Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidice pobouřil příspěvek sudetských Němců. Sdružení peněžní dar vrátí

Peníze od sudetských Němců nechceme. Tak vedení Lidic a zejména pozůstalí po obětech takřka sedmdesát let staré tragédie reagovali na zjištění, že projekt připomínající vypálenou vesnici sponzorovala také Sudetoněmecká kancelář v Praze. Organizátoři projektu se nakonec rozhodli příspěvek vrátit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrý a zelený blesk

Halík má pravdu

a rád bych věděl, jestli Lidičtí dělali rasový posudek zasahujících zločinců, že znají jejich sudetský původ.

0/0
11.5.2012 9:03

azazzelo

Němci dělají "pravdivý projekt" Lidice

Když se podíváte na partnery Sonosféry a Rozeznění zjistíte, že celý audioprojekt je česko-německá aktivita navázaná na česko-německý fond budoucnosti. Tedy projekt za česko-německé státní peníze. Navíc, autorce je 29 let a žije v Německu. Opravdová pamětnice. (Možná bude vědět, kdo byl Havel, když se koukne do učebnice ze základky.) Aneb nová mladá generace oblblá Landsmanšaftem a pohádkami o hodných českých Němcích má potřebu přepisovat českou historii v duchu pohledu českých Němců na historii Československa. Nyní si tato tlupa PR manipulátorů a přepisovačů české historie, dirigovaná "krajany" z Bavorska, vybrala Lidice. :-/

+1/0
11.5.2012 7:16

AnalyzaNow

Němci (i sudetští) se k nacismu rozhodně nehlásí

Od války Němci, včetně těch, kteří v Západním Něměcku po vyhnání z ČSR našli domov, rozhodně názorově a všestranně pokročili dále, včetně vyrovnání se s nacistickou minulostí země, než jsme my pokročili pokud se týká třeba antisemitismu (který u nás za války také pilně tak ři onak napomáhal decimování našich spoluobčanů židovskéhoi či rómského původu) nebo s totalitou obecně, hnědou či rudou. Němci jsou většími demokraty než my, proto je také jejich společnopst i ekonomika lidskému životu příznivější než našich 40 let komunismu a 22 let let postkomunismu. ... Příčiny nástupu fašismu v Itálii a pak nacismu v Německu byly z nemalé části jak drakonické podmínky a reparace, tak dlouholetý a těžký dopad hospodáčské krize 30. let. I dnes, za mnohem měkčích podmínek a sociální sítě jsou, nejen v Řecku a Maďarsku, populární polofašistické partje, tedy obrz reakce segmentu populace na hospodářské problémy. USA, poučené, po 2.svět.v. ne náhodou Německu daly místo reparací Marshalův plán.

+2/0
8.5.2012 7:35

Vážný

Nejsem sudeťák

Ale vedle památky na Lidice bych se rád dočkal třeba desky připomínající mrtvé německé děti, které zahynuly českou "péčí" v č. táborech v letech 1945-6, např. na Strahově

+1/0
7.5.2012 10:10

Éter1

Re: Nejsem sudeťák

Roku 1942 zemřela mojí babičce dcerka, na záškrt.

Doktor jí řekl, že má léky jen pro německé děti.

Takže šla domů, malou měla na klíně a čekala, až jí v náručí umře.

Doba byla zlá, odškodnit tyhle věci nejdou, ale zapomenout také ne.

+5/0
7.5.2012 10:35

Vážný

Re: Nejsem sudeťák

A obojí bylo špatně...

+4/0
7.5.2012 10:44

karelka7

Re: Nejsem sudeťák

ne, jen tvoje kecy.;-€

+1/0
7.5.2012 16:18

azazzelo

Nemohl by se SdL smířit s přepisováním českých učebnic?

Dost na tom, že se díky němu současné české děti korektně učí o vyhnání českých Němců, které je SdL označováno jako genocida a srovnáváno s holokaustem Židů. Události 2 sv. války, ale i 1. sv. války a prosté existence Česka a Slovenska jsou prostě relativní, jako všechny události, záleží jen na jejich výkladu. No a podle některých výkladů jsou Češi prostě prevíti bez nároku na budoucnost, jen si to musí jednou díky SdL uvědomit. Zvláštní, jak ten masochismus s chutí od SdL přijímáme. Nejvyšší čas zavést termín "sebezničení Čechů".

