Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do pole u Kosmové spadlo ultralehké letadlo, uhořeli v něm dva lidé

V sobotu po 19. hodině spadlo blízko obce Kosmová u Toužimi malé sportovní letadlo a po pádu vzplálo. Přestože svědci nehody uvedli, že pilot stačil vyskočit, hasiči a záchranáři našli v troskách už jen dvě ohořelá těla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wahr

hyenismus

Představa, že Vámi zveřejněné fotografie jsou to poslední, co rodiny pozůstalých viděly, je strašná.

Necitlivost a lhostejnost - symbol naší doby.  Bezmoc.

Škoda života dvou lidí. Upřímnou soustrast rodinám.

+2/0
1.5.2012 16:45

dajmona

Viděla jsem to letadýlko ....

Ano viděla jsem ho, letělo nad Krásnem, směrem jako od Karlových Varů, všimla jsem si že jako kdyby se zastavilo ve vzduchu a pak odbočilo téměř do pravého úhlu a letělo směrem k letišti Krásno, nabralo poměrně malou výšku, to je vše co jsem viděla ....

0/0
30.4.2012 18:20

modrozlodějskej fógl

Re: Viděla jsem to letadýlko ....

Jak víš, že to bylo to letadýlko, zůstali z něho jen konce křídel? Okolo K.Varů je několik letišť s UL", a v Krásně je rovněž plocha pro UL.Nyní jsou tam technaři.

0/0
30.4.2012 19:40

dajmona

Viděla jsem to letadýlko ....

0/0
30.4.2012 18:17

Ochlupoun

Pro všechny co sem píšou nesmysly

Všechny nehody UL, ale i velkých letadel a bohužel i letadel dopravních mají většinou jeden společný jmenovatel. Pilota. V naprosté většině případů se totiž jedná o chybu pilota. U malých dvoumístných letadel většinou bohužel o vědomou nekázeň pilota - pilot provádí něco, co by dle předpisu neměl. Většinou je to let nízko nad terénem kde se srazí s dráty, nebo bohužel stále častější nezvládnutá akrobacie, prováděná nevycvičeným pilotem a k tomu nevhodným letadlem, které akrobacii létat nesmí. V drtivé většině případů není primární příčinou nehody letadlo, ale bohužel většinou vědomá chyba pilota, který se tzv. předvádí. Malá letadla, zejména ta UL jsou velmi bezpečná. Pokud pilot dodržuje základní pravidla dokáže i v případě selhání motoru relativně bezpečně přistát - nízká hmotnost UL letadel to na rozdíl od velkých letounů umožňuje.

0/0
30.4.2012 0:55

Ochlupoun

Re: Pro všechny co sem píšou nesmysly

Samozřejmě musí mít bezpečnou výšku a v dosahu plochu, kam s tím dokáže praštit. Letadlo možná nezachrání ale odejde po svých. Pokud letí nízko nad lesem, jako např. pilot "vyhlídkové" 4 místné cesny u Strakonic a selže mu motor (a teď je jedno, jestli kvůli technické závadě nebo kvůli chybě pilota) tak ho nic nezachrání. Druhý motor prostě nemá a argumenty typu, že to bylo při přistání přeživší dětské pasažérce rodiče již nevrátí. Averze veřejnosti k UL letadlům jen souvisí s tím, že veřejnost vůbec neví "která bije" a naše sdělovací prostředky z každého spadlého letadla udělají hned ultralehké. Problém není v letadlech ale v lidech. V jejich zodpovědnosti a sebekontrole. Na silnicích to vidíme neustále - jenže tam to zpravidla přežijete. V letectví se pokuty "za rychlou jízdu" bohužel platí bohužel v jiné měně. Tahat čerta za ocas se nevyplácí.

0/0
30.4.2012 1:09

perthuis

Re: Pro všechny co sem píšou nesmysly

Létáte?

