Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklistka srazila na chodníku dívku a ujela. Natočila ji kamera

Cyklistka srazila na chodníku na Vinohradech v Praze 3 nezletilou dívku. Od nehody ujela, aniž dívce poskytla první pomoc. Zraněná dívka skončila v nemocnici. Po bezohledné cyklistce pátrají policisté. Když po nehodě ujížděla pryč, zachytila ji kamera v ulici Jana Želivského.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

macarát

Stejně mi to přijde docela psychologicky zajímavé

Jak uvažuje cyklistka, která odjede od nehody. U řidičů auta to do jisté míry chápu, tam si asi mozek při nějaké strčení bokem dokáže vsugerovat, že to bylo jen líznutí.

Ale když někoho sejme cyklista, tak to přece musí i ten cyklista cítit. Navíc podle obrázků to není žádná závodnice, pro kterou by bylo

normální v rámci hltání kilometrů rychle zmizet, ani terénní cyklistka,

pro kterou je normální, že jí terén dává kolem rány do těla.

Namlouvat si, že srážka nebyla, to je prostě popření očividné reality. Tu přece muselo pálit svědomí už na prvních metrech od srážky.

0/0
16.5.2012 13:51

Neutrální Nick

Re: Stejně mi to přijde docela psychologicky zajímavé

Útěk je zcela přirozená (živočišná) a běžná reakce na nečekanou silně stresující situaci. Je to do jisté míry pudové jednání, zvlášť u lidí s omezenou schopností nést zodpovědnost za své činy a narušenou morálkou.

+1/0
16.5.2012 13:57

Mražená spermie

***

To není cyklistka.

Je to cykloteroristka !

+1/0
16.5.2012 12:44

BeNiShMcFly

Re: ***

http://www.youtube.com/watch?v=vjibKH1ZZG4 ;-D

0/0
16.5.2012 12:48

macarát

Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

po Praze občas jezdím a často mám docela naložené brašny, naložené kolo má klidně padesát kilo. Jednou jsem hodně pospíchal a potkal značku "cyklisto sesedni". Tak jsem sesedl a běžel vedle kola. A nějaká paní, která šla přede mnou, najednou bez ohlížení prudce změnila směr a vstoupila mi do dráhy. Musím říct, že jsem se při brzdění  zapotil podstatně víc, než kdybych na tom kole býval seděl a jel opatrně tím stylem, kterým jezdím na plné cyklochodcestezce.

Podle mne je správná varianta cyklistům jízdu po chodníku dovolit, ale v režimu, kterým by se měla pohybovat auta s povolením po pěší zóně - maximální opatrnost, za srážku může víceméně automaticky řidič. A maximální rychlost 12 km/h - tachometr má dnes skoro každý, tak se to může naučit, jaká to je rychlost.

A sem tam policistu s radarem, aby to zkontroloval ;-D

+4/0
16.5.2012 12:03

BeNiShMcFly

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

§53 zákona 361/2000, (7) Osoba vedoucí

jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní

chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky

0/0
16.5.2012 12:31

macarát

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Přiznám se, že tohle pravidlo, které mi umožňuje jít i uprostřed města s kolem po kraji vozovky místo po chodníku, jsem už z autoškoly zapomněl (nebo je nové).

Jsem zvědavý, až ho zkusím někde v Praze na úzké vozovce a chodníku plném turistů aplikovat třeba s rozbitým kolem, jaké sklidím reakce okolí.

0/0
16.5.2012 12:45

BeNiShMcFly

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

to za tim lomitkem znamena rok ;-)

0/0
16.5.2012 13:21

tx999

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Ale ten zakon nespadl z nebe, na neco navazuje;-)

0/0
16.5.2012 19:31

K.Bartak

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Jestli  by nestačilo používat "zdravý" rozum, ohleduplnost a slušnost.

0/0
16.5.2012 12:31

Neutrální Nick

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

OK, s kolem se tedy chováš v rozporu se zákonem i slušným chováním. Proč nám to ale píšeš?

0/0
16.5.2012 12:32

Smrť

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Běh vedle kola je v rozporu se zákonem?8-o

0/0
16.5.2012 12:34

Neutrální Nick

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Proč si to myslíš?

