Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dívka měla platit za jednu jízdu načerno tisíce. Zatrhnul to až soud

Plzeňský krajský soud je ostře proti vydělávání tisícových částek na drobných pokutách za jízdu načerno v MHD. Ukázal to případ z loňského podzimu, kdy dívka doma neřekla, že v tramvaji dostala pokutu. Rodiče pak za dva měsíce dostali platební rozkaz na téměř deset tisíc korun. Soud ale rozhodl, že postup Dopravního podniku je nepřiměřený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Yrrej

Zlatá střední cesta

Na jednu stranu je to nepochybně malá domů pro spřátelené advokáty, na druhou stranu nechápu, proč bychom se měli nějak významně zastávat drobných zlodějíčků ( o nic jiného podle mě ve většině případů nejde ), kteří neplatí své dluhy, ať jim je 15 nebo 60 let. Jsem pro nějakou zlatou střední cestu.

0/0
21.4.2012 11:05

ducatofil

Re: Zlatá střední cesta

Pakliže někdo jede načerno a má zaplatit 10 000 Kč není zloděj on, ale dopravní podnik.

+2/0
21.4.2012 14:51

Mira_K

Re: Zlatá střední cesta

Ale houby. Více než 1000,-Kč dostat nemůže. Že na to pak stejně prdí a právníci po týdnech z toho udělají mnohonásobek, je především blbost pasažéra.

0/0
21.4.2012 21:23

Stuntman Mike

"mohl by být vybeven"...

... kdyby byly v ( .) ryby... ach jo ... banánistán pokračuje a dluhy platit nebudem.. ať už to ku... krachne jak v Řecku, nebaví mě to ... Rv

0/0
21.4.2012 6:41

zdarma

Re:

Co to meleš? Jaký dluhy? Nelze přece za pokutu chtít dvacetinásobek. Ano, jsme Banánistán, ale proto, že je tu něco takového vůbec možné, že advokáta děla kdejaký plzeňský osel, který jen vyplní formulář a je ve vatě....

;-O

+2/0
21.4.2012 7:43

RenegatZed

Hrůza české soudy

Nedávno bylo v TV, že jen v Plzni mají ročně 30.000 lidí, co chytnou načerno. Z toho 2.000 dětí. Podle mě jsou ty pokuty a odměny směšné. Měli by to zvednou aspoň na trojnásobek současnosti. Není přece možný, aby jen v Plzni bylo chyceno 30.000 neplatících. Se pak člověk diví, že nemají na platy a musí MHD dotovat z rozpočtů.

Měli by se zrušit veškeré limity. Takových 50.000 a podruhé by už načerno nejel :-)

0/0
20.4.2012 20:02

slv

Re: Hrůza české soudy

Dej si studený hadr na tu svoji bouli. Ticka je rozhodně dost na to ,aby se pokryly náklady na chycení černého pasanta i odeslání upomínky. Pokud jich je 30k za rok, tak jim to hodí minimálně 30 Mega. To je myslím dost na 30 revizorů a pět bab, které budou posílat dopisy. Navíc si upomínku mohou připočíst k nákladům, takže zase nic.

P.S. MHD nejezdím a ani nevím, kolik to stojí. Dost na to, abych šel buď pěšky nebo jel autem. Navíc mě nikdo nemusí dotovat.

+4/0
20.4.2012 20:42

Lokýt

Re: Hrůza české soudy

Auto je vůbec nejdotovanější způsob přepravy.

0/0
21.4.2012 7:20

TOMAS70

zkusenost

Já do toho spadnul díky dceři za 13 tis Kč. Začalo to nezaplacenou pokutou za zapomenutou legitimaci za 40 Kč.

Celou dobu jsem neměl o ničem tušení, dokud nedošel platební rozkaz. Vyřizovala kancelář p. VOLOPICHA.

8000 Kč odměna advokátovi za 20 min práce.

Byl jsem zbabělec. Zaplatil jsem a nechal to být. Tím větwí mám respekt k pánovi z článku. Dochází mi, že musíme bojovat i prohrané bitvy. Jinak si zasloužíme brečet jen piva.[>-]:-/

+6/0
20.4.2012 18:42

Mira_K

Re: zkusenost

A dcera vám to už splatila? Na zapomnětlivost je tohle nejlepší. :-)

0/0
20.4.2012 19:49

slv

Re: zkusenost

Hm. Z pár stokorun kapesného jí to vyjde na deset let.

