Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stále více Pražanů jezdí po metropoli vlakem. Je to rychlejší

Pražané začali víc využívat k cestě po hlavním městě vlaky. Zjistili, že mezi některými místy je cesta po železnici rychlejší než tramvají či autobusem. Letos se jejich počet možná ještě o něco zvýší, Praha totiž chystá pravděpodobně od září rušení některých spojů pražské MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djbeat

Tak tak

Já jezdívám jedině z Dejvic, pač holky tam toho maj nejvíc.....

0/0
24.5.2012 12:00

CART09

že by??

že by končeně v 21.století objevili Češi to, co mají Němci už někdy od 1924??

0/0
24.5.2012 10:15

turista-

Re: že by??

Češi už to objevili. Teď to objevila iDnes :-)

Počty cestujících v příměstské dopravě rostou stabilně už dlouho, od doby integrace do MHD a především od doby masivního dojíždění za prací do Prahy.

0/0
24.5.2012 10:18

CART09

Re: že by??

tohle je celkem mé oblíbené téma... ano, češi to objevili cca před deseti lety, ale i to je prostě x desítek let po zbytku Evropy...:-/

A přitom je to škoda, Praha má pro S-bahn dobrou výchozí pozici, spousty elektrifikovaných a nepříliš využívaných nákladních spojek, ze kterých by se za zlomek ceny metra daly postavit kapacitní trasy... jenže to by se muselo chtít, resp. ono je to totiž příliš laciné, a nedalo by se z toho tolik "odklonit"... takže se raději s takovou existující nevyužitou železnicí staví souběžně trasa metra...

0/0
24.5.2012 10:30

djbeat

Re: že by??

Počkej jaksi mi uniká smysl tvých vět. Přijde mi, jako by ses snažil hanět čechy :-) To co povídáš je nesmysl, jistě mnoho lidí cestuje metrem, nebo šalinou. Chtěl bych vidět, jak je to u vás ty rozumbrado

+1/0
24.5.2012 12:02

turista-

Re: že by??

Jde o to, že na Západě si lépe než my uvědomují jednu věc. A tou je fakt, že metro je ve velkých městech kvůli množsví zastávek příliš pomalé a je vhodné mít ještě něco rychlejšího.

Metro má rozteč stanic zhruba 3x vyšší než tramvaj, aby to bylo nejefektivnější. A tak dále, podobně potřebujeme ještě (pří)městský vlak s roztečí stanic 3x vyšší, než to metro. Aby ti, co jedou delší trasu ji mohli urazit efektivněji ...

0/0
24.5.2012 12:50

CART09

Re: že by??

u "nás" v Praze je to tak, jak píšu - potenciál obrovský, ale využití minimální. Komunisti byli neschopní zapojit vlaky do MHD úplně, a po revoluci se na to také nesáhlo, nejspíš protože by to bylo příliš levné a tudíž malé provize oproti třeba stavbám metra...

Ano, začíná se to hýbat, ale je to zoufale pomalé - jak rozšiřování počtů spojů, tak třeba tarifní propojení. Vždyť kolik let se jen mluvilo a pak poooomaaaalinku zavádělo něco tak základního, jako použití tramvajenek ve vlacích...

A když se podíváte na systémy zapojení železnice do MHD třeba v Berlíně, Mnichově, Porúří, Londýně, Paříži, tak vidíte ohromný propletenec rychlých spojů, které odvezou mnohem větší procento cestujících, než pražská MHD.

0/0
25.5.2012 10:02

S.P.Q.R.

taky občas využívám vlak

na trase Smíchov - Hlubočepy ;-D

0/0
24.5.2012 10:02

karelli

Požaduji zřízení zastávky!

Požaduji zřízení železniční zastávky na Zenklově ulicic, na křižovatce U kříže!!!  ;-O My, kdo bydlíme v Libni jsme diskriminování nemožností svézt se vlakem. Tato zastávka je už mnoh let slibována a skutek utek! ;-€ Náklady na zřízení této zastávky by přitom byly minimální, ne-li zanedbatelné, protože vlak zde jede v úrovni ulice.

+1/0
24.5.2012 9:04

turista-

Re: Požaduji zřízení zastávky!

Nu což. Takových plánovaných, relativně levných a potřebných zastávek je hafo. Kačerov, Rajská zahrada, Jinonice, Vltavská, Slavia, Zahradní město, Malešice, Výtoň, Podbaba.

