Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Napětí sílí. Vyrostla ztracená romská generace

Šestnáctiletý Radek patří ke generaci romských teenagerů, kteří své rodiče nikdy neviděli pracovat. Momentálně bydlí v jeskyni na okraji Nového Boru. V malém bytě, kde vyrůstal se šesti sourozenci, už nebylo k hnutí, a tak teď přežívá, jak se dá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chemba

Pokud bude mít každá romská rodina 8 dětí

a přizpůsobivá jen jedno, tak za kolik let bude z menšiny většina? Ale když nyní už ta většina nestíhá vydělávat na menšinu, tak si myslím, že se systém dávek musí v rok R, měsíc M1, den D, hodinu H , minutu M2 a sekundu S  zhroutit. Každý se může dostat do problémů, přijít o práci, onemocnět. Ale cíleně " vyrábět " děti jen kvůli dávkám je možné jen tehdy, pokud jim ty dávky někdo skutečně vyplácí. A to jsme my . Přizpůsobiví. my vyrábíme takové zákony, které jseo velmi příznivé. proto se k nám stěhují pro dávky i romové ze Slovenska

+1/0
9.5.2012 15:47

johanus

Pokud bude u cikánské národnosti vzdělání

stále na nejnižším stupínku hodnot, není naděje na změnu.

PS:Opuštění převládajícího myšlení oběti systému, potažmo parazita, by se mělo stát krédem všech tzv romských iniciativ a muzeí.

+1/0
9.5.2012 12:49

Fai Rodis

Re: Pokud bude u cikánské národnosti vzdělání

Bodejt by nestalo, kdyz je to populace s prumernym IQ 79.:-/

0/0
9.5.2012 23:39

Vladimír Škopek

Jo tak to jo

To je velmi zajímavé a nečekané zjištění, nejspíše tedy budou následovat ještě větší problémy v soužití. Třeba to konečně někdo z kompetentních začne řešit, necháme se překvapit. :-) Téda, diplomatičtěji už to nešlo.

+2/0
8.5.2012 15:08

pragina

DISKUSE JE -UZAVŘENÁ ??

0/0
7.5.2012 20:45

alis

Re: DISKUSE JE -UZAVŘENÁ ??

ne, není, pro slušné příspěvky ne.

0/0
8.5.2012 10:38

keviku

Vzdělání

Podporovat vzdělání u této komunity je téměř bez úspěchu.neumí česky takže jsou zralí (v dobrém smyslu toho slova) pouze na zvláštní školu ALE tento druh školy velmi kritizuje EU tak co s tím??? Vím o jedné zš v JČ, která zžídila předškolní třídu pro malé Romy aby se naučili češtinu a měli šanci jít do školy bez handicepu.Tato třída byla vybavená sešity paselkami...co v 1.třídě bývá a fungovala jen tak dlouho dokud bylo co nosit domu pak už je rodiče neposílali a třída zanikla.!!!!!!

+2/0
7.5.2012 18:45

Fai Rodis

Re: Vzdělání

Neco jako v tech Trech veteranech, co? "Schola Abnormal".;-)

0/0
9.5.2012 23:36

pragina

- VYROSTLA - KOMU ???

- RODIČŮM ... VYROSTLA ... CO???? JSTE ... " RODIČE " .. DĚLALI??? ... ŽE VYROSTLA ??!!!!!!

0/0
7.5.2012 17:54

Pierre de Croissant

Pani ředitelko Muzea romské kultury

vina je především romská kultura.

Pokud někdo tvrdí, že má více rád děti, než druzí, protože je k ničemu nenutí, nic jim nezakazuje, nechává je si hrát, jak si chtějí, či je dokonce bere jako dospělé, tak se obrovsky mýlí. Ve skutečnosti jim činí medvědí službu, protože z nich nebudou chytří či vzdělaní lidé, poctiví a čestní, vytrvalí a ukáznění, tedy schopní dobře obstát v moderní společnosti. Ona se totiž musí již od nejmladšího věku cvičit zvídavost a inteligence např. říkadly, sebekázeň - napřed špenát potom dortík, charakter - bít druhé děti je špatné.

A o tom celý problém je. O kultuře. Jenže kdo přizná, že základní problém je vlastní kultura a vzdá se ji?

