- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak uvažuje cyklistka, která odjede od nehody. U řidičů auta to do jisté míry chápu, tam si asi mozek při nějaké strčení bokem dokáže vsugerovat, že to bylo jen líznutí.
Ale když někoho sejme cyklista, tak to přece musí i ten cyklista cítit. Navíc podle obrázků to není žádná závodnice, pro kterou by bylo
normální v rámci hltání kilometrů rychle zmizet, ani terénní cyklistka,
pro kterou je normální, že jí terén dává kolem rány do těla.
Namlouvat si, že srážka nebyla, to je prostě popření očividné reality. Tu přece muselo pálit svědomí už na prvních metrech od srážky.
Útěk je zcela přirozená (živočišná) a běžná reakce na nečekanou silně stresující situaci. Je to do jisté míry pudové jednání, zvlášť u lidí s omezenou schopností nést zodpovědnost za své činy a narušenou morálkou.
po Praze občas jezdím a často mám docela naložené brašny, naložené kolo má klidně padesát kilo. Jednou jsem hodně pospíchal a potkal značku "cyklisto sesedni". Tak jsem sesedl a běžel vedle kola. A nějaká paní, která šla přede mnou, najednou bez ohlížení prudce změnila směr a vstoupila mi do dráhy. Musím říct, že jsem se při brzdění zapotil podstatně víc, než kdybych na tom kole býval seděl a jel opatrně tím stylem, kterým jezdím na plné cyklochodcestezce.
Podle mne je správná varianta cyklistům jízdu po chodníku dovolit, ale v režimu, kterým by se měla pohybovat auta s povolením po pěší zóně - maximální opatrnost, za srážku může víceméně automaticky řidič. A maximální rychlost 12 km/h - tachometr má dnes skoro každý, tak se to může naučit, jaká to je rychlost.
A sem tam policistu s radarem, aby to zkontroloval
§53 zákona 361/2000, (7) Osoba vedoucí
jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní
chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky
tak polovina řidičů nedává blinkr při výjezdu z kruháče, což je pro chodce(cyklistu) u přechodu dost nepříjemné
Jaká je souvislost přechodu a cyklisty? Snad jen to, že cyklista musí dát přednost chodcům na přechodu a že nemůže využít přechodu k tomu, aby přejel na druhou stranu silnice a musí jet jinudy, ne?
Kola se motají lokomotivám!
Cyklisté sykli a sténají.
6. Často - ponejvíc při jízdě do kopce - opouštějí sedlo a při šlapání se vlní ze strany na stranu.
7. Často si myslí, že nějaké to pivko nebo panák jízdě na kole po veřejných komunikacích nevadí.
8. A pak ještě městský nešvar - jízda po chodníku, v protisměrkách a v zónách vyhrazených chodcům.
9. Při obousměrném provotu není vůbec příjemné táhnout se v kopci za cyklistou.
Tak to bychom měli. Jako řidič automobilu nemám cyklisty na silnicích rád.
Bod číslo dvě je v pořádku. Pokud to nevíš, navštiv autoškolu. Bod 9 je pouze tvůj problém. Když tam pojede traktor potáhneš se stejně a budeš vykřikovat že nemáš rád traktoristy.
1. Cyklista je povinen na vyznačeném přechodu pro chodce sestoupit z kola a kolo převést, neboť přechod je PRO CHODCE a ne pro cyklisty na kole. Ukažte mi ale cyklouše, který to tak dělá.
2. Cyklisté dojíždějí k řízené křižovatce na červenou pravidelně v mezírce mezi chodníkem a čekajícími auty. Řidiči musejí dávat setsakra pozor, aby pak na zelenou cyklouše nesejmuli.
3. Cyklouši jezdí na kolech, která v drtivé většině případů nemají předepsanou nebo aspoň doporučenou výbavu.
4. Cyklouši nejsou večer a v noci na silnici dobře vidět, jejich osvětlení je většinou nedostatečné.
5. Velmi často jezdí ve dvojicích vedle sebe a nezřídka i ve trojce.
1. Já to dělám. Nehodlám se zabít.
2. To je zcela podle pravidel. Dokonce na křižovatkách bývá takzvaná předsunutá stopčára, tedy místo vepředu, kam má cyklista správně najet.
3. Zase tak zlé to není, předepsaná výbava byla zkrouhnutá.
4. Tak svítit by měli. Na druhou stranu, pokud nevidíš cyklistu, tak bys měl asi problémy i s chodcem, který může jít neosvětlený legálně - asi jezdíš rychleji, než umožňují viditelnostní podmínky, tedy než povoluje zákon.
5. To by měli policisté postihovat.
Ať koukám jak koukám,tak cyklistka na záznamu sice udělala nějaké přestupky,ale nikoho nesrazila???Z tohoto hlediska je to video naprosto na nic.
kdyby sis racil vytahnout hlavu z temnych mist na konci zad mozna bys pochopil, ze video zde uvedeny je z duvodu patrani po osobe podezrele ze spachani protipravniho jednani. nejdena se o zaznam precinu. kdyz v TV ukazou kresbu udajnych lupicu z banky, budes taky argumentovat, ze na kresbe prepadeni neni videt a tudiz je na nic?
ženská jela po chodníku kde neměla na kole co dělat, porazila děcko a ani se nenamáhala mu pomoci a na videu navíc jela po přechodu pro chodce přímo před přijíždějící auto! Kašlala tedy úplně na naprosté základy pravidel provozu na pozemních komunikacích! To však nebrání některým kolohnátům zde v diskusi jí obhajovat Teď cyklouni budou namítat...ale řidiči aut dělají to a to...dobře, ale alespoň jezdí po silnici a ne po chodníku a dodržují alespoň základy pravidel
kazdej cyklous z chodniku a prechodu zaslouzi jen toto http://goo.gl/9eQNg
Jediné čeho se dopustila je, že nejela po cyklostezce. A nevěřím tomu že ji tam v hlavním městě zapomněli postavit. Když postavili silnici, tak i cyklostezku. Možná ji jenom zapomněli označit a chudák paní nevěděla který pruh je ta cyklostezka. Jestli ten co tam jezdí auta, nebo ten co tam chodí chodci. Takže je to vlastně chyba magistrátu, že neoznačil cyklostezku a holčička si myslela že je na chodníku.