Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Heydrich si Čechů vážil, zní z tlampačů za dráty lágru v Praze

Typické zahnuté sloupky, ostnaté dráty, strážní věž a pochmurný hlas, dštící z tlampačů síru na strůjce útoku na nacistu Reinharda Heydricha. Tak to vypadá uvnitř repliky části koncentračního tábora Mauthausen, který v Praze postavilo sdružení Post Bellum k 70. výročí Heydrichovy likvidace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hokki

Prosím autoraku,

aby mi sdělil zdroj, ze kterého čerpal informaci: "Haně (Krupkové), krásné ženě, kterou měl (Schultze) ve vyšetřovně bezbrannou a odevzdanou, navrhl, že se nad ní za pohlavní styk smiluje a možná ušetří i život jejího manžela. Toho gestapo surově vyslýchalo ve vedlejší místnosti. Hana souhlasila." Text pokračuje o jejím konfidentství gestapu. Má toto autor doloženo, nebo si "myslí", že to tak nějak mohlo být?

0/0
12.6.2012 8:25

Hokki

Re: Prosím autoraku,

Omlouvám se, přebývají mi tam písmenka, samozřejmě prosím AUTORA :-)

0/0
12.6.2012 8:26

Rudolff

No nevím,jestli takové repliky jsou dobře investované peníze

Řekl bych, že lidé si spíše odnesou dojem z příjemně ztráveného odpoledne na atrakci. Myslím, že návštěva nějakého skutečného zařízení nebo filmy s touto tématikou dají reálnější představu....a hlavně pocit.

0/0
29.5.2012 9:09

Pete Notime alias Rainy Day

Heydrich upřímně miloval český národ

říkal to soudruh iDnes a ČTK

0/0
28.5.2012 20:28

hornyuhor

Reynhardt Heydrich a jemu podobní

si nič iné ako guľu do hlavy nezaslúžili. Bolo to správne riešenie tejto - ako to nacisti nazývali - otázky. Zaujímavé sledovať tú nacistickú demagógiu a tisíce ľudí, čo sa tvárili, že ich to oslovuje. Asi by bolo treba žiť v tej dobe, aby sme to pochopili. Pamätám si podobné scény a podobné výrazové prvky, ktoré používali komunisti. Predsa len to však bolo niečo iné. Cieľom červenej zberby bolo národ ovládnuť, cieľom nacistov bolo národ zničiť, v tom bola situácia za vojny zložitejšia a ťažšia. Nadhľad si však vyžaduje aj stoka, ktorá sa na môj vkus dosť často objavuje na internetových diskusiách k tejto téme či už v českej alebo slovenskej verzii československého jazyka :-))) Je to až šokujúce, aké extrémne tupé názory dokážu niektoré jedince produkovať. No, lepšie to už asi nebude. Osobne si myslím, že vojnové rozpoloženie českého a slovenského národa vôbec nezáviselo od Tisa, Háchu, Moravca alebo ďalších podobných. To boli iba nástroje. Pravidlá určovali nacisti.

0/0
28.5.2012 19:59

ddtx

Re: Reynhardt Heydrich a jemu podobní

Pokazde urcuje pravidla nekdo, kdo nema, hlavne vzdy tak aby na nej ostatni dreli. Dnes je cilem stat jako takovej

0/0
3.6.2012 2:23

Vlna hněvu

Škoda, že historikové

promeškali nejméně 20let po revoluci, kdy se dalo pátrat po žijících pamětnících v Německu. Třeba řidič Klein válku prý přežil. Rovněž pamětníci dobývání kostela by mohli ledacos prozradit.

0/0
28.5.2012 12:47

Vlna hněvu

Ta Stehlíkova verze je celkem možná

dosud tvrzená verze o selhání samopalu totiž nevysvětluje, proč atentátníci nepoužili jinou střelnou zbraň (pistole), pokud by samopal selhal. Takže verze, že bomba byl plán č. 1 a že atentántníci došli k závěru, že už není žádná střelná zbraň nutná, je celkem pravděpodobná, jinak by pistolí dali Heydrichovi ránu jistoty.