+5/0
7.5.2012 13:28

neverleft

Re: Pani ředitelko Muzea romské kultury

TESAT DO KAMENE

0/0
7.5.2012 15:04

Fai Rodis

Re: Pani ředitelko Muzea romské kultury

Tak my Evropani jsme v tom uz dost cviceni. Vlastni kultura je u nas interpretovana jako nacionalismus krizenej s xenofobii a proto jednoznacne fuj.:-/

0/0
9.5.2012 23:37

Franta z Prahy

Jednoduché a u Romů nepopulární řešení

Romové rozhodně nejsou nepřizpůsobivý, dokonale se adaptovali na český sociální systém a dokážou z něho vytěžit maximum. Z toho plny, že jsou schopni pochopit a dodržovat pravidla, aby dosáhli svého. Stačí tedy jen jim pravidla správně přenastavit! Je potřeba po nich striktně vyžadovat dodržování všech platných zákonů bez výjimek a definitivně skoncovat s pozitivní diskriminací na úřadech. Pochopitelně všechny organizace, které pečují o Romy a romskou mládež by měli být odstřiženy od státních dotací, ať si je sponzorují dobrovolní dárci. Tím by byli Romové vystaveni přirozenému tržnímu prostředí a byli by nuceni se adaptovat, stejně jako každý jiný člověk. Chyba je skutečně v majoritě, protože ta Romy rozmazluje rozličnými dávkami, úlevami a výhodami. Romové nemají motivaci získávat pracovní návyky, když vědí, že pracovat se jin nevyplatí. Mladý Rom, když půjde poctivě pracovat, tak bude mít nástupák nižší než je souhrn jeho dávek a navíc tím klesne jeho prestiž v komunitě...

+4/0
7.5.2012 9:33

Nejchudší z chudých

Chyba všech vlád zpětně !!

Souhlasím, že je to problém a jsem pro jim pomoci !! Ovšem v JEDINÉM přídadě, že budou PRACOVAT !!

+3/0
6.5.2012 8:13

chemba

Re: Chyba všech vlád zpětně !!

Tak jich alespoň 5 000 zaměstnejte, když umíte tak dobře radit.

0/0
9.5.2012 15:48

koranjan

Neexistuje jednoduché řešení

Je třeba se vyvarovat extrémů a extremistů, kterým nejde o to něco řešit. Zvlášť v dnešní době  je třeba se bránit nástupu extrémizmu. Jak to pak dopadá,  když se většina nechá strhnout jednoduchým řešením,  známe z historie. Že se dnes otázkou této generace romů, vytváření ghett atd.  nikdo z vlády moc nezabývá  je jasné.Doplatíme na to všichni. Investice do školství nejsou – učitelům jdou platy dolů. Šetří se na nepravých místech. Vyplatí se investovat do lidí, kteří budou dlouhodobě tento problém řešit koncepčně a ne pouze jako volební téma.  Že někdo vzal zákon do vlastních rukou a bránil svůj majetek až zabil člověka je tragédie ( určitě hlavně pro toho střelce ). Že nejvíce zneužívají dávky romové je až následek nulové strategie.  Vzít jim ty dávky nic neřeší - dostaneme je pak na ulici a to je ještě horší. Konstatovat, že jsou jací jsou také nic neřeší.

0/0
6.5.2012 5:06

podotek

Mrhání prostředky, jednoduchá řešení fungují ...

Lití peněz egalitářským a enviromentalistickým pavědcům a etnobyznysmenům je pouhým mrháním (vydluženými) prostředky - u nás i jinde ...

http://sumavak.bloguje.cz/780192-rasova-segregace-pred-nejvyssim-soudem.php

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/jake-to-je-byt-ucitelem-v-romske-skole-neuspel-jsem_192540.html

+2/0
6.5.2012 12:55

Franta z Prahy

Re: Neexistuje jednoduché řešení

Existuje jednoduché řešení, ale ne takové, co by vonělo multikultům. Je potřeba striktně vyžadovat stejné dodržování zákonů jako do majority. Ano budou s tím problémy v podobě různých protestů a nátlakových akcí ze strany etno business organizací, ale tahle léčba není bezbolestná. Co rozhodně nepomůže je další pumpování peněz do organizací, které se údajně zabývají integrací Romů. Veškeré působení proromských organizací má úplně opačný efekt! Romové se akorát více vyčleňují a radikalizují. On je rozdíl mezi bojem za rovnoprávnost své menšiny a obyčejnou kriminalitou...

