Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové tramvajové tratě jsou tišší a levnější, brzdí ale sanitky a hasiče

Nové tramvajové tratě v Praze, které obrůstá tráva nebo jsou zasypány štěrkem, komplikují práci pražským záchranářům. Takové tratě jsou sice tišší a levnější, jenže sanitky ani hasiči po nich nemohou jezdit. A to prodlužuje dobu jejich dojezdu k pacientovi nebo požáru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

azazzelo

Olšanská - dost dobrá šikana chodců od DPP

Olšanskou před pár lety předělaly DPP na otevřené koleje zasypané štěrkem. DPP zachoval v celé Olšanské jen dva přejezdy pro auta a dva přechody pro chodce. Bylo docela zajímavé tragikomickou práci DPP sledovat. On ty otevřené koleje chodec jen tak nepřejde. Dva roky tady přelézali cestující kolejiště na zastávkách. Co já tam viděl vyválených lidí. Dámy ve střevíčkách a v tom 5 cm štěrku. To jsou držkopády.

Takže došlo ke skvělému vylepšení. Alespoň na zastávkách byly vytvořeny přechody z dlažebních kostek. A kde? No pod tramvají přece, asi tak pod kabinou řidiče. Dobíháte přijíždějící tramvaj, užijete "most přes koleje" a zastavující tramvaj na vás najíždí. Sejme, nesejme?

O té snížené prašnosti silně pochybuji. V tom štěrkovém kolejišti vzniká normální smetiště plné odpadků, které se uklidit nedá a které vítr parádně prohání ulicí.

Navíc, čekal bych dnes automaticky vytvoření bezbariérových přechodů a ostrůvků zastávek, zvlášť před poliklinikou. Od DPP ani náhodou. Ono je to levné?

0/0
16.5.2012 1:11

l.g

Slušná demoagogie

Pokácejme stromy, zbourejme domy! Všechno srovnat do roviny a vybetonovat!

Sanitky a hasiči jinak dojedou o 2 minuty později.

0/0
15.5.2012 11:41

toxic_avenger665

sanitky

presne tak, keby si vodiči aut uvedomovali prečo je sanitka či hasičské auto na výjazde, nebrali by sirénu za chrbátom ako otravovanie, ale ako povinnosť čo najskôr ustúpiť. ale až pokiaľ sa nestane niečo im a nebudú potrebovať urgentú pomoc si to neuvedomia. smutné !!

0/0
15.5.2012 11:01

Tomaseq

Konec betonu v ulicích....

Ty nové tratě které jsou zatravněné jsou lepší než ty betonové. Stějně po kolejích jezdí zbohatlící v drahých autech, kterým se nechce čekat v kolonách.....

0/0
14.5.2012 19:26

l.g

Re: Konec betonu v ulicích....

Naopak velmi cením pouřívání negativních retardérů u zatravněných tratí, aby na ně nemohl nikdo vjíždět.

0/0
15.5.2012 11:43

Grossak

Zvláštní podiv

... nad tím, že tramvajová trať je postavena tak, aby vyhovovala tramvajím. Chudáci záchranáři a lidi ve městech, kde nejezdí tramvaje.

0/0
14.5.2012 18:20

TClovek

Re: Zvláštní podiv

tramvaji je celkem jedno, jestli je kolem koleji tráva nebo beton.

0/0
15.5.2012 23:50

SuperTrooper

Je povzbudivé...

...že po letech nadšeného budování kapacitních komunikací všeho druhu doba pomalu nazrává k restrikcím individuální automobilové dopravy. Jen ty jsou totiž skutečným řešením - mj. i problému popisovaného v článku.

+1/0
14.5.2012 17:29

kunta_kinte - sberatel BANu

pane Schwarz

u jedne trate predelnae z betonovejch panelu na otevreny svrsek bydlim a rozdil v hluku je znacny. Takze zadny zastupny problem ale relevantni argument.

+2/0
14.5.2012 17:27

l.g

Re: pane Schwarz

Nejhorší na tom je, že tohle se vědělo už za 1. republiky. Jen se na to za bolševiků "taknějak zapomnělo".

