejných podmínek a ve stejné kvalitě výrobků jedenáct, je práce prvního logicky dost drahá. 

A to je také ze zkušenosti.

0/0
19.6.2012 17:50

Smelldor

Re: Důvody proč firmy zaměstnávají

tohle je hodně povrchní pohled na věc. Co mám zkušenosti např. s Ukrajinci, tak jejich produktivita práce je otřesná. Pokud nemají za zády drába, tak prostě nedělaj. Cizince do ČR tlačí hlavně prac. agentury, které je tu odírají. Pro zaměstnavatele je najímání cizinců administrativně jednoduché, daňově výhodné a můžou s nimi provádět věci, které by si k Čechům nemohli dovolit.

0/0
20.6.2012 8:11

prazakm

To je snad vtip, ne?

"Když vás potřebujeme, tak tu buďte, když ne, tak vypadněte," dodává Pavel Čižinský z Multikulturního centra Praha. "

Tak to přece má být, je to naprosto v pořádku. Ti lidé tady můžou mít práci, pokud máme nedostatek pracovní síly. Situace se ale změnila, takže budou muset jít jinam. Nemáme snad povinnost živit každého, kdo tady nahodil omítku na pár baráků!

+22/0
19.6.2012 11:54

Balrog

Re: To je snad vtip, ne?

R^R^ když jsem četl ten článek , tak mě napadlo přesně to samé

+11/0
19.6.2012 12:03

jamski

Re: To je snad vtip, ne?

To oni ale ani nechtějí.

Oni se totiž uživí sami, na rozdíl od mnoha čechů. :-)

0/0
19.6.2012 12:03

prazakm

Re: To je snad vtip, ne?

Narozdíl od mnoha čechů, třeba těch v neziskovkách... Souhlas. R^

+2/0
19.6.2012 12:08

jamski

Re: To je snad vtip, ne?

I tak možno interpretovat, i když jsem měl na mysli skupinu jinou. :-)

0/0
19.6.2012 12:09

prazakm

Re: To je snad vtip, ne?

Aha. Ty zase já neberu jako čechy.

0/0
19.6.2012 12:16

jamski

Re: To je snad vtip, ne?

Aha . . . ale tyhle jsem na mysli neměl. Já měl na mysli opravdu čechy. :-)

0/0
19.6.2012 12:17

opportunity

Re: To je snad vtip, ne?

Sami? A platí při tom uživení se daně a odvody?

+2/0
19.6.2012 12:54

Alanana

Stát se musí především starat o práci pro vlastní lidi.

Jinak na to doplatí zvýšenými platbami různých dávek pro ty , kteří práci nemají. A   daňoví poplatníci  na to zajisté mají jednoznačný názor. Jinak neziskovky - to je dost směšný název - zadarmo a bez zisku  ti lidé nedělají. To vykládejte někomu jinému .R^

+16/0
19.6.2012 11:00

sasena

Re: Stát se musí především starat o práci pro vlastní lidi.

že by někomu o nás šlo o nějakého chudáka dělníka cizince fakt nehrozí. Spíš se to nelíbí těm různým agenturám, které tyjí z práce právě těchto chudáků a místo platů, které jim částečně kradou, jim nechávají jen kapesné. Jsem pro zpřísnění, aspoň by byla práce pro kriminálníky, kteří teď práci nemají.

+2/0
19.6.2012 11:13

lpacička

Re: Stát se musí především starat o práci pro vlastní lidi.

Ano.Mnozí se trhli a přešli do normální zaměstnanecké smlouvy.

0/0
19.6.2012 11:40

sudokopytníkrohatý

"Humánní neziskovky" podporované a zřizované

"nehumánními" a vydřidušskými podnikateli. Kdo jiný by jim tu makal na stavbách a v různých provozovnách 12 hodin denně skoro zadarmo. Místo chudáků ze "zahraničí" , teď mám na mysli převážně ty, co sem jezdí opravdu za prací, ne profesionální příživníky a nemakačenka z Afriky a muslimských zemí, by se zde mohlo zapojit do pracovního procesu jedno nejmenované etnikum. Vím, že některým z nich (bohužel jen několika procentům) se to povedlo. Při náležité motivaci (ztráta sociálních dávek, povinnost prokazovat zdroj příjmů, přísné tresty za porušení zákona) by se to mohlo podařit i ostatním z nich.

