Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Nečas vede Česko řeckou cestou, levice ale nebude lepší

Vláda Petra Nečase, kterou v pátek čeká hlasování o důvěře, souběžným škrtáním a zvyšováním daní vede Česko "do Řecka". ČSSD je ale stejně náchylná ke korupci jako současné vládní strany a lepší alternativu pro tuto zemi nenabízí, uvádí v komentáři pro iDNES.cz politolog Josef Mlejnek z Karlovy univerzity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

malý červ

Autor

se plete minimálně v tom, že nikdo nepřišel na lék, jak omezit růst dluhů, a přitom je to tak jednoduchý, a tak politicky neprůchodný. Zvýšit daně a snížit výdaje a dělat to tak dlouho, dokud nebude rozpočet vyrovnaný. Žádná kouzla, která názývá reformami neexistují, a proto je taky nemůže nikdo objevit, a důvod, proč je všechny strany slibují je ten, že tyto sliby zvyšují šanci na zvolení.

0/0
27.4.2012 16:24

bojovník proti egoistům

Re: Autor

zvyšování daní i snižování státních výdajů ovšem způsobuje ekonomický pokles, který generuje menší daňový výběr , do této spirály ordinované MMF už spadlo několik jižních států a přibližuje se na sever :-)

0/0
27.4.2012 16:28

malý červ

Re: Autor

odporuje to teorii permanentnímu růstu a zvyšujícímu se blahobytu, bohužel však žádná kouzla, ke kterým se tožebně upínáme a nazýváme je reformami neexistují, toto je tvrdá realita

0/0
27.4.2012 16:36

tlusťoch

Doprava

Tak bychom po 20-ti letech obrozeného socialismu Klausova stylu konečně mohli ve volbách otočit doprava.

Všichni řvou proti kapitalismu, ale ten k nám ještě ani nestrčil nos. Komunistická zlodějna není kapitál.

0/0
27.4.2012 15:51

tajny agent

Je to jednoduche ...

Paroubek platil nejakych 25 miliard jako uroky z dluhu ... Kalous to dotah na 80 miliard rocne ... kdyz pravicove deniky nemaji s mnohem vyssim zadluzovanim nez CSSD problem ... a CSSD podle nich zadluzovala hrozitansky 8-o... tak to je podle mne na vine ciste propaganda ... lide zvolili pravici aby se prestalo zadluzovat a zmensila se korupce a oni naopak zadluzovani znacne zrychlili a korupci mnohem zvetsily ale lide denikum neustale zerou ze Kalousek setri  a bojuje proti korupci... tady to vede elita ktera ovlada media v souladu s vedouci ulohou soukromeho majetku ve spolecnosti. Propaganda a nic vic zalozena na psuchologickem poznani jak funguje lidksa spolecnost ( vetsina ovladatelna - ovce ) ... dost sproste od tech nahore zneuzivat propagadnu pro svuj prospech.

+3/0
27.4.2012 15:51

Semper_Fidelis

Re: Je to jednoduche ...

Jyrka platil možná 25 miliard, ale na konci vlády socanů byla dluhová služba nějakých 70 miliard ročně. Tak to oranžoví soudruzi v paktu s komunisty (památná 111 člená koalice) nastavili.

0/0
27.4.2012 15:55

tajny agent

Re: Je to jednoduche ...

Nebyla ... jsi pouze dalsi ovce o kterych jsem psal ... ale nic si z toho nedelej, je to lidska vlastnost ze vetsina je lehce ovladatelna ... euroekonom.cz

0/0
27.4.2012 15:59

Semper_Fidelis

Re: Je to jednoduche ...

Kde máš mandatorní výdaje o kterých píšu, lehce ovladatelný hochu?

0/0
27.4.2012 16:03

bojovník proti egoistům

Re: Je to jednoduche ...

mandatorní výdaje zvýšili socani které konkrétně? Pokud si dobře pamatuju tak k jedinému většimu navýšení mandatorních výdajů došlo před volbami v roce 2006, kdy celá sněmovna z volebního strachu skoro do jednoho muže schválila několik populistických návrhů KDU (tehdejší Kalouskovi strany) ...

0/0
27.4.2012 16:24

Fogacer

Moc hezký článek

Pokud nemá člověk sníženou inteligenci, či modré, nebo oranžové brýle, bude nejspíš s autorem souhlasit.

V druhém plánu pak článek říká, že je ministr financí diletant, nebo, což je horší, škůdce, ale to není nic objevného. To je známá věc a ti, kteří se pohybovali kolem armády v době jeho náměstkování, to vědí již léta.

