Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geniální chlapec se zastřelil poté, co si v deníku srovnal pro a proti

Nadprůměrně nadaný britský žák dobrovolně ukončil svůj život otcovou brokovnicí. Vyšetřování prokázalo, že si nejdříve rok v deníku porovnával výhody a nevýhody života.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fošna

Ať mi vysvětlí někdo radosti občana... třeba prodavačky v

supráči...  od nevidim do nevidim- za mizerný plat, za který zbídou uživí své děti po zaplacení všech zákonam daných sr....  od soláů přes biomasu a tv povodně a nevím co ještě...   se divím, že se už dávno sami nezabili asi tak 4 miliardy lidí....

Jo hlavně mi nepište, že se měla líp učit : kdyby se všichni učili dobře, tak asi chcípnem hlady všichni...;-D

0/0
9.5.2012 19:34

Modrý a zelený blesk

Re: Ať mi vysvětlí někdo radosti občana... třeba prodavačky v

Česká prodavačka ze supráči má vyšší příjem, než 90 procent lidí na planetě...

0/0
9.5.2012 22:36

bambasmeister

?

Proc idnes informuje o necem, co se stalo v roce 1998? To obslehli z Novinek? Tam taky nemaji co psat, tak zverejnuji znovu 14 let stary zpravy? Hnus.

+1/0
6.5.2012 18:24

La Chat quatorze

hm, dobrý...a to vyšetřovali 14 let?

8-o8-o ...nebo už začaly OKURKÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝ ?:-P

+1/0
6.5.2012 11:02

JMoudry

.

"V roce 1998 si pak vzal otcovu brokovnici, se kterou se už

předem naučil zacházet. Příliš vzdálenou spoušť zmáčkl pomocí kuchyňské

vařečky." Vidím to tak, že spoušť byla skutečně velmi vzdálená a vařečka velmi dlouhá. Broky, které opustily hlaveň v roce 1998 tak chlapce zasáhly v roce 2012, čímž byl čin dokonán a investigativní žurnalisté mohli přinést tuto žhavou a vysoce aktuální novinku svým čtenářům... :-P

+1/0
6.5.2012 10:56

snílek

Chladná,racionálni úvaha,

odpovídající vysoké inteligenci.Patnáctiletý chlapec zřejmě neznal sex,červánky na nebi,vůni posekané louky,chut dobrého vína na patře,chut výborného sýra,chut čokolády,nestačil se možná zamilovat a neuvědomoval si co život přináší dobrého i špatného.Špatné patří k dobrému tak jako láska patří k nenávisti.R^

+1/0
6.5.2012 10:55

Hokki

Ten smutný příběh nutí k zamyšlení:

Je důležitější pro (vlastní) šťastný život, obrazně řečeno, spočítat nespočítatelné nebo se radovat každé ráno z jiných barev východu Slunce? Je to jako rozpor Západu a Východu (pro šťouraly: Východem samozřejmě nemyslím SSSR). Když jsem byl jinochem, úspěšně jsem miloval matematiku a těšilo mě, že mohu bez obav zaklepat na dveře Mensy. Čím jsem starší, tím víc mám rád duhu a jsem rád, že jsem pokušení Mensy odolal. Právě tohle měli rodiče tomu svému tzv. "geniálnímu" hochovi vysvětlovat!

+1/0
6.5.2012 9:49

Miles

14 let stará zpráva

původní článek zde: http://www.independent.co.uk/news/brilliant-pupils-logical-suicide-1188778.html

0/0
6.5.2012 9:27

Babul

Pozor

Titanic odplouvá!!

+3/0
6.5.2012 9:20

pravice.položila.bankovní.sektor

pochopil výhody kapitalismu v praxi

byl nadprůměrně inteligentní RvRv jednoduše Jan Palach kapitalismu , jakých jsou denně spousty

+1/0
6.5.2012 9:13

polednice

Re: pochopil výhody kapitalismu v praxi

V roce 1989 byli v májovém průvodu i dnešní pravičáci...