0/0
20.4.2012 20:44

Edmund Černá Zmije

Re: zkusenost

Tak to je ještě brutálnější, pokud někdo zapomene legitimaci (je tedy stálý platící zákazník), tak poštvat na něj právníky - to je drzost nejtěžšího kalibru. Vzhledem k tomu, že dopravní podnik není soukromá firma, měl by to s nimi vyřídit magistrát - nejlépe velmi tvrdým potrestáním manažerů, kteří mají tohle na svědomí. Propuštění? Rok bez odměn? Tresty podobné kategorie by byly na místě. ;-€

+2/0
21.4.2012 7:05

Rubik1

Jizdenka s casovym limitem v nasem (ne)pravnim prostredi

..nahrava podvodum --- A co teprve, kdyz se revizor domluvi s kamaradem a ten na vhodnem miste zastavi dodavku, aby zabranil na nejakych 7 minut autobusu pokracovat v jizde a nekolika pasazerum vyprsi 90 minutovy limit. Revizor rozda pokuty a ma vydelano.

+2/0
20.4.2012 16:11

OskarPokorny

Re: Jizdenka s casovym limitem v nasem (ne)pravnim prostredi

-tak nemusí být ani domluvený s revizorem - jednou jsem na vlastní kůži zažil případ, kdy chlap jedoucí před tramvají normálně zastavil na kolejích vyšel z auta a šel do blízkého krámu po 5 minutách (tramvaják  kuse zvonil) chlap vyšel nasedl do auta popojel 20 metrů (tramvaj za nim) zase ho nechal stát na kolejích a šel do dalšího krámu (tramvaják opět neúčinně zvonil) po chvíli když vylezl tak ještě na tramvajáka dělal sprostá gesta. Celé to pozoroval měšťák a nic neudělal.

+1/0
20.4.2012 18:33

mr_bodo

Re: Jizdenka s casovym limitem v nasem (ne)pravnim prostredi

A jako když tramvaják zvoní, tak auta dostanou křídla nebo co?!? To nemohl zavolat na dispečink, aby tam poslali státní policaty, protože městapák, který to vidí, nic nedělá? Aspoň jednou by dělali něco užitečného. A řidič tramvaje by měl hodně velkou skupinku svědků... Chce to občas používat mozek. Určitě by se mezi cestujícími našel aspoň jeden s mobilem, co umí nahrát video...

+1/0
20.4.2012 19:51

Mira_K

Re: Jizdenka s casovym limitem v nasem (ne)pravnim prostredi

Vymýšlíte značně exotické situace. Jaká je statistická pravděpodobnost, že byste v Praze dostal v takovém případě pokutu? To spíše vybuchne Temelín...:-)

0/0
20.4.2012 19:48

zdarma

...

Si děláte srandu, normální člověk, notabene všichni postižení z dané tramvaje by ho roznesli... Zpoždění přece snadno dokáží. Tedy, pokud člověk není totální vovce.

0/0
21.4.2012 7:47

mousehr

A dopravní podnik

couvne teprve tehdy, až dostane od soudu přes prsty. Smutné.:-/ A co takový Dopravní podnik v Praze, ten čeká, a pak jdou rovnou exekutoři. Mnozí ani nevědí, že dluží, neboť máme "poctivé" revizory.;-€

+7/0
20.4.2012 15:15

iski

Re: A dopravní podnik

V Brně píší zrovna na stvrzenku, že nebude zaslána výzva před soudním řízením, šmejdi. Potkal jsem tuhle revizorku a ta byla zase velmi slušná a příjemná a k jedné paní měla pochopení. Škoda, že takových není více, měl bych o nich lepší mínění...

+1/0
20.4.2012 16:04

Mira_K

Re: A dopravní podnik

Oni revizoři zase mají své mínění o mnohých výmluvách, kterými je ctihodní cestující občas krmí....Zkuste si tuhle práci chvíli dělat!! :-)

0/0
20.4.2012 19:51

mr_bodo

Re: A dopravní podnik

Já se radši budu živit prací, než dělat revizora. Sorry.

