Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za licenci pro solární elektrárnu, která neměla panely, hrozí 10 let

Protikorupční policie obvinila čtveřici lidí z podvodu. Umožnili udělení licence pro solární elektrárnu, která ještě nebyla dokončená. Kvůli tomu měli její majitelé nárok na výhodnější výkupní ceny elektřiny. Vyšetřovatelé spočítali škodu na 300 milionů korun. Obviněným hrozí pět až deset let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mukr

Jojo, bic bozi na ne. Jeden po jednom vsechny proverit ..

Ti co jeli presne podle podminek, tak v poradku, ostatnim to odstrihnout a pozavirat je za podvod.

0/0
19.5.2012 20:05

mukr

Re: Jojo, bic bozi na ne. Jeden po jednom vsechny proverit ..

Rozjedeme akci -- praskni sveho solarnika.

0/0
19.5.2012 20:06

mamsrb

Někdo dostane 14,50 kč za 1 kWh a je to podvod,

jiný dostane stejnou částku a je to OK;-€

0/0
18.5.2012 23:42

kocourek25

Jsem přesvědčen , že těch.....

podrazů při stavbách a zprovoznění solárek bylo mnoho . Tady by měla nastoupit SEI a tyto  věci prošetřit . Nebo na co pak tato státní instituce je ? Zaměřit se na všechny věci týkající se datumu dodávek , jejich montáže , vých. rev zpráv a podobně. Vždyť tohle vše jde zpětně dohledat . Pokud se najdou nesrovnalosti podat trestní oznámení.

Není přece možné aby v danném termínu bylo vyrobeno , dodáno,  nainstalováno a zprovozněno k termínu tolik

panelů . Ani se nedivím , že se potom převážely,instalovaly  a a fiktivně zprovozňovaly FVE v termínu aby se  dosáhlo  na dotaci od státu. Prostě podrazy , které stát benevolentně toleruje. (SEI = státní energetická inspekce).

;-O

0/0
18.5.2012 20:41

Králík Roger

To jsou mi diskuze - všichni majitelé FVE, kteří využívají

astronomické výkupní ceny elektřiny z FVE, garantované pomocí ÚPLATNÝCH POLITIKŮ jsou zločinci, které je třeba zastřelit a pověsit za nohy na benzinovou pumpu. Ty politiky rovněž. V celém článku prostě jde o rozpor zlodějny posvěcené politiky, a zlodějny, která toto posvěcení nemá.

Mussolini byl mnohem lepší než oni, a dopadl právě tak, i se svou vládou a milenkou byl zastřelen a pověšen na rozbombardovanou pumpu v Miláně! Jenže to může provést jen lidové povstání (zde "kaptán Valerio"), případně revoluční vláda, která nejenže odmítne respektovat zločinné zákony současného režimu, ale pošle navíc jejich tvůrce pod guilottinu. Precedent tu je, už více než 200 let starý!

0/0
18.5.2012 14:58

Tangua

Re: To jsou mi diskuze - všichni majitelé FVE, kteří využívají

R^ Jste dost radikální, ale musím souhlasit. R^

0/0
18.5.2012 15:20

nakej_nick

Re: To jsou mi diskuze - všichni majitelé FVE, kteří využívají

Totéž v bleděmodrém jsou "ekologické" sajrajty v palivech.

A chystá se nový hit - pumpování CO2 pod zemský povrch. To bude panečku kšeft!

0/0
18.5.2012 16:01

net.Xtreme se nevzdává

Re: To jsou mi diskuze - všichni majitelé FVE, kteří využívají

Jde totiž o tři věci, 1) ekologii (respektive ochranu životního prostředí, ale to je bohužel většinou jen zástěrka), 2) boj s rostoucí koncentrací CO2 v atmosféře (to s ekologií tolik společného mít nemusí a paradoxně je to také en zástěrka... a 3) o peníze (to se moc neříká, ale ve skutečnosti jde o to sebrat lidem peníze a dát je na ty správné účty...)

0/0
18.5.2012 16:12

mamsrb

Re: To jsou mi diskuze - všichni majitelé FVE, kteří využívají

Přece jen bych rozlišoval mezi investory, kteří jen využili nebetyčné Paroubkovy blbosti a těmi, kteří jej ve sněmovně odlhlasovali a pak jej využili jako anonymní investoři. Na pomyslném kandelábru by se měla houpat celá ČSSD s Ivou Šedivou a Ladislavem Urbanem z KSČM;-D

0/0
18.5.2012 23:39

999666999

No v nejhorším jim dá Véna milost

;-DRvRvRv

+1/0
18.5.2012 13:42

slevydr

znám

i případ, že z postavené elektrárny odmontovávali panely a vozili je do té, co potřebovali dodělat, aby byla do rozhodného dne v cajku. Jelikož z toho nic nekápne, tak to samozřejmě nebudu hlásit dál. Na občanskou povinnost pěkně z vysoka....

