- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
prestižní VŠ typu Harvard, Cambridge, po které tu všichni volají, to není jen tak. Podívejte se jen na strukturu těchto škol a uvidíte, že tyhle školy nefungují na zisk, to prakticky nejde. Samozřejmě v ČR to není tak snadné, protože u lidí nejsou moc velké majetky a ochota těch bohatých něco takového sponzorovat je nízká, samozřejmě k tomu nelze nikoho nutit. Na vybudování skutečné prestižní VŠ by se museli spojit minimálně Roman, Babiš i třeba Bakala apod. Takže se nelze rozčilovat nad tím že hodně soukromých VŠ se zaměřuje na humanitní a ekonomické programy, které jsou relativně levné a nevyžadují drahé laboratorní vybavení. Taky se nelze divit tomu, že většina soukromých VŠ jsou obchodní společnosti, pokud ve svém oboru nabídnou přijatelnou kvalitu tak proč ne, kvalita se nezvedne jen tím že to bude ops. Zřejmě asi není cesta privatizace současných veřejných vš, protože pro každého podnikatele je hlavní zisk samozřejmě, první co zmizí v školníh budovách budou kohoutky a radiátory.
Já bych řek, že prestižní VŠ potřebuje víc, než jen peníze, třeba Švýcarsko je bohaté a žádnou superprestižní školu tam neznám.
Opravdu mám problém, že se ve veřejné diskusi pořád zapomíná na lidský faktor. Člověk by skoro získal dojem, že kvalitní školství zajistí automaticky peníze a osnovy/RVP/ŠVP nebo jak to nazveme. Ale zapomíná se na to, že rozhodující je kvalitní ředitel školy, který si vybírá dobré učitele, kteří rozumí oboru, umí učit a učit mají zájem. Chtěl bych varovat před sestavováním celostátních žebříčků škol podle výsledků v různých testech a následným mechanickým hodnocením škol/učitelů podle nich. Výkon žáků závisí na učitelích i na schopnostech samotných žáků.
Ja mam pocit, ze kvalita zaku a jejich ochota se ucit je to primarni.
U nás se nikdo neptá co umíš,ale první je jaké máš vzdělání.Ing od veterináře ve strojírenství náměstek,obráceně také,záleží jenom na tom co studoval a také co umí.To by se mělo změnit.
A proc by nemelo zalezet na tom, co studoval a co umi?
Výuku učitelů ministr nezmění, ani kdyby se stavěl na hlavu .Znám učitele, který je do předmětu zapálený, a jiného, který učí pouze pro peníze. Bohužel se i s takovými setkávám.
Pokud by tito dva typy učitelů dostávaly zcela jinou výplatu - na základě výsledků v žebříčcích (hodnocení dle výsledků žáků v testech a hodnocení učitele žákem), pak by docela rychle ti špatně hodnocení ze školství odešli, protože by dostávali prostě výrazně horší mzdu. A škola by dostávala méně peněz, protože by měla méně žáků.
... dneska se ale o tom, že na škole jsou špatní učitelé a kolik jich je, vůbec nedozvíte...
Náročnost studia na VŠ se taky odrazí v nástupním platu absoloventa takovej sociolog ma asi tak pulku co strojar nebo stavař. Každého boj jestli půjde cestou nejmenšího odporu, nebo cestou náročného studia, ale perspektivního zaměstnáni.
... kde najdou uplatnění ty desetitisíce strojařů? V Lídlu u kasy?
Všichni se zaklínají kvalitou, ale co to je, kdo ji definuje? Marketing říká, že kvalitnu definuje zákazník. Troufám si tvrdit, že zákazník je student, potažmo jeho rodina. Té ale nikdo nesděluje jasné informace, která škola je jak kvalitní a která méně. A všem školám stát sype stejně peněz.
Proč se nedělají plošné srovnávací testy (ročníkové) na ZŠ i SŠ a nezveřejňují se - srovnávací průměry ve všech předmětech za školu, učitele, kraj, okres ... + výsledky individuálního žáka (pod kódem) vs. třída, škola, okres, kraj ...
A k tomu by se měly přidat i průzkumy spokojeosti, kde by žáci měli hodnotit i výkon a přístup učitele (soft kritéria) - HODNOCENÍ UČITELE ŽÁKEM. Dovedu si představit cca 5-10 základních kritérií, kdy by učitel dostal od všech žáků od 1-5 a z tohoto by se také dělaly srovnávací žebříčky viz výše.
Proč tohle nejde?
hodnocení učitele žákem je nesmyslné, protože by bylo zkreslené optikou požadavků žáka a tou je z většiny otázka co nejmenších požadavků na ně samotné.
Vysokoskolaku mame jako hnoje...a muzeme je i vidlema prehazovat....Co takhle se podivat na remeslnicke obory a trochu je zatraktivnit a hlavne posleze i pres dalsi ministerstvo trochu podporit...
nebo si myslite,ze vam za 20 let vysokoskolak pujde opravit rozvod vody? Ci elektroinstalaci?hmm?
Myslíte na profese, které snadno zastanou síly z východu?