0/0
20.4.2012 19:52

Mira_K

Re: A dopravní podnik

Copak, dohadovat se se ctihodnými občany, vyhazovat bezdomovce a podobné další existence z tramvaje se vám nechce? Moc nepříjemné práce co? Lepší je o tom krafat na internetu, co by jak by..... ;-)

0/0
20.4.2012 20:16

slv

Re: A dopravní podnik

Každý dělá na co stačí. I bachaři jsou třeba.

0/0
20.4.2012 20:46

zdarma

Re: A dopravní podnik

Ano, byli i bachaři v koncentrácích, kteří si dělali jen svou práci. 8-o

Tedy, vy máte názory.....

+1/0
21.4.2012 7:49

bk89322

Re: A dopravní podnik

To o tom vyhazovani bezdomovcu mne rozesmalo. Revizory v busu, tramvaji ci metru jsem videl x-krat, ale homelessakum se vzdy vyhnuli.

Od smradlaveho spinaveho homelessa totiz chytnou maimalne nejake parazity, ale pokutu a provizi pro sebe z nej nevyrazi.,

+1/0
21.4.2012 6:35

iski

Re: A dopravní podnik

Jak jsem poznal většinu lidí, kteří toto zaměstnání vykonávají, nesnížil bych se k tomu. Už samotné vystupování je značně smutné.

Vrazí před vás placičku bez pozdravu bez ničeho a jsou důležití a jednání, když nemáte jízdenku, nebo dokonce propadlou a spoj nejel jak měl? Nikoho nezajímá! A jednají s Vámi jak se zločincem!

Dražní revizoři, to je jiná. Dokonce jsem přejel nedopatřením pár stanic. Paní revizorka nejen, že při příchodu pozdravila, ale současně mi umožnila si doklad dokoupit a to bez přirážky! Po celou dobu jednala slušně a vlídně a nekopala kolem sebe jako ti z DPMB

Z DPMB jsem poznal tolik slušných revizorů, co by spočítal na prstech ruky pyrotechnika. Ti ostatní jim jen dělají ostudu. A nejhorší je, že člověk nemá dovolání. Zkrátka se s nimi domluvíte jen ručně, protože i jejich nadřízená by byla v Indii nejsvětějším kusem. Pokud je tam stále ta, když jsem s nimi měl posledně co do činění.

Jediného slušného člověka pana Holcapfla (snad jsem to napsal správně) vyhodili

+1/0
20.4.2012 20:31

Mira_K

Re: A dopravní podnik

A proč byste se k tomu nesnížil? Vždyť vás nikdo nenutí nezdravit. Zdravte, buďte příjemnější než ti ostatní revizoři. Ale zkuste si to na vlastní kůži tuhle práci dělat!!Ukažte, že to jde dělat lépe.... Policajt je taky zaměstnání, ke kterému byste se nesnížil? Prodavačka která pronásleduje kapesní zloděje - k tomu byste se taky nesnížil??? Proč je revizor jiné zaměstnání? ;-)

0/0
20.4.2012 23:32

iski

Re: A dopravní podnik

Nemám nic proti policistům. Sám jsem dělal u firmy, kde jsem chytal lupiče. Nemám potřebu se vměšovat mezi tuto sortu lidí, abych jim ukazoval, jak se člověk chová. Je to totéž, jako lehnout si do výkalů bezdomovce a učit jej, jak se hledá práce a na co jsou ruce

0/0
20.4.2012 23:43

Mira_K

Re: A dopravní podnik

....akorát výmluvy.

0/0
20.4.2012 23:48

iski

Re: A dopravní podnik

já nemám potřebu vám cokoliv vysvětlovat či zdůvodňovat, tito lidé jsou pro mě až na výjimky póvl a přes to nejede vlak. Když se vám jejich chování líbí, já jimi proto pohrdám a jistě se jim nechci rovnat.

Pokud to nedokážete pochopit či přijmout je to váš problém.

Pokud jsem podle vašich intervencí rozpoznal správně, patříte nějakým způsobem do této specifické skupiny lidí. Pokud patříte mezi ty slušné, je mi vás mezi těmi ovády líto. Pokud nikoliv nemáme si již co říci.

