- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrý den
Mějme prosím všichni úctu jak k pilotovi a záchranářúm tak i k nešťasně zahynulému policistovi ze Slovenska.
Nikdo neví co se nám může přihodit. Ano, turista měl být navázaný.... Neznám místo ani okolnosti za jakých se to stalo. Zdravotní stav, podmínky, nebo jenom nepozornost.. Nebudu polemizovat. A hodnotit pilota který má pod sebou zavěšené záchranáře tak to už je i na mne silné kafe. Nenadálá turbulence v této výšce múže zamávat i s profesionálem. Počítejte se mnou. 3 záchranáři i s výbavou to je asi 400 kg a to v podvěsu...
Udělal co musel. Prosím mějme úctu a obdiv k těmto lidem.
Děkuji
výšky,okolo nebyly žádné stromy či něco do čeho by se mohlo lano zamotat,jaké měl pilot zkušenosti a tot je asi opravdu ojedinělý případ reakce pilota za mnoho let zpátky
Na profesionálního pilota jsou kladeny hodně vysoký nároky, těma "sítama" projde jen zlomek populace. A z toho malýho zlomku se k záchrance dostanou jenom ti nejlepší. Prochází náročným výcvikem a přezkušováním na všechny možný situace, který je můžou potkat. Musí se naučit spoustu věcí - fyzika, aerodynamika, meteorologie, ... Musí se perfektně naučit ovládat konkrétní typ vrtulníku, vědět jak co funguje, jak konkrétní porucha (nebo hraniční režim) určitejch systémů ovlivní provoz vrtulníku, atd. Je to obrovská zodpovědnost určit, co je ještě bezpečný a co už ne. Chce to mít i štěstí a to v tomto případě chybělo. Ve 3 500 m na mořem je vzduch řídkej a je to znát i na ovladatelnosti zatíženýho vrtulníku (tady ještě byly turbulence a mlha). Udělal to co udělal, protože to vyhodnotil jako nejmenší zlo.
Tohle by měl vyšetřovat pouze ten, kdo byl přímým účastníkem a ne rádoby znalec, který má jenom bezchybně zmáklý zákony a jeho praktické zkušenosti končí nastudováním příruček, jak tomu bohužel bývá....
tak první reakce budou, že si to postižený musí dle SK zákonů zaplatit.
Pokiaľ by nebol pripoistený. Kupodivu aj takí sú.
tak to vypadá, když jeden blbne do foroty a odskáčí to druzí. a vy další, jen blbněte taky......ono je těch malérů málo, tak ještě nějaký dovyrobíme.....
Takhle to dopadá, když má někdo za cíl vylézt na horu a s cestou dolu už moc nepočítá...
Pokud někdo dobrovolně chodí riskovat do takových míst, tak ať počítá se smrtí. Dost možná by i celkový počet úmrtí poklesl, neboť by lidé museli být opatrnější (viz ten mrtvý Slovák nespojený lanem s ostatními).
No to by sa Vám všetci záchranári, ktorí toto majú ako zamestnanie z ktorého platia hypotéky skutočne poďakovali... A prečo spoločnosť platí týchto záchranárov? No preto, že pre spoločnosť je týmto ľuďom, ktorí nesedia iba u televízora alebo na záhrade pri grile, je výhodne pomáhať... Jeden taký zachránený život znamená veľký prínos pre HDP - títo ľudia majú často vysoké platy, vysoký drive, atd... a to ani nehovorím, že keď je na to poistený, tak pomáha aj takýmto sposobom hýbať ekonomiku....
záver: ste úplný obmedzenec čo nevidí veci v súvislostiach.... zbohom....
ale kdyby Vam to hazelo s vrtulnikem sem a tam, tak taky nepremyslite jesli je na lane pet lidi, nebo kus dreva a proste ho odepnete. Proste kdyz jde o Vas zivot, tak se v prvni rade chce clovek zachranit to je prirozenej pud.
nemyslím si, že je to o tomto. Nie som pilot, ale mne z toho logicky vyplýva, že keď zhodím trochu ludí z 10 metrov na zem tak máme všetci vacsiu šancu na záchranu ako keď na nich spadnem s vrtulníkom....
"...pravděpodobně nepřežil už samotný pád hlavou dolů do hloubky asi 40 metrů"
tak takhle bych umrit urcite nechtel 40 metru, hlavou napred, do 30 cm prurvy... krucis