Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Nových Mlýnů zemřel po srážce motorkář, tělo našli sto metrů od nehody

Fatálně skončila v pátek vpodvečer vyjížďka třiatřicetiletého motocyklisty na hráz novomlýnské přehrady na jihu Moravy. Motorkář se srazil s osobním autem a náraz nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pospisit

100 metrů

není zas takovej let, uvážíme - li, že se u čelního nárazu rychlosti sčítají, pokud to ovšem byl čelní náraz, v tomhle článku aby se prase vyznalo...

0/0
21.4.2012 16:43

nakej_nick

Re: 100 metrů

ta vzdálenost je jen výsledkem hybnosti těla (hmotnost * rychlost) a tření ... kteréžto je například diametrálně menší při odvalování

nic se nesčítá, náraz shodných aut do sebe a náraz jednoho do betonu je totéž

pokud by se něco sčítalo, pak hybnosti, ovšem u jednoho tělesa má opačné znaménko

+2/0
21.4.2012 17:22

pospisit

Re: 100 metrů

no tak nesčítá se to rovnoceně, ale tohle vždycky jen částečně pružná srážka, stejně se nedají dělat závěry, když je v článku faktograficky kulový

0/0
21.4.2012 18:01

My.WinCleaner

Re: 100 metrů

Rychlosti se sčítají a náraz do betonu není to, co náraz do stojícího auta, natož do auta protijedoucího.

0/0
21.4.2012 21:37

nakej_nick

Re: 100 metrů

o stojícím autu ani slovo

zkuste si následující (myšlenkový :-) experiment:

1) dvě shodná auta jedoucí stejnou rychlostí se srazí čelně

2) totéž, ale přesně v místě srážky je betonový panel

jestli vám čirou náhodou vyjde, že je to shodná situace, postupně přidávejte na tloušťce panelu

+2/0
21.4.2012 21:46

Modrý a zelený blesk

Re: 100 metrů

JJ, dvě auta = dvě deformační zóny. Jedno auto, jeden beton = jedna deformační zóna.

0/0
22.4.2012 10:55

My.WinCleaner

Re: 100 metrů

Rychlosti se sčítají a pokud tvrdíš něco jiného, pak si pleteš pojmy. Jestli vzájemnou rychlost dvou protijedoucích aut nebereš v úvahu, pak by asi při tvém předjíždění museli zažívat ostatní řidiči horké chvíle.

0/0
22.4.2012 11:43

nakej_nick

Re: 100 metrů

Nepletu.

Vidím, že experiment se neujal, zkusím jinou otázku: V tomto případě motocyklista narazil ve vysoké rychlosti do překážky. Podle tebe by byl výsledek (jeho let) podstatně jiný v případech, že by narazil do osobáku jedoucího 50 a do osobáku zaparkovaného?

0/0
22.4.2012 12:15

My.WinCleaner

Re: 100 metrů

Motocykl a motocyklista ovšem nejsou jeden celek, ale tvoří samostatná tělesa. Od určité rychlosti je to jedno, ale teoreticky, pokud by motocyklista narazil tělem do stojícího auta při rychlosti dvacet kilometrů v hodině, bude to něco úplně jiného, než když při té samé rychlosti v protisměru narazí do auta jedoucího padesát kilometrů v hodině.

0/0
22.4.2012 16:10

Kazeasch

Re: 100 metrů

V tomhle případě se ale síly odečtou, ne sečtou. Kdyby narazil do stojícího auta, tak bude (na rozdíl od motorky) setrvávat v pohybu rychlostí jakou jel. Když se čelně srazí s protijedoucím autem, tak v závislosti na rychlosti auta se sníží rychlost jakou opustí stroj. To je taky si potřeba uvědomit, že ve článku nepsali, jestli ležel i s motorkou před, nebo za místem střetu. Pokud by totiž (hypoteticky) jel 50km/h a čelně do něj narazilo auto s rychlostí třeba 190km/h, tak by zcela určitě nesetrval v dopředném pohybu. Z nejvyšší pravděpodobností by byl odmrštěn vysokou rychlostí opačným směrem, nebo při nejmenším by měl po střetu nulovou rychlost a zůstal by na místě (vůči zemi). Pochopitelně by byl vystaven takovému přetížení že by to neměl šanci přežít (i když, stává se lecos). Rychlosti se sčítají pouze pokud potřebuješ určit deformační sílu. Takže dvě protijedoucí auta které se srazí čelně v rychlosti 50km/h jsou vystaveny obdobné deformační síle jako ve 100km/h do pevné překážky.

0/0
23.4.2012 8:41

Modrý a zelený blesk

Re: 100 metrů

U čelního nárazu se nic nesčítá, pouze při kombinaci lokomotiva-trabant se to dá s určitým zanedbáním takhle sečíst.

0/0
21.4.2012 19:46

Draggo

Re: 100 metrů

no pokud pocitate vzajemnou rychlost protijedoucich aut, tak ty rychlosti se scitaji.

0/0
22.4.2012 1:08

Modrý a zelený blesk

Re: 100 metrů

To jo, dostanu pak výslednou rychlost, jakou by muselo jedno auto narazit do druhýho stojícího, aby byly následky podobné.

