Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlak vykolejil, i tak ujel kilometry. Uhlí zasypalo auto

Nákladní vlak plně naložený uhlím vykolejil těsně před nedělní půlnocí v Liběchově na Mělnicku. Mnohatunový kolos porazil pět sloupů s trakčním vedením a poškodil tři kilometry tratě. Uhlí zasypalo poblíž stojící auto. Škoda je přes 100 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nemsi

ostre sledovane vlaky

;-D

0/0
21.5.2012 18:02

Vichr-z-hor

národ expertů na všechno...

Koukám, že tady je to dnes zase plné železničních expertů a amatérských vyšetřovatelů nehod... každý ví, proč se to stalo, kdo za to může a kolik stojí metr koleje...:-) ještě včera byli všichni hokejoví trenéři a předevčírem specialisté na trestní právo v oblasti úplatků poslanců:-) jsme národ specialistů na všechno, to je dobře:-) jen ty komentáře podle toho občas vypadají...R^

Nejvíc mě baví nároz experta, že strojvedoucí musel chrápat, jinak by si všiml, že to drncá a skřípe:-) Viděl jste někdy nákladní vlak? Ten drncá a skřípe celou dobu své existence:-) Možná jen základní info pro elektronickou tužku expertů: 2400 tun v pohybu, 70 kilometrů za hodinu, 30 vagónů uhlí, vykolejil osmý od konce, brzdná dráha víc než kilometr, půlnoc - tedy tma jak pytli... shrnuto - ani si toho nejdřív nemusel všimnout:-)

0/0
21.5.2012 16:38

mázaušima

Re: národ expertů na všechno...

Všechno vím,všude jsem byl a od všeho mám klíče ! ;-D:-)

0/0
21.5.2012 18:01

Ředkev

Re: národ expertů na všechno...

R^ Naprostý souhlas! A četl jste diskuzi na Novinkách? Z té se mi chtělo i blinkat. Nejvíce z názoru "experta, který takové nehody léta vyšetřoval!"

0/0
21.5.2012 18:11

Stareye

Re: národ expertů na všechno...

A ještě ten kravál v lokomotivě...

0/0
21.5.2012 18:40

znám 012 dívku, nemá dukáty

Re: národ expertů na všechno...

Pokud obecně nelze strojvedoucím rozpoznat vykolejení a krajinou se řítí (no, kodrcá... ale randálu nadělá, jako by se řítil) dopravní prostředek, jehož část se smýká kdesi okolo železničního náspu, měly by být vlaky zakázány pro nebezpečnost - všechny. Dokážete si představit kamion, který jede 3 km s prázdnou pneumatikou, návěs za ním vlaje příkopem a sype se z něj uhlí?

0/0
21.5.2012 18:42

martas38

Re: národ expertů na všechno...

U takového vlaku dlouhého třeba půl kilometru nejde obzvláště v noci poznat, že vykolejil vagon někde u konce. Pozná to, až se přetrhne hadice a začne unikat vzduch z brzdového systému. Jinak ten vlak se kodrcá třeba osmdesátikilometrovou rychlostí. Lokomotiva (občas i dvě, tři spřažené) má nadbytek výkonu, za tebou je jen tma, vlak sám od sebe vydává silný hluk, skutečně nemáš šanci poznat, že 400m za tebou jeden vagon vykolejil.

I tak je tento způsob přepravy několikanásobně bezpečnější, než kamionem.

0/0
21.5.2012 19:01

znám 012 dívku, nemá dukáty

Re: národ expertů na všechno...

Nene. Sám píšeš: nejde poznat, skutečně nemáš šanci poznat - hezky bych je zakázal. Může snad řidič kamionu argumentovat "nejde zabrzdit, skutečně nemáš šanci zastavit"?

0/0
21.5.2012 21:40

Dvorin

Re: národ expertů na všechno...

Ve chvíli, kdy mu 5 metrů před auto skočí nesoudný člověk, tak s klidem může.

+1/0
21.5.2012 21:47

Modrý a zelený blesk

Re: národ expertů na všechno...

Krom toho, případy zašvihlého kola na traileru, kdy to skončilo až prodřením gumy nebo požárem.

0/0
22.5.2012 13:02

JBetak

Re: národ expertů na všechno...

Spi dál. Tohle všechno už tu je.

0/0
22.5.2012 12:00

DBLXCHT

Uhlí zasypalo poblíž stojící auto.

Prej auto :o))))))))))))))))))))

0/0
21.5.2012 11:06

schima

Re: Uhlí zasypalo poblíž stojící auto.

Renault to byl ;-D

+1/0
21.5.2012 11:29

trallfa

Je-du do-mů po tr-ati, je-du přes kop-ce.

