Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkář neubrzdil stroj před couvajícím autem, těžce se zranil

Vrtulník záchranářů v neděli vpodvečer zasahoval v Lidečku na Vsetínsku. Při nehodě se těžce zranil dvaačtyřicetiletý motorkář. Podle prvotních zjištění nestačil zabrzdit před couvajícím osobním vozem. Zraněna byla i jeho o jeden rok mladší spolujezdkyně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K.Bartak

Pouhé spekulace

a vzájemné osočování,  v některých příspěvcích dokonce vymýšlení svých "pravd"

Chyba mohla být na obou stranách a dokud neproběhne řádné vyšetřování, je to jen mlácení prázdné slámy.

0/0
7.5.2012 18:22

bar.bu.do

Teda, jestli tomu rozumím ...

... motorka do auta nenarazila, ale po boku dojela před auto ...

0/0
7.5.2012 17:57

richia

Odbornici

Zakon o silnicnim provozu jasne rika, ze pri couvani nesmite OMEZIt a ani OHROZIT voziddla na komunikaci a kominikaci k ni prilehajici. V pripade potreby muze k tomu ukolu poverena osoba zastavit, usmernovat dopravu na nezbytne nutnou dobu, ktera je nezbytna pro provedeni tohoto ukonu.

Nechapu TY nenavistne prispevky na motorkare. To je vice nez komplex... Rika to o te osobe, co to napsala. NECHCI ji potkat na silnici.

Jen tak pro informaci, do zaparkovane motorky mi nacouvalo auto autoskoly, rizene instruktorem... Samozrejmne na vine jsem byl ja. Nejpikantnejsi na tom bylo, ze cele parkoviste bylo volne. Skoda pres 100.000 Kc. Kdyby to nebylo pred vladni budovou, asi bych si s nim "povykladal". Tet mne ceka dlouhe soudni rizeni, kde stratim spoustu casu a penez.

Mimochodem, pokud ta osoba dosaha 65 a vice let, ma podle zakona podstoupit povine lekarske vysetreni. Pokud se to tak nestalo, mela by byt pro rizeni vozidla nezpusobila. Napriklad v Anglii by jen zatoto poruseni jit do vez

0/0
7.5.2012 16:36

Neutrální Nick

Re: Odbornici

Místo psaní příspěvků do diskuse se prosím radši vrať na základní školu a doplň si vědomosti, které mají v malíku i žáci 1. stupně.

+2/0
7.5.2012 16:39

richia

Re: Odbornici

Zajimave. Konstruktivni. Priznavam, ze pravopis mi moc nejde, nebot po dlouhe dobe pisi cesky. Takze mam jen jednu odpoved na Tvou konstruktivni odpoved, : " U can kiss me too, baby"

0/0
7.5.2012 16:45

Neutrální Nick

Re: Odbornici

Konstruktivní odpovědi na tvé bláboly, které jsi napsal, si přečti v diskusi.

Ostatně, jakou úroveň asi mohou mít názory člověka, který nezvládá ani učivo 1. stupně ZŠ, že...

+2/0
7.5.2012 16:50

K.Bartak

Re: Odbornici

I druhý pokus nic moc;-D

+3/0
7.5.2012 16:53

síma25

Re: Odbornici

Já teda nechci rýpat do pravopisu, ale místy se to fakt těžko chápe. Možná by stačilo se to po sobě před odesláním přečíst, velmi by to přispělo ke zčitelnění vašich myšlenek. A jen tak na okraj, diakritika je moc fajn věc.

Ale k věci: vaše historka s motorkou mě moc potěšila a doufám, že se její oprava bude táhnout co možná nejdéle. V ideálním případě celou motorkářskou sezónu a na silnicích bude o jednoho bezmozka míň;-)

A ještě jedna věc. Upozorňujete, že česky píšete po dlouhé době, blekotáte cosi o Anglii. Pravděpodobně tady tedy nežijete. Můžete mi vysvětlit, proč kušníte do věcí, kterým vůbec nerozumíte? Když píšete o nějakém zákoně, proč si nejdřív nezjistíte jeho znění? Možná byste potom nevypadal jako hlupák.