+1/0
22.4.2012 8:59

macarát

Re: 100 metrů

Můžete je klidně i násobit, to je celkem Vaše věc. Důležitější je, co pak budete tvrdit o tom výsledku, co má to výsledné číslo podle Vás znamenat.

0/0
22.4.2012 10:26

bar.bu.do

Re: 100 metrů

... neuvěřitelné, jak blbost kvete ...

... v národě tak vybaveném vysokoškolskými tituly ...

0/0
22.4.2012 17:01

ppelc

Re: 100 metrů

Rychlost muzes secist, ale k tomu jak daleko leti motorkar, je ten soucet irelevantni. Tim souctem maximalne tak ziskas podklad pro urceni celkove energie srazky. To, jak daleko leti motorkar, je dano pouze hybnosti motorkare. S tim, jak se hybe, nebo nehybe predmet, do ktereho narazil, to nema nic spolecneho.

0/0
23.4.2012 12:56

bar.bu.do

Re: 100 metrů

... samosebou, protijedoucí auto ho může zbrzdit ...

... zrychlit ne ...

0/0
23.4.2012 19:21

Smrť

100 metrů od nehody?

8-o To jistě nikdo neporušil předpisy, hlavně rychlostní limity byly určitě dodrženy...

0/0
21.4.2012 11:49

nakej_nick

Re: 100 metrů od nehody?

porušení předpisů včetně rychlostního limitu ho nezabilo

0/0
21.4.2012 12:51

My.WinCleaner

Re: 100 metrů od nehody?

Když tvůj příspěvek obrátíme, můžeme taky napsat, že dodržení rychlostního limitu by mu mohlo zachránit život. Možná by měl všechny kosti polámané, ale měl by větší šanci.

0/0
21.4.2012 14:05

nakej_nick

je to jinak

Je až hrůzné, jak se podařilo tuto doktrinu o všespásných limitech nacpat lidem do hlav...

Neublížilo mu nedodržení rychlostního limitu, ale skutečnost, že nejméně jeden z účastníků nehody jel rychlostí, při níž se nebyl schopen vypořádat bez následků se situací.

Taková rychlost se až na nepatrné výjimky liší od stanoveného limitu, a to oběma směry a často značně.

Život mu mohla zachránit rychlost odpovídající ... viz notorický §18 o rychlosti ze zákona o provozu.

0/0
21.4.2012 15:07

Smrť

Re: je to jinak

Je až hrůzné, jak si někteří namlouvají, že drandit po okreskách 200 km/h a po obcích 90 km/h není nebezpečné a když se pak takový boreček vyseká (ideálně nevezme nikoho dalšího), je na vině vždy něco jiného, než přemrštěná rychlost:-P.

+5/0
21.4.2012 15:12

nakej_nick

Re: je to jinak

vy si pořád pletete nepřiměřenou rychlost s nějakými limity, jenže ty dvě věci nemají téměř nic společného

0/0
21.4.2012 17:17

Smrť

Re: je to jinak

Žádný řidič ostatním do hlavy nevidí, tudíž nemůže předpokládat, co jiný šofér považuje za rozumné a normální. Proto existují limity, aby se jich člověk +/- držel. Není katastrofa, pokud někdo v obci označené "zóna 40" jede 60 km/h, ovšem 80 km/h a víc už tam jede jen pohlavní orgán - a že se takových najde (vím, o čem píšu, bydlím v takové obci kousek od silnice a slušně tady jede tak každý desátý řidič).

0/0
21.4.2012 20:25

nakej_nick

Re: je to jinak

a teď se zamyslete nad tím, proč je tam 80 moc

mají ty důvody něco společného s plechovou cedulí a nápisem 40?

0/0
21.4.2012 21:53

Modrý a zelený blesk

Re: je to jinak

Ne. Obvykle mají něco společného s rozhledovými poměry, charakterem komunikace (zatáčky, povrch, šířka, hustota pohybu lidí apod.). Nic co by mohlo pako na motorce samo vyhodnotit za "zbytečné."

0/0
22.4.2012 9:00

nakej_nick

Re: je to jinak

Takže například povrch komunikace a hustota pohybu lidí jsou tam konstantní, otaxované hodnotou 40, jestli tomu dobře rozumím.

0/0
22.4.2012 10:14

Modrý a zelený blesk

Re: je to jinak

To je ale náhodička, že vám vypadly ty rozhledové poměry, co? Ještě jsem opomněl hluk od kol.

0/0
22.4.2012 10:56

nakej_nick

Re: je to jinak

Možná proto, že v celé zóně 40, o níž byla řeč, jsou dozajista velice rozdílné v různých místech.

Takže "bezpečná" 40 (což stejně není pravda třeba při náledí a při pohybu dětí) je úředníkem nastavena tak, aby s určitou tolerancí odpovídala nejhůře ubrzditelnému vozidlu na místech s nejhorším rozhledem v celém prostoru a pro řidiče s ubohou reakční dobou (?)

Opoměl jste také hluk od motoru.

