Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bytové domy s dveřmi na čipy se mohou stát pastí, varují hasiči

Kontrola bytových domů v Karlových Varech odhalila závažné porušení požárních předpisů. Vchody některých z nich totiž majitelé nechali osadit elektronickým zámkem, který se otvírá magnetickou kartou nebo čipem. Nejen při vstupu do budovy, ale také při vycházení ven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr.n_22

U všech těchto systémů

se po odpojení energie zámek odblokuje a jde otevřít klikou, nebo v případě požáru také.

Ale jinak je to proti zlodějům ideální - i když se mu do baráku podaří dostat, má pak i další problém.

0/0
10.5.2012 15:57

Individualista

V TOM PRIPADE JE ILEGALNI I ZAMYKANI DVERI

zamcene dvere klicem jsou v tom pripade na tom uplne stejne jako karta, znamena to ze vyzva k zamykani dveri je stejne protipravni? V tom pripade by nemel projit kontrolou pozarniku skoro zadny barak.

My mame v baraku automaticke zamykani na ryze mechanickem principu, zevnitr se odemnke klikou a zvenci klicem, idealni reseni.

0/0
10.5.2012 15:51

Dr.Onufrakova

U nás v Petržalke majú hasiči univerzálne elektronické kľúče

Nielen hasiči sa všade dostanú jedným kľúčom, ktorého kód sa naprogramuje pre každú bránu, ktorá o to požiada. Systém je bez prúdu odomknutý a preto musí mať záložný zdroj pre prípad cunami v Temelíne alebo vyschnutia Gabčíkova. Ale obvod môžu nehasiči zvnútra prerušiť a bránu otvoriť rozbitím sklíčka na podobnom hlásiči, aké bývali súčasťou EPS už za Novotného (do 1967). Rada to hasičom z Karlových Varov predvediem. Hoří, má panenko Forman síce natáčal (1967) s hasičmi z Vrchlabí, ale títo sa im zrejme vyrovnajú.

0/0
10.5.2012 15:13

per1

Super zámky

Neznám tedy zámek, který by nešel otevřít zevnitř klikou, ale pokud nejde proud tak se dovnitř taky nedostanete (pokud tedy dveře nemají ještě k čipu i normální klíč) - osobní zkušenost z Brusele v hotelu. Ale hoteliér byl solidní a do vpuštění na pokoj platil pivo na baru.

0/0
10.5.2012 13:36

fanda357

Re: Super zámky

a co ty automatické zámky ... jak se otevírají tyhle dveře zevnitř, když nejde proud? já to na domě nemám, ale už v pár domech byl, kde se musel zmáčknout "čudlík", aby se zámek odemkl ... ale jak to funguje, když nejde elektřina?

0/0
10.5.2012 13:41

Modrý a zelený blesk

Re: Super zámky

Zámky u elektricky posuvných dveří obvykle klikama netrpí.

0/0
10.5.2012 13:41

pepaH

Je to problém...

v našich bytech V.Volfa dali koule z obou stran.Poukazoval jsem na schůzi,že je to při požáru problém a,že z vnitřní strany musí být klika.Družstvo se tváří jako mrtvý brouk.Jsem zvědav,až bude na podzim kontrola požárníků,tak se budou nasazovat masívně kliky a pak koule.Stači do fabky něco nacpat třeba sirky a ven se dostanete pouze kladivem.

0/0
10.5.2012 13:35

Atheist10

Atheist

Tak nevim, v baraku mame automaticky elektronicky zamek, kdy po zavreni dveri se po nekolika vterinach automaticky zamknou. Z venku se musi odemknout klicem, z chodby staci vzit za kliku...pri vypadku elektriny se chova jako normalni zamek a dvere stejne nejdou z venku otevrit, protoze je tam "koule". Nejjednodussi reseni ;-)

+2/0
10.5.2012 11:58

blahorodí

Re: Atheist

A ta koule ani nemusí být. Dveře neotevřete zvenku bez čipu ani klikou - s proudem či bez proudu. Zevnitř vždy. A ať tady někdo přizná, jestli má nějaký takový nesmysl v paneláku. Nikde není, je to výmysl, aby řeč nestála. Jako celá iDnes.

