Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na středních školách se známkuje nespravedlivě, dívky mají výhody

Známkování na českých středních školách je nespravedlivé. Chlapci mají lepší znalosti než jejich spolužačky, ale dostávají horší známky. Vyplývá to z analýzy společnosti Scio, která středoškoláky testuje pravidelně od roku 2005.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milannnn

Má zkušenost

Na základce kterou rušili jsem měl průměr 3,45. Pořád ti samí učitelé. O Gymplu jsem si mohl jen zdát. I když jsem byl nerad, že školu ruší, nakonec mohu říct jen tohle: hurá. Přešel jsem na jinou školu a tam byl průměr často kolem dvojky. Tak jsem zase zvažoval Gymnázium. Nakonec maturitu mám. Se státními maturitami souhlasím, i když jsem je neměl, ale změnil bych jednu věc: neomezené pokusy udělat maturitu, ale za peníze. A zrušil bych hranici 26 let, kdy člověk ztrácí všechny výhody. Člověk nestihne moc našetřit a aby nepřišel o výhody, tak jde na vysokou hned po škole prakticky bez peněz - což může zhoršit průběh studia.

0/0
23.5.2012 7:43

Modrý a zelený blesk

Re: Má zkušenost

Semestr na VŠ má 13-14 týdnů, to je do roka 28, tudíž vám zbývají 24 týdny na nějakou tu výdělečnou činnost, i kdybyste při studiu dělat nemohl :-)

0/0
23.5.2012 10:35

HonzaCh

byl sem na tom stejně

vždycky sem měl 4 nebo 5... i když sem opsal celej test z knížky, tak sem propadal... vyloženě sem byl šikanovanej svym profesorem... celý 4 roky sem v sobě dusil agresi. kdybych ho dneska potkal... ani bych ho neřešil.. protože je pod mojí úroveň se tím zabejvat.. ale fakt je ten... že mě neskutečně šikanoval a sral !!!!;-€

0/0
22.5.2012 22:36

Chytry.Levicak

a pak,že ženy

to mají v životě těžší;-€

0/0
22.5.2012 21:18

artep17

spousta objevů o ničem

Holky nemají lepší známky kvůli nadržování, kluci na školu většinou víc kašlou, ale u testů SCIO se částečně hodnotí i používání mozku, nejen našprtanost, proto ty rozdíly.

+1/0
22.5.2012 21:08

Y.N

A to vypovídá o čem?

O pozdějším využití v praxi to nic neznamená;-D

0/0
22.5.2012 20:45

ccaaggii

vyzkum...

Hmm...dělají dost překvapivé závěry. Zapomínají na to, že je tam téměř stoprocentně korelace.

Například se chlapci více flákají a neodevzdávají domácí úkoly, i když z testů mají na výbornou (viz můj případ, když jsem byl na střední). Ono se pak sečtou 4 pětky z úkolů a 4 jedničky z testů a vyjde vám co? Trojka.

0/0
22.5.2012 19:48

ellvuska

nadržování je BLBOST

Všechny písemky jsou podle bodů, nám učitelé píšou na tabuli bodové hodnocení a všichni vidí, kolik přesně bodů mají a že je to fér, při zkoušení nemůžou nadržovat, protože ostatní, když se jim (nám) zdá hodnocení nefér, reagují! Víte proč se to tak jeví? já nepopírám, že kluci mají dobré výsledky ve scio testech.... ALE SCIO NENÍ O VĚDOMOSTECH!!! jsou to testy založené na logckém myšlení (už jsme je jako třída dělali dvakrát)... písemky a zkoušení  ve škole jsou o kvalitní paměti a hlavně o píli... prostě je více vzorných dívek (nebo jak se říká šprtek) než vzorných chlapců, kluci se neučí a podle toho mají známky.... NIC NEFÉR V TOM NENÍ.... nás je ve třídě 15 kluků a 15 holek... jediní holka na to kašle, ostatní se snaží a učí se na každou písemku.... z kluků se učí dva (osmileté gymnázium) :-P

+1/0
22.5.2012 18:45

tabasco

Re: nadržování je BLBOST

klasická reakce studentky, které logika moc neříká a vše se jenom našprtá. o tom to je, že se ve škole učí tak, že stačí se vše většinou bezmyšlenkovitě našprtat.