0/0
6.5.2012 9:19

pravice.položila.bankovní.sektor

Re: pochopil výhody kapitalismu v praxi

no většina členů vedení pravicových stran byli v SSM socialistickém svazu mládeže , včetně pravicového předsedy vlády vlády ČR , jejich rodiny nebo i oni byli v KSČ , STB sami sebe nechali skartovat , po puči 1989 stali se  z nich antikomunisti stejně jako z nacistů se stali křesťanští demokraté po roce1945 v Německu ,to je realita

0/0
6.5.2012 9:30

dwart

No jo no..

Asi se holt nenarodil za valky nebo za komunismu tak si nezvykl..

0/0
6.5.2012 9:12

polednice

Kdyby se to stalo v ČR po sledování

přímého přenosu z parlamentu ani bych se nedivil...

0/0
6.5.2012 9:01

polednice

Že by ten S.Hawking měl pravdu ?

Podle jeho teorie se stane to, že až se vesmír přestane rozpínat, začne se smršťovat a časové děje začnou probíhat pozpátku....

0/0
6.5.2012 8:59

mim7

proč jen 1998?

Nebylo by lepší okopírovat nějakou aktualitu z roku 1898?

+2/0
6.5.2012 8:09

Deratizátor vulgo Krysařík

Nějak se sódruhům novinářům ta slova pletou.

Kolikže let musel onen příčinlivý hoch čekat, až nikdo nebude doma, aby si mohl vzít otcovu brokovnici?8-o

0/0
6.5.2012 7:28

4445

...

No moc chytrej asi nebyl...spíš psychicky labilní jedinec.

0/0
6.5.2012 6:38

překladatel do reality

Zajímalo by mě, zda do toho srovnání...

... zařadil pouze čistě svoje osobní pohnutky, nebo například kalkuloval s tím, že svou předčasnou smrtí způsobí prakticky doživotní utrpení svým blízkým, na nichž by mu, pokud netrpěl poruchou emoční složky osobnosti, mělo záležet. A pokud zahrnul, jak ho kvantifikoval (ono je vůbec otázka jak kvantifikovat veškeré argumenty pro a proti).

+5/0
6.5.2012 5:10

Bobby_B

Re: Zajímalo by mě, zda do toho srovnání...

jj, souhlas... to je často ta muška na vahách... vybočit s egocentrického pohledu na věc/svět; plus můžná byl ještě panic, tak mu chyběl i nějaké plusové body pro táhnutí kárky dál :-(

0/0
6.5.2012 9:20

Hokki

Re: Zajímalo by mě, zda do toho srovnání...

Myslím, že tvůj příspěvek jako jeden z mála, v tom zdejším zbytečném diskuzním balastu, uhodil přesně hřebíček na hlavičku. O to smutnější je to, že v článku o nejpravděpodobnější příčině sebevraždy není ani slovo, navíc je to opepřeno titulkem jak vystřiženým z bulváru.

+1/0
6.5.2012 9:23

Usher

Wow!

Vcera jsem byl v Parizi a prave tam dokoncili kromobycejnou stavbu, jejiz konstrukce dosahuje vysky neuveritelnych 324 metru. Tuto vyhlidkovou vez zkontruoval jisty Gustave Eiffel.

At zije lupa a jeji aktualni zpravy!

+10/0
6.5.2012 1:48

Vírou eser

Článek je pochopitelný

Spoustu lidí čeká v blízké budoucnosti krach a tak je článek nepřímo navádí, aby odešli ze světa, že tím budou považováni za superinteligentní. Víte co, pravičáci? Jděte příkladem, my na levici jsme hloupí a raději zůstaneme na živu.

