Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič autobusu projel přejezd na červenou, vlak jej těsně minul

Řidič libereckého městského autobusu plného lidí projel minulý týden železniční přejezd na červenou. Podle svědků jen těsně minul houkající vlak. Incident vyšetřuje policie, dopravce dotyčného řidiče propustil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cimiento

incident v Rochlicích

s přítelem jsme stáli na zastávce přesně v moment, kdy se autobus přitíl přes koleje. vlak vyjížděl ze zastávky směrem do Jablonce, na prvním přejezdu závory jsou, na druhém, pár metrů dál, už bohužel ne, ale signalizační světla opravdu svítila. docela jsme se báli nastoupit, ale co má člověk dělat, když spěchá. celý zbytek cesty jel autobusík s prominutím jako prase stylem brzda plyn. lidé byli dost vyděšeni, jsem ráda, že nejsem sama, kdo to ohlásil a hlavně že už toho řidiče propustili, byl to starší pán s brýlemi.

0/0
18.4.2012 23:53

ČSLA

v Rochlicích? tam je přece závora, ne?

no každopádně MHD je hrůlza..autobusy dnes neřídí profíci s nahledem a ručním řazením, umožnující plynulou jízdu, ale trotlové, většinou, dřepící za volantem jak buchty a automat křečovutě trhaně řadí za ně..proto MHD s e vyhýbám...ale nejde to, když člověk nechce platit předrženého taxíka a chce pít anakahol, achjo..leda být zase abstinent a to je dost jako nuda

0/0
17.4.2012 19:46

jamil1

Re: v Rochlicích? tam je přece závora, ne?

závory jsou na hlavní ulici, na Hodkovické. kdežto od Vesce jsou jen světla ...

0/0
17.4.2012 23:20

loskazetos

Běžná záležitost

bydlím u křižovatky kde běžně projíždějí rozzuřené tramvaje na červenou. Některí řidiči MHD by potřebovali ústavní péči.

0/0
17.4.2012 15:04

Modrý a zelený blesk

Re: Běžná záležitost

No, ono s tou červenou (tedy Stůj) u tramvají je to trochu jinak.

0/0
17.4.2012 15:22

loskazetos

Re: Běžná záležitost

Znám dobře signály pro tramvaje

0/0
17.4.2012 18:37

Leinad

Re: Běžná záležitost

Znáš i brzdou dráhu tramvaje? (a řešení na úrovni velkého vyklízecího času - tramvaj už má několik vteřin stůj, ale nic kolizního nemá zelenou)

0/0
8.5.2012 22:27

servis123

?

směrem od Lbc k přejezdu je zastávka, tam osobní vlak vždy staví. Nákladní jede asi dále, ale žádná závratná rychlost tam není, jezdí tam opravdu pomalu, navíc těsně u kolejí je vidět dobře na koleje směrem na Lbc.. a ještě tam jsou závory!! tak nevím a přemýšlím nad nad nadpisem a příspěvkem svědka, že těsně vlak minul autobus... Stalo se mi,. že tam byla porucha závor, ale vždy tam byl člověk ve vestě ČD a řídil dopravu..

0/0
17.4.2012 13:09

jamil1

Re: ?

spíš to bylo opačně - autobus projel těsně před rozjíždějícím se vlakem. je dobře, že měl malou rychlost, protože by jinak skončil v busu a to raději nedomýšlet. prostě řidič busu vůbec nereflektoval světla, kdo ví proč byl tak mimo?

0/0
17.4.2012 23:22

Si0 po 4. zákazu

Takže pokud v 9místném mikrobuse

povezu 8 lidí a udělám přestupek, tak to bude obecné ohrožení?

0/0
17.4.2012 12:11

Kahlan Amnell

Re: Takže pokud v 9místném mikrobuse

Ano. Při některých zaměstnání jste jednou nohou v kriminále.

0/0
17.4.2012 14:16

Leinad

Re: Takže pokud v 9místném mikrobuse

Musí to být "pořádnej přestupek" - překročení rychlosti, zastavení na zákazu atd. se pokutuje normálně.

0/0
8.5.2012 22:29

doktor_bota_2

Citovaný "uživatel Moravák" je fakt klasa,

takový *** se jen tak nevidí. O dost horší ale je, že má readakce iDNES stejný názor, když ho bez komentáře cituje.

+1/0
17.4.2012 11:53

Marťan

Kdyby ten autobus řídil...

