- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to bych si ten vejlet do Prahy udělal.
tak je to verze C 47.
A dosud nejvíce na světě? Cessna 172 už bylo vyrobeno 43 000 kusů.
DC-3 607 kusů , C 47 oněch 10,048 military C-47 ,
Lisunov Li 2 4937 ks
a
Nerad bych se sázel, ale třeba takový Po-2 Kukuruznik včetně jeho poválečné výroby v Polsku, Číně atd byl také v desítkách tisíc kusů.
Koneckonců jeho až geniálně jednoduchá konstrukce umožńovala stavbu v podstatě kdejaké dílně. Jednodušší snad byl už jen Šavrov Š 2 /Měli i společné některé součástky/.
..s ČSA z Prahy do Brna. Zážitek?:
Dodnes vidím ty nýty na křídlech, jak se hýbají .....a jak se vlní plech ....
Sedačky jako v jeepu.....
Po vystoupení v Brně jsem čtvrt hodiny skoro neslyšel....
Prostě zážitek......
Podivejte se na to poradne ! Je to uplne obycejny C-47 !
haha, ty jses odbornik. a to jsem zenska. C-47 je vojenska verze DC-3 neboli Skytrain.
s CSA na celostatni lince Holesov-Praha. Jako malyho kluka mne piloti dokonce dovolili jit a okukovat do Cockpitu, uzasny zazitek (hrozba terorismu byla v te dobe jeste vec neznama). Pamatuju jeste ze se v letadle smelo normalne kourit (ach, kde jsou ty stare dobre casy...).
ja s ni letel na lince Praha - Zlin (tehdy Gottwaldov)- Praha. Jako predskolaka me asi povazovali za prilis maleho, nez aby me pozvali do kabiny. Zato pry se ale kapitan prisel na me podivat, jenze ja celym vzrusenim v te dobe klidne spal!
ze za valky kdyz americani zasobovali Barmu a tak ruzne, tak jednou se stalo, ze jedna Dakota byla poskozena na kridle a kdyz se stestim pristala, tak mechanici zjistili, ze kridlo je neopravitelne poskozene a protoze nemeli nahradni tak pridelali nove kridlo ze starsiho typu Douglase ktere bylo kratsi a take trosku jinak tvarovane, ale protoze potrebovali letadlo dat do poradku tak ho nakonec primontovali a prizpusobili k letu.
A pilot pozdeji vypravel, ze s touto Dakotou preletel i cast Himalaji bez problemu az na zakladnu a ze pri letu nebylo vubec poznat nejaky rozdil. Zkratka letadlo, nezmar a proto ho piloti meli moc radi.
Osobne jsem letel jak DC-3, tak ruskym Li-2, nemluve o B-17 se kterou jsem se tez "svezl".
= nikdy nepřistane "na břicho".
to přistane i A-10, pneumatiky mu částečně koukají z podvozkových šachet
zatím jsem nestihl udělat delší...