0/0
15.5.2012 11:46

TClovek

Re: pane Schwarz

Až se tam někomu něco stane a sanitka kvůli zácpě přijede pozdě, protože nebude moci objet kolonu, tak to ticho určitě taky oceníte.

0/0
15.5.2012 23:55

Norm

Argumenty jak noha

U nás tramavaje nejsou, jízdní pruhy jsou dost úzké a mezi nimi je středový neprůjezdný pás ale přesto tu sanitky i hasiči jezdí normálně... jenom se prostě řidiči nacpu ke krajnici

+2/0
14.5.2012 17:26

TClovek

Re: Argumenty jak noha

na vesnici nebo malých městech to funguje jinak než ve větších městech, kde jsou někdy před křižovatkou fronty třeba 100 metrů. Podle mě je vina i na řidičích, kteří stojí u středu místo na kraji. Pokud už někde stojí na červené, tak už není moc prostoru pro to, aby uvolnili dostatek volného místa nebo to trvá spoustu vteřin. Kdyby zastavovali u kraje i když nic nejede, tak by to taky pomohlo.

0/0
16.5.2012 0:01

SuperTrooper

Nejsem přesvědčen...

...že řešení je v zabetonování kolejí. Na to, aby se probouraly kolonou, mají příslušné vozy modré majáčky a řidiči oči a uši aby jim udělali cestu.

0/0
14.5.2012 17:16

vaclavj1

Re: Nejsem přesvědčen...

Jsou mista, kde se uhyba jen tezko, proste protoze neni kam, ale souhlasim, ze to jsou spis vyjimky a i tam by se to nejspis dalo resit upravou obrubniku, aby mohla obycejna auta castecne najet na tramvajovy pas.

0/0
14.5.2012 17:34

klaruskas

pohodlnost nade vše

jojo, kdyby lidi nebyli pohodlný a používali MHD, tak tu nemáme kolony a sanitky i hasiči by se všude dostali včas;-)

+2/0
14.5.2012 16:48

fonteyn

Je to opět problém disciplíny....

Kdyby ty koleje nebyly vyvýšené a za obrubníkem, zrychloval by si tak cestu každej chytrák. Bohužel to je opět o mrzké disciplíně lidí u nás a je to jasně vidět na úsecích, kde auta na koleje vyjet mohou.

+2/0
14.5.2012 16:29

nový regazzi

Re: Je to opět problém disciplíny....

V Praze na Radlické to šlo bez drážní technologie, je tam asfalt, dokonce obrubník s nájezdy a ačkoliv tam jezdím každý den v různé časy, tzn. jak v koloně tak bez ní, těch kteří předjíždějí kolonu tam je naprosto minimálně......vpodstatě jen ti, co odbočují doleva. Celou Radlickou projet po kolejích jsem za těch pár let co to tu je nové nikdy nikoho neviděl.

0/0
14.5.2012 16:36

Roman37c

Re: Je to opět problém disciplíny....

To víš že jo. Stačí pruh pro autobusy a málokdo riskne po něm jet. Třeba na Plzeňské za zatáčkou jsou policajti prakticky denně.

0/0
14.5.2012 16:58

schima

Šéf záchranky

To bude asi dopravní guru ;-D Samozřejmně že trať je levnější, páč se nemusí celý úsek zalít do betonu. Koleje jsou jinak stejně vysoké, ale jsou na pražcích a nejsou zality betonem :-)

+1/0
14.5.2012 16:29

vaclavj1

Re: Šéf záchranky

navic i kolejnce jsou snad levnejsi

0/0
14.5.2012 17:36

ydrhsamot

Vzkaz pro většinu diskutujících:

Počkejte až vaše dítě bude potřebovat rychlou, nebo až dostanete infarkt - budete si říkat "tak kdy už konečně přijedou" a sanitka 2 bloky od vás čeká v zácpě. Nevadí, zase máte klid, levné koleje, jistě bude i levnější MHD - tak mnoho štěstí, Ať se vám nic nestane ;-)

+1/0
14.5.2012 16:17

Invandrare

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

Ta sanitka bude stát v zácpě, protože řidiči aut neumí vyhlášku. V zákoně se o vyhrazeném pruhu pro sanitky na kolejích nemluví. Oni tam totiž nemají co dělat...