0/0
16.5.2012 12:40

BeNiShMcFly

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce!!

0/0
16.5.2012 12:42

macarát

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Že bych se tak choval pravidelně, to tedy ne. Ale je pravda, že tenkrát jsem to neodhadl.

Říkám to pro rozšíření obzorů. Nebezpečné chování na chodníku není dané ani tak tím, zda člověk jede, ale spíš tím, zda správně odhaduje bezpečné vzdálenosti atp. Proto bych cyklisty neomezoval zákazem absolutním, ale zákazem rychlostním.

0/0
16.5.2012 12:41

Neutrální Nick

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Pro to není žádný důvod. Cyklista může prostě jet po silnici, není důvod k tomu, aby jezdil po chodníku.

0/0
16.5.2012 12:50

macarát

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Tak v diskutovaném případě tamtudy vedla cyklotrasa, takže se dá očekávat, že se tam cyklisté budou vyskytovat.

A obecně také myslím, že by se s spíš měli cyklisté porvat s automobilisty o silnice a nenechat se z nich vytlačovat. Ale zase chápu. že pro slabší účastníky (staří lidé, děti, ...) je orientace v rychlém provozu už poněkud obtížná. Sportovec svištící na silničce 35 km/h je v městském provozu už skoro stejně rychlý jak auta, ten jasně volí silnici. Naopak malé dítě, které se na kole teprve učí (a nemá žádné specializované hřiště), to raději vidím na chodníku.

+1/0
16.5.2012 12:56

macarát

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Šlo o most: 50°1'52.431"N, 14°29'36.438"E

Kdyby se cyklista značky "sesedni" tak lekl, že by to chtěl objet (třeba nějaký cyklovozíčkář, který by ani hypoteticky sesednout nemohl), zajede si tak dva kilometry.

0/0
16.5.2012 12:58

Neutrální Nick

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Ano, ale jedině v případě, že by zvolil objížďku přesně z jednoho konce mostu na druhý. Ne v běžné situaci, kdy by prostě jel celou svou trasu po silnici...

Aneb ať žije tupounská demagogie.

0/0
16.5.2012 13:04

macarát

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Tím "lekne" jsem myslel skutečně situaci, kdy tam přijede člověk, který o tom nevěděl, tudíž na začátku trasy stojí na kraji mostu. A asi by mohl být i takový, který by chtěl končit víceméně hned za mostem, neboť jede na nákup.

Ale já jezdím od stanice metra Opatov po cyklotrase, která dále pokračuje do Krčského lesa tam, kde je na seznamácké mapě ulice "na Ovčíně" a to máte pravdu, že kdybych si to předem naplánoval, tak tam existuje trasa po silnicích jen o půl kilometru delší.

Na druhou stranu je to trasa vesměs po silnicích dvouproudových a hnusně frekventovaných, takže tuhle nejkratší trasu bych volil jen v některých případech. Třeba když vezu vozík s dětmi, tak bych (asi dost marně) hledal nějakou jinou klidnou alternativu.

Já to psal hlavně kvůli tomu, že jsem chtěl vysvětlit, že si myslím, že zrovna v tomhle místě zakázat cyklisty je politicky neprůchozí. Ani řidiči na těch dvouproudovkách by z toho nebyli nadšeni.

0/0
16.5.2012 13:45

Neutrální Nick

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Stále nerozumím, proč vidíš tak nepřekonatelný problém v tom, abys přes ten most těch pár metrů přešel pěšky... Spíš jsi takový ten ňouma stěžovatel, pro kterého je všechno problém... Jít 30m pěšky, objet to, chovat se slušně a ohleduplně... Hospodský mudrlant...

0/0
16.5.2012 13:48

macarát

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Jsem už psal, že jsem abstinent, ne?;-D Do hospod moc nelezu.

A pěšky jsem tam šel, tedy spíš běžel. Navíc poslední dobou, kdy už tam nejezdím, je tam dodatková tabulka, která to vedení kola přikazuje jen v některé hodiny.