+1/0
27.4.2012 15:46

ddt74

Podle

Transparency international je odhadovana "odklonena" castka rovna 120 miliardam a to se shodou okolnosti rovna schodku rozpoctu... takze defacto staci, aby nekradli a jsme na nule :-) Jenze jak toho docilit kdyz tu mame same Grossy, Rebicky, Zgarby, Paroubky, Bemy, Kalousky, Vondry, "Mazanky", Krause, Snopkove, Svobody, Dolejse,.....

+1/0
27.4.2012 15:17

Upřímný politik

Re: Podle

Tak to je. Nejdříve omezit zlodějinu, potom můžeme dumat, zda levá nebo pravá.

0/0
27.4.2012 15:59

Clar

Podepisuju.

0/0
27.4.2012 14:14

čuk2gek

mno i takový Mlejnek

nám to tu namlel podle svého gustaRv

0/0
27.4.2012 14:00

bar.bu.do

Re: mno i takový Mlejnek

... a vočom to mele?

0/0
27.4.2012 14:45

udernik

Jedina volitelna strana je KSCM

verim ze komari poslou tohle cely panoptikum do teplaku a vytunelovanej a ukradenej majetek ze jim zabavej. R^

+1/0
27.4.2012 13:45

Plaszów

Re: Jedina volitelna strana je KSCM

KSCM je strana, která tady už dávno neměla být. Buď zákázaná nebo ji nikdo nemá volit. K tomu, co tu za 40 let napáchali se ještě hrdě hlásí...

+1/0
27.4.2012 14:24

avlyslakecod

Re: Jedina volitelna strana je KSCM

tak hlavně, že za posledních 20 let nikdo nic nenapáchal

+1/0
27.4.2012 14:45

Plaszów

Re: Jedina volitelna strana je KSCM

Tak to můžeme volit rovnou nácky, ti už nenapáchali nic 67 let...!!!

+1/0
27.4.2012 15:06

Fogacer

Re: Jedina volitelna strana je KSCM

Vlastně máte pravdu, proč nevolit nácky? Myslím, že pod jejich vedením by se ekonomice dařilo.

0/0
27.4.2012 15:35

Inferio

Re: Jedina volitelna strana je KSCM

A ekonomika stojí na prvním místě že.

0/0
27.4.2012 23:28

ddt74

Re: Jedina volitelna strana je KSCM

Jako ze komunisti si zabavej majetek pro sebe? To uz tu bylo. Sami tunelovali, kradli, zavirali lidi.... Nechapu jak nekdo muze volat po jejich navratu;-€

+1/0
27.4.2012 15:13

ddt74

Re: Jedina volitelna strana je KSCM

matne si vybavuju korupcni nabidku :

Dolejš navíc navrhoval případnému dárci peněz skrytí jeho identity tak,

že finance nebyly vykázány jako dar pro KSČM, ale jako inzerce v deníku

Haló noviny.

To je pan cisty? Tohle si prejete? pak tu neni zadna zmena;-€

+1/0
27.4.2012 15:20

Vladimír Škopek

V tomhle

článku je pár docela fajnových postřehů. Ta nutná podpora propopulační politiky, srovnatelná korupčnost napříč spektrem a krize západní kultury, to jsou velmi důležité problémy které je nutné řešit.

+2/0
27.4.2012 13:44

P.Volný

....ŘECKO , ŘECKO ,ŘECKO.......

...dokola ta pohádka o tom,jak se vyhnout Řecku....My všichni se ale jejich osudu NEVYHNEME....protože to, jak ČR ve finále dopadne,o tom občané ČR NEROZHODUJÍ !!!! Osobně bych ten  ,,Řecký model,, bral....Tam si totiž leta užívali VŠICHNI ( důchodci, státní i soukromníci...),ale u nás si leta užívají pouze vyvolení (a zvolení) podvodníci....a díky nim dopadneme stejně jako ti Řekové....RvRvRv

+1/0
27.4.2012 13:40

Semper_Fidelis

Re: ....ŘECKO , ŘECKO ,ŘECKO.......

Co třeba Španělsko, Portugalsko, Itálie, Francie...

0/0
27.4.2012 15:49

xychteen

Jestliže je vláda na pendrek a není k ní alternativa...

