Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Selská jízda“ traktorů a koní zbrzdila auta, vládu ale nezastavila

Zemědělci o sobě dali pořádně vědět. Kvůli protestu proti rušení zelené nafty a zavedení spotřební daně z vína vyjeli na 185 silnic s traktory a dalšími vozidly, k vidění byli i koně. Doprava na řadě míst vázla, zemědělci ale povětšinou dostáli slovu a nezablokovali silnice celé. Nasadili zhruba 1 600 až dva tisíce vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fred2

Mám tolik zakázek,že si mohu vybrat

Do předu jsem to věděl a vyjel jsem se svým dostavníkem až před dvanáctou!Aspoň jsem se jednou vyspal!Kdybych chtěl.mohl jsem jetna východ,aleraději prvně objedu horší práci a pak je to brnkačka!Tím ovšem ty odboráře nechválím a ani vládu!Spíš nadávám,jaký nepořádek musím snášet kvůli dědictví sockomunistů!;-D

0/0
24.5.2012 2:25

OPM

Občane braň se !

Z uvedených příspěvků se dá usuzovat, že někteří občané si ještě stále plně neuvědomují, co všechno v naší republice politici od revoluce napáchali a zvláště takoví politici, kteří v současné době "hospodaří" s majetkem nás všech. Sametové protesty, které jen trochu zpomalí provoz a naštvou pár lidí, to opravdu k ničemu moc nevede a jak je vidět, jen to popudí tu skupinu občanů, kteří se zatím cítí neohroženi a tak jsou nevšímaví k tomu co se ve vládě, parlamentu a senátu děje a co už začíná prostupovat i do justice (názory o tvárné morálce a o modernizaci a přetváření morálních zásad a pravidel). OBČANÉ PROCITNĚTE !

 OP.

 [>-]  http://obcan-pavel.webnode.cz  [>-]

0/0
23.5.2012 22:08

good_man

Re: Občane braň se !

takze dle vas je zapotrebi zablokovat na mesic vsechno? Kdo zaplati skody? Proc bych mel ze svych penez dotovat umelce, sportovce, zemedelce, cirkev a kdovim koho jeste? Proc ja mam pracovat a ONI dostatanou dotace? Ze v polsku se vyrabi levnejc a nekvalitnejsi produkty?

0/0
24.5.2012 7:24

Lionel 1

No to je urážka?

Čeští "farmáři" blokují provoz a že prej "selská jízda"? Nemít tolik práce na poli, urazil bych se a zorganizoval pravou farmářskou jízdu ať všichni vidí, že na toho džondíra mám! ;-D

0/0
23.5.2012 19:43

ODSakEda

Opět jen zobecnování . . .

Nikoliv zemědělci, ale jen někteří(!) zemědělci! Bulváre... Např. svaz drobných rolníků se distancoval od stávky! Ten je sdružením spíše restituentů, co znovubudují z popela statky zabavené a vybidlené za socialismu komunisty!;-€ Zatímco nejhlalasněji demonstrují spíše privatizéři - často soudruzi - bývalí vedosucí státních statků a komunističtí odboráři s nějvetšími John Deery a novými teréními vozidly, do kterých samo také tankují oddaněnou naftu... ;-O Velká Agra! Např. jsem viděl minulej tejden na jihu čech u malé soukromé benzinky, kde je nafta za 33,90, viděl přijet cisternu Agro Domažlice a šup s naftou do nádrží a šup fronta turistů z Německa ihned... Možná proto je tam nejlevněji v CR? ;-)

0/0
23.5.2012 16:49

ODSakEda

Re: Opět jen zobecnování . . .

vybydlené, pardon :-/

0/0
23.5.2012 16:49

Ram1

Re: Opět jen zobecnování . . .

Svaz drobných rolníků neznám, nepletete si ho čirou náhodou s jinou organizací?

0/0
24.5.2012 8:42

Zdenka K.