Jen za "nečekané vícenáklady" tunelu Blanka byste je postavil snad všechny, pokud byste nedělal architektonické kreace, ale normální perón s boudičkou a automatem ....

+7/0
24.5.2012 9:27

karelli

Re: Požaduji zřízení zastávky!

Největší náklady na takovou zastávku by asi byly ve změnách zabezpečovacího zařízení. Dostavět zastávkové vybavení "tramvajového typu" tam, kde vše ostatní je připravené (Rajská zahrada, Podbaba, i ta moje oblíbená U kříže) nemůže být ani při rozhazovačnosti pražského magistrátu příliš nákladné.;-)

0/0
24.5.2012 10:28

CART09

Re: Požaduji zřízení zastávky!

zastávka jako taková nepotřebuje zab.zař., maximálně tak nové přechody kryté závorami, pokud by nebyl podchod/nadchod... obecně by ty tratě asi vylepšení zabezpečovačky potřebovaly, ale i tak je to tak za náklady na stavbu jediné stanice metra...

0/0
24.5.2012 10:33

karelli

Re: Požaduji zřízení zastávky!

Potom není co řešit. Mnou požadovaná zastávka U kříže má již dnes podchod na obou koncích. Zastávka byla totiž zatím vždy plánována souběžně s ulicí Kandertovou, mezi ulicemi Zenklova a Primátorská. Trať zde překračuje obě ulice mimoúrovňově mostem, pod kterým jsou samozřejmě již vybudované chodníky. Žádné náklady na závory, podchody nebo nadchody. Shrnuto: Stačí zarazit zastávkový kolík a může se zastavovat - vlak zde již jezdí, je to linka z nádraží Libeň do Roztok.

+2/0
24.5.2012 12:34

CART09

Re: Požaduji zřízení zastávky!

a takových míst je po Praze spousta... Kačerov, Rajská zahrada... za pár desítek nebo stovek milionů by tu mohl být systém x linek, které se budou kapacitou blížit linkám metra... jenže to by se muselo chtít...

+1/0
25.5.2012 10:06

Worff

Kde se vyplatí jet vlakem

U S1 je hloupost, pražská MHD se z Masaryčky nedostane do Klánovic za 16 minut. Tam má být určitě 46, a to ještě za předpokladu, že na Černém Mostě stihnu a nebudu čekat na autobus, který jezdí jednou za půl hodiny.8-o

0/0
24.5.2012 8:50

AAA2

Re: Kde se vyplatí jet vlakem

tak uz je to psano nekolikrat v diskuzi a v clanku taky

"linkou S1 z Klánovic se cestující dostanou na Masarykovo nádraží za devatenáct minut, jízda MHD trvá tři čtvrtě hodiny."

+1/0
24.5.2012 9:13

mirda66

Optimální by pro mne byla RO-LA

Znovuzavedení kanionové dopravy po železnici, specielně přeprava osobních automobilů po železnici po Praze - tak to by bylo terno. V Řepích, na Smícháči najedu, na hlaváku za 5 minut sjedu. Nebo ve Vršovicích. Nebo v Krči. No akorát nakládka a vykládka.. to je hodinu dvě.. tak nic, beru nápad zpět.

0/0
23.5.2012 22:52

danny47

Co to je za tabulku....

MHD z Masaryčky do Klánovic za 16 minut ;-D 8-o ;-D .. (tj. o 3 minuty rychlejc než vlakem).... To zase pisálkové z NEJlepčího zpravodajského serveru vymysleli hlavou svojí vlastní

0/0
23.5.2012 22:49

ramsveyker

Re: Co to je za tabulku....

Pokud je autobus tlačen před sebou rychlíkem, tak je to možné.

0/0
23.5.2012 23:01

komárius

Re: Co to je za tabulku....

Z textu vyplývá, že je to překlep. Píšou třičtvrtě hodiny.

0/0
24.5.2012 0:29

InstinkTT

Demagogie

Ano, více lidí jezdí. To je pochopitelné. Dříve totiž nejezdili....bo nebylo čím. S-linky zavedli až loni a nyní z toho dělají velké haló. Spíše napište článek o vytíženosti a ekonomické výhodnosti této dopravy. Ale to by bylo asi moc náročné na zjišťování podkladů, co? RvRv

0/0
23.5.2012 22:38

AAA2

Re: Demagogie

co blabolis prosimte, integrace zeleznice do PID funguje od roku 1996.