+1/0
23.5.2012 8:08

AA00_multinekulturní_3

A pak

že prý školství je přefeminizované...;-D

0/0
22.5.2012 16:20

username

jj

přesně tohle je jeden z mnoha argumentu PRO státní maturitu. Tam hodnotící dotyčného nezná, neví ani jestli je to dívka či chlapec a výsledky jsou prostě férové. Sám vím, jak jsem dokázal maturitu vytáhnout na vyznamenání, jako 3 nejlepší ve třídě, přitom jsem byl trojkař/čtyřkař, jen tím, že jsem tam šel ráno a celý den jsem jim nosil kafíčka atd.

+6/0
22.5.2012 15:33

AA00_multinekulturní_3

Re: jj

Za pravdomluvnost a sebekritiku R^

0/0
22.5.2012 16:21

tenisovej_loket

no.. jak kde

např. když jsem byl na hradecké stavárně, tak holky to tam měly fakt těžký... obzvlášť ty hezký:-P

0/0
22.5.2012 15:16

KOČÍ -> jenom přesmyčka ÍČKO

Na VŠ naprostá samozřejmost

:-)

+1/0
22.5.2012 15:02

JMoudry

Re: Na VŠ naprostá samozřejmost

Jak na které, jak u kterého pedagoga.

+1/0
22.5.2012 17:50

vicispan

starý vtip

Khon prodává paštiku z kvíčal velmi levně, 1/4 kg za 1.-Kč. Poslouchají  Khon, říká mu soused Silberstein, to není možné, že voni do toho míchají koňské. No, culí se Khon, jenom půl na půl , jedna kvíčala, jeden kůň.

0/0
22.5.2012 15:02

tabasco

kluci vs holky

http://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=how_i_feel_in_school.jpg

0/0
22.5.2012 14:45

wiki5

hrube

politicky nekorektni clanek

+1/0
22.5.2012 14:43

MadYsha

Známka na vysvědčení o něčem vypovídá?

Naše matikářka na střední spoustu kluků na konci roku vyřešila za tři a spoustu holek za dvě, i když to všichni měli mezi. Na konci roku zohlednila, kdo se hlásil a dával pozor, a kdo dělal bordel a učil se pořádně  jen na čtvrtletku.

0/0
22.5.2012 14:19

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Známka na vysvědčení o něčem vypovídá?

ještěže nezohledňovala, kolik toho kdo umí ..

+6/0
22.5.2012 14:37

MadYsha

Re: Známka na vysvědčení o něčem vypovídá?

Nedokážete pochopit, že když má někdo průměr 2,5 (i s tím, že různé známky měly různé hodnoty), může učitel rozhodnout, na kterou stranu se přikloní podle individuálního výkonu při hodině?

Logicky je někdo, kdo se hlásí a zná správné odpovědi, popřípadě se dobrovolně přihlásí k řešení úloh na tabuli, ve výhodě. Konstantně přesvědčuje vyučujícího o tom, že umí...

+1/0
22.5.2012 15:27

tabasco

Re: Známka na vysvědčení o něčem vypovídá?

přeloženo: dala lepší známku tomu kdo podlézal (holky) a kdo si zachoval důstojnost (kluci) ;-D

+2/0
22.5.2012 14:37

MadYsha

Re: Známka na vysvědčení o něčem vypovídá?

Odkdy je aktivita v hodině podlézání a dělání bordelu souvisí s důstojností? (Btw, já měla z matiky i čtyřku :-P Měla jsem to totálně na háku, ale pak jsem si nestěžovala na nespravedlnost. JÁ jsem ten případ, kdy jsem měla celý rok za čtyři a naučila jsem se na čtvrtletku za jedna ;-D A myslím, že sežrat na vysvědčení mi to dala dostatečně, a byla naprosto v právu :-P).

+2/0
22.5.2012 15:33

Y.N

Re: Známka na vysvědčení o něčem vypovídá?

Mě taky, před  30 lety;-D;-D a věřte, že to pak vůbec nikoho nezajímalo, důležité pak bylo co jsem uměla, co jsem ochotná se naučit a jak pracuji...