----

je velice chytre dat na vino dan ted kdyz pomrzlo a bude se muset zdrazit ,panove v parlamentu asi tuzemske vino nepijou[>-] a zelena nafte???v tom ma prsty urcite klaus ,pane klauzi verim ze vam doma taky nekdo uklizi a neserete si pod stul tak proc nemuzemem mit i v republice trochu cisteji???????sorry ale uz se fakt tesim az konecne odejdete

0/0
23.5.2012 16:43

jirka-zlin

Re: ----

Můžete mi říct,co má zelená nafta společného s čistotou??8-o8-o

0/0
23.5.2012 16:48

ODSakEda

Re: ----

Nemuže podražit! Jednak nezmrzlo všude ale jen někde, a ne jak zobecnují media... a jednak nejsme rukojmí místních výrobců a už vůbec né jednoho - dvou monopolů ;-) A navíc návrh zákona se podal před mrazy tedy spojování s nimi je blbost a ještě platí jen pro velkovýrobce a ani ne pro jen pěstitele ani pro drobné výrobce, čili tradice malovýroby a rozmanitosti ohrožena není tak klíííd!  Taky jsem malovýrobce z jihu JM :-P Ale i přesto rád poznávám i dovozová vína a uznávám, že mnohá jsou kvalitnější, holt maj asi více Slunce a tepla! :-) Dan mi nevadí, jsem spíše jen proti případným omezování dovozů, kterých se ale spravedlivě dan také týká, nebo ne?

+1/0
23.5.2012 16:55

roxxor

Re: ----

Netýká. Dobrý den.

0/0
23.5.2012 22:37

kOBLICH

Re: ----

Nic nechápete, že?

0/0
23.5.2012 19:58

Nel111

S protestem souhlasím..

.., ale měli jet a zablokovat příslušný úřad. Takhle proti sobě akorát poštvou běžný lidi, kteří o zemědělství nic neví a ani vědět nechtějí.

0/0
23.5.2012 15:42

Ram1

Re: S protestem souhlasím..

To je bohužel pravda a dnešní diskuse to jen potvrzuje. I když rozumní lidé pochopí, že jim jde o chleba, ne jen těm zemědělcům.

0/0
23.5.2012 15:50

jirka-zlin

Re: S protestem souhlasím..

Zablokuj zítra vjezd do některého zemědělského družstva a pak nám napiš kolik se kolem tebe vyrojilo chápavých zemědělců,kteří s pochopením čekali,protože ty máš nějaký problém.

+1/0
23.5.2012 16:18

Ram1

Re: S protestem souhlasím..

Oni vám blokovali dveře do práce?8-o

0/0
23.5.2012 16:23

jirka-zlin

Re: S protestem souhlasím..

jsem řidič,takže ano

0/0
23.5.2012 16:28

Ram1

Re: S protestem souhlasím..

Já zas nejsem řidič, ale jako uživateli komunikací mi méně vadí, když jednou za čas vyjedou zemědělci protestovat, než denně zacpané silnice stovkami kamionů zbytečně převážejících třeba surovinu do zahraničí a "levné" rozuměj dotované potraviny sem. Tyhle každodenní zácpy na silnicích jsou častější.

0/0
24.5.2012 8:39

jeste asocialnejsi grupa

Re: S protestem souhlasím..

pokud blokovali silnice, tak pro celou radu lidi ano, blokovali dvere do prace ... ale chapu, drnohryzove "muzou", protoze to delaji "pro dobrou vec" :-P

0/0
23.5.2012 16:35

dodo125

Re: S protestem souhlasím..

Jasně, dnešní diskuze potvrzuje, že většina lidí je nasra*á, když vyjede "zemědělec" aby šikanoval občany a ne vládu. Většina lidí je nasra*á, že tou zelenou naftou pěstujou ty žlutý lánu chronickýho smradu a alergických reakcí a narozdíl od obyčejnejch lidí to maj dotovaný a furt melou něco o chlebu národa a přitom produkujou sajrajt co ničí přírodu a motor a nejsměšnější na tom je, že většina těch lidí ví, že na cenu obilí má vliv úroda v austrálii a ne zelená nafta v čechách a moravě.... Tak zklidni, ty spásonosný řeči, páč jsem poslední dobou nekoupil žádnou českou kvalitou a fakt mi to nechybí a do peněz mi to opravdu neleze....

0/0
23.5.2012 22:57

Ram1

Re: S protestem souhlasím..

