- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Testoval jsem to 15 let po maturite, bez opakovani, navic o pulnoci ;-) - 23:03-00:55), a slozite mi to neprislo. 2 priklady jsem preskocil (nevedel jsem prislusne vzorce). Jeden z nich dopocital asi za 5min. rano, po osvezeni si rovnice kruznice. Jinak za tech cca 1:55 jsem dal vse, a to jsem 15 minut hledal nebo odvozoval ruzne vzorecky, napr. sin30, 45, 60 = sqrt(2) apod, ktere jsem v case maturit vedel z hlavy.
Pouze o 1 z prikladu mam pochybnosti, jestli ho mam spravne. Jinak vsechna reseni byla primocara a jasna.
Podle toho vysledku muzu rict, ze na 90-100% to davaji opravdu nejlepsi, kteri se nicim nezdrzuji, nepochybuji o postupu a o reseni. To akceptuji, a ti jsou opravdu nejlepsi. Kdyby to meli vsichni na 100%, tak ty maturity nemaji vypovidaci schopnost.
At si lidi konecne zvykaji, ze nemuze existovat 50% lidi, kteri "jsou nejlepsi" - protoze maji vsichni same jednicky.
Nepřišlo vám složité si někde vyhledávat blbosti jako vámi uvedené goniometrické funkce. Hmmm, gr8!
Tak těžké to je, ale myslím, že je to na místě. Vloni to přece dopadlo tak, že se VŠ oběma maturitám vysmály... Vždyť ta lehká byla na úrovni závěrečné písemky na ZŠ a ta těžká vypadala jak první čtvrtletka ve třeťáku. Proto taky všichni volali pro zvýšení obtížnosti, tedy o to, aby byla těžší forma použitelná místo přijímaček.
To se myslím povedlo, i na matfyz by mohli brát lidi, co tohle dali na 1, rovnou... Jinak jediná námitka, která je na místě, je čas. Člověk by měl mít prostor na to, si to v klidu promyslet a zkontrolovat, ne běžet o život. Příklady jsou stavěné na aplikaci několika různých okruhů v jedné úloze a k tomu je potřeba myslet. Styl "nemáš čas ani na zkoušku" nic dobrého nepřináší a naopak neumožňuje úspěch spoustě vysoce inteligentních ale trochu roztržitých lidí, v cermatu by si měli ujasnit, co vlastně chcou...
sem ze školy (gymnázia) 18 let, jediné co sem v životě potřeboval z toho, co mě učili ve škole, byly jazyky a ty jsem se tam naučil blbě...
Já teda nevím, co maturanti čekali. Sčítání 2+5?? Maturovala jsem loni a měla jsem lehčí verzi, která byla opravdu primitivní. Když jsem zkoušela vypočítat tuto těžší verzi, tak až na pár příkladů, které jsem opravdu nevěděla, jsem vše vypočítala úplně v klidu. Není to vůbec těžké, chce to jen přemýšlet a ne mechanicky dosazovat do vzorců. nevím, komu se to zdálo těžké, tak možná maturantům z učňáku, nevím, ale tohle rozhodně těžké není. Všechny úlohy se dají vyřešit během chvilky. Má to být přece zkouška o tom, co čtvrťáci umí a ne, jen aby prošli. Řekla bych, že tady není problém s obtížností zadání, jako spíš s leností se učit spočítat trošku delší příklady, protože jak říkal náš matikář: nejsou lehké a těžké příklady, jsou lehké a dlouhé příklady.
ze skoly jsem 4 roky... ony priklady jsem vic jak 4 roky nevidel, pritom tu lehkou verzi jsem zvladl opily, pri chatu o jinem tematu s kamaradkou a dokonce vcetne casu kdy jsem si ony zaklady odvozovoal. Oproti nasi maturite je to tezky vysmech. Pokud to Vasi synacci a dcerky nespocitaji, je to proto, ze na tu skolu serou. Ja se na maturitu ucil pul roku a to poctive. A ruku na srdce, nejsem zadny genius. Cast "kolegu" prave ted maturovalo a kazdy jeden z nich mi rekl, ze se ucil tyden... Je to cele k smichu a uroven je uboha...
Na druhou stranu musim uznat, ze tezsi verzi bych zmakl po poctivem tydenim uceni, ale jinak jen horko tezko...
Toto neni masirovani ega, protoze jak rikam, nejsem genius, ani nejsem nijak vyjimecny, prospival jsem s prumerem 3.
Kdyz ksem podstatnou cast zapomnel po 4 letech, myslim, ze clovek, ktery je vic jak 5 roku ze skoly NEMA sanci to objektivne zhodnotit, protoze jak jsem nedavno zjistil od klienta, casto dela lidem problem spocitat trojclenku...