0/0
22.5.2012 20:44

danarc

A já jsem si furt říkal,

že Božena s Milunou mají neustále lepší známky než já :-)

0/0
22.5.2012 14:16

Nahodicka

Já jsem kdysi kdesi četla

a řekla bych, že v tom je ta pravda, že mezi muži je větší procento těch extrémně chytrých, než u žen, ale také vyšší procento těch úplně hloupých. U žen je menší procento těch extra chytrých, ale také méně těch extrémně blbých. Je mezi nimi vyšší procento průměru... já myslím, že to tak je a osobně mě to nijak nedrásá:-)

0/0
22.5.2012 14:04

tabasco

Re: Já jsem kdysi kdesi četla

to byl jistě anglický výzkum ;-D

0/0
22.5.2012 14:38

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Já jsem kdysi kdesi četla

asi ano .. navíc ženy mají jiné zájmy, jinou motivaci, na SŠ jsou už po pubertě, jsou více ochotné plnit požadavky (formální i věcné) učitele a systému, více se učí memoricky, nemají potřebu tolik revoltovat atd. Tohle všechno se počítá.

A jak říkal kamarád: " při písemce jsem měl vždycky za 4, protože jsem čuměl holce přes uličku do rukávu na kozy a pak jsem nestíhal".

0/0
22.5.2012 14:41

Teletabis

A jak je to s hodnocením

když je učitel gay?

0/0
22.5.2012 14:03

Van Sarockin

Re: A jak je to s hodnocením

Na pytel, ani jsem se nedohrabal k ustni.

0/0
22.5.2012 14:08

Teletabis

Re: A jak je to s hodnocením

K ústní zkoušce, nebo orální?;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
22.5.2012 14:10

Van Sarockin

Re: A jak je to s hodnocením

No vymezil jsem se docela jasne, mozna si tu zkousku predstavoval jinak...jako ona nabidka individualu na vysoky je sama o sobe dost divna ;-D

0/0
22.5.2012 14:17

Teletabis

A to se dál dělí na

hezké - ošklivé

povolné - nedostupné

nejlepších studijních výsledků mají hezké a povolné.

+2/0
22.5.2012 14:02

LimonadovyJoe03

Tož to je jasné,

ti hoši ty učitele většinou více se.ou, kdysi by se řeklo, že více "zlobí." Takže i když toho ví stejně nebo i více než "hodná" slečinka, dostanou horší známku, protože známkování je prakticky jediný způsob, jak jim to "zlobení" mohou kantoři vrátit. A pak je tu další věc, ona se takové roztomilé osmnáctce s výstřihem a krátkou sukní ta špatná známka dává prostě těžko :-)

0/0
22.5.2012 13:51

tabasco

Re: Tož to je jasné,

dává se docela lehce. ono jakmile začne popotahovat ze špatné známky, tak se jí pěkně ty kozenky houpou...

0/0
22.5.2012 14:40

hermionka

opak

u nas na stredni sme na ekonomiku meli ucitelku, ktera byla vylozene zaujata prosi holkam s vetsima prsama (od 3 vys), ty i kdyz skvele umely dostaly nejlip 2, spis 3.. proste ucitelka prsa nemela a asi jim zavidela nebo co.. /podotykam, ze ja k tem vice vyvinutym nepatrila, takze objetivni nazor/. Kluci, a holky s 1, 2 dostavali znamky podle vedomosti..

0/0
22.5.2012 13:46

Janulka01

Lajdáctví

Nemyslím si, že by se holkám na střední nadržovalo. Spíš, co si i pamatuju, kluci byli lajdáci, učili se jen na předem dané písemky, a když jim hrozilo zkoušení. Cokoliv nečekaného je "zaskočilo" a měli bajle... Proto vychází testy tak, jak vychází... :-) Kolikrát jsem slyšela kantory nadávat, že jsou kluci strašní lajdáci... :-) Nadržování jsem na střední zažila, o tom žádná, ale že by to bylo přímo takhle, to ne. Šlo spíše o nadržování jedinci...