...nějaký lobista J, tak se vyšetří, že se nic nestalo, propustí strojvedoucího a potrestají oznamovatele domnělého přestupku za pomluvu!

+2/0
17.4.2012 11:29

Modrý a zelený blesk

Pokud by přejezd začal zvonit

až ve chvíli, když na něj vjel, tak by byla zřejmě porušena předzváněcí doba, neboli autobus přejede přejezd jistě rychleji, než se přiblíží vlak. Kamera se záznamem by to vyřešila, stojí (proti ceně busu) pár kč.

+3/0
17.4.2012 11:17

lumachi

Re: Pokud by přejezd začal zvonit

Nemyslíte spíše přibližovací dobu?

0/0
21.4.2012 8:48

baghira21

Dokud...

...budou mít řidiči postihy za nedodržení jízdního řádu, tak se bude na červenou jezdit furt a nejen přes přejezdy...konkrétně u poštovního náměstí v Rochlicích, kde se vám může bez problému stát, že tam zkejsnete na těch nefunkčních vlakových semaforech i 10 minut, to autobusáci dělají uplně běžně!!!

+5/0
17.4.2012 10:20

sanborn

Re: Dokud...

no pokud řidič městské dopravy bude jezdit na vlakovém přejezdu na červenou tak ten řidič rozhodně do této profese nepatří a tady by měl být mnohem tvrdší postih než výpověd...

+3/0
17.4.2012 10:25

baghira21

Re: Dokud...

Bohužel nekompetentnost a chaos v liberecké silniční dopravě zaviněná nulovou koncepcí a minimálními investicemi za posledních 15 let, odsuzuje řidiče (a to nejen DPMLJ) porušovat předpisy vlastně každý den...viz kruháče u Alfa-Station, nebo světelné křížovatky u Viaduktu, či na Šaldově náměstí.

Mimochodem u přejezdu v rochlicích (poštovní náměstí) je vlaková zastávka...pokud nakládají vozíčkáře (nic proti nim), tak tam vlak stojí 10 minut a celou dobu na přejezdech svítí červená...a pak tam čekejte...

+3/0
17.4.2012 10:57

vítr_v_zádech

Re: Dokud...

My víme, že to ti řidiči nedělají jen tak z plezíru. Jasně že dohánějí spoždění. Takhle ale ne! To je neomluvitelné. Jde o vědomé ohrožení pasažérů. Je úplně něco jiné, když třeba na devadesátce jede stovkou. Tam je míra ohrožení poměrně nízká pokud jede třeba přehledným terénem.

+2/0
17.4.2012 11:09

baghira21

Re: Dokud...

...nooo tak ono by taky stálo za to se podívat co za lidi dnes ty autobusáky dělá...Ty starý ostřílený borci, co tam ještě jezdili na Rťácích už pomalu vymíraj nebo jsou v důchodu a co za lidi, dnes půjde dělat za 12 tisíc hrubýho nástup, řidiče autobusu s takovou odpovědností? Aby jste měli 23 tisíc průměrnej plat, tak musíte bouchat 150 hodin přesčasů měsíčně, rozpisy se na tajno, ale s vědomím nejvyšších míst falšujou, aby se papírově splnily hodiny pro řidiče a za 22 tisíc udělá papíry na autobus každej kdo není uplnej debil a analfabet...

+1/0
17.4.2012 11:22

Inzheim

Tak asi

když si dáte jointa--- vzdálenost vlaku se oddaluje a hrdinství se přibližuje

0/0
17.4.2012 10:16

ČSLA

Re: Tak asi

ty jseš takový pako, že si po jointu hraješ na hrdinu? :-O chápal bych to po chlastu ještě, ale...

0/0
17.4.2012 19:48

InstinkTT

Vlaky

Včera jsem jel po kruhovém objezdu u Kralup a viděl jsem jak se z vedlejší řítí plná narezlá dodávka cca 10 slovenských dělníků a dělnic (SPZ). Raději jsem ubral a nechal je vjet na kruhák přede mnou. 500m za ním je nechráněný přejezd s dosti špatnými rozhledovými podmínkami. Řidič (!zjed!) ani neubral a v 70km/h ten přejezd projel bez jakéhokoli náznaku zpomalení. Prostě tam nic neviděl a ani se podle mne nerozhlédl.  Ještě že nic nejelo. Seškrabovat mrtvoly z vlaku by se mi fakt moc nechtělo. RvRv

+3/0
17.4.2012 10:14

panna z medvěda

Re: Vlaky

no on ale narozdíl od tebe vidí, že lidí je tady strašně moc

0/0
17.4.2012 11:50

Borovka2011

Propustili ho neopravnene

Vzdyt nic neudelal. Nikomu se nic nestalo, objektivne zadna skoda nikomu nevznikla, nejel ani pod vlivem alkoholu. Okamzite propusteni je tedy nezakonne. Jako pravnik uvedenemu ridici doporucuji se soudit. !