0/0
21.5.2012 10:51

opportunity

Hlavně

že se nikomu nic nestalo. Zatím.

0/0
21.5.2012 10:39

FandaVV

Re: Hlavně

dobrý železárny!R^

0/0
21.5.2012 10:59

prngrr

Tempomat

Jo, to je ta jízda na tempomat - když vagony skáčou po pražcích, tak lokomotiva prostě jen víc zabere a jede nastavenou rychlostí.

Kdysi jsem u podobné nehody byl blízko - vlak zastavil teprve když vykolejené vagony pokácely a přetrhaly trolejové vedení.

S tím se dá málo co dělat, leda že by počítač nějak hlídal zvýšenou spotřebu vzhledem ke sklonovým poměrům

+1/0
21.5.2012 10:22

JBetak

Re: Tempomat

Obvykle to tahá řada 122, které je 45 let. Nemá tempomat, ale její stejnosměrné sériové motory se samy přizpůsobí zvýšenému odporu - vlak zpomalí, ale to se schová do třeba do zpomalení v oblouku, takže fíra si toho všimnout nemusí.

0/0
21.5.2012 10:39

furtspolu

Tak to se ty "úspory" provozovateli....

jistě vyplatí když šetří na pravidelných prohlídkách a dozoru. Rv Stálo to za to propustit pár zaměstnanců ?

Nebo mě někdo chce tvrdit , že to ložisko se zadřelo až při té jízdě ?  Šetřit se má ale na PRAVÉM  MíSTĚ. Nebo ,

 že by tohle bylo to pravé místo ?. Jestli pak to uhradí pojištovna ? Pokud ano tak to zase budeme mít zvýšené pojistné. A tak to jde v tomto Hamtystátu pořád dokola . Postižení, důchodci, ženy po porodu a na mateřské si zase více utáhnou opasky a jede se dál.Je mi z toho státního bordelu na blití - velebnosti. Chybí tu ta zákonná odpovědnost politiků a úředníků za svěřený státní majetek. .;-ORv

0/0
21.5.2012 10:17

JBetak

Re: Tak to se ty

Ložisko se vždycky zadře "až při jízdě", příteli. ;-D

+3/0
21.5.2012 10:21

mázaušima

Re: Tak to se ty

Ano,ale to na jeho tvrzení nic nemění. :-)

0/0
21.5.2012 10:24

Modrý a zelený blesk

Re: Tak to se ty

No já bych řek, že jeho otázka "to mi chcete tvrdit, že se to zadřelo až při jízdě" má jasnou odpověď, ano, chceme.

+3/0
21.5.2012 10:27

mázaušima

Re: Tak to se ty

Ložisko,které je v pořádku,se jen tak samo od sebe za jízdy nezadře.Bez pravidelné,řádné kontroly a údržby to prostě nejde.Přes to vlak nejede. :-)

0/0
21.5.2012 10:41

Spalovač_šancí

Re: Tak to se ty

A přesto se zadře za jízdy ...

+1/0
21.5.2012 10:43

mázaušima

Re: Tak to se ty

:-)

0/0
21.5.2012 11:12

JBetak

Re: Tak to se ty

Jistě. Jenže ta údržba se nepožaduje nijak často, to jsou řádově léta, a kontrola spočívá v tom, že se zjišťuje, že se nezahřívá. Dělají to hlavně automatické detektory. Na trase tohoto vlaku (pendluje pořád mezi týmiž dvěma body) jsou. Uvidíme, co se zjistí dál.

0/0
21.5.2012 11:51

Vichr-z-hor

Re: Tak to se ty

Vagón byl na pravidelné kontrole v roce 2009 v Lounech... únava materiálu, to se prostě může stát. Otázka také je, zda je to jediný důvod nebo zda je to kombinace se špatnou kolejí, vyhybkou... uvidíme...

0/0
21.5.2012 16:30

Hufo

tak tohodle bych využil

a opravu protáhnul, aby se vidělo v reále, jak podle jistého experta zvládne praha a levá strana labe veškerý provoz z východu na sever

+4/0
21.5.2012 10:13

pa4vel

Re: tak tohodle bych využil

Každý normální člověk musí vědět že je to pitomost, ať se jde ten expert podívat do Libně, plné nádraží čekajících nákladů...

0/0
21.5.2012 12:30

Hufo

Re: tak tohodle bych využil

to každej ví, ale pan expert má jediný argument, koridor zvládne vlak každý dvě minuty a není to využitý. ale že je praha špunt, to je nepodstatný detail, který se určitě odstraní nějakým super novým programem :-)

0/0
21.5.2012 12:39

cassul

cena

Ono i deset mega za vagony mi přijde docela dost. Zničené jsou tak dva, navíc nepochybuju, že byly dávno odepsané...