+1/0
7.5.2012 17:08

luban12

Re: Odbornici

Jen tak mimochodem, například slovo "zčitelnění" se nenachází v českém slovníku, ale kdo chce, tak si dovede představit co jste asi chtěl říci. Horší je to v druhé části kde vám dělá radost neštěstí druhých. Nebudete asi dobrý člověk.

0/0
7.5.2012 17:30

síma25

Re: Odbornici

Nikdy jsem netvrdila ani že jsem dobrý člověk, ani že to slovo ve slovníku je. Tak v čem je problém? Ale když chci plácat o zákonech, zjistím si jejich znění a nepíšu jak hotentot.

+1/0
7.5.2012 17:50

millomilton

Re: Odbornici

trubky, které bazírují na pravopisu a ne obsahu. Klasická česká povaha. Nemáš argument napadneš za pravopis. Jelita nejvyššího stupně

+1/0
9.5.2012 16:55

síma25

Nějak nechápu, proč to položil

I kdyby do protisměru jelo auto, mohl se pokusit se prosmýknout mezi nimi, ne? Podle baráků kolem cesty soudím, že se to stalo v obci a kdyby jel přiměřenou rychlostí (ne maximální povolenou, ale přiměřenou situaci, tedy provozu, počasí, kvalitě vozovky...) a dodržel bezpečnou vzdálenost, nic by se nestalo. To jsem nikde jinde na světě neviděla, aby se na sebe na silnici všicni lepili, jako by si ty zadky (aut) chtěli fakt olíznout!

+2/0
7.5.2012 15:46

Neutrální Nick

Re: Nějak nechápu, proč to položil

Tak tak...

Nikdo, kdo má alespoň minimální zkušenosti s reálným provozem, nemůže mít sebemenších pochyb a plné vině motorkáře.

+1/0
7.5.2012 15:47

lezici_spici

taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

auto se s motorkou nestřetlo (auto není poškozené) => motorkář zareagoval a "položil" motorku, aby zabránil střetu.

Motorka na fotografii není zpravidla ta, na které se jezdí po zadním či předním kole. Na téhle motorce se alotria nedělají. Navíc jeli ve dvou.

Nějak mi z toho vyplývá, že motorkář v tom bude nevinně a zřejmě proto to taky odnesl.

0/0
7.5.2012 12:45

rob_kteryten

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Nesouhlasim. Jedina moznost jak by mohla byti chyba na strane ridice auta je ta, ze by jeli tesne za sebou a ridic skodovky to na miste zaslapl. A i v tom okamziku by se dalo spekulovat o tom, ze ridic motorky nedodrzel bezpecnou vzdalenost.

+1/0
7.5.2012 12:51

lezici_spici

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Už se mi stalo nesčetněkrát, že mě občas nějaký řidič překvapil manévrem, který jsem v tu chvíli nečekal. Navíc u 77ti letého řidiče :-/

Nejsem motorkář a zpravidla je neobhajuji, ale tohle mi prostě nepřipadá jako jeho chyba. Navíc soudě podle fotografií se jediná škoda na majetku stala motorkáři a rovněž tak na zdraví.

Takže pokud to byla jeho chyba, jak tvrdíte, tak moc nerozumím tomu, proč se tu tak čertíte.

0/0
7.5.2012 12:59

rob_kteryten

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Ja se nijak necertim, jen jsem psal, ze nesouhlasim,  ze by to byla chyba ridice auta. Jak jsem psal nize, jedina moznost jak by to mohla byti chyba ridice skodovky je ta, ze to proste pred motorkarem zadupl...ale i tak by se dalo debatovat o tom, jestli motorkar dodrzel bezpecnou vzdalenost.....

0/0
7.5.2012 13:03

macarát

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Hm, a v čem si myslíte, že ten sedmasedmdesátiletý řidič udělal chybu? Konkrétně...

Měl se podívat do zrcátka a říct si: Hele motorkář, tak já si objedu blok a zaparkuji, až žádná motorka nepojede?