0/0
28.5.2012 12:46

Norm

Re: Ta Stehlíkova verze je celkem možná

je potvrzeno že parašutisté stříleli na vozidlo i z pistolí ale minuli osoby

0/0
28.5.2012 13:07

jural

Re: Ta Stehlíkova verze je celkem možná

jasne, kazdy ma deset rukou, jako Vy. Realita se jaksi od Counterstrike lisi.

0/0
29.5.2012 12:11

Lisen

Stehlík vyrobil další mýtus

o kterém se bude sáhodlouze a zbytečně diskutovat. Parašutisté sice něco nacvičovali, ale na místě se logicky a správně rozhodli postup změnit. Házet granát jako první, nejistou rukou na jedoucí automobil z bezprostřední blízkosti, na zalidněném místě s jedoucí tramvají - to byl nepřijatelný risk, který ohrožoval parašutisty a abyvatele. Gabčík z několika málo metrů měl samopalem jistý cíl, který nemohl minout a bez vedlejších účinků. Granát to měl jistit. Nebo že by se všichni očití svědci mýlili a Stehlík po sedmdesáti letech vymyslel pravdu?

0/0
28.5.2012 9:20

azazzelo

Re: toptoy - konfederace s Němci byla nemožná

Právě si pročítám informace o roku 1918. Moc R-U v Čechách byla postavena na římsko-katolické církvi a německých úřednících. Velká města - Praha, Brno, Olomouc... měla na radnicích silnou převahu Němců, vyhlášený průmysl R-U byl německý, úřady byly z 80-90% německé. Patrně téměř vše klíčové v hospodářství nového Československa bylo ovládáno Němci. Nová republika samozřejmě vznikala na principu sebeurčení "československého" národa a bez útlaku doposud vládnoucí vrstvy R-U by ani vzniknout nemohla. Což dalo dostatek argumentační munice jak odpůrcům Československa, tak současným odpůrcům Česka.

Být Vámi, raději bych bral do ruky autory, prohlašující předválečné Československo za baštu demokracie.

0/0
28.5.2012 7:18

FankaaTonka

Post Bellum, rodinný rejžung

rodiny Kroupových z veřejných peněz. Nic víc.

+2/0
27.5.2012 23:45

JiMar

Re: Post Bellum, rodinný rejžung

Rv

+1/0
28.5.2012 16:27

PancorJackHammer

Heydrich

Heydrich mluvil o češích veřejně jako o ksindlu a smějících se bestiích. Dostal to co si zasloužil - doslova "ch.cípnul" jako krysa. Škoda, že takových mrtvých esesáků nebylo více . . .

+1/0
27.5.2012 21:43

viks75

Re: Heydrich

Bylo jich více a zaplaťpánbůh za to, že jich bylo více!

Jen urážky o Češích jako smějících se bestiích, vyslovil Goebels a ne Heydrich. Ale to už je jen detail.

0/0
27.5.2012 22:46

Sharpe

Re: Heydrich

Ale bylo, jenze kdyz sem napsal prispevek o tom ze se v prazske revoluci podarilo zlikvidovat par esesaku, tak mi ho vymazali. Pro cemz je to pravda, tak nevim proc, nevymyslel jsem si to.

0/0
28.5.2012 18:57

ou_Jo

Post Bellum přináší opravdu podnětná odhalení!

...Heydrich si Čechů vážil do té míry, že jich většinu chtěl zlikvidovat a zbytek poslat za Ural....NEMĚLY BY SE PODOBNÉ AKCE SVĚŘIT DO RUKOU KOMPETENTNÍM ORGANIZÁTORŮM a ne diletantům ? 8-o

0/0
27.5.2012 21:30

Aleš K.

Re: Post Bellum přináší opravdu podnětná odhalení!

"Heydrich si Čechů vážil" zaznívá na dobové nahrávce protektorátního rozhlasu..

+2/0
27.5.2012 22:17

laiquendi

Re: Post Bellum přináší opravdu podnětná odhalení!