+2/0
17.4.2012 10:10

AsistentprofParkinsona

Re: Propustili ho neopravnene

No jako právník by jsi měl vědět, že soudy rozhodují nikoliv podle práva, ale podle toho, jak křičí media. Tak s těma soudama opatrně ;-D;-D

+1/0
17.4.2012 10:14

Borovka2011

Re: Propustili ho neopravnene

to mate bohuzel trochu pravdu ;-D

0/0
17.4.2012 10:27

AsistentprofParkinsona

Re: Propustili ho neopravnene

Ne trochu, ale celou a bohužel z vlastní zkušenosti;-(

+1/0
17.4.2012 11:48

Karboxyl

Re: Propustili ho neopravnene

Myslím, že by to projel na plný čáře. Na přejezd když blikají červená světla se dle zákona nesmí vjíždět.

0/0
17.4.2012 10:15

Borovka2011

Re: Propustili ho neopravnene

moc nechapete rozdil mezi porusenim predpisu dle silnicniho zakona a aplikaci par. 55 dle zakoniku prace. to jsou dve zcela odlisne veci, byt spolu s ohledem na pracovni povinnosti ridice souvisi.

0/0
17.4.2012 10:27

sanborn

Re: Propustili ho neopravnene

jako právník byste si měl přečíst silniční vyhlášku a seznámit se pracovní smlouvou řidiče městské hromadné dopravy......ale třeba Vás to v Plzni učili jinak ...

+4/0
17.4.2012 10:30

Borovka2011

Re: Propustili ho neopravnene

chtel jste snad rici silnicni zakon ;-D

+1/0
17.4.2012 10:36

vítr_v_zádech

Re: Propustili ho neopravnene

Nemá smysl slovíčkařit. Smysl snad chápete. Pro řidiče autobusu co přímo zodpovídá za bezpečnost pasažéru je to obrovský průser. Je to porovnatelné s požitím alkoholu v pracovní době. Za to se letí, hned.

+1/0
17.4.2012 11:01

franta-t

Re: Propustili ho neopravnene

Co furt všici máte s tym zákonem? Já a mnoho jiných jsme dělali řidičák podle VYHLÁŠKY (konkr. 99/1989 Sb.). Zákon vytahujte na ty, co si dělají řidičák od doby jeho platnosti klidně po současnost, jestli ještě platí; pro mě to důležité není.

+1/0
17.4.2012 11:22

Vanguard

Re: Propustili ho neopravnene

???

0/0
17.4.2012 11:57

.45 ACP

Re: Propustili ho neopravnene

Já taky dělal řidičák ještě podle vyhlášky a i zbroják ještě podle starého zákona. Znamená to podle vás, že se nemusím řídit podle současných platných zákonů? 8-o Takže podle vás mohu například jezdit v obci 60 a nesvítit? A už jste to zkoušel vysvětlit nějakému orgánovi? :-P

0/0
17.4.2012 12:18

franta-t

Re: Propustili ho neopravnene

Ne, nebylo potřeba. Od autoškoly jsem neřídil a kdyžtak jedu na kole nebo na in-line bruslích, na to žádný řidičák, orgán ani zákon nepotřebuju ;-)

0/0
17.4.2012 16:05

.45 ACP

Re: Propustili ho neopravnene

Řidičák ne, ale ten zbytek ano. Právě takoví cyklisté jako vy dělají na silnicích největší zmatek ;-€

0/0
17.4.2012 17:27

franta-t

Re: Propustili ho neopravnene

To souhlasím; přiznám se, že pravidla neumím a co se na silnicích změnilo od r. 1999, kdy jsem dělal řidičák, neřeším, když autem nejezdím. Ale na kole jezdím a nejde to nikomu ani soudně zakázat. Až bude muset cyklista povinně do autoškoly a prokazovat na testech, že umí pravidla (kdo včil zaručí, že se je naučí správně nebo že se je vůbec naučí?), tak to bude jiná věc, zatím to tak nefunguje. Každopádně by to bylo na jiné téma

0/0
17.4.2012 18:13

.45 ACP

Re: Propustili ho neopravnene

Tady jde spíše o to, že znalostí těch předpisů děláte něco hlavně pro svoji vlastní bezpečnost, obzvlášť když jako cyklista jste jeden z nejslabších (hned po chodcích) účastníků v dopravě ...