0/0
30.4.2012 17:53

Ochlupoun

Re: Pro všechny co sem píšou nesmysly

A ještě k onomu tzv. obtěžování hlukem. Na  většině míst kde se létá se létalo celá léta. Za němců, za komunistů a létá se tam dnes. Hluková zátěž z letadel provozovaných např. za komunistů byla mnohem větší, navíc na spoustě letišť se létalo i více. Dnes na to prostě nejsou peníze - nakrmit takovou AN2 benzínem a celý víkend létat výsadky paragánů jako za soudruhů si dnes již nikdo finančně nedovolí. A to nemluvím o leteckých pracech. Většina z těch co remcají si koupila byty a postavila nemovitosti v době, kdy příslušná letiště tam již desítky let stála. Člověk, kterému vadí hluk z letadel a dobrovolně se nastěhuje k letišti by měl popřemýšlet nad svou inteligencí a promiňte - držet hubu. Dnešní UL letadla vydají mnohonásobně méně hluku než dosluhující letouny bývalého Svazarmu. O tom, že potkat na letišti dnes dříve běžnou např. Andulu AN2 je skoro zázrak. Občas si říkám, pročpak ti lidé např. za němců držely hubu? Proč ji drželi za totáče? A proč si dnes stěžují i na vrtulníky LZS?

+1/0
30.4.2012 1:28

mlada_fronta

Re: Pro všechny co sem píšou nesmysly

Jenze neco jineho je, kdyz na letisti lita pouze mistni aeroklub, ktery era vytahne jednou za 14 dni, protoze nema penize na provoz, oproti tomu, kdyz je tam pilotni skola, ktera ma komercni zajem, aby se letalo co nejvic (letadla nakoupena na leasing, ktery musi splacet, atd).

---

Nejvetsi peklo je vycvik touch-and-go, ktery vetsinou jede od rana do vecera a je otravny predevsim vysokou frekvenci vzletu. Tady si nekdo nestezuje na vrtulniky LZS, ale na magory co pro svou zabavu (rekreacni motorove letani) otravuji zivot ostatnim.

0/0
30.4.2012 9:08

Ochlupoun

Re: Pro všechny co sem píšou nesmysly

Ale není. Aerokluby se Slov-airem dříve létaly srovnatelně jako dnes letecké školy a asi i více. Létalo se na letounech, které nadělají randálu jako několik UL a mnohde se létalo zcela běžně i v noci. Dnešní moderní UL je slyšet až když Vám přeletí nad hlavou, to se prostě srovnat nedá. Mezi aeroklubem a komerční školou není velký rozdíl - jak moc se bude létat není dáno tím, kolik má kdo letadel na leasing, ale tím, kolik je zájemců o létání. Aerokluby jsou taková "kolektivní" činnost - prostě k létání s kluzáky (větroni) potřebujete mnoho lidí co makaj na letišti, aby ostatní mohli létat a večer se jdete kolektivně "ožrat". Komerční letecká škola je o tom, že přijdete a za prachy si půjčíte čisté letadlo a po létání ho vrátíte špinavé a jedete domů. Vše ostatní udělají zaměstnanci. Motorový výcvik dnes od aeroklubů převzaly ve velké míře letecké školy, protože jsou prostě pro zájemce z mnoha důvodů praktičtější. Kdyby nebyly letecké školy dělaly by to aerokluby, stejně jako dříve.

0/0
30.4.2012 15:30

modrozlodějskej fógl

Re: Pro všechny co sem píšou nesmysly

Nechci spekulovat co se stalo s tímto konkretním UL, když se snažil vystřelit záchr.padák. Bohužel však provozovatel letiště platí nákladnou hlukovou studii, a nakonec je to k ničemu.Zbohatlíci si nastaví v okruhu letiště baráky, parcely koupí levněji, právě z důvodu hlukové zátěže, a potom si stěžují na všechny strany. Jedno z posledních otevřených letišť Cheb pro "dospěla letadla", tak tam úředník magistrátu povolil stavět kousek za prahem dráhy, a nyní se tam mohou lidé p......., a po startu se musí pod 100 metrů začít točit zatáčka, aby se nestarovalo přes baráky.No a k tomu hluku?? Mě taky můžou vadit motorkáři s "laďáky" kteří jezdí v kolonách okolo mého domu!A taky pro zábavu!