Oznaceni S je jenom marketingovy tah.

+1/0
23.5.2012 22:41

turista-

Re: Demagogie

S-linky zavedli až loni? To jsou mi věci. Příměstká doprava byla v Praze už za socíku (žabotlamy :-)) Ta písmenka S a čísla definovali asi před deseti lety. A před cca 5 lety zahustili intervaly na hlavních linkách na 15 minut a začali to opravdu masivně propagovat.

+1/0
23.5.2012 22:42

AAA2

Re: Demagogie

No tak to je zas prehnany optimismus, nevim jak jinde ale na S1 je interval 15 min az od prosince 2010 a to jenom rano a odpoledne, jinak je to 30 min.

Znaceni "S" se objevilo v prosinci 2007.

0/0
23.5.2012 22:52

dodo125

Re: Demagogie

já nevím jak ty, ale když žiješ na periferii prahy tak půl hodiny je běžný interval pro MHD mimo špičku, pokud máš interval jiný tak buď rád, ale špička 15 a mimo 30 je klasika, a mimo prahu je hodina mimo špičku v pohodě... a S1 jezdím a opravdu mi to nepříjde hrozný, ba právě naopak,  skvělá návaznost (světe div se ale ten autobus mi taky po půl hodině mimo a po 15 ve špičce přijíždí na zastávku) jen ta klimatizace CE je na kulový, páč tam ti lidi smrděj, když v praze nastoupím a jedu do centra.... ale to je to hromadný cestování....

0/0
23.5.2012 23:10

AAA2

Re: Demagogie

pouze reaguji na tvrzeni " A před cca 5 lety zahustili intervaly na hlavních linkách na 15 minut"

pred 5 lety to skutecne nebylo.

0/0
23.5.2012 23:18

turista-

Re: Demagogie

Pravda, bylo to od GVD 2008/2009 (Strančice a Radotín).

+1/0
23.5.2012 23:26

Martinigue

Re: Demagogie

Panebože, vy jste přece idiot ...;-O

0/0
24.5.2012 9:07

tx999

Re: Demagogie

Trochu se priucte. S linky (oznaceni) jsou tady rozhodne vice nez rok a i pred tim zde ty vlaky jezdily. A dost lidi je vyuzivalo.

0/0
24.5.2012 11:39

Leinad

Re: Demagogie

Zavedení linek S bylo jenom změna označení spojů. (Před tím jel na Čerčany každou půl hodinu nějaký vlak, dneska tam jezdí S9)

0/0
24.5.2012 13:01

pletiplot

Napojení železnice na MHD

Podstatně mi chybí napojení MHD na železnici, hlavně na metro. Skoro ze všech směrů je první rozumný přestup na metro na Hlavním nebo Masarykově nádraží. A když dojíždíte z Benešova a pracujete třeba na Pankráci, tak je fakt lepší jezdit autem. Jet vlakem do centra a pak se vracet metrem je fakt na prd, proto mají být přestupy z regionální dopravy na městskou na kraji Prahy.

Navrhuju tedy prodloužení linky C na nádraží Uhříněves, trasu D vést přes nádraží Vršovice, trasu A přes nádraží Veleslavín, v Podbabě zřídit zastávku a přestup na tramvaj, na Rajské zahradě zřídit zastávku a přestup na metro.

Jinak regionální doprava se zlepšuje, CityElefant už je použitelný vláček.

+1/0
23.5.2012 22:34

turista-

Re: Napojení železnice na MHD

Nedávno konečně prodloužili bus 193 přímo před Vršovické nádraží, tak to na Pankrác není tak hrozné.

0/0
23.5.2012 22:36

danny47

Re: Napojení železnice na MHD

R^!!

0/0
24.5.2012 6:51

turista-

Re: Napojení železnice na MHD

Co se týká chybějících zastávek, nejhorší je absence zastávky Kačerov. To je skoro zločin :-)

+1/0
23.5.2012 22:38

mirda66

Re: Napojení železnice na MHD

No nedávno jsem jel nějakou šílenou zkratko-výlukou z Berouna přes Radotín a pak.. najednou ejhle, most inteligence a šup, nádraží Krč.. já čuměl jako puk. Byl to rychlík, takže né, že by jel rychle, ale nestavil nikde. Okružka jako víno a na hlavním asi jen o 8 minut později. Poetická jízda.