0/0
21.4.2012 0:01

Mira_K

Re: A dopravní podnik

......No ztráta času hovorem s někým, kdo je přesvědčen o své nadřazenosti. Pokud jsem správně pochopil, jste z Brna. Tamější prostředí neznám, ale v Plzni, Praze je normální viděl revizory při kontrolách zdravit, pokud vám jde hlavně o tohle. Naši revizoři to v linkových autobusech běžně dělají také. Přesto není výjimkou, že si cnostní občané na nás někdy stěžují, že jsme je údajně nepozdravili, byly na ně údajně sprostí, brali jim věci, neměli pochopení pro to, že oni si už před měsícem zapomněli koupit kupón ale vždyť se nic neděj, že??? Apod. atd. Kecy!!! V nátuře Čecha je totiž přesvědčení, že je nikdo kontrolovat nebude!! A z neznámého důvodu, jim nejvíce vadí kontroly revizorů. Zkuste si tuhle práci někdy dělat a iluze o nebohých cestujících a zlých revizorech vás rychle přejde!! ;-)

0/0
21.4.2012 7:39

iski

Re: A dopravní podnik

Takže jsem Vás odhadl správně. Pokud jste tím slušným, je to dobře a děláte čest svému řemeslu. Pokud ne, tak je to jak jsem říkal.

Víte co je k zamyšlení? Proč lidem nevadí průvodčí a vlakvedoucí na dráze a revizoři na železnici? Proč mají špatnou pověst revizoři MHD?

Ano jsem z Brna a že tu je spousta revizorů, kteří jsou velmi neotesaní a hrají si na policii a přitom jsou to stejné co kdejaká bezpečnostní agentura, je známá věc.

Mimochodem vaše mínění o revizorech a kontrolních orgánech a obecném názoru na ně mhd X železnice by mě velmi zajímalo...

0/0
21.4.2012 9:39

Mira_K

Re: A dopravní podnik

V zásadě není rozdíl ve vzdělání a pravomocech revizora a průvodčího!! Mnohde psychologické a fyzické nároky zaměstnavatelů na revizory v MHD, jsou dokonce vyšší než na průvodčího ve vlaku. Proč lidem vadí revizoři v tramvaji, kdežto ve vlaku ne, je spíše otázka pro psychologa. Domnívám se, že to má dvě základní příčiny. Za prvé zcela rozdílná míra cen jízdného. Jedna cesta tramvají stojí např. dvacku, jedna cesta vlakem stojí např. stovku. Paradoxně právě relativně směšná cena jízdenky na tramvaj svádí mnohé k podvědomému přesvědčení, že přeci kvůli dvacce nemůžou být pokutováni a „buzerováni“ revizorem.

0/0
21.4.2012 22:06

Mira_K

Re: A dopravní podnik

Např. velmi často se dohaduji s dětmi v relativním věku kolem 15 let, které jedou v MHD za poloviční jízdné, ovšem bez povinného dokladu o tom, že jim právě ještě není 15 let. což je hranice použití polovičního jízdného. Puberťačky šetří na cigáro, tak jedou za polovic a lžou, že ještě nemají občanku. Velmi častý případ, se kterými se potkáváme. Ve vlaku se s nimi průvodčí nebo pokladní vůbec nebaví – nemáš příslušný doklad o věku (vydá ho za pár kaček dopravce), jedeš za plné jízdné!!! V MHD se s vámi děcka a jejich rodiče dohadují při kontrole, že co že je to za buzeraci, nesmysl a prý že máme mít pochopení, vždyť přeci stačí říci, že jim je 14 let….

0/0
21.4.2012 22:07

Mira_K

Re: A dopravní podnik

Za druhé, zcela rozdílný způsob odbavování. Cestující má ve vlaku jistotu, že přijde jakási kontrolní složka – průvodčí. Na rozdíl od tramvaje, kde ta represivní složka je přítomna namátkově jen několikrát do roka. Pak vzniká podvědomé přesvědčení, že mě přeci nebude nikdo kontrolovat a tak to risknu jet načerno. To je ve vlaku mnohem obtížnější. Proto například tam, kde je povinné do autobusů MHD nastupovat předními dveřmi (menší města), s předběžnou kontrolou jízdních dokladů řidičem, je počet hřešících cestujících v autobusu mnohem menší, stejně tak jako počet homelesáků a agresivních jedinců. Zkrátka, kvůli způsobu odbavování vleze do brněnské šaliny kdokoliv pošahanej a když s objeví kontrola, najednou je problém. V šalině je případný černý pasažér a agresor v mnohem větší anonymitě než ve vlaku a naopak má velkou šanci z tramvaje utéci.

