Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Hroznatíně odhalí pomník komunistickému prezidentovi Ludvíku Svobodovi

Letos na konci listopadu uplyne 117 let od narození exprezidenta Ludvíka Svobody a v Hroznatíně na Třebíčsku bude slavnost. Na návsi tam odhalí pomník věnovaný svému rodákovi, který byl v letech 1968 až 1975 komunistickým prezidentem Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sharpe

no jo

Gen Moravec, velmi schopny velitel nasi rozvedky, ktery ji vybudoval prakticky s niceho a za valky si vyslouzil oceneni i anglicanu, napsal ve svych pametech (Spion kteremu neverili ) (anglicky Master of spies) Svoboda byl  byl povysen na podplukovnika a velitele zalozniho praporu, coz je misto pro zaslouzile, neprilis schopne dustojniky, aby tam dozili pense. Jenze pak prisla valka.

0/0
9.5.2012 4:09

Theben

!

Dubček - Svoboda = pýcha národa! (1968)

0/0
8.5.2012 17:45

Johny__S

Re: !

Ano, je to pěkná rovnice. Pokud soubor zvaný Dubček zbavíme podmnožiny vlastností s názvem Svoboda, získáme tím pýchu národa...

0/0
8.5.2012 18:05

Sharpe

Re: !

Cepicka, na reakci palicka. Cepickova armada da reakci na zada. Ameriku hruza jima, za nami jde ruda Cina. To jsem nasel par hesel, ktere se mi libyli.

0/0
9.5.2012 3:48

2alsata

Mandelův očař

myslím, že vůbec neví o čem píše a jaké byly historické souvislosti a z toho vyvozuje naprosto zmatené závěry.

0/0
8.5.2012 17:17

136N

Vzpomínám jak tento národ vítal zvolení Ludvíka Svobody

do funkce presidenta . Jen škoda že to nabylo dříve .

+1/0
8.5.2012 16:02

Mandelův_očař

Klasika

Diskuze plná lidí co omlouvá obyčejného kolaboranta. V 2. světové válce bojovalo spousta lidí, málokdo z nich spáchal takovou prasárnu jako Svoboda.

+1/0
8.5.2012 13:35

Mandelův_očař

Re: Klasika

Pokud někdo.

0/0
8.5.2012 13:35

hafusak2

Re: Klasika

Tak co provedl? Povídejte, vyprávějte, přehánějte. Rád se nechám poučit.

0/0
8.5.2012 13:50

Mandelův_očař

Re: Klasika

Kromě toho že podepsal moskevský protokol tak jako všichni, pomohl odstranit Dubčeka a zdárně vedl normalizaci ČSSR. Být prezidentem ČSSR v 70. letech a v nejlepším případě neklást odpor nemohl slušný člověk.

0/0
8.5.2012 14:08

hafusak2

Re: Klasika

Kolik Vám bylo v té době?

0/0
8.5.2012 14:10

Mandelův_očař

Re: Klasika

Já jsem v té době nežil a mí předkové byli v té době perzekvováni právě normalizační státní mocí, ale předpokládám že otázka by dále směřovala ve stylu: "a proč jste nekladl odpor vy?". Přesto je stále rozdíl být obyčejnou šedou myší a být prezidentem který se hrdě nechá zvolit do čela normalizace, kde setrvá dokud mu to zdraví dovolí.

0/0
8.5.2012 14:15

Mandelův_očař

Re: Klasika

Ludvík Svoboda klidně MOHL protokol nepodepsat tak jako František Kriegel, MOHL uprchnout do zahraničí, mohl udělat spoustu věcí, ale místo toho se stal hlavou režimu který tento národ likvidoval.

Stavět pomník Ludvíku Svobodovi by bylo tak trochu jako stavět pomník Háchovi.

0/0
8.5.2012 14:20

Hulvat

Re: Klasika

Je to trošku složitější, vždyť i ten Kriegel, co nepodepsal v roce 68,  právě v únoru 1948 byl vícemeně jednou z hlavních pák převratu (ZVP Lidových milicí ). Z této doby posuzovat zpětně není jednoduché, když se bere jen z jedné hromady, nemůže se navážit dobře....