0/0
17.4.2012 19:13

franta-t

Re: Propustili ho neopravnene

To je možná pravda, nicméně stejně případnou srážku většinou odnese řidič. Tento případ se stal u nás na vesnici - kamarád šel v noci na in-line bruslích (jako chodec po levé straně) a sejmul ho řidič osobáku. Následoval soud, kde se řidič vymlouval, že ho neviděl. Soudce argumentoval tím, že řidič je školený na to, aby předvídal, a chodec, tedy i bruslař nemá jedinou povinnost v noci svítit, čili chodce má řidič na levé straně silnice očekávat. Výsledek je ten, že řidič má podmínku, zákaz řízení na nějaký ten rok a chodci platí řidičova pojišťovna nemalou ušlou újmu na zdraví, který si za ty prachy koupil model vrtulníku na ovládání v měřítku 1:15 :-) A tak to dopadá v 90% případů v otázce srážky řidič X chodec / cyklista

0/0
17.4.2012 20:54

.45 ACP

Re: Propustili ho neopravnene

Takže vlastně svojí vinou chcete přivést někoho cizího do neštěstí a ještě to pravděpodobně odnesete sám 8-o Zajímavé uvažování, no dělejte jak myslíte ...

0/0
17.4.2012 22:05

franta-t

Re: Propustili ho neopravnene

Konkrétně v tomto případě to byla 100% vina řidiče - chodec bruslař si splnil svou jedinou zákonnou povinnost - být na levé straně silnice

0/0
18.4.2012 6:52

.45 ACP

Re: Propustili ho neopravnene

Pokud byl opravdu zcela na levém kraji silnice, tak nejspíš ano. Ale co tak vídám právě bruslaře, tak jsou obvykle rozevlátí po celé půlce silnice a ještě bruslí ve stejném směru jako jezdí auta (což už vůbec nechápu - vždyť ta auta nevidí!) ... naštěstí pro řidiče už soudy občas začaly takovéto nehody obzvlášť cyklistů posuzovat objektivně stejně jako se na cyklisty začala zaměřovat i policie ... být vámi, začal bych se už ten zákon pomalu doučovat :-P

0/0
18.4.2012 8:02

franta-t

Re: Propustili ho neopravnene

Možná ano, ale nejde chtít po cyklistovi znalost předpisů stejnou jako po řidičovi, který musí absolvovat výuku a se stává právně řečeno osobou odborně způsobilou

0/0
18.4.2012 11:15

Vanguard

Re: Propustili ho neopravnene

Jestli ty jsi právník, tak já jsem soudce Nejvyššího soudu...vjetí na přejezd těsně před vlakem podle tebe není porušení pracovních povinností zvlášť hrubým způsobem, i když se nikomu nic nestalo?

+3/0
17.4.2012 11:57

Borovka2011

Re: Propustili ho neopravnene

Není, protože:

1. nebyla objektivně způsobena škoda,

2. je vůbec otázka, jestli to takhle bylo (dobrej právník by pohrozil a dokázal, že ne ;-D)

3. pokud opravdu začalo blikat červené světlo až v momentu vjetí, je otázka zda se vůbec stal přestupek proti silničnímu zákonu

4. celé je to poněkud na vodě, doprace se chtěl na řidiči spíš vyřádit, než aby měl trumfy v ruce

0/0
17.4.2012 13:02

Kahlan Amnell

Re: Propustili ho neopravnene

S touto logikou mohu být v práci beztrestně permanentně nalitá, protože dokud se něco nestane, je všechno v pořádku. 8-o

0/0
17.4.2012 14:22

jamil1

Re: Propustili ho neopravnene

Fakt se nedivím Dvořákové, že chce plzeňský práva zrušit. Mám dojem, že snad musíš být jejich absolventem. zvláště bod 2 mě rozesmál. bus plnej svědků, na zastávce plno svědků (pro Tvou informovanost, je těsně za přejezdem), ale dobrej právník by pohrozil. ha ha ha

+1/0
17.4.2012 23:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.