A nejde mi ani tak o mne, protože já se snažím jezdit po silnicích už proto, že je to rychlejší než jezdit ohleduplně po chodníku, ale spíš o moje děti. Radši bych, aby směly jezdit ohleduplně po chodnících, než abych je musel peskovat, ať  jezdí vždy po silnici (neboť tak velí zákon).

0/0
16.5.2012 13:55

Neutrální Nick

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Stále nerozumím. Pro tvé děti je tak nepřekonatelný problém jít těch 30m pěšky? Nebo o co jde? Po chodníku (tam, kde je cyklostezka) jezdit mohou i dnes.

.

Nějak se ztrácíš v tom, co ti vlastně vadí.

0/0
16.5.2012 13:59

macarát

Re: Jinak ještě k bezpečnosti jízdy a vedení

Pro mé děti jistě není nepřekonatelný problém jít 30 metrů pěšky přes most, na druhou stranu vést kolo po chodnících od domu k nejbližší cyklostezce je už docela slušná pruda.

Vlastně by asi dítěti už pak ani nezbyly síly na ježdění jako takové. Takže to dělám jako snad všichni ostatní rodiče - zatím děti jezdily na kolečku v parčíku před domem (kde žádná cyklostezka není).

Problém je, až budou starší, a budu je chtít poslat po Praze třeba na koloběžce do školy. Dal bych přednost tomu, kdyby mohly legálně po chodníku, protože rychlostí budou na některých úsecích (například do kopce) blíž chodcům než automobilům a v takovém případě se mi zdá jízda po chodníku přirozenější.

0/0
16.5.2012 17:26

pedr64

když už si tu tak pěkně navzájem předhazujeme nešvary

tak polovina řidičů nedává blinkr při výjezdu z kruháče, což je pro chodce(cyklistu) u přechodu dost nepříjemné

+2/0
16.5.2012 12:00

padodo

Re: když už si tu tak pěkně navzájem předhazujeme nešvary

Jaká je souvislost přechodu a cyklisty? Snad jen to, že cyklista musí dát přednost chodcům na přechodu a že nemůže využít přechodu k tomu, aby přejel na druhou stranu silnice a musí jet jinudy, ne?

0/0
16.5.2012 22:14

Pierre de Croissant

Lokomotivám se motají kola!

Kola se motají lokomotivám!

Cyklisté sykli a sténají.

0/0
16.5.2012 11:50

saldo

A další

6. Často - ponejvíc při jízdě do kopce - opouštějí sedlo a při šlapání se vlní ze strany na stranu.

7. Často si myslí, že nějaké to pivko nebo panák jízdě na kole po veřejných komunikacích nevadí.

8. A pak ještě městský nešvar - jízda po chodníku, v protisměrkách a v zónách vyhrazených chodcům.

9. Při obousměrném provotu není vůbec příjemné táhnout se v kopci za cyklistou.

Tak to bychom měli. Jako řidič automobilu nemám cyklisty na silnicích rád.

+2/0
16.5.2012 11:32

Krištof

Re: A další

Bod číslo dvě je v pořádku. Pokud to nevíš, navštiv autoškolu. Bod 9 je pouze tvůj problém. Když tam pojede traktor potáhneš se stejně a budeš vykřikovat že nemáš rád traktoristy.

+4/0
16.5.2012 11:38

macarát

Re: A další

6. To je celkem jejich věc.

7. Ano, takoví jsou. Bohužel i mezi řidiči vozidel motorových.

8. Ano, to mnoho cyklistů dělá. Ale dělá to i dost motoristů. Přece kurýr neponese balík těch čtyřicet metrů od ulice - hups na chodník.

9. Příjemná není spousta věcí, ale od toho jsou zákony, aby vymezily mantinely, co budeme ostatním tolerovat. Společenská dohoda je taková, že cyklisté na silnice patří, tak se s tím nauč žít.

+2/0
16.5.2012 11:51

BeNiShMcFly

Re: A další

7. zavadejici, pomer opilcu cyklousu a ridicu je znacne v neprospech elastakomilu

8. kuryr to nedela proto, aby vsem agresivne vnucoval svuj svetonazor, casto je to z duvodu neomezeni ostatnich ucastniku provozu v uzkych ci frekventovanych ulicich, kdyz tam takhle bude stat zasobovani ci stehovaci je to srovnatelna spolecenska ujma. je to duvodne a tudiz pochopitelne, cyklous je na chodniku z pleziru a ignorace ci z neznalosti zakona

9. neni treba ucit se s nekym souzit na silnicich, staci aby se dodrzovali elementarni pravidla!