(Potíračům "ultralevicových názorů" doporučuji propátrat názory Bobošíkové a Posselta v EU.)

+1/0
7.5.2012 9:38

AnalyzaNow

Vyhnání Němců bylo vyhnání, ne "odsun" nebo "vysídlení"

Princip kolektivní viny, vyhánění celých etnik z tradičních domovin byly praktiky velikého generalissima Stalina. To, že je třeba u nás ke konci války USA a Británie odkleply bylo hlavně důkazem toho, že jim, stejně ještě jakop v Mnichově, ani v Teheránu, Jaltě a nakonec ani v Postupimi na slovanských zemích a na Balkánu skutečně moc nezáleželo prioritou byla západní Evropa a koloniální říše

Vyhnáním přes 2,5 mil německy mluvících spoluobčanů, ke kterým se ani 1. republika od začátku nechovala rozhodně nejen podle dnešních standardů, jsme si pomohli k mnoha tisícům nemovitostí, stovkám celých vesnic, desítkám městeček a měst (třeba Žatec, královské město od 1010, bylo z 95 procent německé), stovkám fabrik, plno činžákům v Praze, k tomu majetek po více než 200,000 Židů, kteří se nevrátili z koncentráků. Dobrodruzi z vnitrozemí, Volyňští Češi a cikáni ze Slovenska "doosídlili" Sudety a ty jdou již 65 let víceméně zu grunt. Už nikdy nebudou jako byly na úrovni Bavor. Celkově jsme ztratili

0/0
8.5.2012 7:48

AnalyzaNow

Doopravdy jsme si pomohli vyhnáním Němců?

Část argumentům stran toho, že vyhnání Němců nebylo, zozhodně z dlouhodobého hlediska pro ty, kteří v ČSR, poté ČSSR, potom ČSFR a nyní ČR zůstali ve výsledné analýze výhodné, jsem již uvedla výše. Nejenže jsme si vyhnáním způsobily mnoha set miliardové ztráty na tom, že dříve rozhodně na úrovni třeba Bavorska hospodářsky a všeobecně prosperující Sudety a pohraničí jsou buď devastované, zchátralé anebo komunismem nešťastně, nepěkně a neefektivně "industrializované", desítky věsnic byly za komunismu srovnané se zemí tanky a buldozery, protože nebyl nikdo, natožpak schopný a spořádaný, aby budovy, statky, dílny a provozovny udržoval, natožpak zveleboval a modernizoval. ... Přistěhovalci z vnitrozemí, dobrodruzi kjako na Klondice, Volyňští Češi a cikáni ze Slovenska prostě náhradou za vyhnané nebyli, stejně jako Čechy ve volbách roku 1946 do čela zvolená a v únorovém puči roku 1948 podporovaná KSČ, vedená "velkým sĺovanským dubiskem", ruským SSSR. ... Ano, pomohli jsme si k chalupaření,

0/0
8.5.2012 8:00

AnalyzaNow

Na vyhnání Němců jsme hodně ztratili a dále ztrácíme ...

Ano, pomohli jsme si k chalupaření, kdy tisíce chalup po vyhnancích buď zdarma nebo za hubičku přes MNV záskaly tisíce Pražanů atd. Ale jinak jsme nedokázali udržovat a zvelebovat, modernizovat obrovský bnemovitostní a hospodářský majetek, vyhnanci tud ponechaný. Přišli jsme také už o 65 let plodů práce obecně naprůměrně pilné části populace ČSR, již 3 generace. To jsou bilióny korun ekonomického potenciálu. Představte si také, nejen za komunismu, kdy NDR, ač nebyla před válkou jako ČSR tak bohatá a oproti ČSR-ČSSR byla více vyssávána opkupujícím SSSR, nakonec v ekonomice a životní úrovni ČSSR předehnala. Jak mnohem úspěšněji a výhodněji by se také po 89. roce naše ekonomika integrovala s německou a rakouskou, kdybychom zde stále měli své Němce, Rakučany (a Židy)? Daňová základna MF ČR by byla nepochybně mnohem bohatší a životní úrověň i české většiny by byla vyšší. Ale někteří raději naslouchají oportunistce Bobošíkové ...

0/0
8.5.2012 8:08

azazzelo

Re: Na vyhnání Němců jsme hodně ztratili a dále ztrácíme ...

Díky za příspěvek. Ekonomické škody byly do velké míry způsobeny socialismem, kdy nebyl 45 let zájem bývalé německé oblasti zvelebovat. Těžko pak soudit výsledek.