+3/0
6.5.2012 1:35

překladatel do reality

Re: Článek je pochopitelný

:D Už se těšíte na svět, kde se budete vzájemně okrádat navzájem a celá společnost se rozpadne do "anarchistického ráje"? :) Kdybyste uměl číst a měl nějakou představu o biologii, přečetl byste si něco o vnitrodruhovém parazitismu a o tom, že vás může být v populaci jen určité procento, jinak se populace znestabilní a velmi rychle rozpadne (a parazité se ve velmi krátkém čase vyzabíjejí navzájem, následně dojde k založení nové populace, v níž je jejich procento hluboko pod mírou únosnosti). Velmi dobré studie na toto téma byly provedeny třeba na orlu mořském.

+2/0
6.5.2012 4:49

polednice

Re: Článek je pochopitelný

Jsme vládou rozpočtové odpovědnosti a nedovolíme další zadlužování tohoto státu (Nečas)

Pravda: Vládě se jen za první dva měsíce letošního roku povedlo docílit doslova historického schodku ve státním rozpočtu. Zatímco loni byl za stejné období (leden-únor) 10.9 mld., letos vyletěl na více než dvojnásobek, tedy na 22.8 mld. To se v historii ještě nikomu nepodařilo, pouze vládě rozpočtové odpovědnosti! (zdroj: Ministerstvo financí) . Kdo tady teda krade a blbě kecá . Hlavně pane buďte odpovědný.

Pravda: Vládě se jen za první dva měsíce letošního roku povedlo docílit doslova historického schodku ve státním rozpočtu. Zatímco loni byl za stejné období (leden-únor) 10.9 mld., letos vyletěl na více než dvojnásobek, tedy na 22.8 mld. To se v historii ještě nikomu nepodařilo, pouze vládě rozpočtové odpovědnosti! (zdroj: Ministerstvo financí) . Kdo tady teda krade a blbě kecá . Hlavně pane buďte odpovědný.

0/0
6.5.2012 8:57

JMoudry

Re: Článek je pochopitelný

Jo, to jste.

+1/0
6.5.2012 10:58

parlost18

...

Já osobně došel ke stejnému výsledku. Z logiky toho, co znám (znalosti mám samozřejmě omezené) mě vždy plynulo, že život je vlastně zbytečný i jako celek. Vždycky, už od puberty, mi vrtalo hlavou, proč vlastně vůbec tohle všechno kolem nás je? Vždyď by bylo jednodušší, kdyby nebylo vůbec nic. Svým způsobem je neuvěřitelné, že vůbec něco vzniklo.

Vezmu-li svůj život, příjde mi často, že můj život je úplně k ničemu.

Ale na rozdíl od tohoto chlapce se smrti bojím. Smrt je totiž nekompromisní, věčná - rozhodnutí vzít si život se po vykonání nedá se vzít zpět (nemluvě o možnosti, že to šlověk může pos....t). Navíc, smrti nikdo neunikne, tak  proč to zatím nerisknout s životem. Naděje, že bude lepé, že člověk objeví smysl (má-li vůbec smysl hledat smysl) může být také zajímavé dobrodružství. Je škoda, že se s někým nepodělil o svou logiku - možná by mu to někdo mohl rozmluvit. Nyní už nepozná lásku, radost z objevování, radost z úspěchu - byl-li vůbec takových emocí schopen.

+2/0
6.5.2012 0:10

www.samboush.com

Re: ...

Naopak já jsem došel k závěru, že život je logickým důsledkem fungování vesmíru. Bylo by divné kdyby nevznikl při tom počtu pokusů.

Vnímání života na Zemi, kdy letíme na "kouli" magmatu, tekutýho železa Vesmírem , se trochu přeceňuje. Statisticky k vyhlazení dojde tak jako tak. Tzn důležitý se v jakým měřítku se na to koukáte.

Mohu Vás ujistit, že Váš život ovlivňuje hru stejně jako život kohokoliv jinýho, tzn určitě není k ničemu.