Já jsem klidný, kvalitních potravin pro sebe a rodinu vyprodukuji dost, ale až ti to poleze do peněz, bude pozdě. Podpalubí nabírá vodu, tak si na horní palubě ještě chvíli zatanči, než budeš polykat andělíčky.

0/0
24.5.2012 8:45

mi_golem

Vinařů je mi líto

Jsou na milost a nemilost přírodním vlivům, ale vliv debilního přerozdělovače a lupiče ten je nejhorší. Občas, dost často jsme si kupovali "šampáňo" . Není nic jednoduššího, budeme pít jen vodu. Je to zdravější  a ještě ušetříme.

0/0
23.5.2012 15:18

Manstein

Re: Vinařů je mi líto

Vinarum tu desetikorunu na litr navic rad dam. Stoji to za to. Ruznym "vinarstvim" s predrazenymi splasky z importovanych hroznu uz nic nedavam ani ted.

0/0
23.5.2012 15:24

bkv

Re: Vinařů je mi líto

A myslíte, že to víno bude nadále prodejné pokud jeho cena najednou stoupne o cca 10%?

0/0
23.5.2012 15:30

Ram1

Re: Vinařů je mi líto

On ho přece vykoupí, Jájínek První.

0/0
23.5.2012 15:31

Manstein

Re: Vinařů je mi líto

To, co kupuju ja, urcite bude, protoze je o 100% lepsi, nez vina, ktera jsou v obchodech o 100% drazsi. Pokud mizerne vino bude neprodejne, asi mne to k slzam nedojme.

0/0
23.5.2012 15:33

bkv

Re: Vinařů je mi líto

Opravdu máte jistotu, že se ten váš vinař udrží, když se mu náklady najednou zvednou o jednu desetinu?

0/0
23.5.2012 15:36

Manstein

Re: Vinařů je mi líto

Ano, mam. Uz mnohokrat se mu zvedly mnohem vic, je to uz starsi pan a zazil ledasco. A nikdy se mu nestalo, ze by od nej pak lide koupili mene vina. To prece neni o cene.

0/0
23.5.2012 15:39

MiroTR

Re: Vinařů je mi líto

Dobré moravské víno určitě. :-)

+1/0
23.5.2012 15:34

nestačímsedivit

Re: Vinařů je mi líto

To není jen 10 ká, to je i dan DPH, pokud budou tu spotřební dan platit vinaři tak ve finále to bude víc než dvacka!

0/0
23.5.2012 15:35

Manstein

Re: Vinařů je mi líto

Je to krute, ale holt si na to budeme muset vydelat.

Je tady snad nekdo, pro koho by nakup vina byl otazkou ceny?

0/0
23.5.2012 15:36

switch.man

a kolik je stála

tahle akce? jestli jezdilo cca 1600 stroju, projeli cca 40l PHM / stroj (odhad), tak to mame 64.000 L paliva.

pri cene cca 36,- / L je to 2,3 mil, po odecteni vratky na zelenou naftu = cca 1,5 mil. = statu dali touhle akci cca 640.000,- na DPH a spotrebni dani po sleve zelenym palivem. dodavatelum cca 850tis, nemluve o DPH z komunikacnich prostredku k priprave akce, tisk tech uzasnych transparentu atd.. + DPH skrze zvysenou spotrebu vsech ucastniku kolon - za vlecoucimi se stroji - s ohulenou klimou.

..zajimavej zpusob, jak ozivit ekonomiku, ale proc ne .) vyjedte jeste parkrat a budeme mit vyrovnany rozpocet natotata .)))

ale ted vazne. Jedte si, mili zemedelci, prosim, blokovat prislusny ourad, postavte se ministrovi pred devere a blokujte instituce, ktere to ovlivni. Ne sve spotrebytele. Dekuji

0/0
23.5.2012 15:02

Manstein

Re: a kolik je stála

Pokud si za naftu na tuto akci nechali vratit cast spotrebni dane, meli by byt vsichni zavreni za danovy unik. Dotace na naftu je urcena na obdelavani pudy a ne na ucpavani silnic.

0/0
23.5.2012 15:05

bkv

Re: a kolik je stála

nepovídejte a to proč? Vratka ze spotřební daně se vrací zpětně na základě dokladu o nákupu do stanoveného ročního limitu cca 100 litrů na jeden hektar.