0/0
18.5.2012 13:27

opportunity

Re: znám

Nic z toho nekápne? Dotace je i z tvých daní....

0/0
18.5.2012 13:41

IARK - Králíček Chlupíček

Re: znám

Tedy nejsou zadne dotace, takze z jeho dani neni nic.

Tedy jde o garantovanou cenu vykupu - platis to v OZE casti faktury za elektrinu. Ne v danich.

0/0
18.5.2012 13:45

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: znám

Ale jde to i z jeho kapsy...;-)

0/0
18.5.2012 13:50

IARK - Králíček Chlupíček

Re: znám

Ja nekde pisi, ze ne?

0/0
18.5.2012 13:52

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: znám

Já někde píši, že píšeš, že ne?

0/0
18.5.2012 13:57

IARK - Králíček Chlupíček

Re: znám

V tom pripade tvuj prispevek je zbytecny

0/0
18.5.2012 14:02

Tangua

Re: znám

Ale v případě žaloby těchto gangsterů by také jako odměnu mohl dostat kulku do hlavy - a zde, myslím, není o co stát.

0/0
18.5.2012 15:25

mukr

Re: znám

To je dobre, ze jsi se prihlasil. Vzhledem k tomu ze o tom vis a nehlasis, jsi defakto vinik taktez. Takze kdyz uz jsi to vypustil, tak to bez nahlasit na prislusna mista tedy jestli mas dukazy.

0/0
19.5.2012 20:07

generál Failure

Třista miliónů,

to je třicet korun na obyvatele. Ti chudší, kteří třicet korun nemají, tudíž nebudou moci navštívit lékaře a zemřou. Být to na mně, tak ještě přidám obvinění z neúmyslného zabití. A pokud by se prokázalo, že se to týká jen některých etnik, tak navíc z genocidy.

0/0
18.5.2012 13:18

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Třista miliónů,

Zajímavé je, že kdyby to postavili včas, tak těch 30 korun by ti provozovatel sebral legálně...

+1/0
18.5.2012 13:24

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Třista miliónů,

...a žádná škoda by ti nevznikla:-P

0/0
18.5.2012 13:24

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Třista miliónů,

ano, pokud stihnes dotace vybrat od EU vcas - je to v poradku, pokud nestihas a vyberes je podvodem je to skoda - chapes?

0/0
18.5.2012 13:27

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Třista miliónů,

Takže, když stát "mou část dluhu" zvýší o třicet korun před určitým datem ,škoda mi nevznikal a když ji zvýší po určitém datu, škoda mi vznikla, zajímavá logika.

0/0
18.5.2012 13:47

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Třista miliónů,

Co nechapes na tom, ze je to stejny zpusob jako u dotaci neboli, ze mas podminku za jake ty dotace vycerpas a kdyz ji nesplnis, ale podvodem dotaci vyberes, tak to je ztrata, dkyby jsi ji splnil a dotaci normalne vybral, jak to muze byt skoda? Ano zalezi tam na datumu, protoze po tom datumu uz na tu dotaci nema narok - chapes?

0/0
18.5.2012 13:52

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Třista miliónů,

Protože bez ohledu na datum to jde z mé peněženky, jen jednou legálně, po druhé nelegálně, ale za tu SAMOU věc. Kdyby byla jiná cena v roce 2010 a v roce 2011 tak mi to tolik nevadí... ale tady je jiná cena v roce 2012 podle toho, kdy co bylo postaveno, což je divné...

0/0
18.5.2012 13:56

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Třista miliónů,

Irelevantni, ze to jde z tve penezenky - je dane datum stihnou - legalni - stihnou podvodem - nelegalni - neni to nic sloziteho na chapani. Divne to neni - jen by jsi musel vedet o cem vubec mluvis

0/0
18.5.2012 14:01

net.Xtreme se nevzdává

Re: Třista miliónů,

Já vím ten rozdíl mezi legálním a nelegálním, jen mi není jasné, jak se na stejnou věc dívá zákon různě jen kvůli datu...protože pokud vysoké ceny za fotovoltaiku připojenou 31.12.2010 jsou dobrě ale 1.1.2011 už jsou špatné, je to tkaové podezřelé...

0/0
18.5.2012 16:09

mukr

Re: Třista miliónů,

Proc? Co konkretne ti neni jasne? Bylo to predem dane datum a hotovo. Standardni podminky.

0/0
19.5.2012 20:10

TarasBulba

A já myslel, že to tak v tý době dělali všichni

0/0
18.5.2012 13:16

IARK - Skleněný Králíček 2

...

A bude jich vice

+2/0
18.5.2012 13:06

rafol

Ekologicka

To meli spise dostat odmenu za nejekoligictejsi solarni elektrarnu. Pri jeji likvidaci by nedoslo k zadne ekologicke zatezi zivotniho prostredi. Zadne nebezpecne odpady! ;-D

0/0
18.5.2012 13:04

net.Xtreme proti diskriminaci

Víte, co je podivné

""Podle závěrů kriminalistů za dvacet let, po než je výkupní cena garantována státem, mohlo dojít ke způsobení škody ve výši téměř 300 milionů korun," řekl mluvčí protikorupční policie."