Život znamená sedět v první řadě na nejlepším blockbusteru co se dá vymyslet.

Pokud byl ten chlapec inteligentní a krmil se hodně informacema , mohlo u něj dojít prostě ke špatnému vyhodnoceni v důsledku nedoformovaného žebřícku hodnot. A hledání smyslu života. To je podle mne život sám. Tuhle probehl nějaký článek, že většina lidi má tendenci v případě volby zvolit pozitivní řešení. Tzn to v globálu bude asi OK:

+1/0
6.5.2012 0:29

parlost18

Re: ...

Souhlasím s tím, že život je logickým důsledkem chování vesmíru. Ale já šel v úvahách trošku dál a vlastně nechápu, proč vůbec vznikl vesmír. Když jsem říkal, že jednodušší by bylo, kdyby nebylo nic, nemyslel jsem tím jen život, ale i vesmír - prostě všechno. V rámci vesmíru může život určitou úlohu hrát, ale proč vznikl vesmír a z čeho. Co bylo před vesmírem (pominu-li fakt, že s vesmírem vznikl i čas)? Ale je fakt, že to jsou úvahy, které nemají pro praktický život žádný dopad. Ale proč si občas neprocvičit mysl. :-)

On je hlavně problém v tom, že i sebegeniálnější člověk se nedokáže vyvarovat mnoha chyb. K údajům nikdy nemůžeme přistupovat zcela objektivě (myslím, že to byl Nietzche, který řekl, že neexistují žádná fakta, pouze jejich interpretace). A v patnácti letech prostě nemohl být pro takové rozhodnutí dosti psychologicky vyzrálý.

0/0
6.5.2012 0:48

klusik

Re: ...

Souhlasím s těmito úvahami, ale navíc si myslím, že mají dopad na náš život. Na můj tedy ano. A právě proto myslím, že je nesmírně důležité přemýšlet o této oblasti.

0/0
6.5.2012 8:12

Paeris Kiran

Re: ...

A napadlo vás že proč může být naprosto zbytečná otázka? Že se to stalo zcela náhodou a žádný a smysl pointu to nemá?

A pokud byl schopen to realizovat tak byl vyzrálý dost.

0/0
6.5.2012 8:57

parlost18

Re: ...

Samozřejmě, že napadlo. Ale jde mi spíše o to, že příroda a vše kolem nás má tendenci vždy hledat cestu nejmenšího odporu a přijde mi zváštní, že tou cestou nejmenšího odporu je to "něco". Ostatně pokud je správná představa mnoha vesmírů, kdy každý má jiné, víceméně náhodné parametry, přičemž je vesmír opravdu nekončený, pak vznik života ani nebyl náhodou jako spíše nutností. Cokoliv s nenulovou pravděpodobností vzniku v nekonečném prostoru prostě vzniknout musí.

Ano, realizaci zvládnul. Já hovořil o úvahách. Na rozhodnutí, zda je život prospěšný či nikoliv nebyl dost zralý.

0/0
6.5.2012 15:58

kaksikymmenta

1998??

Nemá to být spíš v rubrice "Archiv" nebo "Akta X"??

0/0
6.5.2012 0:09

parlost18

Re: 1998??

To je fakt. Není to překlep? :-/

0/0
6.5.2012 0:11

richi77

Re: 1998??

není, jen si nějaký pseudonovinář myslel že to obnoví a podá jako novou bulvární zprávu ;-D

0/0
6.5.2012 15:18

Dr No

Ježe tomu racionálnímu srovnání chybí podstatný činitel.

Nikdo neví, co vlastně znamená zemřít. Jistě - je tady možnost (a není to ani zdaleka ta nejhorší), že po tom už není nic. Ale co když je?

0/0
5.5.2012 23:56

petr_leicester

Re: Ježe tomu racionálnímu srovnání chybí podstatný činitel.

ano mate pravdu, ale znat co nasleduje po smrti by mozna cinilo zivot neuveritelne slozity...mozna v pripade nejakeho pozitiva po smrti, by jsme jako druh nikdy neexistovali.