...tak bude nejjednodušší zvolit nějaký naprostý mamlasy, kterejm nebude fungovat vůbec nic, načež se zjistí, že se regiony víceméně uříděj samy a že se těch pár společnejch věcí dá vyřešit dohodou (u věcí nezbytných to prostě jinak nepůjde a ty zbytné holt vyhnijou).

:

Takže úkol pro voliče je jasnej :-)

0/0
27.4.2012 13:26

pandrysek

Bez dluhu se dá žít, ale musí k tomu být odvaha

Podívejme se na současnou situaci, vládá škrtá, zvyšuje daně a mírně se snaží snižovat roční zadlužení. K tomu, aby sekera byla nulová je potřeba ale ročne ušetřit dalších 100mld nebo by musel být celý státní aparát stoprocentně nepodplatitelný, protože údajně podle odhadů se na korupci ztratí právě těch 100mld ročně. Korupci si myslím,, že by šlo (kdyby byla politická vůle) trochu omezit, protože díry v protikorupčních zákonech jsou. Jenom by musela být vůle je prosadit. Nikdy ale v této zemi nevymýtíme korupci úplně, sáhněte si všichni do svědomí - většina křiklounou tady na diskusi, kdyby byla u koryta a měla tu možnost, tak se nechá podmáznout taky, Je to jenom o možnosti, kterou tady ti křiklouni nemají. Dejme tomu, že jsme omezili korupci, teď je ovšem neustále potřeba ušetřit další desítky miliard k čemuž není vůle, protože jenom když se oseká pár mld, tak je hnedplný Václavák.

0/0
27.4.2012 13:11

pandrysek

Re: Bez dluhu se dá žít, ale musí k tomu být odvaha

Kdyby šli cestou jenom snížení výdajů a nezvýšili daně, tak o to víc by museli ty výdaje snížit - tzn. třeba snížit platy státáním zaměstnancům, snížit důchody, zrušit úplně některé zbytečné dávky. Fungovalo by to a dluh by nebyl, ale lidi by to nebyli ochotní akceptovat a vyšli by do ulic. Ve výsledku by to vedlo ke snížení životní úrovně v ČR, ale to je přesně to co se tady musí stát, abychom se dluhu zbavili, naše životní úroveň je uměle vyhoněná nahoru díky dluhu, abychom se dluhu zbavili musíme si ji opět trochu snížit. Jste ochotní do toho jít? Já bych ochoten byl, jenže 95% státu asi ne a proto se tady toho současného stavu v nejbližší době určitě nezvavíme.

0/0
27.4.2012 13:11

phi

Re: Bez dluhu se dá žít, ale musí k tomu být odvaha

problem je v tom, ze pro politiku "utahovani opasku" musi mit vlada nejaky etos - volice nejsou radi za blba a soucasne politicke elity uz davno prekrocily mez, kdy volici jeste muzou predstirat, ze korupci nevidi

0/0
27.4.2012 13:15

avlyslakecod

Re: Bez dluhu se dá žít, ale musí k tomu být odvaha

ti co to tvrdí většinou opravdu mají dost vysokou životní úroveň, ale představují si to tak, že jich se to nijak nedotkne, naopak chtějí snížit životní úroveň těm, kteří už nemají kde šetřit

0/0
27.4.2012 13:21

Johanaaa

Re: Bez dluhu se dá žít, ale musí k tomu být odvaha

Tak to preci neni, nikdo nechce nekomu zamerne snizovat zivotni uroven a nekoho okradat, ale na druhou stranu i  dotovani nizkoprijmovych osob ma sve meze. Proc by meli jedni platit vsechno za druhe, kteri maji nizsi prijmy?

0/0
27.4.2012 13:27

avlyslakecod

Re: Bez dluhu se dá žít, ale musí k tomu být odvaha

pokud bude někdo dělat třeba popeláře, tak by měl mít vyšší životní úroveň než někdo, kdo je zdravý a nepracuje

0/0
27.4.2012 14:05

bar.bu.do

Re: Bez dluhu se dá žít, ale musí k tomu být odvaha

... vy jste ekonom asi jako chemik, že?

0/0
27.4.2012 13:27

phi

souhlasim s clankem az na jeho zaver

myslim, ze dulezite je vyslat signal, ze spatne vladnuti nebyva odmeneno

a koneckoncu - neni treba volit porad stejne tvare. navic, pokud prijme predpoklad, ze volby jsou apriori zmena k horsimu, muzeme je rovnou zrusit

0/0
27.4.2012 13:09

avlyslakecod

Re: souhlasim s clankem az na jeho zaver

kdyby tak mohly volby něco změnit :-/

0/0
27.4.2012 13:12

Plaszów

Naprostý souhlas

"Vláda Petra Nečase tak, navzdory proklamacím, vede zemi "do Řecka", pouze jinudy, než by ji tam vedla klasická levicová vláda rozdávající sociální dávky plnými hrstmi."Naprostý souhlas!!!

