- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...umí pracovat s mladšími, nadanými, opožděnými atd. žáky. No není divu. V Plzni na pedagogické fakultě ZČU se učitelství pro první stupeň ZŠ, otevřelo pouze v kombinované formě. "Studenti" jdou do školy jednou za 14 dní na pár hodin. Jinak pracují bůhví kde. Nechci se fakulty moc dotknout, ale doufám, že to podchytí a učitelé budou vzděláváni lépe. Pochybuji, že když budoucí učitel bude 5 let dělat někde v tescu a pak přijde mezi děti bude to nějak slavné(pokud to není rozený pedagog)...
K pětiletím géniům nastoupí několi sedmletých romů. Pak bude po českých génioch.
Takových dětí znám několik, ale že by byly něčím výjimečné? V průběhu několika let se rozdíl oproti jiným dětem tak nějak přirozeně smazal a hrdí rodičové, kteří mysleli, že mají doma druhého Einsteina, museli vystřízlivět
neberte vážně novináře iDnes. Oni musí přilákat pozornost. O géniech ti psycholgové nemluví, jen o dětech více napřed.
a sníží se deficit rozpočtu
ale ani to není všespasitelné. Někteří rodiče děti doslova nutí do rozvoje, čímž lze skutečně dosáhnout toho, že mají před vrstevníky náskok, ten se ovšem snižuje a v dospělosti je podíl negenetických faktorů na kognitivních schopnostech zanedbatelný. Naopak na sociálních schopnostech se může zařazení do kolektivu starších dětí projevit výrazně negativně.
Základní školy naopak zejou prázdnotou. A tak se budou děti strkat do první třídy ve 4 letech. Dříve než se začnou proti tomu bouřit učitelé, vnutí se veřejnosti názor, že díky blahodárnému vlivu pravicových vlád přibývá geniálních dětí a jedinou slabinou je ta přeplácená učitelská chátra, která si s geniálními batolaty neví rady.
ráda bych se zeptala těch "geniálních" z vás, kteří jste v pěti letech četli, psali, počítali, ale do školy nastoupili až v šesti, jestli zpětně hodnotíte poslední rok ve školce (nebo doma) jako ztrátu času, a máte pocit, že vám něco uniklo, méně jste se toho naučili, apod. Děkuji
nebyl jsem ve školce, měli jsme dům, zahradu, dílnu, tak jsem si užíval volnosti a zkoumáná zákonů přirody, doma byla máti s malým bráchem a děda. Bydlet v bytovce, asi bych chtěl zkoumat školu, je jiná doba, ale děti jsou stále děti, vytrhnete je ze školky do jiného kolektivu. Bude se muset rozhodovat o další škole o rok dříve, to je asi největší problém
Byt nadany se lehce muze zmenit z daru na prokleti. POkud si nekdo mysli, ze jim nekdo pomuze vyclenenim z prumerneho kolektivu, tak je na omylu. Mimochodem, CT vysilala pekny dokument o osudech nadprumernych deti z tridy jednoho gymnazia.
... maminky se vždy snaží, aby se jejich robátka nějak zabavila pokud možno sama ...
... někoho maminka posadí před televizi, někoho před počítač ...
... a někoho před knihovnu ...