Nicméně, jedna životní zkušenost soužití s Němci, které ústila do totálního zničení českého etnika v české kotlině by nám mohla stačit. Z tohoto pohledu byl odsun českých Němců nutný a ekonomické škody přijatelné pro budoucnost Čechů. Současný stav se kritizuje snadno. Ten zlý úmysl zhrzených Němců je v té kritice také patrný. Aneb jde jen o pokračování snahy škodit, ne hledat společnou budoucnost. ;-)

0/0
11.5.2012 7:14

_Kryštof_

Ti lidé, co jsou tam teď, za Lidice fakt nemůžou.

Vrácení daru je ubohost.

+1/0
7.5.2012 9:24

Éter1

Re: Ti lidé, co jsou tam teď, za Lidice fakt nemůžou.

První myšlenka byla, že by dar přijmout měli, jako gesto smíření, ale po chvíli mi došlo, že nám, diskutujícím tam v Lidicích nikoho nezabili. Nemůžeme tedy o daru vůbec jednat. Kdybychom byli pozůstalí, dívali bychom se na to nejspíš jinak.

Jako gesto smíření přijmout 8 tisíc za spoustu změřených lidských životů, by pro mě byla urážka. Takže souhlasím s těmi, kdo dar chtějí vrátit, jinak by slovo hrdost zcela ztratilo smysl.

+1/0
7.5.2012 9:46

LucyTarhuniah

Re: Ti lidé, co jsou tam teď, za Lidice fakt nemůžou.

Přispěli už vícekrát a o tenhle dar zažádala česká strana.

0/0
7.5.2012 13:41

karelka7

Re: Ti lidé, co jsou tam teď, za Lidice fakt nemůžou.

ne, Faltýnek.

0/0
7.5.2012 16:19

Roko Blábola 11

Na rozdíl od nás Němci své zločince potrestali.

Ti naši se zde roztahují dodnes a snaží se svou nenávist vnutit i generacím, které vzájemné vztahy začínají konečně vnímat bez předsudků. Ano, svou historii bychom měli znát, minimálně jako varování. Ale pro lidi, kteří se narodili po těchto krutých událostech by už neměla být koulí u nohy. Dnes je potřeba spolupracovat a každé vstřícné gesto je třeba vnímat bez nacionalistických vášní. Omluvit se je lidské, odpouštět božské.

0/0
6.5.2012 22:56

pppaa

Re: Na rozdíl od nás Němci své zločince potrestali.

Němci své zlořince nijak moc netrastali a když, tak jako my Štěpána, tedy aby se vlk nažral a koza zůstala celá

+2/0
7.5.2012 6:44

chudy lekar

Re: Na rozdíl od nás Němci své zločince potrestali.

Žádný gestapák nebyl potrestaný. Za hrůzy z války se nelze omluvit. To se řeší buď pomocí nebo spoluprací. Pro Němce vždy budeš untermensch, póvl. Svědomí si nekoupí nikde, ani u Izraele.

+1/0
7.5.2012 14:01

Čechistánec

Tohle nemá cenu.

Dokud nevychcípá stará generace zahořklých a ideologicky zpracovaných soudruhů, tak k žádnému narovnání vztahů s Němci nemůže nikdy dojít.

+1/0
6.5.2012 21:45

erikaaron

Re: Tohle nemá cenu.

Jenže toto je přesně to, co těm škodícím hlupákům někdo musí říct do očí. Já to udělám alespoň do telefonu - zítra

0/0
6.5.2012 22:12

jo16da

Re: Tohle nemá cenu.

Pokud jsi chtěl vypadat jako bl*ec tak se ti to podařilo.

0/0
7.5.2012 12:38

Maspalmas

Ach to morální dilema.

Zajímalo by mne, zda se budou Češi divit, až jednou Afgánci odmítnou příspěvek na pomník ve vesnici vybombardované spojeneckým (NATO) letectvem. Argumentem při tom bude, že nemohou přijmout příspěvek od vnuků těch co vyvraždili jejich občany.

0/0
6.5.2012 20:23

Mor_ho

Re: Ach to morální dilema.