0/0
22.4.2012 11:49

My.WinCleaner

Re: je to jinak

No piš si co chceš, ale spousta těch, co si mysleli, že jsou sami nejchytřejší a nejpovolanější k tomu, aby si určili, o kolik rychleji můžou jet, než povolují předpisy, už tady nejsou a není tady rovněž spousta těch, co na ně doplatili.

0/0
21.4.2012 15:27

nakej_nick

Re: je to jinak

spousta těch, co jen dodržovali hloupé limity, už tady taky vlastní vinou není

0/0
21.4.2012 17:24

Modrý a zelený blesk

Re: je to jinak

Zřejmě nedodrželi něco jiného. Ovšem řítit se rychlostí značně převyšující tu, kterou očekávají ostatní, to je poukaz na převoz přes Styx.

+1/0
21.4.2012 20:56

nakej_nick

Re: je to jinak

s tím se dá jen souhlasit - volba rychlosti musí zohledňovat i přítomnost a očekávání ostatních

je pak ještě otázka, zda je dobře, že ostatní očekávají = spoléhají na to, že jiný jede v nějakém limitu

0/0
22.4.2012 12:08

2Mac7

Re: 100 metrů od nehody?

Jak to víte?

0/0
21.4.2012 19:50

nakej_nick

Re: 100 metrů od nehody?

je to v článku - zabily ho následky srážky s autem

0/0
21.4.2012 21:56

onso

Re: 100 metrů od nehody?

porušení předpisů? zkus vyskočit z auta v devadesátce a změř si kam se až dokoulíš.. ono 100 metrů není zas až tolik víme? !!

0/0
21.4.2012 15:29

nexus99

Re: 100 metrů od nehody?

Ono to má pokračování: ...silně poškozený motocykl ještě o stovky metrů dál.

+1/0
21.4.2012 16:14

Smrť

Re: 100 metrů od nehody?

Další potrefená husa zakejhala;-).

+1/0
21.4.2012 20:27

Kazeasch

Re: 100 metrů od nehody?

Je tam 90km/h. Což se sice možná nezdá, ale to už je dost rychle. Vem si na jaké vzdálenosti z 90km/h zastavíš, a pak si zkus představit, za jak dlouho by se zastavilo tělo, řekněme 80kg, letící touhle rychlostí vzduchem. 100m není zase tak moc. Jako kluk jsem se rozmáznul na kole, mohl jsem jet max 20, a skončil jsem 15m od kola.

0/0
23.4.2012 9:23

nakej_nick

ale má to něco do sebe

http://www.youtube.com/watch?v=t8y2LSbnmWM

0/0
21.4.2012 11:30

dracekv1

to je popis

To je popis nehody opravdu hodný křišťálové lupy. Takýhle článek nemá vůbec cenu. Rv

+1/0
21.4.2012 9:30

154296

Re: to je popis

co je tu k nepochopení?

0/0
21.4.2012 10:36

dracekv1

Re: to je popis

Nehodu jako takovou chápu, ale chtělo by to trošku víc info by bodlo, ne? Třeba popis nehody. To že letěl 100m moc nevypovídá o tom, kdo to způsobil.

0/0
21.4.2012 12:11

My.WinCleaner

Re: to je popis

Pokud letěl 100 metrů ve směru své jízdy, pak to celé má celkem dost velkou vypovídací hodnotu.

+3/0
21.4.2012 14:08

sámvelkýmao

no

to musel valit 250 a víc.....

0/0
21.4.2012 8:35

154296

Re: no

a 500 km/h jel ten Hnůjday. Konečně někdo, kdo u toho byl a změjeřil tu motorku (měřeno měřítkem zn: "Mějeřitko")Rv

0/0
21.4.2012 10:39

thorough2

Re: To si nenašel lacinější odchod ....

Čím vyšší úmrtnost tím více zakázek a obráceně.

0/0
21.4.2012 9:33

Rosomak

Ty tři hodiny je vážně hodně

na vyšetření nehody Další problém je v tom, že policie stojí na začátku a na konci a odklánějí dopravu. Ale lidé neví, kudy mají jet. Dál žádná hlídka není. Pokud se roztrhá balík, tak pak řidiči bloudí, i ti s navigací.

0/0
21.4.2012 1:01

mam-rad-pivo

Re: Ty tři hodiny je vážně hodně

hlavně ti s navigací, i v dnešní době moderních technologií není od věci používat tištěnou mapu a vlastní MOZEK

+3/0
21.4.2012 1:20

nosalis

Re: Ty tři hodiny je vážně hodně

nj..jenomze to je prave problem .. clovek se nauci u rizeni , diky navigaci, nepremyslet.. a proto "bez ni" je ztraceny ,..... i kdyz tohle je jeste trochu jiny pripad.. ja mam namysli hlavne kdyz ji clovek zapomene ...

zatim se mi stalo jenom jednou, ze jsem kvuli nehode sjel z dalnice a jel jinudy ... a navigace v tom byla super... protoze jsem si mohl oddalit mapu, podivat se kam chci jet a jet do te doby, nez se chytla ...

ale musel clovek vypnout zvuk, aby se porad neotacel do protismeru a prepocitaval

+1/0
21.4.2012 1:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.