Priklady jako takove nejsou primo spatne. Ale proste 5 minut na tyto priklady je malo. Pritom by stacilo misto 23 prikladu dat rekneme 15. Clovek by mel moznost se i trosku zamyslet a ne ze bud ho to napadne okamzite, nebo na ten priklad kasle a jde dal. Mimochodem, bylo mozne mit kalkulacky? A jeste jedna drobna poznamka, trojclenka mi dela taky problem, protoze ji proste neuznavam. Je zbytecna, nepotrebuju ji a radsi si to spocitam z definic problemu, nez to tupe dosazovat do "spasne" trojclenky.
Ano, těžké to je. Ani trochu jim to nezávidím.
Stejně se musím smát zdejším ukecaným, kteří tvrdí jak je to jednoduché. Je to jen masáž ega několika ubožáků. Nejvíc se mi líbí ty kecačky, jak bylo dřív školství lepší. No slyšel jsem pár příběhů, jak maturitu z ruštiny zvládli lidi tím způsobem, že se večer před zkouškou učili azbuku. Viděl jsem několik diplomek z dob komunismu a úroveň, jak za krále klacka. Dnešní soukromé školy produkují lepší bakalářské práce, než byla většina tehdejších diplomek.
Že je moc středoškoláků? No zatím jsem neviděl žádný pořádný výzkum či studii, která by nějak popsala optimální strukturu vzdělanosti. Samozřejmě, že se musí být středoškoláků víc než dřív, když se změnila struktura ekonomiky...
Kdo ti tohle nakecal, chlapče? Nejsi ty zase nějaký ten student soukromé školy? Snad CEVRO institut? To by tak mentálně odpovídalo.
Test bych dal tak za 40 minut. Možná bych se někde přepočítal, ale úlohy jsou v zásadě triviální. Vzhledem k tomu, že mám vystudovánu matematiku na MFF UK uznávám, že nejsem asi relevantní pro posouzení obtížnosti, nicméně pokud se tady budou šikovat zástupy proti tomuto testu s tím, že je nelidsky obtížný (ať už časově, či jinak), pak je třeba nahlas říci, že není. A ten, kdo tvrdí opak, je prostě hlupák. Doporučil bych studentům více pokory a studia a méně marketingových akcí a mediálního štvaní. Já kdybych tento test nedal na jedničku, tak by mě hanba fackovala. Bral bych to jako vlastní neúspěch. Ovšem ne tak dnešní studenti. Nevyřešil jsem úlohu? No tak je to blbá úloha, blbý ten, kdo jí vymyslel a blbý celý Cermat, jeho ředitel a nakonec celý stát, který po mně chce, abych uměl řešit blbé úlohy. Ať se ptají na to, co vím.
Kam to spějě?
Zaráží mě, že na sobě nemaj společenský oblečení , jestli to je ostrá letošní maturita, což asi je podle těch občanek. My ho mít museli.
Že když doma budou dokola počítat příklady z minulé maturity, tak že to dají levou zadní? To snad ne. Pokud si tohle skutečně mysleli, tak jim ani projít maturitou nenáleží.
Vazeni! Hlavni problem je, ze rada prikladu se vubec nemela pocitat!!! Kdybyste vzali do uvahy mozne vysledky, tak asi u 5 prikladu se spravny vysledek urci bez pocitani - pouze uvahou. Pokud to nekdo pracne pocital, pak mu nemusel cas stacit. A to je cele - neaplikovat naucene postupy, ale MYSLET!!
Výborně, test jsem psala, takže povíte mi prosím, které příklady to jsou?
Děkuji
P. S. Tři dílčí příklady u pravděpodobnosti jsou označeny jako jeden a taky se tak počítají
já to taky po technické VŠ doma u komplu spočítám, ale i nejlepší matematikáři u dcery ve třídě měli problémy, to byl záměr ty nejlepší trochu vystresovat a plácnout přes ruce, ať si moc nevyskakují?? Jak už se tu psalo - horší studenti maturitu z matiky dají v pohodě, ti lepší ji absurdně udělat nemusí. To jsou už většinou přijati na VŠ. Neměl by za tohle někdo být zodpovědný? Proč ty testy pár odborníků neoponovalo ?
Nejsem didaktik matematiky, ale odbornou matematiku jsem vystudoval (nikoliv učitelství). Pokud by mi Cermat dal k posouzení náročnost testu, ani ve snu by mě nenapadlo, že to může maturant, který plánuje pokračovat ve studiu techniky, přírodních věd, či přímo matematiky či informatiky nedat alespoň na nějakých 80%. Naopak test hodnotím velmi velmi pozitivně. Obsahuje velmi hezké úlohy, které ani v jednom případě nejsou nijak výpočetně náročné a nejsou v něm žádné špeky. Vyžaduje spíše všeobecný, nikterak detailní, přehled o středoškolské matematice.