0/0
30.4.2012 10:05

libyn

pokud uhořeli,

tak ne v něm, ale u něho, protože těla se našla ležet vedle vraku

0/0
29.4.2012 20:10

perthuis

Re: pokud uhořeli,

Je tohle nutný?8-o

0/0
29.4.2012 22:51

libyn

Re: pokud uhořeli,

omlouvám se

0/0
30.4.2012 15:40

Karel2002

Pěkná zábava

proč ti lidé tak riskují s tím rekreačním létání, když jim hrozí uhoření zaživa? To už je poněkolikáté, co takovou zprávu čtu. Zá se, že víc lidí uhoří při leteckých haváriích malých letadel než při haváriích v autech.

0/0
29.4.2012 12:59

ivoš

Re: Pěkná zábava

Viz níže, ono těch nehod zas tolik není. A ujišťuju vás, že pokud letadlo po nárazu chytne, je to po takové ráně, že osádka určitě neuhoří zaživa - jsou mrtví hned. Na rozdíl od vámi zmíněných aut.

+1/0
29.4.2012 13:03

11galuus12

Re: Pěkná zábava

Ještě že tak.

0/0
29.4.2012 14:13

b-blue

Re: Pěkná zábava

on tomu nerozumi.. to je prave o tom, co je adrenalinovy sport.... kdyz se privazes za gumu na bungee jumping, tak skocis a je to vsechno, mas to za sebou, ale pri rizeni letadla se musi trosku premyslet..;-)

0/0
29.4.2012 19:02

kiv

Re: Pěkná zábava

Cca 200 lidí se loni utopilo při běžném plavání, cca 30 při potápění. 4 nebo 5 zemřeli v UL. Zakážeme se proto koupat či potápět?;-D

Obecně:  každý svého stěstí strůjce a nikdo nemá gebír mu do tohoto kecat ...:-/

+1/0
29.4.2012 19:47

mlada_fronta

RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

... je to bohužel nutný doprovodný jev masového rozšíření rekreačního létání. Dnes má nebo staví malé éro každý druhý, kdo má v zadku díru a na českém nebi brutálně zesílil provoz těchto prskoletů.

---

Já osobně považuju rekreační motorové létání za stejnou debilitu jako všechny ostatní druhy motor-sportů: ježdění endurem nebo čtyřkolkou po lese, sněžným skútrem po národním parku, nebo motorovým člunem u pláže, kde se koupu lidi ...

0/0
29.4.2012 12:16

ivoš

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

Sice souhlasím, že jezdit po louce na enduru, po lese čtyřkolkou a po národním parku sněžným skůtrem je debilita, ale zakazovat tyhle sporty jenom proto, že vy v tom nic nevidíte, to je taky nesmysl. Vymezit pro ně prostor, to samozřejmě. Jenže vzduch je jako moře, tak UL můžou klidně lítat, kde chtěj, tam moc omezení není. Navíc dnešní motory jsou velmi slušně tlumené, tak ani neobtěžují hlukem. Vy asi nepochopíte, co létání znamená pro pilota. Někdo moudrý řekl - holky, neberte si letce, je schopen si rozházet rodinu, ale létat nepřestane. Kdyby mi líp sloužilo zdraví, dávno bych byl mezi nimi, ale bohužel jsem měl i problémy s tím, dostat řidičák. A bezpečnost - ono těch úrazů a zabitých zase tak moc není. Zkuste si najít statistiku, kolik lidí zahyne v domácnosti.

+1/0
29.4.2012 13:01

perthuis

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

Kdyby mi líp sloužilo zdraví, dávno by se bylo mezi nimi také.:-)R^

0/0
29.4.2012 14:02

mlada_fronta

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

Typicky dnesni obrazek kazdeho byvaleho svazarmovskeho letiste v Cechach: na okruhu 3-5 UL a od rana do vecera hobluji touch-and-go, v prumeru to znamena 1-2 vzlety za minutu. To uz je vetsi klid u runwaye v Ruzyni.

---

Nedavno se nad tim dokonce pozastavovali i v samotne casopise Pilot LAA, kde bylo pojednani o magorech, co sni sve sny velkych kluku - nasadej si raybany, na usi sluchatka a majk a do radia vykrikuji nesmysly, ktere po nich ani provoz nevyzaduje ... pak uz jen zavrit oci a predstavit si, ze sedim za kniplem F-16 v Top Gunu.

