Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Africké ženy naučila létat pilotka Hitlera. Pomohla tak rozvoji Ghany

Africké ženy učila létat osobní pilotka Hitlera. Tvrzení, které by bylo i špatným aprílem, je ve skutečnosti založené na pravdě. Poblíž hlavního města Ghany totiž už několik let funguje malá škola, která své žáky vyučuje v neobvyklých předmětech - konstruování a pilotování ultralehkých letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

villík

Hmmm. A nezalítavala vona prototypy V-1 v Penemünde?

;-)

0/0
18.4.2012 11:27

Brloch

Re: Hmmm. A nezalítavala vona prototypy V-1 v Penemünde?

Jestli měla nohy správně do O, tak mohla.

0/0
18.4.2012 11:49

hafusak2

Re: Hmmm. A nezalítavala vona prototypy V-1 v Penemünde?

Byly vybaveny kabinou, ale nebyly sériově vyráběny. Sama HR byla při přistání s tím těžce zraněna.

0/0
18.4.2012 13:29

Lovap

Re: Hmmm. A nezalítavala vona prototypy V-1 v Penemünde?

Možno myslí tie pilotované verzie. Tie mali kabínu, tak nohy do O nemusela mať ;-D

0/0
18.4.2012 13:30

villík

Re: Hmmm. A nezalítavala vona prototypy V-1 v Penemünde?

Vy asi nevíte, že prototypy V-1 měly malej kokpit a zkoušely se jejich vlastnosti pilotem. A ta baba, co s tím taky lítala se jmenovala Hanna Reitsch......:-P

Ostatně:

http://editinternational.com/photos.php?id=47a883d14ce11

0/0
18.4.2012 13:41

KMJ

Re: Hmmm. A nezalítavala vona prototypy V-1 v Penemünde?

Nikolivěk . Hana  R. s V 1 neměla nikdy nic společného .  Poněkud si to pletete s raketovým Me 163  Komet  . Prototypy skutečně pomáhla zalétávat a přitom havarovala . Nicméně nejednalo se o ostrou variantu letadla .  Byl to v zásadě kluzák poháněný raketovým motorem a Hana R. havarovala pouze s bezmotorovou variantou . ostatně Me 163 byl víc nebezpečný vlastnímu pilotovi než  bombardérům které měl sestřelovat .  Raketový motor byl HODNĚ nespolehlivý .

0/0
18.4.2012 17:19

hafusak2

Re: Hmmm. A nezalítavala vona prototypy V-1 v Penemünde?

Mýlíte se. Skutečně HR létala i s pilotovanou verzí V-1 /správné označení bylo Fi 103 Reichenberg IV/. Také to byla poslední vývojová práce na které se v době války podílela. Údaje mám z její knihy Létání - můj život, /REVI Ostrava 1996/

0/0
18.4.2012 20:33

mlady_hutnik

pilotka Hitlera

A pak se byla projít v Praze po mostě Karla až na ulici Nerudy.

0/0
18.4.2012 10:40

Tomáš22

u nás by byly označeny a nebezpečné pokrokářky a modernistky

Držím těm holkám palce!!!! R^R^

0/0
18.4.2012 10:13

_Xeon_

??

Osobná pilotka Adolfa Hitlera? No, neviem, neviem... Čo by na to povedal Hans Baur. ;-D

+4/0
18.4.2012 8:14

Cizurator

Re: ??

Opět se ukazuje lenost místních pisálků dohledat a OVĚŘIT si fakta. Kdekomu je Hanna Reitsch povědomá, ale než o ní něco napíšu, tak si sakra ZJISTÍM, O KOM PÍŠU

+1/0
18.4.2012 8:30

karaya1

Re: ??

No co by, asi nestačí létat s Hitlerem od prvních kampaní r. 1932 až do konce, nestačí kromě toho zajišťovat spoustu dalších věcí a stát se osobním přítelem diktátora. Prostě přijde ženská a je po postavení... :-P

Kdyby si to pisálek chtěl opravit, viz třeba http://www.fronta.cz/hitlerova-letadla-letka-fliegerstaffel-fuhrer-baur - a o Hanně Reitsch toho najde dost třeba na německé wikipedii.

+1/0
18.4.2012 9:43

hafusak2

Re: ??

Podle její knihy "Létání - můj život" sice s AH přišla několikrát do styku jako ostatně každý, kdo dosáhl světového rekordu v něčem. Těsně před pádem Berlína se jí povedlo proniknout s letadlem Fi 156 Storch až ke kancléřství s AH, ale že by byla osobní pilotkou AH je naprostý nesmysl.

0/0
18.4.2012 13:27

intago

pilotka byla výborná, rekord i v 65ti

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hanna_Reitsch

0/0
18.4.2012 8:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.