0/0
22.5.2012 13:44

Spanker

Re: Lajdáctví

S tím lajdáctvím souhlasím, nicméně ten způsob učení se i reakce na neočekávané odpovídá spíš dívčímu stylu.

Ale co se pamatuji, tak slečnám to jako obvykle (průmyslovka a kantorek i spolužaček poskrovnu) spíš prošlo.

0/0
22.5.2012 14:33

peanutka

Tak to jsem asi zažila

jinou SŠ a VŠ...

0/0
22.5.2012 13:43

Alcatraz

Re: Tak to jsem asi zažila

nebo spis byt holka nestaci, musi se to umet i prodat :)

0/0
22.5.2012 13:44

peanutka

Re: Tak to jsem asi zažila

Možná jo:-). Ale některé učitelky klukům otevřeně leccos odpustí, a přitom holky jsou schopny dusit.

0/0
22.5.2012 13:48

tabasco

Re: Tak to jsem asi zažila

většinou je to právě naopak

0/0
22.5.2012 14:41

peanutka

Re: Tak to jsem asi zažila

Jak říkám, evidentně jiná SŠ a VŠ

0/0
22.5.2012 15:17

dedamraz

jj, vlastni zkusenost

a to jsme mel jedinyho chlapa, na matiku...a ten nezkousel, jen pisemky, vsechno jasne obodovany, naprosto rovny zachazeni...nadrzovani holkam bylo ale bezny u vetsiny ucitelek, specilane biologikarka na to byla mistr...ale je to stejne jedno, musis odmaturovat, za kolik je vice mene jedno, a pak jde o prijimacky na vejsku, kde jak znamky ze stredni tak vzhled/pohlavi nehrajou roli (aspon teda ve vetsine pripadu)

+1/0
22.5.2012 13:41

klarav

Další poznatek

Dalším poznatkem je, že žák se čtyřkou nebo pětkou z matematiky na gymnáziu má lepší znalosti než jedničkář ze SOŠ. Státní maturity jsou nutností, na gymplu někoho vyhoděj a přitom by na SOŠ mohl mít z maturity i za 1.

+3/0
22.5.2012 13:39

231/4

Re: Další poznatek

No nevím. Po SPŠ Stavební jsem se připravoval na přijímačky z gymnaziálních učebnic a navíc tam byly jen derivace a integrály. Ale ty se třeba na SPŠ Eketrotechnické probíraly a oprati gymplům se tam braly matice. Takže já bych gympláckou matematiku zas tak moc nepřeceňoval.

0/0
22.5.2012 13:47

divilek

Re: Další poznatek

Na druhou stranu jen málo průmyslováků mělo lepší přehled ve všeobecných předmětech (tedy i matice) než gympláci... Na VŠ gympláci radili první 2 roky SPŠ (napsal jsem třeba 5 zápočtových písemek z angličtiny, zatímco hoši SPŠ měli problém ty věty potom alespoň překoktat) a další 2 roky radili SPŠ gymplákům, protože byly odborné strojní předměty (ale vyřazovací a prosívací byly jen ty první 2 roky VŠ, pak už to udělal každý bez ohledu na SPŠ či gympl).

0/0
22.5.2012 14:25

divilek

Re: Další poznatek

Pravda, SPŠ uměli deskriptivní geometrii, což bylo pro humanitní gympláky pole neorané (přírodovědní z toho případně i maturovali - nebylo tam moc pouček, stačilo tomu  rozumět a bylo to jen 2 roky na gymplu).

0/0
22.5.2012 14:27

231/4

Re: Další poznatek

O jazykách žádná ostatně na prumyslovkách se používali sice gymplácké učebnice ale, jedna byla na dva roky, ale o té matematice bych přece jen pochyboval, protože na gymplu se jen naučí odzkouší a jde se dál. Na technických školách se používá o 106 a zvláště elektrikáři mívali lepší přehled než gympláci.

+1/0
22.5.2012 15:00

peanutka

Re: Další poznatek

Tak jedna věc je umět jí používát ve fyzice a druhá věc je dělat matiku jako matiku. V tom u nás moc průmkařů teda neuspělo. Zato použití ve fyzice po pár měsících nedělalo problém snad nikomu.

0/0
22.5.2012 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.