+2/0
7.5.2012 9:37

vKrieg

Takže

I přesto, že rodiče těchto dětí dostávají byty, porodné, příspěvky na dítě, dávky v nezaměstnanosti, stát jim platí sociální a zdravotní pojištění, dávky v hmotné nouzi, místní samospráva a neziskové organizace jim pomáhají se integrovat a řešit složité životní situace, NEJSOU SCHOPNI VYCHOVAT SVOJE DĚTI. Co je ještě potřeba pro ně udělat?

+7/0
5.5.2012 19:15

P.32

Re: Takže

Co to zkusit a nejen pro cikány z prací a solidní odměnou za ní.

0/0
5.5.2012 23:36

Černohorec,Ochrapaná PravdoLáska

Nevyrostla jen tak sama

nový společenský systém a  "nové elity" po r 1989 to zprasily. Dříve 95 proc Romu pracovalo a 5 proc Romu muselo pracovat v "komunistických lágrech" , dnes 85 proc Romu nepracuje a 15 proc  se fláká v "kapitalistických polepšovnách".

+4/0
5.5.2012 11:43

alis

Re: Nevyrostla jen tak sama

Celé to začalo na začátku 50.let, kdy komunisté zakázali cikánům kočovat a nutili je žít v usedlých bytech. Dokud se mohli toulat, měli pořád co dělat, museli se živoit prací - muzika, košíkářství, kovářství, nemohli se tak množit, protože by své ridiny neuživili, atd. Jak se jim přidělily paneláky a nutili jsme je chodit "do práce", tak tehdy to všecko začalo. Kdo zažil dobu komunismu, ví, jak cikáni "pracovali".

+2/0
8.5.2012 10:37

Fai Rodis

Re: Nevyrostla jen tak sama

Samozrejme, ze s mnozili jako ted, akorat jim umrelo vic deti. Nedelejte si iluze...

0/0
9.5.2012 23:39

2Mac7

kolik století

Kolik stovek roků potřebují cikáni k tomu, aby se začali vzdělávat, aby s nimi přestaly být pořád problémy, nejen u nás, ale i v ostatních zemích, problém je především v nich, ne v majoritě. A majorita má myslím svých problémů dost a dost už má také věčného "řešení" problému romského.

+4/0
5.5.2012 11:11

pepe1212 bol zmazany

marxisticki pisalkovia este urobia z asocialov

fiolozoficku skolu. ze, ztracena romska generace. nejako neopamatam tu generaciu s perspektivou.

+2/0
5.5.2012 8:13

Obšil

Re: marxisticki pisalkovia este urobia z asocialov

Neznaje pravopis ani český, ani slovenský, být v podstatě negramota, neobouval bych se ani do Marxe, ani do Romů. Opřel bych se řádně do "Šlabikára". Po letech se znova ozvěte.

0/0
9.5.2012 15:39

Lumpíí i po banánu 6

tohle je výborné řešení

http://www.petice24.com/hromadny_odchod_rom-r

a doporučuji i komentáře R^R^R^;-D

+2/0
4.5.2012 19:00

saabik

Muž postřelený kuší do hlavy v nemocnici zemřel

Záměrně uvádím titulek aktuálnějšího článku, ke kterémi idnes neumožnila diskusi.

Proč asi?;-€

PS

Když ne zde, tak na novinkách.cz to docela žije ;-D.

+3/0
4.5.2012 17:29

podotek

Zděděná mizerie nebo zděděné geny ?

Lidí, co mají leda dluhy, jsou plné ulice ... i nejrůznější robotárny, kde se dře za třetinu či čtvrtinu mzdy obvyklé ve starých europrovinciích ...

Pak se divme Romákům, že se raději nepřizpůsobí, nanejvýš si zajedou z rodné osady do Čech za přízní ...

http://dienekes.blogspot.com/2006/10/iq-of-serbian-gypsies.html

http://www.youtube.com/watch?v=eI6ZhPgVhJ8

http://www.youtube.com/watch?v=0Ch8-VawXYM

0/0
4.5.2012 17:08

Masada

Patri do Indie

Meli by se vratit tam, odkud prisli. Tak zvani "nedotknutelni", patrili mezi nejnizzsi kastu ve sve zemi; sli hledat stesti jinam a Indie si oddechla.