 

Kdyby to postavili o pár měsíců dříve, tak by žádná škoda nevznikla, není to zvláštní8-o???

Jak mohou dvě elektrárny postavené o pár měsíců jinak mít jiné STÁTEM GARANTOVANÉ výkupní ceny elektřiny? A jak může jedna způsobovat škodu, když je výkupní cena stejná a druhá ne?8-o

0/0
18.5.2012 12:59

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Víte, co je podivné

Jaktože škodu nezpůsobují "včas" postavené elektrárny?

0/0
18.5.2012 13:00

luban12

Re: Víte, co je podivné

Je to jednoduché vysvětlení. Jen se nepozastavíš nad  tím, když se mění čas na zimní a letní. Prostě do určitého data je to tak a od jiného jinak.

0/0
18.5.2012 13:08

IARK - Skleněný Králíček 2

Re: Víte, co je podivné

Paneboze - ty jsi spinkal co? Pokud nestihne el. postavit a bude v roce 2011, tak dostane garantovanou cenu x

pokud to ale na zaklade falesnych posudku stihne v roce 2010 dostane garantovanou cenu x + y, kde y je pokles mezi rokem 2010 a 2011 - a to je ta skoda, protoze on tu hodnotu y dostat nemel, ale dostal ji diky falesnemu posudku - chapes?

0/0
18.5.2012 13:09

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Víte, co je podivné

Myslím, že nechápeš ty. Proč by garantovaná cena se měla v první řadě odvíjet od data postavení elektrárny a v druhé řadě, jak je možé, že starší elektrárny nepáchají škodu y, ale y vydělávají...logicky nejsoujiné než nově postavené se starším razítkem...

0/0
18.5.2012 13:12

Neumětel

Re: Víte, co je podivné

PROTOŽE TO TAKTO STANOVIL ZÁKON. Když takto primitivní věc nechápeš, je s tebou zcela zbytečná debata.

0/0
18.5.2012 13:17

nakej_nick

Re: Víte, co je podivné

A zákon je kdo? Poslanecká sněmovna, tedy podobná banda, která odhlasovala předchozí.

Nechápeš ty - že on se snaží poukázat na fakt, že škoda fakticky vzniká nám všem - jen někdy je to legální a jindy ne.

Kde jsou přerozdělování a dotace, o kterých někdo rozhoduje, je to vždycky prostor pro korupci a podvody - případy, jako tento, kdy se tak děje ve jménu  "konání dobra", jsou o to horší.

+3/0
18.5.2012 13:28

opportunity

Re: Víte, co je podivné

Zákon vždy platí od nějakého data. A jeho porušení se nedá obějít nějakým ALE.

0/0
18.5.2012 13:42

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Víte, co je podivné

Co s tim maji spolecneho majitele vyroben? Ti zadnou skodu nezpusobuje - mozna se snazi o neco ukazat, ale ukazuje uplne jinym smerem

0/0
18.5.2012 13:43

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Víte, co je podivné

Jaktože žádnou škodu nezpůsobují... Proč, když se mi účet za elektřinu zvedne o y korun za x let, je to v pohodě, ale když se mi zvedne o y korun za x let, vzniká mi škoda?

0/0
18.5.2012 13:49

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Víte, co je podivné

Protoze to o cem mluvis bylo vybrano podvodem? neboli je to neco co byt nemelo?

0/0
18.5.2012 13:54

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Víte, co je podivné

A nejsou garantované ceny také podvod?

0/0
18.5.2012 13:58

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Víte, co je podivné

Ne, jak by jsi bez nich chtel aby CR splnila podminku od EU na urcite procento OZE?

0/0
18.5.2012 14:10

Králík Roger

Spíše bychom měli zastřelit politiky, kteří na tu podmínku

přistoupili. Ty v Bruselu samozřejmě také.

0/0
18.5.2012 15:02

Králík Roger

Je to zločin, založený na podvodu, který je ale skoro

zakázáno pojmenovat. Je to známé "globální oteplování." Pokud by Němci tomu nesmyslu věřili, nemohli by např. odstavovat jaderné elektrárny!

0/0
18.5.2012 15:05

luban12

Re: Víte, co je podivné

Uvedu imaginární čísla. Do konce roku 2010 doplácel stát na 1KW ze solárních panelů 1000.-Kč a od 1.1.2011 po změně zákona o dotacích, jen   10 Kč. Ten rozdíl je způsobená škoda.

0/0
18.5.2012 13:18

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Víte, co je podivné

A není škoda těch doplácených 1000?

0/0
18.5.2012 13:23

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Víte, co je podivné

Ne - ty o tom koukam vubec nic nevis

0/0
18.5.2012 13:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.