Diskuze

U maturit propadlo 6,2 % studentů, víc než loni. Zhoršili se v počtech

U maturitních testů propadlo 6,2 procenta studentů, loni to bylo 5,3 procenta. Studenti se zhoršili hlavně v matematice, naopak mírného zlepšení dosáhli v českém jazyce. Výsledky písemných zkoušek oznámilo Centrum pro přípravu maturit - Cermat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

nosded

18. 5. 2012 19:48
maturita

Studenti se zhoršili v počtech? Že by nějak selhali učitelé a nic je nenaučili? Navrhuji řešení. Časově neomezenou stávku učitelů za zvýšení platů. To vždy pomůže.

0 0
možnosti
JP

per1

18. 5. 2012 13:07
Zkouška z matematiky

Tak jsem na místním gymnáziu sondoval, jak zkouška z matiky - ta těžší samozřejmě.

Bylo mi řečeno, že ji dostali všichni septimáni (tzn. mají rok před maturitou) jako jednu z písemek z matiky a zvládli ji v pohodě. To že vypadne v celkově 20% lidí je normální. Pak si udělají opravu (jak to bývalo na podzim) a tam propadne 50%. Tak je to normální a tak to má být.

0 0
možnosti
BO

Korytnaačka

18. 5. 2012 10:45
Nejlepší by bylo, kdyby si studentíci psali otázky sami

Pak by rozhodně nikdo nedostal hůř než za dobřeR^;-D :)))

0 0
možnosti
BN

Benzin Petrolejovič Naftěnko

18. 5. 2012 5:54
Jenom v počtech???

Stačí si pustit v TV Taxík  a žasnete, co za moudra a znalosti padají z maturantů a vysokoškoláků.

0 0
možnosti
PO

Modrý a zelený blesk

18. 5. 2012 9:54
Re: Jenom v počtech???

Taxík je typická nesmyslná vědomostní soutěž.

0 0
možnosti
L

libyn

17. 5. 2012 22:54
nezhoršili se,

jen ta maturitní matematika se už konečně začíná blížit standartu toho, v čem by se měl středoškolák lišit od učně!

0 0
možnosti
L

libyn

17. 5. 2012 22:58
Re: nezhoršili se,

standardu:-)

0 0
možnosti
MM

captain cook

17. 5. 2012 19:53
maturuje se z poctu nebo MATEMATIKY?????

2 0
možnosti
DK

Fonon

17. 5. 2012 19:55
Re: maturuje se z poctu nebo MATEMATIKY?????

z obojího

0 0
možnosti
LZ

LukySKS

17. 5. 2012 18:35
co na to říct

Čím dál tím víc si uvědumuji, že jsem obět tohoto systému školství. Na čtyřletý gympl jsem se dostal jen díky tomu, že na poslední chvíli otevřeli třetí třídu...na gymplu jsem pořád kroužil kolem pětky z matiky a do třetáku se klepal z každé další hodiny matematiky...ani nevím proč mě nenechal kantor propadnout...asi že jsem tak smutně koukal:) maturitu jsem udělal z Nj,Cj,Dej,Zem za 12  a na VS (PřF MU) se dostal s 10 percentily z TSP. Ted mám před státnicema a asi budu Mgr. Jenže je mi jasné, že jsem se na gympl ani na VS správně neměl dostat...hlavu na to nemám, dokážu se pouze naučit kde jakou věc nazpamět...vzorečky, postupy, definice...ale vím, že logiku se vážně nenaučíš(m) to musíš mít v sobě...chci tím jen říct, že to školství je vážně špatný, když jsem se dostal tak daleko..není žádná selekce...já taky trojčlenku nespočtu, procenta jsem nepočítal už asi 5 let... jak s tím člověk nepracuje, tak to zapomene...je to fakt špatný (měl jsem být kuchař) asi to na něj ještě zkusím :)

4 0
možnosti
HP

huh

17. 5. 2012 18:56
Re: co na to říct

:-)

1 0
možnosti
VD

Šulivajda

17. 5. 2012 18:18
U maturit propadlo 6,2 % studentů

Není to náhodou tím že ve školství je něco špatně?

0 0
možnosti
DH

HolcmanDavid

17. 5. 2012 18:20
Re: U maturit propadlo 6,2 % studentů

je, to číslo by mělo být minimálně o 20% vyšší :-)

4 0
možnosti
PD

artep17

17. 5. 2012 17:46
článek o ničem

Opět nic neříkající článek. Redaktor také asi studoval podivným způsobem, v článku jsou chyby v textu i v obsahu. Státní maturity ještě neskončily, studenty ještě čekají ústní zkoušky z české literatury a z cizího jazyka, také ještě nejsou známé známky z písemných prací z českého jazyka, tedy nelze napsat, kolik studentů neuspělo. Počty nejsou matematika. Letos se volilo mezi cizím jazykem a matematikou.

Příští rok budu studenti skládat státní maturitu z českého a cizího jazyka a jako třetí předmět si vybírají mezi matematikou, informatikou a základy společenských věd. Takže shrnuto: pokud sem někdo přispívá do diskuse, měl by znát fakta, kecalů je zde opravdu dost.

2 0
možnosti
ML

spiegel

17. 5. 2012 17:27
Já nechápu, proč má každý strach z matiky.

Jako důvod vidím v tom, že ten odpor vzniká už na základní škole. Je to v biflování pouček, protože sám učitel v tom plave a když to žák řekne svými slovy správně, tak má za 5, protože jeho výklad si učitel neumí srovnat s definicí. Na průmce, když někdo vyblafnul s definicí, tak to musel popsat svými slovy. TO BYL DŮKAZ TOHO, ŽE TOMU ROZUMÍ.  Definici se umí nabiflovat každý anž  rozumí obsahu.  A to, že dnes nikdo neumí matiku svědčí i to, že máme plné VŠ filosofů, umělců, doktorů, ekologů, přírodovědcú, herců,, kteří pak stojí na úřadech práce, protože pro ně není tolik pracovních míst, zatím co technické školy zejí prázdnotou. Ti jsou pak rádi za každého studenta, ale pak je vidět ta kvalita.

3 0
možnosti
TS

Alcatraz

17. 5. 2012 17:45
Re: Já nechápu, proč má každý strach z matiky.

No.. bych rekl, ze rict definici "svymi slovy" a "spravne" se navzajem vylucuje. To je na matematice jedna z tech peknych veci, ze si tam lidi rozumi naprosto presne a netaha se do ni ten balast "ale ja si myslim". Nicmene definicema to nebude. Na zakladce se neuci snad jedina, tam se uci vyhradne mechanicka prace s cisly a vyrazy. Na stredni byly pisemky jen o prikladech a s bezchybnym vysledkem se na nic dalsiho uz nikdo neptal s oduvodnenim "ten tomu rozumi".

Proc lidi matematiku nemaji radi je to, ze se u ni poprve musi premyslet abstraktne. Na zakladce to je prvni predmet, kde vas nuti ucit se pravidla a ta aplikovat, ne se ucit konkretni veci. O stupen vys je to matematika, ktera nuti lidi premyslet abstraktne, ze promenna je "libovolne" cislo a musim s nim pocitat i kdyz nevim jake vlastne. Mozna to vypada jako banalita, ale v myslenkovem procesu ditete je to ohromny skok k abstrakci. Prace s funkcemi jako s promennymi je dalsi skok, ktery uz spousta lidi proste nezvladne.

3 0
možnosti