0/0
8.5.2012 14:33

hafusak2

Re: Klasika

Sám tu dobu neznáte, jen z vypravování a přitom odsuzujete. Kritizovat teď s odstupem desítek let, kdy už všichni víme, co se dělo potom je velice laciné, ale kdo věděl tenkrát, co se v budoucnu stane? Docela bych přál Vám i dalším, kteří píší ve stejném duchu, aby se vás všech za pár desítek let začala ptát vnoučata, proč jste se v r. 2012 chovali tak nesmyslně a dělali takové hlouposti, když všichni vědí, co potom nastalo. Rv

0/0
8.5.2012 14:34

Mandelův_očař

Re: Klasika

To jsou ale zábavné vytáčky, vy myslíte že Svoboda nevěděl, na čem je, když se zbavoval Dubčeka poté, co do Československa přijely v noci ruské tanky? Když o rok později, v roce 1969 tanky československé armády, jejíž byl vrchní velitel, bořily barikády, když se okolo Prahy pro strýčka příhodu rozmisťovaly raketomety? ;-D

A jakapak si někdo může dovolit třeba kritizovat Stalina, co, s odstupem desítek let a když tu dobu známe "jenom z vyprávění"? ;-D

0/0
8.5.2012 14:40

Hulvat

Re: Klasika

Svoboda předně znal ten systém a věděl dobře, jak by vše dopadlo, dnes by se mu spílalo za ticíce mrtvých, kteří by zahynuli zbytečně.... železná opona byla spuštěna a vše dávno ujednáno.

0/0
8.5.2012 14:50

Mandelův_očař

Re: Klasika

Ano, přesně to si říkal i Hácha "když to nebudu dělat já, bude to dělat někdo horší". To je donekonečna se opakující tragédie českých dějin, vždy se vyrojí stádo kolaborantů, kteří kolaborují aby nekolaboroval někdo jiný.

0/0
8.5.2012 14:53

Johny__S

Re: Klasika

Já bych Svobodu ani tak k Háchovi nepřirovnával, protože Hácha u nás nacistický režim nepomáhal aktivně budovat tak jako Svoboda komunistický. Spíš bych ho přirovnal k Husákovi. Tomu také nelze upřít hrdinství, když se přidal k SNP, zároveň to byl ale horlivý komunista, který v 48. také sehrál svou roli, ale protože prosazoval autonomii pro Slovensko, byl v 50. letech perzekuován (podobně byl perzekuován i Svoboda). V 60. letech se ovšem opět vyšvihl a následně podobně jako Svoboda sehrál smutnou úlohu po okupaci a za normalizace. A já doufám, že se nedočkám toho, že mu někdo postaví pomník. Není za co.

0/0
8.5.2012 15:09

136N

Re: Klasika

Když si nezažil , nekritizuj . Jedna paní povídala a td.

0/0
8.5.2012 15:59

Johny__S

Re: Klasika

Tak, on zradil i v krizi v únoru 1948...

0/0
8.5.2012 14:29

bk89322

Re: Klasika

Zapomnel jste na jeho podil na Viteznem unoru 1948, kdy zajistil, aby se armada do niceho nemichala. Jednal v zajmu KSC, ackoliv se deklaroval jakozto nestranik.

0/0
8.5.2012 17:03

Johny__S

Re: Klasika

U něj je to o to horší, že v Rusku byl a viděl, co je ten ruský komunismus za zvrhlý systém. Stalin nechal Čechoslováky, kteří uprchli z okupované republiky, včetně samotného Svobody, pozavírat do lágrů jako špióny, protože byl tehdy s Hitlerem spojenec. Teprve později se nechal přesvědčit a umožnil Čechoslovákům účastnit se bojů. Ani to ale Svobodovi neodradilo od budování komunistické diktatury u nás.

0/0
8.5.2012 17:39

hafusak2

Re: Klasika

Tohle je diskuse o /píp/, kde hlavní slovo chtějí mít mladí, tato však silně politicky uvědomělí neználkové. Zbytečná ztráta času tady být.Rv

0/0
8.5.2012 15:17

Johny__S

Re: Klasika

Zvláštní, já mám spíše pocit, že v této diskuzi chtějí mít hlavní slovo političti uvědomělí kovaní komunisté...

0/0
8.5.2012 15:18

miluri

Re: Klasika

Když víš prd o naší minulosti, tak o ní nepiš.