0/0
14.5.2012 16:23

fonteyn

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

To sice ano, ale sanitky alespoň mají možnost, jak na neschopnosti řidičů reagovat, a mohou využít koleje. To, že řidiči musí umět udělat sanitce prostor je jasné, bohužel ne vždy samozřejmé a často řidiči ani neví, jak to udělat.

0/0
14.5.2012 16:32

ydrhsamot

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

Auta stojí ve všech pruzích, uhnout už není kam. Ono když jde o život, je celkem jedno, jestli sanitka jede po tramvajovém pásu, po pěší zóně, chodníku, po trávě nebo po poli. Ta sanitka je offroad, projede leccos, jenom tyhle koleje prostě nedaj.

0/0
14.5.2012 16:32

schima

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

Hele, ať čumím, jak čumím, tak tohle šanci v terénu prostě nemá

http://www.mediafaxfoto.cz/img.php?photoId=339091&thumbSize=newlarge

A je kam uhnout, jen kdyby opravdu řidiči používali hlavy

0/0
14.5.2012 16:36

ydrhsamot

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

Tak samo že nějakej hard terén to ne, ale takový normální pražský parčíky, přes obrubníky to vyjede. Prostě když je širokej profil, tak jako s osobákem.

0/0
14.5.2012 16:43

Invandrare

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

auta stojí v pruzích, ale uhnout mají samozřejmě kam, když všichni dodrží, co jim zákon ukládá. Mají se šikmo odstavit ke krajnici, aby uprostřed mezi auty projela sanitka.

0/0
14.5.2012 16:47

Domovní důvěrník

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

Mě to netrápí, u nás tramvaje ani zácpy nejsou :-P;-D

0/0
14.5.2012 16:30

ondra1

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

Za to, že je Praha v jednom kuse ucpaná, nemůže MHD, ale naopak pitomci, kteří si nedovedou ani představit, že by jeli do práce tramvají. A zrovna Praha jich má opravdu přebytek.

+4/0
14.5.2012 16:57

l.g

Re: Vzkaz pro většinu diskutujících:

Víte, těch situací, kdy 2 minuty v dojezdu pomoci rozhodují o životě a smrti je tak zanedbatelně málo, že to snad ani nemá smysl řešit.

Většinou nějaké 2 minuty nehrají roli a nebo je to tak vážné, že je pomoc stejně nutná ještě dříve, než dojede záchranka v jakkoliv krátkém čase.

0/0
15.5.2012 11:56

ntk_

nesmysl...

hezký den

0/0
14.5.2012 16:11

mayva

Cena

Při vší úctě, jak může pan Schwarz vědět, kolik stojí tramvajové koleje?!

A navíc jsou ty nové koleje skutečně mnohem tišší.

+1/0
14.5.2012 15:59

Vosta Jindra

Re: Cena

Schwarz tomu rozumí, páč je doktor a jako takový rozumí všemu. Navíc je senátor...

+4/0
14.5.2012 16:07

schima

Re: Cena

není to podobná chytrák jako Schwarz z Ordinace v Růžové zahradě ;-D;-D;-D;-D?

+1/0
14.5.2012 16:30

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

Re: Cena

z čeho?

0/0
14.5.2012 16:32

schima

Re: Cena

mladá na to kouká, tak už jsem bohužel taktéž nakažen ;-D

0/0
14.5.2012 16:33

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

Re: Cena

ach bóže bóže, vidíš to

0/0
14.5.2012 16:35

schima

Re: Cena

No vyhýbám se tomu, jak to jde, ale občas prostě není jak uniknout. I při čumění do notebooku, vím co v té TV dávají :-)

0/0
14.5.2012 16:37

Vosta Jindra

Ty koleje jsou halt pro tramvaje, no

automobily, ať už jakékoli, by měly jezdit po ulici. Představa, že se budou všude dávat panely proto, aby po nich mohli jezdit hasiči, kdyby hořelo, je skutečně impozantní.......

