Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Florenci se srazila tramvaj s autobusem, zranilo se šest lidí

V pražském Karlíně se srazila tramvaj se zájezdovým autobusem. Šest lidí bylo při nehodě zraněno. Podle svědků jel zřejmě autobus na křižovatce na červenou. Nehodu vyšetřují policisté. Provoz tramvají mezi Florencí a Palmovkou byl zhruba na hodinu přerušen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

negatiff

vlevo nemohl odbočovat

je tam přikázaný směr rovně /tj. směr Hilton/

0/0
16.4.2012 20:51

Modrý a zelený blesk

Re: vlevo nemohl odbočovat

A jak jste přišel na to, že by měl odbočovat vlevo???

0/0
18.4.2012 8:52

kerrankin

....

Čekala jsem na přechodu u semaforu, který projížděl ten autobus, ale akorát vím, že chodci měli červenou a těsně po té srážce byla na semaforu pro autobus zelená, takže podle mě by musel jet vyloženě na červenou, žádnou tmavě oranžovou, nebo se předčasně rozjel...

0/0
16.4.2012 15:42

feese

Re: ....

Tmavě oranžovou? 8-o

0/0
16.4.2012 20:38

mistr sveta ve vrhu stinem

Uhraje to na hlavu

a bude vysmátej :-P8-o:-(

0/0
16.4.2012 13:12

bloud-velbloud

to by se v brně stát nemohlo

:-P

+2/0
16.4.2012 12:39

Xyz223

Re: to by se v brně stát nemohlo

Hlavně že se to už stalo.

0/0
16.4.2012 12:42

Xyz223

Re: to by se v brně stát nemohlo

Konkrétně třeba 23.5.2011...

+1/0
16.4.2012 12:46

bloud-velbloud

Re: to by se v brně stát nemohlo

v brně nejsou tramvaje:)

+2/0
16.4.2012 12:48

mahony3307

Re: to by se v brně stát nemohlo

No jen nech bejt,proslýchá se že už i v Brně se plánuje zavést elektřina :-P

+9/0
16.4.2012 12:47

schima

Re: to by se v brně stát nemohlo

Jj, tam jezdí šaliny, tam tramvaje nejsou ;-D

+3/0
16.4.2012 12:48

bloud-velbloud

Re: to by se v brně stát nemohlo

R^

+1/0
16.4.2012 12:48

Myreček44

Re: to by se v brně stát nemohlo

taky tam do té šaliny nelezu, my pražáci jsme zvyklí na naše tramky...

0/0
17.4.2012 10:32

CART09

Re: to by se v brně stát nemohlo

Nebojte, oni ten první semafor jednou postaví...;-D

+1/0
16.4.2012 13:00

Xyz223

škoda za milion

Osobně jsem obhlédl havarovanou tramvaj a řekl bych, že na tohle milion stačit nebude. Tahle deformace u tramvají ČKD je problém, v tomhle jsou přece jen ty kritizované Škoda 14T bezpečnější, důkazem budiž srážka u Kotlářky, kde T6 narazila do 14T.

0/0
16.4.2012 12:34

demon3

Re: škoda za milion

Nevim jestli bezpečnější, naštěstí tam nebyli žádní cestující, každopádně škoda tam byla přes 70 mega...

0/0
17.4.2012 11:47

Johny__S

Chápu,

že se můžou srazit dopravní prostředky - je to smutné. Ale proč ti lidé ještě provokují tím, že se schválně zraní?

0/0
16.4.2012 12:13

Kanaaarek

...

Byla jsem v te tramvaji a to temer vepredu, nebylo to zrovna prijemne, vypada to, ze autobus jel na cervenou

+2/0
16.4.2012 12:10

Keni

Re: ...

Muzete trosku popsat prubeh? Videla jste semafor pro Vas smer. Toto by me opravdu zajimalo, protoze situace kdu aytobusak vjede na cervenou tak pozde, aby se nechal sejmout tramvaji snad neni skoro ani mozna. Vy jste jeli, nebo se rozjizdeli ze semaforu?

Toto bude asi 14m bus a tomu ten prujezd trosku trva. Nedivil bych se, kdyby tramvajak z krizovatky vyrazil jak blazen, pomalu s umyslem ho vytrestat. Ale mozne (a neuveritelne) je ale i to, ze tam proste ten autobusak vjel na cervenou.

0/0
16.4.2012 12:25

schima

Re: ...

Tam v tom místě se vždycky jezdilo na hraně, ať už autobusáci jedoucí od Hiltonu nebo od nádraží. Je i pravda, že je tam relativně krátká mezera od přepnutí na červenou

0/0
16.4.2012 12:40

ondra-t

Re: ...