0/0
10.5.2012 12:24

AAA2

Re: Atheist

mame normalni dvere s normalnim zamkem a normalne ho zamykame ;-D

0/0
10.5.2012 12:25

blahorodí

Re: Atheist

Tak ať Vám to dlouho vydrží. Jestli máte "vychcané" družstvo, tak oni si už najdou způsob, jak Vás pumpnout. Ale to jen za předpokladu, že se nebudete bránit.

0/0
10.5.2012 12:30

AAA2

Re: Atheist

jsme spolecenstvi vlastniku, dva vchody po 6 bytech

takze neboj, sve hospodareni si navzajem zvladame hlidat ;-D

+1/0
10.5.2012 12:32

Atheist10

Re: Atheist

Jasne a az budete zdrhat z baraku ve 2 rano v trenkach, tak budete dole cekat na nekoho s klicema? ;-D

0/0
10.5.2012 12:30

AAA2

Re: Atheist

ne, vezmu si svoje nebo rozbiju sklenenou vypln dveri, dalsi dotazy?

0/0
10.5.2012 12:33

Atheist10

Re: Atheist

S vama asi nema cenu diskutovat. :-/

0/0
10.5.2012 12:36

AAA2

Re: Atheist

fajn, tak se proc se ptas ;-D

0/0
10.5.2012 12:42

blahorodí

Re: Atheist

A proč ne? Uvědomte si, že než lidé seběhnou po schodech (výtah se při požáru nesmí používat), tak u domu jsou hasiči a dveře dávno rozbité a demontované.

0/0
10.5.2012 12:46

Modrý a zelený blesk

Re: Atheist

No, nebydlím u hasičárny, takže do 60 sekund tam hasiči určitě nebudou.

0/0
10.5.2012 13:12

fanda357

Re: Atheist

jsou výtahy, které lze používat i v případě požáru ...

0/0
10.5.2012 13:42

Modrý a zelený blesk

Re: Atheist

Jo, pár výtahů už jsem viděl, a požární evakuační jen v nemocnicích.

0/0
10.5.2012 15:24

akademik Richard

Re: Atheist

;-D to je ale kravina, viď?

0/0
10.5.2012 15:10

Atheist10

Re: Atheist

Nejde o cip, jen elektronicky zamek, tzn. ze se odemyka klasickym klicem. Ale mate pravdu, dvere zvenku neotevrete bez klice tak jako tak. Zevnitr kdykoliv jen klikou.

0/0
10.5.2012 12:32

blahorodí

Lživá iDnes - najděte takový bezpečnostní systém

každý měsíc se ve všech panelácích kontrolují protipožární opatření - a to si platíte z bytového fondu. A iDnes komentuje kecy v kleci nějakého ožraly.Věříte iDnes???? Já ani slovo. Najděte mi na netu takový systém nebo panelák, kde ho mají nebo by se dal namontovat!!

+1/0
10.5.2012 11:54

Atheist10

Re: Lživá iDnes - najděte takový bezpečnostní systém

Placate blbosti. To ze vy mozna bydlite v panelaku neznamena, ze v nem bydli vsichni. V clanku o nich neni nikde ani zminka. Jinak jestli jste to cetl, tak se pise ze v nekterych. Osobne znam jeden novejsi bytovy dum v Brne, kde je podobny system, developer chtel vypadat jako hogofogo a rozdal vsem majitelum cipove klice. Ti mu tento system nastesti velice rychle omlatili o hlavu. A to byl dum "normalne" zkolaudovan. :-/

0/0
10.5.2012 12:02

blahorodí

Re: Lživá iDnes - najděte takový bezpečnostní systém

Docela kecáte. Já bydlím v rodinném domku taky a jsem spolumajitel paneláku společně s bytovým družstvem. Otevíral jsem obálky při výběrovém řízení na opravu, zateplení, okna a dveře. ŽÁDNÁ FIRMA NENABÍDLA TENTO SYSTÉM, KTERÝ NEODPOVÍDÁ NORMÁM. Tak si nevymýšlejte.