0/0
8.5.2012 20:26

Johny__S

Re: Klasika

Historie je můj koníček, proto o ní píšu. :-P

0/0
8.5.2012 21:04

pučmidrát

Re: Klasika

Podle těch demagogických kydů jsi zřejmě odborník navšechno!;-D

0/0
8.5.2012 21:14

Johny__S

Re: Klasika

Jak píšu, líbí se mi, jak věcně umíš argumentovat. ;-D

0/0
8.5.2012 21:25

capjar

Pomník je OK !

0/0
8.5.2012 11:48

pučmidrát

Šarpne to jsi si dost brzo přivstal.To máš ÚSTRku??

+1/0
8.5.2012 10:38

Sharpe

Kdyby Soboda udelal co Pinochet

Osudy starickeho Gen Svobody,nebyly jednoduche. Kdyz byl vyzvan K. Gottwaldem, aby podporil t.zv. vladu narodni fronty, coz byl kryci nazev pro prevzeti moci komunisty, na jejiz stranu se postavila SNB a Lidove Milice, misto projevu podpory armadou, dostavil se na Hrad s tankovym plukem. Jiz v prvnich hodinach boju se zastrelil K. Gottwald se slovy: Umiram, aby svoboda a demokracie zily!.V dalsich dnech bylo zatceno a internovano na Srahovskem stadionu nekolik tisicovek komunistu a desitky jich bez soudu zastreleni. Armada ustanovila radu generalu, v jejimz cele stanul Svoboda. Pronasledovani komunistu trvalo jeste nekolik let. Cetnymi prehmaty a veznenim komunistu jako Kopeckeho, Slinga, Novotneho, Zapotockeho a dalsich byla pobourena mezinarodni verejnost. Vlnu odporu vyvolala vrazda tajemnika KSC a predsedy exilove vlady Slanskeho, zijiciho v emigraci. Byl zastrelen na ulici v Moskve, pravdepodobne agenty Svobodova prazskeho rezimu.

+1/0
8.5.2012 5:57

Sharpe

Re: Kdyby Soboda udelal co Pinochet

V nasledujicich letech tvrdost Svobodovy vlady povolila. Byla povolena existence tech politickych stran, ktere nebyly ve spojeni s Moskvou. Do zeme byli povolani zahranicni odbornici na ekonomii, bylo zruseno znarodneni a podporovana soukroma iniciativa.  Soubezne doslo k t.zv. ceskemu hospodarskemu zazraku a Ceskoslovenska republika mela nejvyssi zivotni uroven v regionu. Spocastne s uvolnovanim polirickym, Svoboda ustupoval do pozadi a nakonec starnouci general abdikoval a podepsal zakony o svobode, ale pohrozil, ze se vrati, pokud by zacala znova hrozba komunismu. Mezitim se Ceskoslovenska republika stala zakladajicim clenem Evropske unie a NATO. Svoboda nakonec byl jmenovan dozivotnim senatorem, zarucena beztrestnost a odesel do ustrani, nez zemrel Nyni generalovo hodnoceni obcany rozdelilo.

0/0
8.5.2012 5:59

Sharpe

Re: Kdyby Soboda udelal co Pinochet

Nekteri v cele se starymi soudyhy, vyjadruji nadeji, ze konecne muze dojit k potrestani Svobodovych zlocinu a k objasneni strahovskych zverstev. Jini tvrdi, ze Svoboda privedl stat ke svobode a hospodarskemu rozkvetu. Zabranil pry podle nich hrozici komunisticke hruzovlade mozna sovetske okupaci a let celonarodni devastace na jehoz konci by ceskoslovensko skoncilo jako chudy stat. Tyto prehnane vyklady, vetsinou ze strany pravice, nezni prilis verohodne a spise prevlada nazor pokrokovych lidi a bojovniku za lidska prava, ze chybil a komuniste by se rozhodne nedopustili takovych prehmatu, jako on.  Zejmena ta cast mladeze, zhnusena kapitalistickym systemem. I spotrebni spolecnosti a chapajici vysvetlovani clenu komunisticke strany, ze byli pripraveni o moznost zit v socialismu a budovat komunismus a stastnou spolecnost, je rozhorcena

0/0
8.5.2012 6:00

Hulvat

Re: Kdyby Soboda udelal co Pinochet

A Sharpe, co kdyby Kristus byl jako Stalin, co by udělal se svými apoštoly? A jak by to bylo s křesťanstvím? Zkus to také rozvést, jsi šikula, ale trochu to zkrať, to předchozí pak už nudilo....