+3/0
14.5.2012 15:58

Domovní důvěrník

hm

A nebylo vy více ku prospěchu věci, kdyby se lidé raději naučili jednotkám IZS správně uhýbat? Pak by sanitky nemuseli brát tramvajový pás za vlastní jízdní pruh.

+10/0
14.5.2012 15:54

u.boat

Sanitka s železničním podvozkem

Sanitka s železničním podvozkem je dobrý vtip. Běžně se to praktikuje u vozidel která se používají k údržbě tratí, ale kdo někdy viděl proceduru najíždění takového auta na koleje - rychlejší by bylo kdyby tam šli pěšky...

0/0
14.5.2012 15:47

CART09

Námitky

Jakkoliv je samozřejmě v zájmu všech, aby sanitka jedoucí k případu nevisela někde v zácpě, tak mi ale nepřijde, že by měly tramvajové tratě fungovat jako jejich vyhrazený pruh. Jako nouzový únik ano, stejně jako třeba chodník, ale ne jako systémová záležitost... O čemž také svědčí to, že se HZS (předpokládám) vyjadřuje k těmto stavebním úpravám až teď, když jsou hotové, a ne v průběhu jejich plánování...

0/0
14.5.2012 15:46

CART09

Re: Námitky

nemluvě o absurditě toho, že by se to teď snad mělo zase zalívat betonem...

0/0
14.5.2012 15:47

Stíhací bombardér Karel 6

to jsou pindy

tramvajová trať je pro tramvaje, ne pro sanitky. To že si na nich zvykli jezdit neznamená, že snad má dopravní podnik povinnost zalívat koleje betonem.

+8/0
14.5.2012 15:45

Dříč_z_Cejlu

Já bych dal záchranářům picykly a už by se drandilo...

Když může neschopnou poštu zachraňovat messenger na picyklu, tak co by tak nemohl zachraňovat vyžrané tatíky po infarktu doktůrek na kostitřasu... :-P

0/0
14.5.2012 15:39

Mistr sveta ve skoku pro pivo

Sanitky ani hasiči po nich nemohou jezdit?

A proč to jako neskusí po silnici :-/, myslím že by to bylo i rychlejší?

+1/0
14.5.2012 15:37

205

Re: Sanitky ani hasiči po nich nemohou jezdit?

Tohle je určitě nenapadlo, zkuste jim napsat a třeba opravdu začnou používat silnice. Následně Vás nominují na Nobelovu cenu.

+1/0
14.5.2012 15:42

Lord Helma

To by mě zajímalo

jak to dělají v takové Ostravě. Tam je skoro 70% tramvajových tratí na železničním základě a většina dokonce na trávníkem odděleném tělese s klasickou širopatkovou kolejnicí. Žlábkových je už v Ostravě opravdu minimum.. A to si představte tu hrůzu, že taková 9 jede úplně mimo civilizaci, mezi Výstavištěm a osadou míru si to drandí loukama a lesem. Taková opovážlivost.

Ale vážně - to nemají v Praze předpřipravené trasy? To si myslí, že budou mít všude volno? A co by dělali, jak by na kolejích dojeli stojící tramvaj, to by je tam zakázali. Co vím, tak DPP jasně upozrňoval místní záchranáře na tuhle změnu, včetně toho, že byla zanesena v územním plánu. Řekl bych, že někdo těžce zaspal a teď se to snaží hodit na někoho jiného.

+12/0
14.5.2012 15:27

Lord Helma

Re: To by mě zajímalo

Pro upřesnění cca 40km je železniční svršek s širokopatkovou kolejnicí a 19 km je žlábková v panelech. A někde se mi ztratilo 4 km kolejí. A to tu bylo zrušena cco 20km normálně rozchodných tratí, které byly na samostatném tělese a 65km úzkokolejných tratí, které byly z 90% také na vlastním tělese.

0/0
14.5.2012 15:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.