0/0
29.4.2012 14:03

perthuis

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

Je ale nesmysl paušalizovat na všechny, ne?8-o

0/0
29.4.2012 14:06

kiv

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

Hmm, řekněte mi prosím kde se takové letiště nachází?8-o Vyjma snad  Benešova,což je zároveň mezinárodní letiště a sídlí tam mimo jiné  F-Air A Bemo-Air, takové ve zdejších končinách neznám ...:-/

+1/0
29.4.2012 19:51

mlada_fronta

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

To si děláte legraci?! A co se děje dennodeně na LKRO, LKSZ, LKKL, LKBU, nebo LKPM? A to nás ještě čeká překvápko, až bude "revitalizováno" LKTC ... okolo Prahy téměř nenajdete místo, kde buď nemáte nad hlavou provoz z Ruzyně, nebo ty "bezva letecké nadšence", kteří "létají pro radost" ze shora uvedených svazarmovských letišt. A co teprv, až to pustěj ve Vodochodech (a jako že tam to na 100% pustěj!) ...

0/0
30.4.2012 0:17

dodo-dodo

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

jeste jste zapomnel na jezdeni motorek jen tak po silnici, jezdeni kabrioletu take jen tak po vyletech atd...

to ze na to nemam neznamena, ze se to ostatnim musi zakazat;-D

0/0
29.4.2012 13:01

mlada_fronta

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

Mate svatou pravdu: na kazde zabave, ktera dela radost 5% lidem a tech ostatnic 95% otravuje svou hlucnosti, je neco divneho.

0/0
29.4.2012 13:56

Vosiczka

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

Jen tak si vyrazit někam na motorce, na tom není jistě nic špatného. Pokud se však najde debílek, který několikrát za sebou prosviští jinak poklidnou obec (samozřejmě za mohutného bengálu a prudce nepřiměřenou rychlostí), to už je o přeshubu.

0/0
29.4.2012 15:27

kiv

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

"Masovost" UL létání je hluboko  ( a to v řádu) pod rybařením či myslivostí . Zajímavé, že nikdo neřeší množství utopených rybářů či zastřelených  nimrodů ...;-D

0/0
29.4.2012 19:54

mlada_fronta

Re: RIP těm dvěma, o tom žádná, ale ...

Já tady neřeším mrtvé UL-piloty. Mně vadí ten kravál, který se svými "letadly" ještě zaživa nadělají na Českém nebi, což už je dnes značný problém a prokazatelně se to bude dále zhoršovat ...

0/0
30.4.2012 0:23

peepa_47

Už mě ale

se.ete s těma ilustračníma snímkama!! zemřeli dva lidé a vy tam dáte úplně jinou fotku. to tam radši nedávejte nic

+2/0
29.4.2012 10:38

kiv

Re: Už mě ale

To mne taky dostalo. Mám mezi piloty UL dost známých a daji-li tam ty novinářský nemehla pouze ilu fotku, může to napáchat dost škody ...

0/0
29.4.2012 19:57

perthuis

..

Velká škoda dvou lidí.V tak krásný jarní den, při tak pěkném sportu by se umírat nemělo.:-/

0/0
29.4.2012 9:45

tuan4

Re: ..

................. a proč by mělo tuto výsadu mít jen špatné počasí?

To by bylo velmi nedemokratické a statisticky neobhájitelné.

0/0
29.4.2012 10:41

perthuis

Re: ..

Milej zlatej, chci tímto povzdechem jen říct, že je mi líto jich i jejich rodin.

Piškvorky ohledně statistik, ne-demokracie, meteorologie a podrobného větného rozboru s tím nic dělat neměly.

0/0
29.4.2012 11:15

tuan4

Re: ..

.............................ne,neměly.

Nicméně platí a je to doložitelné.

Lidé zkrátka umírají bez ohledu na počasí.

+1/0
29.4.2012 11:23

neandrtálec

Pravděpodobnost, že na vás spadne ultralight, je menší

... než že vyhrajete v číselné loterii.