+1/0
21.4.2012 22:07

Mira_K

Re: A dopravní podnik

To všechno vede k tomu, že na revizora je v brněnské šalině vyvíjeno podstatně větší pracovní stresové vytížení a zároveň zvýšené riziko napadení, než kdesi na průvodčího ve vlaku. Proto se vám asi zdají revizoři při kontrolách příliš strozí. Otevřeně, já bych revizora v brněnské MHD dělat nechtěl, na linkových autobusech je větší klid a bezpečí. Což ovšem neznamená, že i tam není o zábavu postaráno s padělateli průkazek, prolhanými dětičkami a důchodkyněmi, které vědomě přejíždějí výstupní zastávku aby ušetřili atd. Na závěr – i v době, kdy jsem vůbec netušil, že s přepravní kontrolou budu mít něco do činění, jsem s revizory neměl problém. Stačilo mít vždy platný jízdní doklad.

0/0
21.4.2012 22:08

_m-

Re: A dopravní podnik

:-)R^

0/0
21.4.2012 10:31

_m-

Re: A dopravní podnik

Mohu se zeptat, kde žijete? DPMB - to je Brno, nebo Mladá Boleslav? V Praze revizoři zdraví, Formulka "dobrý, den, kontrola jízdenek, předložte jízdenku PROSÍM" je naprosto běžná. Když se nechováte jako zločinec nemají důvod chovat se k vám jako ke zločinci. V pražské MHD se málokdy stane, že vám propadne jízdenka kvůli jednomu ujetému spoji - pokud nejde o nějakou kalamitní situaci a v takové revizoři mítrné zpoždění běžně tolerují.

Když nemáte dovolání u nadřízené revizorů ozvěte se nadřízeným té nadřízené. Pokud jste si jist, že jste v právu.

0/0
21.4.2012 10:29

iski

Re: A dopravní podnik

DPMB je dopravní podnik města Brna. Žel je to tak, že v Brně většinou ne. Pokud se u vás revizoři chovají jak popisujete a kvůli minutě vás nekamenují, tak je vidět, že tam je tato funkce na trochu jiné úrovni, ikdyž excesy se najdou všude, jak bylo nedávno na Novinkách a snad i tady.

0/0
21.4.2012 10:36

Kefalín4

Není náhodou DP propleten s magistrátem?

Nesedí náhodou na magistrátě ti, který jste si zvolili?8-o Co jste si zvolili, to máte, tak se trď nedivte!

+1/0
20.4.2012 15:11

Davidzyx

Matematika

"Ročně přistihnou revizoři 35 tisíc černých

pasažérů. Vynásobte si to padesátikorunou za  doporučený dopis a připočtěte další personální náklady na posílení oddělení přepravní  kontroly"

.

Ročně přistihnou revizoři 35 tisíc černých

pasažérů. Vynásobte si to deseti tisíci korun pro právní kancelář a spočtěte obvyklé procenta úplatků na za předání kauzy právní kanceláři místo (vlastnímu a existujícímu) oddělení přepravní  kontroly.

+3/0
20.4.2012 14:37

OskarPokorny

Re: Matematika

To je klasický "zlodějský outsoursing" Moje maminka pracovala v nemocnici, kde na takové ty služby (drobné údržby, úklid areálu, péče o zeleň) měli speciální odbor, kde byly zaměstnaní tři lidé (jeden mentálně postižený). Ředitel nemocnice (asi za úplatek) to "outsourcoval" venkovní firmě. Mzdové náklady sice poklesly o pár desítek tisíc, stouply náklady celkově (platby externí agentuře o stovky tisíc) a navíc stoupla administrativa, protože se o každý úkon musí žádat.Navíc ta firma odmítá dělat ony drobné opravy (namazání pantů dveří atd..protože před tím prostě zavolaly na technické a přiběhl chlap s olejničkou nyní to prostě nejde. Tohle je prostě metoda jak vyvážet z polostátních podniků peníze.

