- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten mrtvý spolujezdec si do značném míry za svou smrt může sám. K opilému řidiči si sedl evidentně dobrovolně. Buď věděl, co dělá, nebo byl také natolik na šrot, že to ani nevěděl, ale potom platí, že sice za to, co udělal v okamžiku, kdy se nekontroloval, nemůže přímo, ale může za to nepřímo, protože se do takového stavu dostal vlastním přičiněním.
Tím nechci říci, že by mi jej nebylo líto. Je mi jej líto, a kdybych mohl vrátit čas a nějak té jeho smrti zabránit, tak bych to určitě udělal. Avšak jeho příbuzní mohou řidiči vyčítat smrt tohoto svého rodinného příslušníka pouze z padesáti procent. Ze zbylých padesáti procent to musí vyčítat přímo nebožtíkovi.
Sednout si k ožralému řidičovi není protiprávní jednání a nejde za něho uložit ani pokutu. Spolujezdec taky může být zcela legálně na šrot. Podobný případ se stal u nás na dědině, kdy teda spolujezdec přežil. Řidič sedí a jeho pojišťovna dodneška platí nemalou částku spolujezdcovi za ušlou újmu na zdraví. Až vyleze z vězení, tak to pojišťovna bude nejspíš vymáhat po něm zpátky. A tak to má být!
Spousta řidičů, co si cucnou, spoléhá na to, že v časných ranních hodinách na silnici kontroly nejsou.
Jenže nejde o kontroly na silnici, ale o bezpečnost - mou i ostatních. Pokud bych pila alkohol, tak za volant prostě nesednu. A nebudu přemýšlet nad tim, kolik je hodin, aby mě náhodou nenačapali policajti
prej ty nebožáci jeli ve Filcce....
...aby si někdo nemyslel, že se někdo zabil v Passatu B...