+4/0
4.5.2012 16:01

marla

Jděte víte kam se začleňováním!

Žádná jiná menšina nic na začleňování nepotřebuje a jsou tady kratší čas(viz Vietnamci-jejich děti narozdíl od rómů umí výborně česky a patří ve školách mezi premianty), jenom oni, jejich "začleňování" je jen bezedná díra na prachy.Rv

+1/0
4.5.2012 14:47

podotek

Re: Jděte víte kam se začleňováním!

http://jansky.blog.idnes.cz/c/141721/Diskuse-o-Vietnamcich-v-CR-se-vyznacuji-rezignaci-na-zdravy-rozum.html

0/0
4.5.2012 17:10

mnenebertemocvazne

Kéž by tomu tak bylo, že se tato (a nejen) generace ztratí..

Dokonce by ji nikdo nehledal a celá planeta by si hluboce oddechla

+6/0
4.5.2012 11:59

kecálek reloaded 4

Romové zde žijí už 600 let

posledních 20 let stát utratil desítky miliard na jejich začlenění. Výsledek je nula. Pochybuji, že je na světě jiný živočišný druh tak odolný proti jakýmkoliv vlivům okolí. Takže metoda cukr selhala, je za potřebí použít bič.

+7/0
4.5.2012 10:57

Blucher

Osobní zkušenosti

Znal jsem jednoho JUDr.Roma. Vyrostl v děcáku, ale postupně si doplňoval vzdělání, až po VŠ. O své rodině věděl, ale ona ne. Cituji "kdyby věděli, kde bydlím, tak se mi na zahradu nasáčkují všichni příbuzní i s rodinami a rodinami jejich známých. Odjedou, až nebudu mít peníze, vytrhají a spálí podlahy, co má nějakou cenu prodají."

Druhý známý vyučuje na ZŠ v problematické čtvrti. Tam je king takový žák, jehož otec sedí. Pokud nebyli rodiče ještě neseděli, tak patříte mezi póvl a nemáte žádné kámoše. Čím vyšší známky máte, tím lépe.

+12/0
4.5.2012 6:31

really?

Re: Osobní zkušenosti

No potes! 8-o

0/0
5.5.2012 1:04

Já vím, jak to bylo !!!

Překlad článku do češtiny:

Vážení spoluobčané. Loupeživost cikánských band, jejich brutalita, agresivita a troufalost se bude i nadále rapidně zvyšovat. Již dnes je tento stav alarmující.

Je načase abyste si přijali svoje vlastní opatření, neboť stát, potažmo policie, Vás v žádném případě neochrání.

Děkuji redakci za upozornění!!!!!!!!

+19/0
4.5.2012 5:27

Pracant z Chánova

Re: Překlad článku do češtiny:

R^R^R^R^R^;-€

+1/0
4.5.2012 10:18

alis

Re: Překlad článku do češtiny:

A co navrhujete dál? Zřídit domobranu a všecky je vystřílet?

0/0
8.5.2012 10:38

Fischerovi STOP

Myslím, že by si Romové konečně zasloužili vlastní stát

a já jsem ochoten jim na něj finančně přispět. Ptal jsem se řady svých známých a i oni by přispěli. Pokud by i stát přispěl a spojilo by se Česko, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko a Bulharsko, určitě by se dalo dohodnout území v Evropě, které by se Romum předalo, stejně jako se po válce židům předalo území na založení Izraele. Já bych jim to moc přál a problém by byl vyřešen. Naučili by se pracovat na sebe, měli by vlastní vládu nebo krále a klidně bych i podpořil počáteční dotace státu. Pořád by nás to v budoucnu stálo méně, něž když budeme dál pokračovat v dnešní sociální politice. Jasně, je to lehce utopistický názor, ale na chvíli mě to zahřálo u srdce...;-)

+4/0
4.5.2012 0:35

čelo

Re: Myslím, že by si Romové konečně zasloužili vlastní stát

Stačí se podívat na výdaje státního rozpočtu, kolik peněz jde ročně na sociální dávky. Určitě by počáteční státní dotace vyšla levněji. A hlavně, byl by klid. Protože těch pár dalších, co kradou a dělají jiný brajgl, by zmákla policie, protože by se namusela bát obvinění z rasismu.