0/0
7.5.2012 13:04

ježo

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Vy asi moc číst neumíte co?to auto couvalo!!!Ještě k tomu do bočního vjezdu.

0/0
7.5.2012 13:13

macarát

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

A? Předpokládáte, že couvalo do bočního vjezdu padesátkou a smykem?

0/0
7.5.2012 13:18

ježo

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Ne.Předpokládám,že zastavilo a pak začalo couvat.Takže motorkář jel za ním a chystal se stojící auto ojet.To začalo couvat..

0/0
7.5.2012 13:25

rob_kteryten

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

takze auto ktere se ocividne snazi odbocovat (je jedno ze pri tom couva) se motorkar snazil objizdet? Hm....

0/0
7.5.2012 15:15

habr

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Milý řidiči - zacouvej si do pravého úhlu - tedy do vjezdu. A udělej to někde na povrchu, kde kola zanechají stopu. A potom si změř kolik při couvání naběhne přední část auta do do leva - v praxi do jízdního pruhu.

A v tom tuším problém - řidič začal couvat aniž se přesvedčil, že za nim jede další vozidlo a to ohrozil přední částí svého auta, která nečekaně se vytočila do jeho jízdní dráhy. Ony ani ty zpětný světla nemusí být včas vidět. 

Jako kdybysme to denně nezažívali v ulicích, když musíme chvilku počkat než auto zaparkuje k chodníku.

0/0
7.5.2012 14:12

Neutrální Nick

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

No právě, že to zažíváme denně, tak velmi dobře víme, že pokud za brzdícím autem dodržujeme dostatečný odstup, nemůže se nic podobného přihodit. Jednoznačná chyba motorkáře.

+1/0
7.5.2012 15:17

rob_kteryten

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Kolik zabere vase auto pri couvani je vedlejsi. Prednost mate vzdy vy. Auta ktera jedou za vama maji povinost vas pustit. Tak to proste je. Je to navic naprosto logicke. Paklize ridic zastavil a zacal zajizdet nekam mimo silnici, ma kdokoli za nim jedouci jedinou moznost - zastavit nebo auto podjet z prava (pokud tedy auto nesjizdi v pravo).

0/0
7.5.2012 15:18

icepoint

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

A jak jste na to prosim prisel,ze prednost ma vepredu COUVAJICI auto?

0/0
8.5.2012 11:23

macarát

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Musíme chvilku počkat ... no jo, my musíme čekat, zatímco motorkář to naopak rozjede tak, že pak musí položit motorku.;-D

0/0
8.5.2012 19:27

K.Bartak

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Řidič škodovky?

0/0
7.5.2012 18:15

rob_kteryten

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Navic podle fotek se jedna o rovny a prehledny usek. Je mi trochu zahadou, jak se nehoda mohla stat. Osobne si myslim, ze motorkar nedodrzel rychlost.

+2/0
7.5.2012 12:52

Neutrální Nick

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

Nesmysl. Je to v obci. Takže max. 50 km/h. Pokud motorkář dodržel bezpečnou vzdálenost, nemohl nastat problém.

Zřetelné selhání motorkáře.

0/0
7.5.2012 15:15

Modrý a zelený blesk

Re: taky jsem tam nebyl, ale z těch fotek je jasný, že

No, nebyl jste tam, ale článek jste si přečíst mohl.

0/0
7.5.2012 15:20

rob_kteryten

No na miste jsem nebyl, ale kdyby motorkar dodrzel

rychlost, tak by jiste do auta ktere couva do stani u baraku nenarazil.

+1/0
7.5.2012 12:37

Kazeasch

Re: No na miste jsem nebyl, ale kdyby motorkar dodrzel

No já čekal kdy někdo přijde s takovou blbostí. Uvědom si že 50km/h je skoro 14m/s což je dost na to když ti někdo 15-20m před tebou začne couvat. Navíc motorce nic není krom ulomené stupačky, a řidiči se nejspíš vymstilo že na těchto strojích se nepoužívá celohlavová helma.