0/0
8.5.2012 11:15

_m-

Re: Kdyby Soboda udelal co Pinochet

Technická - v roce 1948 nebyl generál Svoboda stařičký. Dokonce ani starý.

0/0
8.5.2012 9:56

Sharpe

ale

Predstavte si, kdyby v 48 Svoboda nezradil presidenta Benese a postavil se s armadou za nej a zmaril koimunisticky puc. nechal zastrelit Gottwalda a dalsich par zradcu a ko;aborantu Stalina a byli by sme se stali jednou s nejvyspelejsich zemi Evropy

+2/0
8.5.2012 5:33

hafusak2

Re: ale

Ovšem protože by se to stalo ve státě, který spadl už v Teheránu do Stalinovy sféry vlivu, tak by to byl důvod k obsazení státu ruskou armádou a stala se z nás další svazová sovětská republika, takže naše životní úroveň by se dostala na úroveň ukrajinskou. Rv

+3/0
8.5.2012 8:28

_m-

Re: ale

Asi tak. Stali bychom se prostě ČSSSR - 16 republika SSSR. Za tichého nesouhlasu západních zemí

0/0
8.5.2012 10:00

Johny__S

Re: ale

Naše životní úroveň by byla přesně taková, jako byla - protože my jsme se tou další svazovou republikou prakticky stali i bez ruské okupace.

0/0
8.5.2012 14:32

_m-

Re: ale

Vážně?

0/0
8.5.2012 14:35

hafusak2

Re: ale

Obrovský omyl. Stát se přímo svazovým státem by bylo mnohem a mnohem horší. Rv

0/0
8.5.2012 14:36

Johny__S

Re: ale

My jsme ale svazovým státem prakticky byli, autonomie byla pouze iluzorní. O všem u nás rozhodovali soudruzi v Moskvě, oni řídili postupnou likvidaci soukromého podnikání i politické procesy, oni rozhodovali o hospodářském plánu. A oni např. rozhodli i o tom, že se naše země v první vlně jaderné války měla proměnit v jadernou pustinu. A když se soudruhům v Moskvě naši soudruzi vzepřeli, poslali na nás ti z Moskvy tanky. Tak v čem je ten rozdíl?

0/0
8.5.2012 15:11

hafusak2

Re: ale

Tohle už je fakt o ničem. Chci se bavit o dějinách a ne o ideologii.

0/0
8.5.2012 15:21

Johny__S

Re: ale

No však. Bavíme se celou dobu o dějinách. Co je ideologického na tom, když napíši, že naši komunisté byli plně podřízeni těm v Moskvě?

0/0
8.5.2012 15:23

hafusak2

Re: ale

Tohle už jsou pindy o ničem, bez vztahu ke článku.

0/0
8.5.2012 16:24

Johny__S

Re: ale

Samozřejmě. Pokud sis nevšiml, tak tohle vlákno se týká toho, co by se bylo stalo, kdybychom se stali svazovým státem SSSR (a jak jsme na tom byli s autonomií). Mám ovšem pocit, že se tímto svým kličkováním spíše vyhýbáš diskuzi.

0/0
8.5.2012 16:41

hafusak2

Re: ale

Diskusím se nevyhýbám, ale jalovým pindům o /píp/ ano.Rv

0/0
8.5.2012 17:08

Johny__S

Re: ale

Pokud by ses nevyhýbal diskuzi, pokusil by ses vysvětlit, co jsou pindy, a nabídnout vlastní verzi. Čili ten můj pocit byl správný. Diskuzi se vyhýbáš. :-P

0/0
8.5.2012 17:41

Sharpe

Re: ale

No stejne jao muj nazor i vas je pouhou spekulaci. Soveti souhlasili s odsunem sve armady s Ceskoslovenska, kdyz se stahnou americane. V Rakousku meli stejnou dohodu a kdyz se rakusaci rozhodli, ze komunismus nechteji, rusove to axeptovali. Jejich poizadavek mohl byt stejny, abysme byli neutralni.

0/0
9.5.2012 4:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.