0/0
10.5.2012 12:15

fanda357

Re: Lživá iDnes - najděte takový bezpečnostní systém

to, že ho nenabídli zrovna vám, ještě neznamená, že to nenabízejí někomu jinému ... proč si každý mylsí, že je pupkem světa a že jeho zkušenosti jsou ty jediné ?

+1/0
10.5.2012 13:40

H0PE1@seznam.cz

Pravděpodobnost

vyhoření a vykradení je jasná. Musí se bojovat s tím častějším.

+1/0
10.5.2012 10:36

opportunity

Re: Pravděpodobnost

Důsledky vykradení a vyhoření (uhoření) jsou taky jasné.

+4/0
10.5.2012 10:38

Naked and petrified

Re: Pravděpodobnost

Pokud mate na mysli boj s vykradenim namisto uhoreni, jste trouba.

0/0
10.5.2012 10:41

blahorodí

Re: Pravděpodobnost

Nejde jen o vykradení. Ale o loupeživé cigány s mačetama. Jak je načapáte při činu, zbytek cigánů se Vám pomstí a někoho z Vaší rodiny zabije. A to nemluvím o tom, když cigánovi střelíte šíp do hlavy.

0/0
10.5.2012 11:48

Naked and petrified

Re: Pravděpodobnost

A proto chces uhoret? 8-o

0/0
10.5.2012 11:50

blahorodí

Re: Pravděpodobnost

Nevěřím, že takový systém existuje. V každém paneláku se každý měsíc kontrolují protipožární opatření. To jen iDnes něco slyšela a hned zase hlásá polopravdy. A pokud se nedostane do domu cigán, je šance na vyhoření téměř nulová. Všechny čipové zámky jsou hlavně kvůli cigánům.

+1/0
10.5.2012 11:52

Naked and petrified

Re: Pravděpodobnost

Po prvni vete Vam to bohuzel jaksi ujelo... Zkuste si jeste jednou predstavit dovody pozaru a potom srovnat s temi, ktere jsou byt jen teoreticky spjaty s nejakym cikanem. A, ehm, i kdyby nakrasne pozar zalozil cikan - opakuji otazku: chcete potom stat za zamcenymi dvermi a uhoret?

0/0
10.5.2012 11:55

blahorodí

Re: Pravděpodobnost

Takové dveře neexistují. Nikde se nezamyká všechny jsou konstruované tak, že jdou otevřít zevnitř. Dveře, kteté jdou zevnitř otevřít na kartu, už neexistují (jestli vůbec kdy u nás legálně existovaly). Hasiči jsou neúprosní a v každém paneláku provádějí měsičně placenou kontrolu - platíte si to z bytového fondu. V sousedním paneláku si založili družstvo. Chtěli vystěhovat neplatíče cigána. Právník ze sociálky podal odvolání - takže cigán a 40 jeho příbuzných tam bude bydlet asi ještě tak dva roky. Je bez elektřiny a už se stačil k elektřině prosekat. A elektroinstalace jim tam už hořela. A to nemluvím o lejnech na schodišti. Na nich můžete při požáru uklouznout a zabít se. Jedna ucpaná toaleta pro 41 lidí nestačí a když je to chytne, tak to položí na schody.

0/0
10.5.2012 12:02

Atheist10

Re: Pravděpodobnost

Vam chodi barak MESICNE kontrolovat hasici? bud kecate nebo tam nejste normalni ;-D

0/0
10.5.2012 12:07

blahorodí

Re: Pravděpodobnost

rodinný domek pochopitelně ne. Ale jsem spolumajitelem bytového družstva a kontroluji roční výpis, za co jsou utraceny peníze z bytového fondu. Takže jestli bydlíte v paneláku, tak nevíte, za co platíte. A u rodinných domků, pokud je nikomu nepronajímáte, je to jen na Vás.

