Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád zdi, jež v Olomouci zabila chodkyni, zavinily i opravy z 80. let

Tragédie, při níž v říjnu v centru Olomouce utržená falešná štítová zeď zabila chodkyni, má zřejmě přes čtvrt století staré kořeny. Za neštěstí totiž vedle chvění od projíždějících tramvají může i odstranění části uchycení zdi při opravách kolem roku 1985. Vyplývá to ze závěrů statika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

on7.

Ja vedel, ze za to muzou

komunisti

+5/0
24.4.2012 12:04

Toicem

Re: Ja vedel, ze za to muzou

Nikoli, může za to nějakej blbec-řemeslník.

+1/0
24.4.2012 12:05

Chudým bral, bohatým dával..(23)

hahahah 27 roků na to pravicový majitel ani nesáhl

vybydluje to a jen bere nájem, nevrací nic, tak je jasné, že za to můžou komunisti z před čtvrt století, vidím to denně,kolem cest, jak se jen vybydluje a nic se nedává na údržbu ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-DRv

+2/0
24.4.2012 11:49

vad

Re: hahahah 27 roků na to pravicový majitel ani nesáhl

Nový majitel dělal rekonstrukci docela nedávno. Že tam někdo uříznul kotvení, ale nikdo neobjevil.

+3/0
24.4.2012 11:56

Toicem

Re: hahahah 27 roků na to pravicový majitel ani nesáhl

Levicový diskutér běžně píše o věcech, o kterých nic neví (přestože není až tak těžké to zjistit), a nemá pocit, že by to bylo na závadu. Rv

+3/0
24.4.2012 12:01

Toicem

Re: hahahah 27 roků na to pravicový majitel ani nesáhl

Já si velmi dobře pamatuju, jak vypadaly baráky v 80. letech. Šedivé, špinavé, opadaná omítka... :-(

Naopak po revoluci (a po restitucích) proběhly skoro všude velmi nákladné rekonstrukce. Dá se to snadno dokázat - koukněte se na historické fotky takřka jakéhokoliv města v 80. letech a srovnejte to s dnešním stavem. Ale předpokládám, že hážu hrách na zeď. Vám nejspíš nejde o to, zjistit a říkat pravdu, ale hlavně házet špínu na zlé kapitalisty, že?

+2/0
24.4.2012 12:21

legadema

Re: hahahah 27 roků na to pravicový majitel ani nesáhl

A co padá a spadlo baráků které se v restitucích vrátily majitelům, nebo je stát "výhodně"prodal:-/

+1/0
24.4.2012 12:23

Tajemný muž

Re: hahahah 27 roků na to pravicový majitel ani nesáhl

RvRvRv Tak se aspoň podívejte na fotku. Ten barák je opravený a zrekonstruovaný. Problém je, že když ten barák po "sametu" vrátili majiteli, nikdo ho neupozornil na to, že tam nějaký řemeslník uřízl kotvu. Rekonstruované to bylo nedávno, skoro každý barák v té ulici.

Ale hlavně, že jste si plivl na kapitalismu. A o tom, jak vypadaly baráky a domy v socialistickém vlastnictví státu Vás už nezajímá, to totiž nezapadá do té "správné" propagandy...

+4/0
24.4.2012 12:43

Rudla01

Už jsem se bál,

že by za to nemoli komunisti...

+5/0
24.4.2012 11:21

jmhad

Re: Už jsem se bál,

mám stejný názor.A ještě víc,kdyby v 89 nenechali moc ležet na ulici,nebyl by Kalousek,Nečas,Klaus a další.Takže za současné dušení a rozkrádání mohou taky oni.Jsou to prostě lotři.:-P

0/0
24.4.2012 11:31

Tajemný muž

Re: Už jsem se bál,

Tam se ale nepíše, že za to můžou komunisti, ale že za to může některá ze dvou rekonstrukcí, které byly provedeny před rokem 89...

+1/0
24.4.2012 11:35

Tajemný muž

Peníze

Je docela vtipné, na co peníze jsou a na co ne. Rekonstrukci téhle trati už radnice odkládá několik desetiletí. Je otázka, co se ještě musí stát, aby se na to konečně peníze našly...

0/0
24.4.2012 11:13

Toicem

Re: Peníze

Byl jste někdy v poslední době v Olomouci? Úsek od muzea ke Koruně je opravený tak, že z toho oči přecházejí. Tam se muselo investovat tolik peněz, že to ani nechci vědět. A je to přesně tahle trať, jen o pár desítek metrů dál.