0/0
27.4.2012 12:51

xmann

Re: Naprostý souhlas

Tak tak,to říkám stále,že růstu nelze nikdy dosáhnou pouze zdražováním a zvyšováním daní při současném omezování přijmů.To jen dokládá,že kapitalismus s tržním hospodářstvým je stejná cesta do pekel,jako socialismus.Koneckonců už teď se ukazuje,že zašel do slépé uličky...Viz.agonie tzv.vyspělých států.

+2/0
27.4.2012 12:58

avlyslakecod

Re: Naprostý souhlas

a co fčil ?

0/0
27.4.2012 13:00

Plaszów

Re: Naprostý souhlas

Něco mezi, ne.. Nevolit furt jen pravičáky a levičáky, kteří spolu nekomunikují a vše si dělají jen podle sebe. Chtělo by to nějaké středové strany. Ne pravicovou politiku pro bohatý nebo levicovou pro asociály, kterou platí v obou případech střední vrstva.

0/0
27.4.2012 13:03

Johanaaa

Re: Naprostý souhlas

Jak to spolu souvisi??? Jak souvisi krize zpusobena dlouhodobe spatne nastavenou evropskou socialni politikou s kapitalismem a trznim hospodarstvim?:-)

0/0
27.4.2012 13:11

xychteen

Re: Naprostý souhlas

Nejsem tázán, ale odpovím :-) podle mýho stejně, jako souvisel ondyno rozpad světové socialistické soustavy s teoretickým komunismem dle jeho otců zakladatelů... myšlenka je v základě dobrá, ale na její fungování v praxi prostě jaksi nejsou k dispozici ti správní chovanci ;-D

0/0
27.4.2012 13:29

bar.bu.do

Re: Naprostý souhlas

... a jak souvisí kapitalismus s tržním hospodářstvím?

0/0
27.4.2012 14:20

ašant překrásný, Luny jasnější..

Těžko si lze představit,

že některá další vláda po této sběři podlosti a bezcharakternosti říkající si vláda, bude horší.

+2/0
27.4.2012 12:47

spartanek-666

Re: Těžko si lze představit,

Ale jo bude čssd+ksčm, navíc nám to už mockrát čssd předvedla

0/0
27.4.2012 12:55

avlyslakecod

Re: Těžko si lze představit,

co pamatuju, tak zatím každá nová vláda je horší než ta přdchozí, je jedno jestli modrá nebo fialová

0/0
27.4.2012 13:01

Kartony

Politolog a má lepší ekonomické názory než vláda

Asi to bude tím, žeš ve vládě není žádný ekonom. Podpora porodnostije mimořádně důležitá. Kdyby nebylo "Husákových dětí", byli bychom už v háji. Tím se nechci zastávat Husáka ani totality, ale to byl snad jediný jejich pozitivní čin. Kalousek si snad z nás s těmi škrty dělá legraci, anebo je úplný debil. Když sníží koupěschopnost obyvatelstva, nebude komu prodávat, dojde k bankrotům, snížení HDP (k recesi), snížení výběru DPH i ostatních daní a lidé nebudou moci kupovat jeho dluhopisy, které jsou pro stát výhodnější, než dluhopisy zahraniční ani nebudou moci ukládat peníze do bank. Zvýší se počet nezměstnaných a sníží se u pracující populace počet narozených dětí. Ti nepřízpůsobiví mají naopak děti jako prostředek ke zvýšení sociálních dávek a jejich děti stejně nebudou pracovat. Je nutné ještě více zvýhodnit pracující s dětmi, ať už daňovým zvýhodněním, nebo bonusy.

+2/0
27.4.2012 12:45

Host8

Re: Politolog a má lepší ekonomické názory než vláda

Krásně vylíčená spirála ekonomické smrti, kterou ČR prochází.

0/0
27.4.2012 12:57

phi

Re: Politolog a má lepší ekonomické názory než vláda

ja jen dodam, ze nejlepsim zabezpecenim na duchod jsou prave vlastni deti :)

0/0
27.4.2012 13:10

avlyslakecod

Re: Politolog a má lepší ekonomické názory než vláda

a je to jisté ?

0/0
27.4.2012 13:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.