:-)

S čím ale můžete počítat jako s jistotou, že když půjdete dio lesíka na procházku, tak na vás inteligentní chovatel pustí volně pobíhajícího psa, inteligent z národního výboru nechá v lesíku vysekat cestičku pro čtyřkolkáře, bezdomovci při pálení kabelů podpílí lesík, a ten inteligentní chovatel psů tam odhodí hořícího vajgla..

:-)

Jinak se vám nic nemůže stát.

0/0
29.4.2012 9:19

ČSLA

povidám, nepadaj ty ultralajty nějak často??

neni to třeba až obecně ohrožující? :-O nemůže třeba někdy zapálit les, louku, či stavení? nebo spadnout na přeplněnou dálnici? vidím tady ten potenciál :P

0/0
29.4.2012 8:14

Tygřík Vaska

Re: povidám, nepadaj ty ultralajty nějak často??

Však taky platí za ultralight každoročně mastné povinné ručení. Platí ho třeba taky paraglaidisti a to lítají jen s hadrem. Ono takové přistání do drátů nízkého napětí a spálený transformátor nemusí být zrovna nejlacinější záležitost.

0/0
29.4.2012 8:35

kiv

Re: povidám, nepadaj ty ultralajty nějak často??

Než začnete takto mudrovat, koukněte nejdříve na stránky Úřadu pro odborné zjišťování leteckých nehod. Máte tam každou nehodu i incident popsány do nejmenších detailů. Třeba pak zjistíte, že za rok 2011 nebyla jediná nehoda UL se smrtelnými následky ...   Bulvár má velké oči..:-(

+2/0
29.4.2012 8:45

RadekS

Re: povidám, nepadaj ty ultralajty nějak často??

Máte pravdu, loňský rok byl co do počtu smrtelných nehod letadel u nás docela příznivý, ale jedna byla - http://hokej.idnes.cz/zemrel-prvni-cech-v-nhl-jaroslav-jirik-pilotoval-letadlo-a-zritil-se-1g3-/reprezentace.aspx?c=A110711_132335_brno-zpravy_mav

Seznam vážných leteckých nehod najdete na http://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_nehody_v_%C4%8Cesku_a_%C4%8Ceskoslovensku

0/0
29.4.2012 8:54

Larrax

Re: povidám, nepadaj ty ultralajty nějak často??

Týden na to zemřeli dva lidé v letadle Eurostar, spol. Tomair u Rokycan.

0/0
29.4.2012 8:59

Larrax

Re: povidám, nepadaj ty ultralajty nějak často??

Bohužel se mylite. Vím nejméně o 4 mrtvých, dokonce se to stalo během jednoho týdne. Myslím, že to byl cerven. Jedno spadlo u ČB, seděl v něm nějaký bývalý sportovec a druhé u Rokycan.

0/0
29.4.2012 8:56

perthuis

Re: povidám, nepadaj ty ultralajty nějak často??

Třeba i může.Útěchou vám budiž, že kdyby na vás spadl Boeing ( kde pravděpodobnost vzhledem k výskytu je mnohem vyšší), udělá vám škody mnohem víc.;-)

0/0
29.4.2012 9:32

krajcadom

Re: povidám, nepadaj ty ultralajty nějak často??

A zakážem taky auta protože bouraj? A mnohem víc než letadla...

+1/0
29.4.2012 9:55

Chytry.Levicak

předpokládám,že pilot...

vyskočil a otevřel se mu padák...nebo stačil vyskočit ještě pár metrů nad zemí

0/0
28.4.2012 21:51

owen

Re: předpokládám,že pilot...

V těchto letadlech pasažéři žádné padáky nemají. Byl to padák pro samotné letadlo, jen se nejspíš utrhnul.

+3/0
28.4.2012 23:40

Tygřík Vaska

Re: předpokládám,že pilot...

Já bych spíš tipoval, že patrona vystřelující záchranný padák zapálila letadlo.

0/0
29.4.2012 8:37

medabzuk

Re: předpokládám,že pilot...

proc by nemeli padak? ja ho sebou nosim

+1/0
29.4.2012 11:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.