+1/0
4.5.2012 7:20

NB54

Re: Myslím, že by si Romové konečně zasloužili vlastní stát

Toto je naprostý nesmysl. Parazit nemůže parazitovat na parazitovi.

+1/0
4.5.2012 8:48

mnenebertemocvazne

Re: Myslím, že by si Romové konečně zasloužili vlastní stát

No, já bych jim přispěl i na cetu na jinou planetu. Taková Venuše není moc daleko...

0/0
4.5.2012 11:38

jackobm

a jejda

dukatobrani stale pokracuje. No vyrostla vam zlata generace macetaru a nasilniku. Co vic k tomu dodat. U nas byly problemy s gangy v 80tych letech u vas to ted zacina.

+3/0
4.5.2012 0:16

nexus98

Drábek posílá lidi, kteří přišli z nějakého důvodu

o práci, v oranžových vestách na veřejné práce. Zdůvodňuje to tím, aby nepřišli o pracovní návyky. Cikánů na dávkách se tento trest netýká!

Proč Drábek neaplikuje stejné metody zejména na ty co nemají pracovní návyky žádné? Proč je nechce práci naučit? Tahle vláda stojí za bačkoru a každá koruna nacpaná do tohoto etniky je ztrátová.

Ten kluk na fotce může za svůj stav děkovat jen sám sobě a zejména svým nezodpovědným rodičům..

+10/0
3.5.2012 23:27

opportunity

Re: Drábek posílá lidi, kteří přišli z nějakého důvodu

Protože posílá lidi, co jsou na pracáku, ne na sociálce.

+2/0
4.5.2012 10:50

rejnok69

nevzdělanost cikánů

jejich nevzdělanost nepochází z nefunčního školství, ale z jejich neochoty se cokoliv učit...oni nemají zájem o náše školy.. kolik se toho naučí člověk, který nemá zájem??? nic, sice navštěvuje pravidelně školu, ale nic neumí...to jsou cikáni a tady se nám nějaká úřednická lůza, nebo dokonce ženská, co je živá přímo z cikánů chce namluvit, že je chyba na naší straně??????

jste na hlavu??? jste úplně mimo, pokud si myslíte, že vám to někdo zbaští.... tak vypoláchlej může být maximálně nějaký prolhaný politik, který žije kdesi mezi kecama...

+11/0
3.5.2012 23:17

rejnok69

klasické postavení na hlavu,

cikánksá manipulace... jestliže si někomu chtějí cikáni stěžovat, tak právě svým rodičům, kteří na ně házejí bobky a své tzv.kultuře jejich etnika,tzn. snaha o nezačlenování se do společnosti a všemožné snahy o únik před prací..To, co byl a je pravý problém jsou nevhodně nastavené rodičovské podpory, kdy cikáni, za podpory státu rodí spoustu dětí a přiom se neuživí ani sami..vše na účet pracujících. Pokud by moji rodiče žili na sociálních dávkách a byli debilní a rozhodli se mít třeba 6 dětí.. budeme nejspíš také všichni bez vzdělání a bez koruny... Rv

cikáni jsou vyloučení svojí "kulturou" nezačlenování se, parazitismu..

+6/0
3.5.2012 23:13

nexus98

Majorita, Asiaté, Afričané a mnoho dalších národnostních

menšin bez problémů pracuje a jejich děti studují na vysokých školách, jenom u cikánů to nejde? Problém není nikde jinde než v nich samých. Nemají zájem být společnosti prospěšní. Také proč, že? Sociální systém na ně pamatuje jako na nikoho jiného. Kdyby šli do práce, přišli by o královsky nastavené dávky. Důchodci, kteří celý život byli prospěšní společnosti by plakali, kdyby viděli kolik dostávají cikáni za nicnedělání! A nejen důchodci. I miliony těch, kteří vytváří HDP vlastníma rukama.

Nikdo kdo se úmyslně vyhýbá práci nesmí mít nárok na lepší životní podmínky než ten kdo se snaží! Bohužel pan Drábek si myslí něco jiného...Rv

+7/0
3.5.2012 22:53

J.

VNUTIT VZDELANI????

vzdyt to je utlak mensiny!!!!

0/0
3.5.2012 22:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.