0/0
23.5.2012 15:10

Ram1

Re: a kolik je stála

Nebav se s ním, ví o tom prd a jen píše smé hlouposti...

0/0
23.5.2012 15:11

Manstein

Re: a kolik je stála

Vzdyt to pisu - proste podvod.

0/0
23.5.2012 15:14

bkv

Re: a kolik je stála

Aha takže každej traktor na silnici = podle vás podvod, protože neobdělává pole? ;-D

0/0
23.5.2012 15:17

Ram1

Re: a kolik je stála

Jasně, na pole je musí vozit vzducholodí.;-)

0/0
23.5.2012 15:18

Ram1

Re: a kolik je stála

Jinak je to podvod.

0/0
23.5.2012 15:18

Manstein

Re: a kolik je stála

Proc? Kdyz veze cokoliv na pole nebo z pole, pripadne veze mezi ruznymi provozy suroviny nebo produkty, souvisi to s pracovni cinnosti zemedelce a ta je podle zakona dotovana slevou na dani. Porad mi vkladate slova, ktera jsem nenapsal. Nevim, kde se ve Vas bere tolik zaslepenosti. Vzdyt jde o jednoducha fakta, kde neni, co resit.

0/0
23.5.2012 15:20

bkv

Re: a kolik je stála

Prý zaslepenost. Tak tu jste tady zatím projevil hojně vy. Stačí se podívat na vaše příspěvky zpět. Třeba na ten o vyžraných jezeďácích. A abyste nemusel zbytečně plýtvat písmenky, zemědělec opravdu nejsem. ;-D

0/0
23.5.2012 15:28

Manstein

Re: a kolik je stála

Tak pardon, omlouvam se vsem vyzranym jezedakum, ze jsem je jmenoval :-)

Ale co je na tom zaslepeneho?  Proste mi, potomkovi kulaku, nejak neprirostli k srdci ...

0/0
23.5.2012 15:30

MiroTR

Re: a kolik je stála

No a to je další důvod, proč dotaci zrušit.  Nikde se nekontroluje, jaká byla skutečná spotřeba.  Chápal bych dotaci ve smyslu:  Vypěstuji x tun obilí, dostanu y peněz.  Ale tohle ?

0/0
23.5.2012 15:43

Ram1

Re: a kolik je stála

To by byla dotace výroby a to se v podmínkách EU nesmí, to by podporovalo nadvýrobu, která by byla v EU docela velký problém. Slyšel jste někdy o systému zemědělských výrobních kvót?

0/0
23.5.2012 15:48

MiroTR

Re: a kolik je stála

No právě. :-/   To odporuje selskému rizumu. :-/

0/0
23.5.2012 15:50

Ram1

Re: a kolik je stála

To sice ano, ale jednou jsme se do tohohle spolku dali. Systém byl nastaven takto, už když jsme přistupovali, takže to byla naše chyba. Anebo výhody systému převládají nad nevýhodami a jsme tu tedy dobře.

0/0
23.5.2012 15:54

Ram1

Re: a kolik je stála

A kde jste přišel na to, že se nikde moc nekontroluje. Právě v téhle oblasti se kontroluje ažaž.

0/0
23.5.2012 15:51

switch.man

Re: a kolik je stála

..ted mne tak jeste napada, kdyz budu sekackou obdelavat travnicek kolem domecku (bez jizdy po silnici) budu pote moci take narokovat danovou ulevu na PHM? .))) sekat 2x denne a sekacka bude hrozne zrat .D

0/0
23.5.2012 15:24

Ram1

Re: a kolik je stála

Pokud jste registrovaný zemědělec a máte sekačku na naftu, proč ne. O obojím dost pochybuji;-)

0/0
23.5.2012 15:30

switch.man

Re: a kolik je stála

..máte pravdu, nemám sekačku na naftu, nemám ani sekačku, nemám ani ten domeček s trávníčkem .)

jen hypotetizuji .)

Firma sekající travnaté plochy v městské zástavbě by se mohla stát reg. zemědělcem a čerpat úlevy? stroje na naftu mají .)

0/0
23.5.2012 16:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.