0/0
10.5.2012 12:12

AAA2

Re: Pravděpodobnost

tak to asi nekdo dela peknej tunylek ;-D samozrejme jsou povinne revize hasicaku a hydrantu, ale to tak maximalne jednou za rok.

0/0
10.5.2012 12:14

blahorodí

Re: Pravděpodobnost

Pohledám nějakou normu. Nejsou to žádné velké peníze. Jestli tu normu máte tak tady hoďte odkaz.

0/0
10.5.2012 12:19

AAA2

Re: Pravděpodobnost

i male penize jsou penize, ale jsou samozrejme tvoje, tak si je vyhazuj jak uznas za vhodne...

0/0
10.5.2012 12:22

blahorodí

Re: Pravděpodobnost

Mne zajímá ten zákon nebo norma. Když jste to nakousnul, tak to dokončete. Pro mne nebude pak problém to z družstava dostat zpět. A taky chci sesadit to představenstvo. Při posledním výběrovém řízení jsme jim společně zrušili výběrové řízení - bytová družstva dosazují protiprávně jen předražené firmy, které se spolu předem domluvily. Takže každá odhalená chyba družstva je dobrá.

0/0
10.5.2012 12:28

AAA2

Re: Pravděpodobnost

a co chces po me? me je uplne jedno, co vy platite a proc.

jenom rikam, ze jsem o tom nikdy nic neslysel a u nas a ani nikde v okoli se nic takovyho nedela.

tudiz ti tezko asi budu predkladat zakon nebo normu, o ktery si myslim ze neexistuje ;-D

0/0
10.5.2012 12:30

Atheist10

Re: Pravděpodobnost

http://www.tzb-info.cz/pravni-predpisy/vyhlaska-c-246-2001-sb-o-stanoveni-podminek-pozarni-bezpecnosti-a-vykonu-statniho-pozarniho-dozoru-vyhlaska-o-pozarni-prevenci

Jestli to delate 1x mesicne, tak jste bud paranoici, nebo mate byty ve skladu benzinu a nebo pro nekoho mala domu. Nazdar.

0/0
10.5.2012 12:28

blahorodí

Re: Pravděpodobnost

Díky za odkaz. Nebýt tohoto článku, tak to nikoho ani nenapadne. I tak tam stále čtu o "provozech". Jestli není ještě něco konkrétně o bytových domech. Jinak je jasné, že požární preventivní prohlídka stačí jednou za rok. Jdu na to, mějte se, diskutéři.

0/0
10.5.2012 12:41

majxik

zvlastni

My cipovej zamek mame na dverich, ale dvere nejsou zamcene, jen maji klasickou zapadku, takze pokud jde nekdo z venku tak musi odevrit pomoci cipu, ale pri odchodu z domu staci normalne vzit za kliku a jde to... predtim se na noc zamykalo a to by byla naopak pekna pasticka, hlavne v tom zmatku...takze mi prijde ze to je takove varovani do vetru

+2/0
10.5.2012 10:24

Naked and petrified

Re: zvlastni

V tom pripade blahoprejeme - mate rozumny system.

Tady se ale jedna o systemy, kdy zevnitr prave otevrit nejde a i na to potrebujete onu kartu.

+3/0
10.5.2012 10:28

opportunity

Re: zvlastni

Ani nevím, že takové hlouposti existují.

0/0
10.5.2012 10:38

Peťulák2

Re: zvlastni

Jo, tak tohle jsme potřebovali vědět.

0/0
10.5.2012 10:39

Naked and petrified

Re: zvlastni

...a presne o tom je tento clanek.

0/0
10.5.2012 10:40

blahorodí

Re: zvlastni

A věříte takovým článkům??? Zkuste najít na internetu takový systém. To neprojde.

0/0
10.5.2012 11:50

Naked and petrified

Re: zvlastni

Co neprojde a kde? Jako u hasicu apod? Z reakce hasicu se take zda, ze se jich nikdo neptal...

0/0
10.5.2012 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.