0/0
21.5.2012 10:09

Kvíťa

A to jsem myslel že máme

nejdražší dálnice v Evropě, ale i železnice :-) ať jdou do kytek za 3km 100 mil.

0/0
21.5.2012 10:03

Vodník+

NÁVRH NA ÚSPORU

Pokud chce dráha ušetřit na opravě trati tak mám jedoduchý nápad. Do odlízení trosek a zničených kolejí lze zapojit místní cikány. Jistě tuto práci neodmítnou a ještě sami zajistí ekologickou likvidaci trosek.

0/0
21.5.2012 10:03

reverend3

Tak to bych....

Tak to bych moc rád viděl autoservis, který to zasypané auto, uvede dopůvodního stavu, za 50 000,- Kč.

+1/0
21.5.2012 9:58

turista-

Re: Tak to bych....

Proč servis? Bazar vám prodá jiné, v obdobném stavu, za 50 tis.

0/0
21.5.2012 10:21

Zoro.Vomáčka

...petre, vy sibale, zepak rad ctete cowbojky a detektivky..

X...anzto "muzi zakona" je libezny pojem cajtu v romanech z minulyho stoleti...

X...jen tak dal - trochu nostalgie neuskodi , byt v nejinformovanejsim i-desu R^

+1/0
21.5.2012 9:48

JBetak

Re: ...petre, vy sibale, zepak rad ctete cowbojky a detektivky..

?jsi jinde, asi

0/0
21.5.2012 9:50

Zoro.Vomáčka

Re: ...petre, vy sibale, zepak rad ctete cowbojky a detektivky..

X..." Muži zákona škodu odhadují dokonce na 120 milionů...."

0/0
21.5.2012 10:17

JBetak

Re: ...petre, vy sibale, zepak rad ctete cowbojky a detektivky..

Promiň, je to aktualizace, kterou jsem nezachytil.

0/0
21.5.2012 10:23

opportunity

Re: ...petre, vy sibale, zepak rad ctete cowbojky a detektivky..

Není, já to taky četla 2x, jestli mě neklamou smysly.

0/0
21.5.2012 10:38

JBetak

Re: ...petre, vy sibale, zepak rad ctete cowbojky a detektivky..

V pohodě, v původním článku to nebylo a aktualizaci jsem nezachytil. Omluvil jsem se.

0/0
21.5.2012 11:54

ydrhsamot

Měli to říct hned

škoda za 15 lahví vína ;-)

0/0
21.5.2012 9:35

maruširi vr.14

1m kolejí za 33 tisíc?

COŽE????? ;-O;-€;-ORv

0/0
21.5.2012 9:30

Modrý a zelený blesk

Re: 1m kolejí za 33 tisíc?

No a co? To máte 100 kg ocele a k tomu samozřejmě zpracování, dopravu a osazení na místě plus pochopitelně pražce, zabezpečovák, nový sloupy TV a nový TV.

+1/0
21.5.2012 9:32

cafe2

Re: 1m kolejí za 33 tisíc?

Cena 100kg oceli + práce za 1m = 30.000... to pokládá snad sám ředitel? Snažím se sehnat ceník... tohle mě vážně zajímá, Třinecké železárny tam mají katalogy ale bez cen.

0/0
21.5.2012 9:51

Modrý a zelený blesk

Re: 1m kolejí za 33 tisíc?

To není 100 kg oceli, ale 100 kg válcovanejch kolejnic, to je dost rozdíl.

0/0
21.5.2012 9:55

prazakm

Re: 1m kolejí za 33 tisíc?

Kolejnice S49 - 1m váží 240kg, cena 9,90,-Kč/kg. Takže je to dost předražené.

0/0
21.5.2012 10:08

turista-

Re: 1m kolejí za 33 tisíc?

A doveze na místo a namontuje se to samo? Sloupy se postaví samy a trolej taky? Revize se udělá sama?

+1/0
21.5.2012 10:23

Modrý a zelený blesk

Re: 1m kolejí za 33 tisíc?

No, víte proč se S49 jmenuje právě es čtyřicet devět a ne třeba es dvacet dva? Jinak tam samozřejmě může být jiný profil, jak píše pan JBetak, třeba R65 nebo UIC60.

0/0
21.5.2012 10:26

JBetak

Re: 1m kolejí za 33 tisíc?

Na této uhelné je převážně R65, tedy 130 kg na metr koleje. Pokud to postaví úplně nové, dají tam novější UIC60, tedy 120 kg.

0/0
21.5.2012 10:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.