+6/0
20.4.2012 15:12

Jiřik

Re: Matematika

Hele, ono to tak funguje nejen u polostátních podniků.

Když jsme byli samostatná fabrika, měli jsme vlastní regionální dodavatele většiny věcí (od nevratných obalů přes pracovní oděvy po tužky) a vlastní zaměstnance na práce v zázemí - opravy palet, čištění a opravy komunikací, stavební údržba atd.. Co nás koupila konkurence s matkou v zahraničí, musí jít všechno přes centrálu a přes vybrané dodavatele. Cena vyšší, dodací lhůty delší, uživatelský komfort stejný nebo horší a už jsme si na středisku zařídili vlastní vercajk, abychom nemuseli pořád volat cizí firmě a čekat na utažení šroubku dva dny...

+1/0
20.4.2012 23:56

nenovak

"Advokát dosáhl toho, že Dopravní podnik vzal žalobu zpět."

Ano, po úhradě celé žalované částky je logické, že Dopravní podnik vzal žalobu zpět.  Ale o žádný úspěch advokáta se skutečně nejedná. Čeho by se taky měl ještě domáhat, když byla žalovaná částka uhrazena?

0/0
20.4.2012 14:35

iski

Re:

vzniklých nákladů na řízení, protože přišla již hotová částka něco kolem 9000? Třeba? Kterých se běžně nezbavíte? To nebyla předsoudní výzva, ale platební rozkaz... neplést. :-P!!

+1/0
20.4.2012 16:07

elverano

Re:

náklady řízení nejsou předmětem řízení, tj. pokud je uhrazena žalovaná částka, jak se tomu stalo v tomto případě, tak žalobce žalobu vzít zpět musí, jinak mu soud žalobu zamítne a žalobce příjde o náklady.

0/0
20.4.2012 19:15

iski

Re:

Ale přece všude se na výzvách píše, že náklady na řízení, které ně+jakým způsobem proběhlo, bude přičteno k tíži dlužníka...

Popravdě začínám být trochu zmatený... holt nejsem právník... :-)

0/0
20.4.2012 19:23

elverano

Re:

No základní zásada je, že náklady řízení platí ten, kdo spor prohrál. Pokud žalovaný během řízení před vydáním konečného meritorního rozhodnutí - typicky rozsudku - zaplatí žalovanou částku (předmět řízení), tak jeho dluh zanikne splněním a v takovém případě by z tohoto důvodu soud žalobu zamítl a žalobce by ztratil právo na náhradu nákladů řízení. Proto pokud dojde k zaplacení žalované částky během řízení, tak zpětzvetí žaloby je prakticky automatický úkon žalobce. Soud pak usnesením řízení pro zpětvzetí zastaví a rozhodne o nákladech řízení.

0/0
20.4.2012 19:45

iski

Re:

A platební rozkaz vydal kdo? Měl jsem za to, že soud prve uznal nárok na na částku a úhradu škody, tedy řízení již proběhlo a na základě toho vydal platební rozkaz. To je to co mi nesedí. A to je rovněž to, zač je zda pan právník opěvován, že navzdory rozhodnutí a platebnímu rozkazu dokázal dlužníka oprostit od nákladů řízení. Tak jsem to pochopil.

Rozumím- li tedy správně, platební rozkaz byl vydán na základě předsoudního rozhodnutí?

0/0
20.4.2012 20:02

elverano

Re:

platební rozkaz vydal soud, ale žalovaný proti němu podal odpor a tím byl platební rozkaz zrušen, což znamená, že se začíná jakoby od znova, tj. pokračuje se v řízení. Odpor proti platebnímu rozkazu nemusí být nijak odůvodněn. Docílit zrušení platebního rozkazu je tedy triviální úkon. Po zrušení platebního rozkazu soud pokračuje v řízení a zakončil by ho vydáním rozusdku..pokud be nebyla žaloba vzata zpět, to je vysvětelo v předešlém příspěvku.

0/0
20.4.2012 20:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.