0/0
7.5.2012 12:46

rob_kteryten

Re: No na miste jsem nebyl, ale kdyby motorkar dodrzel

A? Kdyby dodrzel bezpecnou vzdalenost a rychlost tak by do nej ani nahodou nenaboural. Pan asi tezko pred barakem brzdil smykem ze? Navic kdyz se nekdo blizi k mistu kde bydli a vi, ze bude na parkovaci misto couvat, tak se asi nepojede stovkou ze? A to auto tech 15-20m pred tebou zacne couvat jak? To se tam z niceho nic zhmotni a z fleku zacne couvat? Navic v takovemto pripade ma prednost auto, ktere zajizdi do parkovaci pozice. Takze zde se opravdu neda nic resit.

0/0
7.5.2012 12:50

macarát

Re: No na miste jsem nebyl, ale kdyby motorkar dodrzel

Dodržel rychlost neznamená jen nejet v obci padesát jedna a víc. Dodržet rychlost také znamená jet jen tak, abych dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou vidím. S tím má bohužel řada řidičů problém.

A z popisu se mi zdá dost nepravděpodobné, že se překážka na silnici nějak "zjevila". Prostě jel motorkář moc rychle, nebo nekoukal před sebe. Obojí je čistě jeho chyba.

0/0
7.5.2012 12:54

rob_kteryten

Re: No na miste jsem nebyl, ale kdyby motorkar dodrzel

Take jsem si to myslel, ale podle fotek to je dlouhej rovnej usek kde musel bejt manik v aute videt na mile daleko....

0/0
7.5.2012 12:55

icepoint

Re: No na miste jsem nebyl, ale kdyby motorkar dodrzel

Auto,ktere couva,dava prednost vsem,nesmi ani ohrozit ani omezit ostatni blabla...De fakto,couvat muzes,jestlize nikoho neprinutis ani sundat nohu/ ruku z plynu.

0/0
8.5.2012 11:25

Kazeasch

neměl být nadpis spíš:

Auto nacouvalo motorkáři do cesty?

0/0
7.5.2012 11:58

mamsrb

To nejde.

Pořadí špatných občanů je motorkáři, řidiči kamionů, řidiči aut a pracující bílí.

0/0
7.5.2012 12:09

ken

Re: neměl být nadpis spíš:

ne, ne, i v případě nepokrytého couvání(jak to vyžaduje zákon) je vinen ten druhý a dostane pokutu.

http://brno.idnes.cz/primator-onderka-prejel-nohu-svatebcance-f1k-/brno-zpravy.aspx?c=A120428_161857_brno-zpravy_kvi

0/0
7.5.2012 12:14

Kazeasch

Re: neměl být nadpis spíš:

No, tak to je docela vtipnej odkaz a iDnes se zase předvedlo s perfektní bulvarizací naprosté banality a z naražené nohy udělali hned nohu přejetou.

0/0
7.5.2012 12:37

habr

Pokud couvá auto do stání,

a začne kousek před motorkou, kde to řidič nečeká, tak i 50km/h je v dané chvíli moc, protože předek auta při couvání nadjede do jízdního pruhu. Rozumné asi bylo než narazit,  tak to na zem položit, a zřejmě si roztrhl ruku či nohu s krvácením a to už je těžké zranění.

V této zemi jak se někde napíše motorkář, mnoho "moudrých lidí" už vidí šílenou rychlost. Ono to zas tam nebude časté, jak si leckdo myslí.

+1/0
7.5.2012 11:38

Bubrak

Re: Pokud couvá auto do stání,

Jojo doslova souhlas, ted me to taky napadlo jak to bylo, protoze neco podobnyho se stalo mymu kamaradovi asi 30m prede mnou, jel sem za nim. V nasem smeru u krajnice stal autobus, smerem k nam (takze pro nej v protismeru) a tesne pred kamosem zacal couvat do bocni ulice, takze cumakem se behem okamziku vytelil pred kamose do jeho jizdni drahy. Tak tak to ubrzdil a to sme jeli slabych 40km/h, v obci. Tady to asi bylo stejny, ze pri couvani se vytelil do jizdniho pruhu. Samozrejme jeho vina, na tydle motorce se bubla pomalu. Samozrejme je moznost ze tam jel rychle, to neodporuju, ale nejspis tak jak si psal.