+18/0
19.6.2012 10:56

kopr13

Re:

R^

0/0
19.6.2012 12:05

totální deziluze po roce 1998

Re:

já když slyším výraz nezisková organizace nebo neziskovka , tak se mi začne sama od sebe otevírat kudla v kapse ... tak jsem jí radši přestal nosit ... :-)

+13/0
19.6.2012 12:08

oty_plus

Re:

kdyby to aspoň byly "beznákladovky"...

0/0
19.6.2012 13:08

holes6

organizace

NEziskové organizace .....;-D;-D;-D...;-(;-€

+12/0
19.6.2012 10:51

Pierre de Croissant

Re: organizace

též mě překvapilo, k čemu neziskovka potřebuje dělníky.

Někdy si říkám, že to označení neziskové znamená, že dnes již v EU připravují výdělečně činné o většinu zisku, ti jsou potom neziskoví.

+11/0
19.6.2012 10:56

Alanana

Bylo by zajímavé napsat jakou mzdu firma Branko nabízí.

Pokud je ta mzda menší než sociální dávky ,které lidé od státu dostávají  , tak asi nebude něco v pořádku. A to na obou stranách  - u sociálky i u firmy Branko.

A o tom to asi je.R^

+2/0
19.6.2012 10:50

lpacička

Re: Bylo by zajímavé napsat jakou mzdu firma Branko nabízí.

50 kč na hodinu čistá ruka.Inkasují 200 a měli by za ně platit veškeré odvody. MÉLI!

0/0
19.6.2012 11:44

Bezkoruny

Asi tak...

R^ Jenom ať jdou cizinci - díky nim jsou nízké platy a nezaměstnanost !![>-]!!

+3/0
19.6.2012 10:42

lpacička

Re: Asi tak...

Ti většinou dělají práce,které by nedělali ani mladíci.

0/0
19.6.2012 10:50

sasena

Re: Asi tak...

povinná práce v kriminálech by tohle vyřešila, dřív to tak bylo taky, a pár desítek strážných navíc by se rychle zaplatilo.

+1/0
19.6.2012 11:14

lpacička

Re: Asi tak...

Bohužel,není vůle.Politik říká:nemáme na to peníze.Oni naše diskuze nečtou.Jenom cenzor hledá....:-)

0/0
19.6.2012 11:38

holes6

Re: Asi tak...

přesně tak, to by se ale nelíbilo neziskovým lidskoprávním,humanitárním a začleňovacím agentůrám.......a už vůbec ne EU Rv

+2/0
19.6.2012 11:42

opportunity

Re: Asi tak...

Není pravda.

0/0
19.6.2012 13:18

JCage.

Maji zavest opak zelenych karet -

cervene karty, pokud se dotycny dopusti kriminalniho cinu, sbalit kufry a nazdar.

0/0
19.6.2012 10:37

Neldoreth

Sorosovy krvavé peníze opět v akci

Soros, nechvalně známý spekulant a lotr velkého formátu si sice rád hraje na filantropa, ale ve skutečnosti jen škodí a to s pomocí místních naivních ideologických blbečků a lumpů, jako je on sám. Tyhle organizace jsou narvány penězmi, které získal ožebračením indonéských a malajských chudáků v devadesátých letech v době takzvané asijské krize. Jakpak se jím způsobený hlad asijských dětí slučuje s filantropismem?

+1/0
19.6.2012 10:24

sasena

A co odsouzení?

Pokud by měli povinnost pracovat, mohli by dělat právě tu práci, kterou dělají jen ti zahraniční nekvalifikovaní. A za pobyt v kriminálu by si zase pěkně platili a také by měli z čeho splácet škody, co napáchali. Opravdu by se zaměstnávání těchto lidí mělo omezit, jenže to si ti, kterým najímaní a pronajímání a okrádání zahraničních dělníků a dělnic nese pěkný peníze, nenechají líbit.

+3/0
19.6.2012 10:11

Paeris Kiran

Re: A co odsouzení?

A vy si myslíte že s eskortou na pracoviště a trvalým dohledem any nezdrhli by to vyšlo levněji? Ve vězení můžou maximálně lepit pytlíky.

V tom vězení ten člověk vyjde levněji než ho hnát někam ven na práci... ikdyž náhodou něco udělá pořád budete ve větším mínusu než za jeho držení ve vězení. (tam je uhlídá menší množství stráží... venku by ste v podstatě musel mít 1 strážný- 1 vězeň)

0/0
19.6.2012 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.