0/0
24.4.2012 12:03

legadema

Re: Peníze

asi to tam nepatří ODS

0/0
24.4.2012 12:24

Tajemný muž

Re: Peníze

A máte na mysli baráky nebo cestu? Baráky totiž patří soukromníkům. Jezdím a chodím po té cestě denně. Ano, podklad je nový a moc krásný, líbí se mi to. Ale nechápu, když už se 20 let mluví o tom, že se ta trať musí zrekonstruovat, aby nešířila takové vibrace, proč se cpou takto nákladné prostředky do něčeho, co se bude muset zase rozvrtat a udělat znovu. Teď se měla celá trať rekonstruovat (současně s Priorem). Místo toho se rozvrtají chodníky a cesta (kolem tohoto místa), udělá se nový krásný chodník, aby se to za chvíli zase rozvrtávalo znovu kvůli rekonstrukci kolejí. Kdyby se to udělalo najednou při prvním rozvrtání (ne až pri 5.), určitě by to vyšlo levněji. Ale to by neměla spřátelená stavební firma zajištěný odbyt na několik let dopředu.

0/0
24.4.2012 12:49

Toicem

Re: Peníze

Počkejte, chcete mi říct, že ta trať (třeba v Pekařské) potřebuje další rekonstrukci? 8-o

Tak to je opravdu neuvěřitelné... :-(

0/0
24.4.2012 13:34

Tajemný muž

Re: Peníze

Od křižovatky s Náměstí Národních hrdinů až po Hotel Palác (před zastávkou "Žižkovo náměstí) potřebuje generální rekonstrukci - kompletní změnu tak, aby se mnohonásobně snížilo množství otřesů (které způsobují tramvaje). Všechny ostatní tratě v Ol již jsou buď zrekonstruované nebo rovnou takto postavené. Ale tato část tratě stále tuto rekonstrukci potřebuje. Vědělo se to už před revolucí, ví se to pořád a rekonstrukce se pořád odkládá. Vždy se udělá jen povrch vozovky, ale na koleje se nesáhne. Je to i v článku, že radnice (opět) odsunula tuto rekonstrukci. Měla být prováděna právě nyní. Shodí se troleje, vytrhají se kolejnice, přemění se jejich ukotvení, znovu se osadí i včetně trolejí. Mělo to být prováděno souběžně s rekonstrukcí Prioru, celá ulice měla být uzavřena a tramvaje měly jezdit jen kolem tržnice. Jenže se to posunulo na 2017. Jak říkám, plýtvání peněz. Teď se jen udělá nový povrch, za 2 roky znova a v r. 2017 se to celé zbourá a bude dělat znovu.

0/0
24.4.2012 13:46

Sanjuro

Re: Peníze

vy tvrdíte že v úseku mezi korunou a muzeem nebylo zrekonstruováno kolejiště?

+1/0
24.4.2012 13:55

Tajemný muž

Re: Peníze

Ano, tahle informace kolem mě šla. Byl zrekonstruován pouze povrch vozovky kolem kolejí, ale nebyl zrekonstruován podklad. Vím každopádně, že mezi náměstím hrdinů a korunou to zrekonstruované nebylo, stejně mezi muzeem a hotelem palác. Mám informaci, že i ta část mezi muzeem. Jde o to, že se musí změnit podklad a ukotvení kolejí. Tady se zatím jen dělají rekonstrukce povrchu, ale ne podkladu...

0/0
24.4.2012 14:24

Sanjuro

Re: Peníze

no já se ptal právě na ten úsek museum-koruna, protože jsem měl z letmého pozorování dojem že vybírali podklad skutečně hodně do hloubky - dost by mě tedy překvapilo kdyby to byla jen kosmetika. U ostatních úseků souhlas, tam se jen každý 2. rok dělalo předláždění poté co se kostky kolem kolejí propadly...

0/0
24.4.2012 14:34

Tajemný muž

Re: Peníze

Ty zbylé úseky jsou bez diskuze. Já ale od člověka blízkého radnici slyšel, že i ten úsek se bude muset předělat. Jde o systém ukotvení kolejí. Ty koleje se musí odstranit, změnit ukotvovací systém a následně se mohou ukotvit zpět. Proto v daném úseku po tu dobu, co se to dělá, nemohou jezdit tramvaje. Proto se taky celý úsek bude dělat znovu. Nejde o to, do jaké hloubky to vyberou, pokud se bavíme o tomto typu rekonstrukce. Jinak na těch zbylých úsecích, kdyby to taky vybraly do hloubky, nemuseli by co 2 roky rekonstruovat... Ikdyž, ono to s tím souvisí. I za to mohou ty vybrace od tramvají.

0/0
24.4.2012 15:30

Sanjuro

Re: Peníze

aha, díky

0/0
24.4.2012 15:39

Tajemný muž

Re: Peníze

Rádo se stalo. ;-)

0/0
24.4.2012 16:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.