0/0
7.5.2012 11:46

rob_kteryten

Re: Pokud couvá auto do stání,

To auto do stani COUVALO. Takze tezko zapocal manevr tesne pred motorkou ze. Navic k tomu aby auto zacalo couvat tak vetsinou nejdriv musi zastavit.

0/0
7.5.2012 12:39

habr

Re: Pokud couvá auto do stání,

Pokud couvá do stání, tak předek auta nadbíhá do jízdního pruhu. Pokud začal couvat v okamžiku, kdy řidič byl již kousek za autem  - prakticky před zahájením vyhýbání, tak na motorce  - takto težké moc šancí neměl se uhnout ještě víc než by normálně potřeboval na minutí stojícího auta u krajnice..Když couvám se svým autem do dvora, předek mi nadběhne přes dva metry.

0/0
7.5.2012 14:02

rob_kteryten

Re: Pokud couvá auto do stání,

Ty nemas ridicak co? Jinak by jsi nemyslel vazne,  ze auto ktere sjizdi z hlavni se ma objizdet. To je fakt dobrej vtip.

0/0
7.5.2012 15:19

Slaine55

Nikdo nic nevíte...

... ale keců máte jak Palackej. Upřímě všechna tahle couvání na hlavní, kde auutomaticky očekáváte jízdu vpřed, jsou potenciálně nebezpečná pro všechny zůčastněné. Já bych si to kupříkladu bez blikaček nedal. Je to ač jediné, alespoň nějaké upozornění, že dělám něco nestandardního. Nic víc pak už dělat nejde. No a když někdo zastaví a rovnou začne couvat, můžete dělat na motorce psí kusy, ale jste nymydlený. A to ještě na takovýhle a se spolujezdcem. prostě tyhle vjezdy z garáže rovnou na hlavní, jsou peklem.

á bych volil při otevření vrat automaticky zapínaný maják na dobře viditelném místě. A opět blikače. No a co pro motorkáře? Mít kapacitu na to, aby stíhal přemýšlet za všechny na silnici...

+4/0
7.5.2012 11:02

Bubrak

Re: Nikdo nic nevíte...

R^ na motorce se musi cekat i necekane, bohuzel nekdy to nejde vsechno, ale je ten pristup vic nez nutny

+2/0
7.5.2012 11:19

vítr_v_zádech

Re: Nikdo nic nevíte...

Přímé výjezdy od garáží do silnic jsou typický příklad toho, proč je v obci omezení rychlosti na 50 km/h. A to se najdou takoví, co budou tvrdit, že je to jen buzerace. Uvědomte si všichni, že obec je území, kde je hodně zvýšený výskyt chodců, vyjíždějících, odbočujícíc a zajíždějících vozidel a proto se tam musí jet pomalej. V padesátce se spousta situací dá zachránit. Jde to zadupnout a nic se nestane. Ne tak už v 70, nebo víc, jak spousta bláznů denně předvádí. Tam, kde je to obzvlášť nepřehledné, není ostuda jet i 40 nebo méně. Nepřehledná místa, prudké zatáčky, atd. Vždyť je to jen chvilka a pak už můžeš zase jet víc.

+1/0
7.5.2012 11:26

renfe

Re: Nikdo nic nevíte...

...nehledě na to, že ze zákona je každý řidič povinen si zajistit bezpečné couvání. Akorát mě mrzí jak se zde všichni napadají a to je jenom diskuze k jedné nehodě. A tak to vypadá i našich cestách. Najezdím hodně km v autě i motorce, ale pokud si chci na motorce bezpečněji zajezdit jedu raději k našim "západním sousedům", kde se řidiči chovají opravdu ohleduplněji sami k sobě a naopak tzv. plechovkáři přemýšlí i za motorkáře. Pro případné reakce: Jasně nic není dogma, všude se najde černá ovce, ale u nás jich je příliš mnoho.

0/0
7.5.2012 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.