Příteli, než začneš něco hodnotit, tak si alespoň to video pusť. Opravdu mám rád, když někdo vynáší soudy na základě titulku článku, který prostě a jednoduše nepochopil...

0/0
27.5.2012 22:18

viks75

Re: Post Bellum přináší opravdu podnětná odhalení!

Co blázníte, to byla dobová hlášení z kolaborantského protektorátního rozhlasu! Jinak ano souhlas, máte pravdu, ale to nikdo nezpochybňuje, naopak!

0/0
27.5.2012 22:48

Homer _14

Re: Post Bellum přináší opravdu podnětná odhalení!

Ty seš asi vadnej, co???

Vygoogli si co je to Post Bellum...troubo... A pak mluv o diletantech!

+1/0
27.5.2012 22:50

Hanys2012

Re: Post Bellum přináší opravdu podnětná odhalení!

Chtělo by si to nejdřív přečíst článek, pak si pustit video a pak si dát facku za to, že tu ze sebe děláte hlupáka ;-D

+1/0
28.5.2012 3:46

Norm

TV NOVA

se opět předvedla v pravém světle, ani zmíňka o výročí atentátu... pečení brouci byli jistě důležitější

+8/0
27.5.2012 21:21

Mazicek

Re: TV NOVA

ano, je to čím dál tím hnusnější a zbytečnější televize než kdy dřív.. o jejím zpravodajství ani nemluvě, ja být těmi 'hlasateli', prásknu jim v živáku s tm že nebudu přece takovýdle s**č*y diktovat dvoum milionům lidí...

+1/0
27.5.2012 22:32

viks75

Re: TV NOVA

Že by NOVU koupil nějaký bývalý nacista, nebo rovnou člen SS. Většinu českých deníků vlastní německý kapitál, ne?

0/0
27.5.2012 22:50

HERO in

Re: TV NOVA

proč starou zaschlou krev, když je k mání čerstvá z nemluvňat ? ;-)

+1/0
28.5.2012 7:49

tajny agent

Heydrich pokud vim vypracoval plan na

likvidaci ceskeho naroda ... a proto, ze si ho asi vazil, tak chtel co slo ponemcit.

0/0
27.5.2012 21:12

tajny agent

Re: Heydrich pokud vim vypracoval plan na

... to vazil samozrejme v uvozovkach ...

0/0
27.5.2012 21:27

Sharpe

Re: Heydrich pokud vim vypracoval plan na

No nektere narody prilezitost stat se nemci nedostali. Proto asi ty reci, ze si je cenil

0/0
28.5.2012 18:53

Pete Notime alias Rainy Day

Re: Heydrich pokud vim vypracoval plan na

a Bata mu ho zkazil tím že chtěl Čechy exportovat do Patagónie

0/0
28.5.2012 20:31

tajny agent

Re: Heydrich pokud vim vypracoval plan na

... to ani nevim

0/0
28.5.2012 20:44

uplne_nejlepsi

Propaganda

Ta propaganda je stejná jako dnešní. Akorát dnes jedni opakují "podporujeme podnikatele, nízké daně a malý stát", druzí "podporujeme důchodce, rodiny s dětmi a sociálně slabé". Zbytek je stejný jak nacisti - nemyslí to vážně, jde jim o moc a vydrží to opakovat nonstop s přitroublým úsměvem k tomu.

+1/0
27.5.2012 21:09

Mazicek

Re: Propaganda

Nevěřil bych, že toto napsal čech....

0/0
27.5.2012 22:37

Hanys2012

Re: Propaganda

A proč ne? Jestli chcete diskutovat o nástrojích propagandy v historii a dnes, tak byste o tom měl něco vědět. A pokud o tom něco víte, tak nemůžete napsat ten blábol, co jste napsal...

+1/0
28.5.2012 3:45

Maros.V

no,jsou tu i trotli,v této republice...

http://www.svobodnyodpor.info/2012/05/70-let-od-atentatu-na-zastupujiciho.html?m=0

0/0
27.5.2012 21:01

Luca Brassi

Re: no,jsou tu i trotli,v této republice...