+1/0
23.5.2012 22:49

AAA2

Re: Napojení železnice na MHD

tak tve prani ohledne trasy A pres Nadrazi Veleslavin jiz bylo vyslyseno ;-D

se zbytkem to bohuzel bude slabsi... Podbaba by snad vyhledove mela byt, tramvaj tam uz protahli.

o Rajske zahrade se obcas mluvi, ale to je asi tak vse :( trasa D tak to bude jeste dost vzdalena budoucnost.

0/0
23.5.2012 22:38

InstinkTT

Re: Napojení železnice na MHD

Ačko už Vám na Veleslavíně staví. Za rok to snad pojede a Evropská se vyčistí od dost autobusů a tramvají.

0/0
23.5.2012 22:39

Dusan321

Nejak nerozumim tomu nadpisu

V nadpisu se mluvi o jezde po metropoli a v clanku jsou pak povetsinou priklady dojizdeni z mimoprazskych oblasti, kde samozrejme dava vlak smysl.

0/0
23.5.2012 22:32

AAA2

Re: Nejak nerozumim tomu nadpisu

z jakych mimoprazskych oblasti? vsechny uvedene priklady v sedem ramecku jsou okraje Prahy.

ona Praha neni jenom Vaclavak.

+1/0
23.5.2012 22:33

turista-

Re: Nejak nerozumim tomu nadpisu

Akorát se jim nějak nepovedlo "Masarykovo nádraží - Klánovice MHD: 16 minut".

To bych fakt chtěl vidět.

0/0
23.5.2012 22:35

AAA2

Re: Nejak nerozumim tomu nadpisu

jo to ja taky...

0/0
23.5.2012 22:42

danny47

Re: Nejak nerozumim tomu nadpisu

Možná v tichosti zavedli linkovej vrtulík ...  ;-D ;-D ;-D

0/0
24.5.2012 6:52

Tobinka2.0

Re: Nejak nerozumim tomu nadpisu

klid, vidláku, kyje, ruzyň, počernice, klánovice, řepy jsou taky Praha ;-D

0/0
23.5.2012 22:59

Lanta 2OO4

Problém je,že takřka nikdo nemá nádraží hned u baráku

A musí se nejdřív k tomu vlaku dopravit MHD. Navíc mají vlaky celkem slušný intervaly čítající nezřídka hodiny,zatímco MHD jezdí každých pár minut. Možná pro někoho bude vlak výhodou,ale mě to nějak moc extra výhodný nepřipadá. I nadále proto budu do centra Prahy jezdit MHD a mimo centrum autem;-)

0/0
23.5.2012 22:17

turista-

Re: Problém je,že takřka nikdo nemá nádraží hned u baráku

Ve špíčce je na většině tratí v Praze interval 30 minut. Někde i 15. A v oblastech, o které jde (okraje Prahy), ta MHD každých "pár minut" fakt nejezdí.

Zkuste IDOS a třeba to spojení ze severní části Klánovic. Nejlepší je dojet busem k vlaku a pak vlakem.

+1/0
23.5.2012 22:22

tx999

Re: Problém je,že takřka nikdo nemá nádraží hned u baráku

Vetsina eSek jezdi ve spicce minimalne v taktu 30 minut, nektera i 15 minut a Radotin-hlavni nadrazi jezdi rano dokonce po 10 minutach, coz je skoro stejne jako vetsina tramvaji;-)

0/0
24.5.2012 11:31

CART09

Re: Problém je,že takřka nikdo nemá nádraží hned u baráku

metro taky nemají lidi za barákem, jde o to přizpůsobit povrchovou MHD a udělat z vlaků páteř jako je metro... ale to se musí ty tratě zkapacitnit, aby ty vlaky jezdily max po 15ti minutách...

0/0
25.5.2012 10:11

Tobinka2.0

Souhlas

je to tak, tchánovci bydli ve vilové čtvrti na okraji Prahy, moc pěkné bydlení, ale do centra se člověk srcá čtyřicet minut:-P

vlak je na masaryčce za 18 minut

jediný, co mě štve se, že jezdí jednou za dvě hodiny, tam už je zpoždění sakra cítit :-P

+1/0
23.5.2012 21:53

pletiplot

Re: Souhlas

Musíš plánovat.

0/0
23.5.2012 22:35

AAA2

Re: Souhlas

planovat zpozdeni?

0/0
23.5.2012 22:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.