Nevím jestli se budou občané ČR divit, to opravdu nevím. Ale podle sebe vím, že jsem celý život - již od dětství - dodržoval zásadu, kdo mne jednou podtrhl tak už jsem mu nevěřil.   Vím, že se stydím za vládu a občany republiky v níž žiji, která schvaluje vytržení KOSOVA ze Srbské republiky . Ze Srbska, které jako jediné !!!!!! JEDINÉ BYLO PŘIPRAVENO SE  150 000 vojáky jet na pomoc Československu v roce 1938  !!! A Jak se zachová ČR ? Jako špína a hnus.

+3/0
6.5.2012 20:35

Mor_ho

Jestli někdo nechápe, proč jsou peníze na LIDICE od

vystěhovaných a nejen sudetských němců nepřijatelné pak  nezná dějiny a neví co se vlastně stalo. Neví, že právě tito Němci  volali v roce 1938 Heim ins Reich !!!  Rozbili republiku , vyhnali naše občany z pohraničí !!!!  A ... DODNES NĚMECKO NEZAPLATILO VÁLEČNÉ REPARACE.   Jakákoliv debata  o odpuštění  za dvě světové války může nastat teprve po vyrovnání dluhů a ... prokázání, že se kají. DODNES TAK  NEUČINILI.

+2/0
6.5.2012 18:12

erikaaron

Re: Jestli někdo nechápe, proč jsou peníze na LIDICE od

První světová válka - Rakousko Uhersko protí Srbsku - zde je začátek, my jsme byli až do konce na straně Rakouska Uherska - jen pro tvou představu. Druhá světová válka - stejně jako Rakousko jsme byli součástí Německé říše - my jako Protektorá Čechy a Morava - tedy opět na straně agresora. Takže jsi to ty, co nezná dějiny, příteli.

+3/0
6.5.2012 22:14

capjar

Re: Jestli někdo nechápe, proč jsou peníze na LIDICE od

to je teda blábol Rv

0/0
8.5.2012 12:05

p555

Re: Jestli někdo nechápe, proč jsou peníze na LIDICE od

soucasti povalecne dohody je platnost Benesovych dekretu za nezaplaceni reparaci...

0/0
7.5.2012 12:48

byvalyvoliccssd2

Pro sudetské němce: V Lidicích je památník utrpení,

a nikoliv Vašeho triumfu.

+1/0
6.5.2012 15:43

URB-služka bohatých šéfů KSČ(m)

Lidice místem smíření?

Halíku, na čem jedeš?

+4/0
6.5.2012 15:41

janzlatousty2

Nějak nechápu, proč je jejich příspěvek nepřijatelný?

To je pouze důkaz toho, jak komouš vygruntoval našim občanům  závity šedé kůry.

Ono se jedná o nějakou  neonacistickou organizaci? teroristy?

+3/0
6.5.2012 13:55

Mor_ho

Re: Nějak nechápu, proč je jejich příspěvek nepřijatelný?

kecáš nesmysly. Komouš vygumoval ?¨checht - kdy slavíš konec 2 . světové války v evropě ? 8.5. ? Pak jsi vygumovaný USA . Akt podpisu kapitulace  začal 9.5. 00:00 hodin SEČ , respektive 1:00 letního Berlínského času a byl ukončem  0:16 SEČ  .  Takže kdy byl konec  ? 8/5 a nebo 9/5  ? Kdo je vygumovaný a kým.

+1/0
6.5.2012 18:15

LucyTarhuniah

Re: Nějak nechápu, proč je jejich příspěvek nepřijatelný?

To je tak obrovsky rozdil, byl jste jiste podveden!

0/0
6.5.2012 18:49

Vážný

Re: Nějak nechápu, proč je jejich příspěvek nepřijatelný?

Tato druhá kapitulace bylo už jen divadlo pro Stalina... Vlastní kapitulace byla podepsána o 2 dny dříve...

0/0
7.5.2012 10:05

karelka7

Re: Nějak nechápu, proč je jejich příspěvek nepřijatelný?

omluv zlatoústého, on za ty nápady nemůže.

0/0
7.5.2012 16:30

klatu

Myslím, že jádro kauzy bezděčně

pěkně shrnul ředitel Památníku Lidice Milouš Červencl: "V případě jiných projektů nebo jinými směry by podpora Sudetoněmecké kanceláře, i když je to mrzkých osm tisíc, přípustná byla."

Nějakými umrněnými osmi tisíci si to holt sudeťáci u českého národa nespraví. Chtějí na nás šetřit, lakomci, ale my se nedáme. Ostatně, i ty fortelné domy se jim v našem pohraničí začínají dost rozpadat, do našich chalup a chat zatéká, ploty se bortí. A opravy bude platit kdo? My snad?