0/0
6.5.2012 0:01

včera

To bude nejaka fligna

.. od Novinek.cz na nachytani kristalove lupy pri opisovani. Ta zprava aktualne nikde jinde neni.... :-/8-o

0/0
5.5.2012 23:55

bara.obava

asi nebude nahoda ze podobny navod

se vyskytl po takove dobe zrovna ted...co si budem namlouvat-inteligentne se citi vetsina lidi-mohlo by to zabrat

0/0
5.5.2012 23:42

www.samboush.com

Re: asi nebude nahoda ze podobny navod

TUhle mne po jointíkový relaxaci a čtení nějaké knížky o vesmíru napadlo, že je tu nějaká pravděpodobnost existence myšlenky, která když někoho napadne, tak se zhroutí vesmír.

Chvilku jsem ji hledal, ale bylo to dost strašidelný tak jsem si raději pustil SouthPark.

0/0
5.5.2012 23:55

Milenec versus Vibrátor

oo

SUPERÚPLNĚK JIŽ ZAČAL PŮSOBIT ......

0/0
5.5.2012 23:41

www.samboush.com

Asi nějaký návod.

Českej prostor generuje zajímavé informace. V pátek nám nána z Top09 předloží teorii o důchodcích a jejich adaptaci na válečné poměry.

Dnes samopopisný návod jak inteligetní člověk racionálně hodnotí přínosy života ve společnosti. A pak na základě vyhodnocení výsledku provede patřičná opatření.

Být důchodce, tak už to považuji za nějaký plošný útok. Žeby nějaký nový plán Kalouska jak pomoci státní kase a na ni napojenejm kamarádům.;-D

+1/0
5.5.2012 23:40

doktor_bota_2

Re: Asi nějaký návod.

Skutečně považuješ za nezbytné zapráskat jakoukoliv diskuzi bez ohledu na téma svými názory na české politiky?:-/

+1/0
5.5.2012 23:42

bara.obava

Re: Asi nějaký návod.

otazkou zustava zda-li se na podobne clanky da reagovat nejak akademicky

0/0
5.5.2012 23:44

John Nash

Re: Asi nějaký návod.

Řekl bych, že je to snad nějaká úchylka nebo psychická nemoc do všeho montovat politiku... Hlavně je to neskutečně trapné a ubohé a rozhodně to není vtipné, jak si nejspíš autoři těchto připitomnělých příspěvků myslí.

+3/0
5.5.2012 23:44

bara.obava

Re: Asi nějaký návod.

kdyz uz se tedy zucastnujete tehle diskuze....napiste nam neco k zamysleni k teto prazalezitosti...nebo vam staci byt za hnidopicha...?? cenzoru ma iDnes dost i bez vas

0/0
5.5.2012 23:47

www.samboush.com

Re: Asi nějaký návod.

Říká John Nash;-D

0/0
6.5.2012 0:01

www.samboush.com

Re: Asi nějaký návod.

Nebyl jsem tu asi týden. Jeden postík po týdnu, není zapráskat jakoukoliv diskusi bez ohledu na téma.

Krom toho logická linka tu je:  Důchodce, Top09, sebevražda.

Jinak mne těší Váš zájem. Asi tu je pro Vás moc mrtvo;-)

0/0
5.5.2012 23:48

doktor_bota_2

Re: Asi nějaký návod.

Já tvoje posty nepočítám, přesto - jeden postík po týdnu, a musí to být zapráskání diskuze o naprosto nesouvisejícím tématu politikou?

0/0
6.5.2012 0:09

www.samboush.com

Re: Asi nějaký návod.

V tom článečíčku je odkazů na politiku habaděj. Jsme na idnes. O čem jiným tu chcete diskutovat?

0/0
6.5.2012 0:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.