- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nemíním, jako ostatní, řešit tuning vs. oplastovaní stromečkáři na silnicích. Ale co se tuningových srazů týče, tak to už je jiná, ty považuji, poté co jsem na dvou byl, za poměrně nebezpečné akce, kde jezdí auta stylem, který je na hranici ovladatelnosti, a není otázka, jestli se některé z aut utrhne, ale kdy to bude a kam vyletí.
Nezajištění bezpečných zón je častou a neomluvitelnou chybou pořadatelů. Ale zranění diváci si za svá zranění lvím podílem mohou sami. Když už někdo leze blízko k trati, musí s průšvihem počítat. Jako by to byl první případ, a to nejen na tuning srazech, ale i na různých rallye od amaterských, až po WRC.
Koukám, zde jsou samí experti na slovo vzatý Ale vás pánové za volantem nechci potkat, vy si musíte splést i brzdu se spojkou
Tyhle vozy nevypadaj na ty vaše slepený vraky, ne každej holt má na auto jen pět tisíc jako u vás ve vsi.
Krom toho kecy, že kdo se neudrží na trati, nemá lézt za volant, ty můžete zkusit vyprávět třeba pilotům F1.
Stala se nehoda, je třeba zjistit, kdo za ni může a poučit se pro příště. P.S. na žádný takový srazy nejezdím a nemám "olepený" auto.
http://pory.rajce.idnes.cz/Car_Wars_Panensky_Tynec_2012/#2199_aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa_1.jpg
Kouknul jsem na fotky a docela by me zajimalo, ktery z tech aut prosly v tehle forme technickou
Je opravdu smesne,jak si vetsina zdejsich diskuteru pod pojmem "tuning" predstavuje auto oplastovane,okridlene,preplacane samolepkami atd. Myslim,ze jste zaspali dobu,protoze tomuhle se tuning rikalo pred 20ti lety. V Soucasne dobe je tuning predevsi o cistote, originalite a preciznosti, karoserie samozrejme seriova. Pokud by nekdo z vas takova auta videl,myslim,ze by sve firemni plechovky typu octavia,passat,audi,superb hodika do srotu. A predevsim,vetsina tech aut v beznem provozu moc nejezdi,aby si auta neznehodnotila,na to maji majitele dalsi auta,protoze v tech autech nejsou desetitisice,ale statisice..
Je zajimave,ze si lide mysli,ze upravam aut se venuji jen mladi lide,jsou to vsechno jen myty a pokud by clovek na sraz prijel uvidel by..
A ta nehoda? Ano nemelo se to stat,je to chyba, clovek ktery auto ridil Shelby Cobra auto ridi a sprintuje s nim uz skoro 10 let,je to zkuseny ridic, ale 600koni s dusikem v aute s vahou pod tunu chce opravdu velkou pozornost..
Na provozování (JEDNÁ SE VLASTNĚ O DRAGSATER) je zapotřebí nejen značných zkušeností, ale hlavně dostatečně ZABEZPEČENÉ dráhy!!!!
Jednoznačně to tam nemělo co dělat, v tom "provedení" a organizaci sprintů, která tam byla.
Grupa mladých majitelů většinou pleček, na kterých se doupouští tuningu - tzn. různých úprav bez hlubších znalostí mechaniky kinematiky a tp. tzn. snížíme, pod kola nacpem kilometr tlustý podložky, brzdy z vrakoviště, co největší, hlavně natřený na červeno a místo výfuku roura od kamen. Vůz s původním McPersnem vpředu s kolama posunutýma o 5 cm ven mimo jejich původní polohu je silně nestabilní. K tomu třeba nesmyslné přestárlé brzdy a neštěstí je hotovo.
Myslím, že by se podobné akce měly konat jen na bezpečných okruzích, kde diváci budou od trati dostatečně vzdáleni a "kryti" svodidly. Když se mladý cvok chce zabít, prosím, jeho věc. Ale nesmí u toho ohrožovat diváky.
Co se týče podobných vraků v běžném provozu, nemají tam co dělat. Jezdit v takových "upravenostech" by mělo být posuzováno jako obecné ohrožení. Automobilky vydávají miliony na různé testy, homologace, crash zkoušky a tady se často nepřiměřenou rychlostí řítí slepenina něčeho, co žádnou testem nebo homologací neprošlo.
Jj, o těch "slepeninách" už zpíval kdysi Honza Vyčítal, že
Souhlasím s tím, že některá "vytuněná" auta jsou nebezpečná - ale kolektivní vina všech, kteří se tuningem zabývají To snad ne
A co se týká technické způsobilosti pro provoz na komunikacích - podívejte se někdy, třeba na parkovištích, co na silnice "vyjíždí"
Opravdu vytunných aut je na tehle srazech jak šafránu. Většinou to jsou polepený úplně o byčejný auta.
Protože ona taková podstivě udělaná úprava kolikrát stojí víc, než celý to auto. Stačí jen udělat podvozek a už je v tom člověk za 40-50 tis.
Takže omladina to řeší uříznutím per a auto pak skáče na silnici jak koza.
A úplně nejlepší jsou tuněné slabé auta. Sice to řve na 2 km okolo, ale do kopce to spráská naloženej pasat v dehtu
Ze touhle zabavou pohrdaj lidi ze zavisti je komickej. Absolutni vetsima tech aut je I s diaodama a provrtanym vejfukem mnohonsasobne levnejsi nez dobrej seriovej vuz poradny znacky. Samozrejme, I auto za 10M se da za dlasich 5M vytunit, ale tyhle srazy jsou opravdu hlavne o vozech do 100K se spoilerama a samolepkama.
... děvče nad Berounem, ...
Tohle vylepšování auta je něco tak absurdního, že to snad ani není možný. A k čemu tohle vlastně je? Za pár let je z toho kus šrotu jako všechno ostatní. To se akorát člověk bojí ještě víc, aby mu to někdo jiný nepoškrábal, nenaboural nebo aby on to zase nenapakoval do někoho jinýho. Dělá to navíc hrozný kravál. Primárně je to dopravní prostředek, který má přemisťovat osoby, zvířata a předměty z místa A do místa B.
Jinak je to pořád samý tuning, tuning, tuning, ale aby někdo vymyslel úplně nový auto, k tomu se nikdo nemá.
Ma to asi tak stejnej uzitek, jako lepeni modelu, letani apod... Ty lidi to z nejakeho duvodu bavi.
co by to zakazal ?