Nj, kolaborantská verbež z Národního odporu. Někteří z této pakáže kandidují za DSSS.

+1/0
27.5.2012 21:22

Norm

Re: no,jsou tu i trotli,v této republice...

Asi si na Vandasse počkám někde u zatáčky...

+3/0
27.5.2012 21:32

PancorJackHammer

Re: no,jsou tu i trotli,v této republice...

Tak to je síla. Pověsit za přirození na háky by pro ně byl malý trest za tu propagandu co tam píšou . . .

0/0
27.5.2012 21:38

viks75

Re: no,jsou tu i trotli,v této republice...

Naprostý souhlas! Český nacisty by každý Čech, který je vlastenec měl ... (víte, co mám na mysli), zmlátit, nebo aspoň jim plivnout do obličeje! Nacistická propaganda v den výročí atentátu na kata českého národa je provokace, která si zaslouží trest! Ubožáci asi neví, jak nacisti Čechy pohrdali a co pro ně po "vítězné" válce chystali!

+2/0
27.5.2012 22:53

JiMar

Re: no,jsou tu i trotli,v této republice...

8-o8-o8-o no to teda čumím !!!!!!

0/0
28.5.2012 16:35

hobtl

spíš než připomenutí atentátu

na heydricha mi ten koncetrák postavený na karlově připomná že tam je postavený na oslavu třetí říše nehledě nato že hned u jedně stěný tohoto koncentračního tábora je stánek na prodej originál usa burgr to je trošku kontraproduktivní když si lidé mají přípomínat co se v oněch zmíněných koncentrácích dělo.

0/0
27.5.2012 20:22

111

Re: spíš než připomenutí atentátu

Taky to tak nam mě dost působí a ten stánek, no comment. K tomu všemu poměrně nepříjemná ochranka.

0/0
27.5.2012 20:24

ou_Jo

Re: spíš než připomenutí atentátu

...na takovéto "ptákoviny" se peníze najdou ? 8-o ...byť sebepečlivější provedení, je to pořád atrapa ...neměl by spíš VHÚ připravit nějakou výstavu, odborně na úrovni, ...mají jistě dost materiálu ?

0/0
27.5.2012 21:34

Amianus

Re: spíš než připomenutí atentátu

VHÚ pořádá výstavu na Václavském náměstí...

0/0
27.5.2012 21:38

hellforce666

No

nazdar,tady je zase odborníků,historiků a kdo ví jaký (j)elity(a) a navíc v čele "kde domov můj kde...".Čoveče ty to máš v tý kedlubně fakt vypatlaný to není možný.Ale můžu tě uklidnit,nejsi sám tady je jich více.Měli by to nechat spát.Tohle nikomu nic nepřinese.Němci dělali zvěrstva o tom žádná ale už jje to dávná minulost.A ne zrovna zářná;-€Rv

0/0
27.5.2012 20:19

vransen

Co k tomu dodat?

Když Angličani vyvraždili kontinent, bylo to dobývání divokého západu. Když něco podbného předvedli Nemci v Evropě v mnohem menším měřítku, byl to holokaust. Člověk by měl spíš směřovat k tomu, co bude a nechat minulost tam kde je. Ty křivdy se nedají vrátit.

0/0
27.5.2012 20:12

dtx

Re: Co k tomu dodat?

Historii píšou vítězové, kdyby vyhráli Němci, nebyl by to holokaust, ale třeba "očista".

+1/0
27.5.2012 20:17

mam-rad-pivo

Re: Co k tomu dodat?

Je to pravda. O území se po tisíciletí bojovalo a najednou se řeklo, že jsme humanisté a rozšiřovat území vojenskou silou je špatné, ale co bylo vybojováno v minulosti, už je výsostné území.

0/0
27.5.2012 20:20

Vlado Z

Re: Co k tomu dodat?

Tož, někdy se přestat musí... Nebo v tom máme pokračovat?

0/0
27.5.2012 21:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.