0/0
16.5.2012 12:01

pedr64

Re: A další

cyklouš není na chodníku z plezíru ale proto, že jezdíte jako hovada

+1/0
16.5.2012 12:06

macarát

Re: A další

7. nejsem schopen plně posoudit, sám jsem abstinent a pijatik se nezúčastním, ale zdá se mi, že Vy také vaříte z vody.

8. Blbosti. Typický městský cyklista není sportovec a obvykle leze na chodník právě proto, že mu dávají řidiči jasně najevo, že jim na vozovce překáží. O žádný světonázor nejde.

9. Elementární pravidla by měli dodržovat všichni. A že je nedodržují, to není specialista cyklistů. Postav se někdy k přechodu u cedule konec obce a počítej, kolik řidičů ti zastaví a kolik profrčí sedmdesátkou, z které se jim nechce ani zpomalit, natož zastavit (to máme hned dvě porušení). Počítej, kolik řidičů dá v noci znamení při opouštění městského kruháče a kolik ho střihne tak rychle, že to ani nestihnou....

+2/0
16.5.2012 12:08

Smrť

Re: A další

R^ Jen se zeptám ohledně toho kruháče: proč jen v noci? Osobně mám dojem, že dobrá polovina řidičů nechápe, k čemu směrovky jsou - buď je používají špatně nebo vůbec. Jezdím autem i na kole, samozřejmě bývám také chodec; bezmozci se najdou v každé skupině, je to o lidech, ne o tom, jaký dopravní prostředek používají. Jen u těch zranitelnějších hloupé chování víc vynikne. Dost by mě zajímalo, jestli ti řidiči, co nadávají na cyklisty, když sami občas sednou na kolo, jestli nedělají stejné přestupky jako ti, na které nadávají...

+1/0
16.5.2012 12:21

macarát

Re: A další

V noci je to podle mých zkušeností ještě horší než ve dne, ale máte pravdu, že je to bída i ve dne. Já jsem si zvykl, že jako absolutní trouba mávnu rukou raději i na opuštěné křižovatce lesních cest. Mozek si má zvykat, že se při odbočování dává znamení, nikoliv si zvykat přemýšlet, zda je někdo okolo a zda je nutné tu ruku zvedat.

A on navíc i na té opuštěné křižovatce lesních cest se může objevit cyklista, kterého jsem neslyšel a který se zrovna chystá předjíždět (nebo podjíždět).

0/0
16.5.2012 12:49

BeNiShMcFly

Re: A další

7. nahledni do statistik nehod zpusobeny cyklousema, pod vlivem je jich drtiva vetsina

8. moje zkusenost je opacna viz individua z Auto*math, nakoledoprace, prahounakoule atd.

9. moje zkusenost je opet jina, aut potkam stovky a jen mala cast se dopusti nejakyho prestupku. cyklistu potkam jednotky a dodrzeni zakona bys napocital na prstech jedny ruky nesikovnyho truhlare

0/0
16.5.2012 12:23

macarát

Re: A další

7. Což ještě vůbec nemusí znamenat, že cyklisté obecně víc pijí. Třeba to může znamenat, že střízliví cyklisté skoro nebourají. A mimochodem, jsou ty statistiky někde k nahlédnutí?

8. Na kole do práce? Skutečně je cílem prosazovat jako světonázor ježdění po chodnících? Není cílem dostat se na kole do práce?