(půjčil jsem si jinde a podepisuju)

+3/0
6.5.2012 11:34

LucyTarhuniah

Re: Myslím, že jádro kauzy bezděčně

Hrozný názor. Někdo bude dělat ukřivděného a obviňovat navždy. Jo a o ten příspěvek zažádala česká strana.

+3/0
6.5.2012 11:38

Berti19

Re: Myslím, že jádro kauzy bezděčně

Milouš Červencl...Není to ten, co vytuneloval Centrotex?

0/0
6.5.2012 12:11

Karel2002

Organizace sudetských Němců je neonacistická organizace

odmítá výsledky 2. světové války, dokonce svaluje vinu na antifašistu Beneše, bagatelizuje odporná zvěrstva SS a wehrmachtu na okupovaných východních územích (Rusko, Bělorusko, Ukrajina, Polsko..)

Lidice správně vrací tento pokrytecký dar.

Halík zase nic nepochopil, potvrdil, že patří spíše ke krajní pravici.

+4/0
6.5.2012 10:40

stryke

Re: Organizace sudetských Němců je neonacistická organizace

Je pravda, že Sudetoněmecká strana velice napomohla rozvrácení této země na záčatku 2. sv. v. A sudetští němci mají pocit, že bysme se jim měli omlouvat my, přitom stranu SdP v roce 1935 volila drtivá většina z nich. Ale zase je pravda, že není správné paušalizovat... určitě všichni nesouhlasili s tím, co se dělo a drželi spíš s Čechy... stejně jako tu bylo spoustu Čechů, co drželi s Němci a podporovali je...

0/0
6.5.2012 11:08

LucyTarhuniah

Re: Organizace sudetských Němců je neonacistická organizace

Je to tezke. Pripomina mi to osudy mnohych zidu v nekterych arabskych zemich po vzniku Izraele. V Libyi se jedna o jejich navratu, bude to na dlouhou trat, ale maji sanci. Pres vsechny negativa jsou na tom lepe nez Sudetci Nemci tady. Ale neni to uplne to same.

0/0
6.5.2012 11:42

kuttna

Re: Organizace sudetských Němců je neonacistická organizace

A Vy jste zase komunistický štváč, snažící se vyvolávat nenávist mezi lidmi. Politicky stojíte v místě, kde mizí rozdíl mezi krajní pravicí a krajní levicí. (Nesmysl? Doufám, že ano. Jen se snažím uvažovat vaším způsobem.)

+2/0
6.5.2012 12:32

janzlatousty2

pan Karel jen dobře ilustruje uvažování

voliče ultralevice....

0/0
6.5.2012 14:07

pavlos921

Tohle

je ale už vážně moc! Proč to někoho pobuřuje? Sudetský Němci udělají gesto, přispějí na památník, tím pádem nepřímo říkají " ne, nesouhlasíme s tím co se tam tenkrát stalo. Bylo to špatné, zlé a je to zavrženíhodný."

Ovšem někomu to připadá jako plivnutí do tváře. Proč? Mám pocit, že v tomto sporu jsou za blbce zrovna zřizovatelé památníku.

Mimo jiné.....peníze od sudetských Němců nechtějí, ale jejich stránky si zobrazit v němčině můžete.

+4/0
6.5.2012 10:40

kremsa

Re: Tohle

Měli to říct přímo a nikoliv pouze nepřímo. A ta částka měla být vyšší než pouhá almužna. Copak lze vše, co mezi námi bylo, zalepit 8000 Kč bez jediného slova omluvy?

+1/0
6.5.2012 13:50

LucyTarhuniah

Re: Tohle

Prispeli uz vicekrat.

0/0
6.5.2012 18:15

lanonym

Re: Tohle

Kdo pohrdá halířem, není hoden tolaru...

0/0
7.5.2012 13:08

byvalyvoliccssd2

Re: Tohle

Nejde o phrdání, ale o urážku.

0/0
7.5.2012 14:00

furtkecal@seznam.cz

ten "příspěvek?" měl sloužit jenom k případné propagandě

Rv "podívejte se i my jsme přispěli lidicím" Rv

0/0
6.5.2012 9:33

stryke

Re: ten

K jaké propagandě? Pod zkratkou SKS?? To jsou třeba i Slavkovské krmné směsi...

0/0
6.5.2012 11:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.