9. Asi chodíš po jiném městě. Já znám situaci z Prahy a je bohužel taková jaká je.

+1/0
16.5.2012 12:35

Neutrální Nick

Re: A další

6. No a?

7. Stejně jako si to myslí mnozí řidiči aut, autobusů...

8. Jízda po chodníku je mnohdy povolena, jízda na kole v protisměrce také...

9. To je ale jedině tvůj problém...

0/0
16.5.2012 12:18

BeNiShMcFly

Re: A další

8. NESMYSL, jizda po chodniku je povolena zcela vyjimecne. takovych mist se najde opravdu minimum, stejne tak jednosmerek oznacenych pro slapkojizdu v protismeru jeste neni mnoho

0/0
16.5.2012 12:26

Neutrální Nick

Re: A další

;-D

0/0
16.5.2012 12:33

saldo

Tak po řadě:

1. Cyklista je povinen na vyznačeném přechodu pro chodce sestoupit z kola a kolo převést, neboť přechod je PRO CHODCE a ne pro cyklisty na kole. Ukažte mi ale cyklouše, který to tak dělá.

2. Cyklisté dojíždějí k řízené křižovatce na červenou pravidelně v mezírce mezi chodníkem a čekajícími auty. Řidiči musejí dávat setsakra pozor, aby pak na zelenou cyklouše nesejmuli.

3. Cyklouši jezdí na kolech, která v drtivé většině případů nemají předepsanou nebo aspoň doporučenou výbavu.

4. Cyklouši nejsou večer a v noci na silnici dobře vidět, jejich osvětlení je většinou nedostatečné.

5. Velmi často jezdí ve dvojicích vedle sebe a nezřídka i ve trojce.

+1/0
16.5.2012 11:31

macarát

Re: Tak po řadě:

1. Já to dělám. Nehodlám se zabít. ;-)

2. To je zcela podle pravidel. Dokonce na křižovatkách bývá takzvaná předsunutá stopčára, tedy místo vepředu, kam má cyklista správně najet.

3. Zase tak zlé to není, předepsaná výbava byla zkrouhnutá.

4. Tak svítit by měli. Na druhou stranu, pokud nevidíš cyklistu, tak bys měl asi problémy i s chodcem, který může jít neosvětlený legálně - asi jezdíš rychleji, než umožňují viditelnostní podmínky, tedy než povoluje zákon.

5. To by měli policisté postihovat.

0/0
16.5.2012 11:48

tx999

Re: Tak po řadě:

4. Chodci by, prave z toho duvodu ze jsou neosvetleni, meli chosit po leve strane vozovky. To znamena, ze chodec by mel o blizicim se aute vedet, cyklista nemusi a muze udelat nejakou blbost prave z toho duvodu.

0/0
16.5.2012 19:42

BeNiShMcFly

Re: Tak po řadě:

1. NESMYSL! pred prechodem neni duvod z kola sestupovat, protoze na nem na chodniku nema vubec co delat

3. NEZNALOST! cti http://www.policie.cz/clanek/povinna-vybava-na-kolo.aspx

0/0
16.5.2012 11:52

pedr64

Re: Tak po řadě:

1. asi ste nikdy neviděl cyklostezku v centru města?

0/0
16.5.2012 11:55

BeNiShMcFly

Re: Tak po řadě:

nevidel sem cyklostezku napojujicic se na prechod pro CHODCE, v takovych mistech sem videl PREJEZD PRO CYKLISTY, pro ktery plati dost specificky pravidla.... taky mezi elaskaky neznama!

0/0
16.5.2012 12:03

pedr64

Re: Tak po řadě:

tak to ste toho v životě ještě neviděl fakt hodně, přejezd pro cyklisty je tak na desetině přechodů na cyklostezkách

0/0
16.5.2012 12:07

padodo

Re: Tak po řadě:

Mě to přijde, že na videu je právě ta situace, kdy jede po chodníku, kde je cyklotrasa a v křižovatce je přechod, a tedy by měla slézt z kola.

0/0
16.5.2012 22:22

Smrť

Re: Tak po řadě:

Jen dotaz: pokud nějaký cyklista nedělá nic z bodů Tebou uvedených, snad z výjimkou opouštění sedla při šlapání do prudkého kopce a skutečnosti, že je zkrátka pomalejší, tedy je nutné ho předjíždět (9), kolo má v pořádku, na sobě reflexní vestu a na palici přilbu, má Tvé laskavé svolení pohybovat se po silnicích?:-)

0/0
16.5.2012 12:05

BeNiShMcFly

Re: Tak po řadě:

podle kompjůtru ne!

0/0
16.5.2012 12:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.