Jezdím do práce autem každý den, a podle mého odhadu jednou až dvakrát týdně vidím jak nějaký řidič autobusu vjede do křižovatky i když ji nemůže projet a zablokuje ji. Bohužel to dělají úplně běžně a to by to měli být profesionální řidiči. Vidět autobus jet zcela na červenou není žádná velká klika, i to se stává dost často. U tramavají to vidím rozhodně méně často (i když taky).

Nechci se vás dotknout, ale podle zaujetí vašeho příspěvku bych vás tipoval na řidiče nějakého autobusu. Možná, že vy jezdíte podle předpisů, ale všichni vaši kolegové rozhodně ne...

0/0
16.4.2012 12:47

Keni

Re: ...

Ano jezdim busem. I to projeti cervene je nekdy nutne, ono nelze pred krizovatkou hned zaflekovat. Unas je to dosti problem, ale v nemecku, holandsku i ve francii Vas u velkeho auta za tu tesne cervenou nechaji. V Rakousku mate diky blikani dosti casu a u nas musite slapnout zprudka na brzdu. Takze tyto cervene beru. Ale to ma bus nejakou rychlost a nemuze dojit k tomuto. Nekde vespod v diskusi se pise, ze ten ridic tu cervenou prehledl a zacal brzdit az pozde. Takze se omlouvam. Ale opravdu o velke casti tramvajaku nemam radne mineni.

Jinak tu zcela cervenou bych spise definoval jako oranzovocervenou. To se opravdu stava casto a bylo by prinosne konecne zavest ty blikajici zelene. Ty dve vteriny, co oranzova blikne oranzova neni adekvatni doba na zastaveni velkeho vozidla a jezdit do krizovatek 20km\h rychlosti jak nekdo jiste napise neni reseni.

S tim vjeti, nejedna se o odbocovani vlevo? Jak ma teda dle Vas postupovat. Pockat do noci, az nic nepojede. On tam vjet musi a muze.

0/0
16.4.2012 13:05

nemereth

Re: ...

Na téhle křižovatce přece autobus ani tramvaj nejezdí nijak extra rychle. Tedy pokud nejsou blázni. Autobus má nějakých 100 metrů od předchozí docela ostré zatáčky od Florence. A tramvaj má necelých 100 metrů od křižovatky, kde jezdí kvůli stavu kolejí taky hodně pomalu.

0/0
16.4.2012 13:17

Keni

Re: ...

Těch 50km\h je na zastavení během 2sec (možná 1s s reakční dobou řidiče) opravdu dost. Jezdit pomaleji je ale nesmysl. Prostě v nějakém okamžiku se musíte rozhodnout, zě křižovatku již projedete. Toto by vyřešlo to blikání zelené jako třeba v Rakousku, kde se dle nákladu, rychlosti a vzdálenosti rozhodnete, zda máte pomalu brzdit nebo jet. Že to bude i u nás se už mluví dosti dlouho.

Jinak zde bude i ta tram i ten bus opravdu jezit maximální povolenou rychlostí. Na náraz do sebe je to již velká rychlost. K tomu náprava je kus železa a opravdu tlustá železná trubka.

0/0
16.4.2012 14:04

Lízal

Re: ...

To, co tu tvrdíte, jsou typické bejkárny profesionálních řidičů. Nedivím se, že je všude tolik bouraček.

1. Semafor vidím z dálky, jedu max. 50 km/h.

2. Sleduju dění za křižovatkou a nenajíždím do ní, když nemohu bezpečně projet.

3. Tam, kde jsou přechody pro chodce, si pomáhám i pohledem na jejich semafor - svítí-li zelený panáček, je to v pohodě. Při červeném už dávám pozor, jestli nenaskočí oranžová.

4. Je to všechno o citu pro bezpečnost a plynulost dopravy a ne o tom, kdo je na hlavní a jestli se ještě přeřítím na oranžovou.

0/0
16.4.2012 14:55

Keni

Re: ...

1.) Oranzova sviti vetsinou 2sec. Reakcni doba min 0,5sec, protoze semafor sledujete. Takze mate 1,5sec na zastaveni takze 20m. Obcas nemozne a tu oranzo\cervenou proste prejedete. Osobak zahamntnout muzete, bus ne.

2.) Ano, za krizovatkou mate pravdu. Ale chodci ci auta v krizovatce pri odbocovani vlevo do toho nepatri. K tomu bus ma 12-15m delku a v nekterych krizovatkach takove misto ve spisce neni nikdy. Skoncit v krizovatce je sice prestupek, ale skoncit tam castecne je obcas nutnost. Jsou krizovatky, kde se predpoklada najeti 2-3 osobaku a ceka se na dalsi zelenou. Tam se s busem, nikdy nevejdete (Legerova x Rumunska).

3.) V tomto mate naprostou pravdu. NE vzdy muzete videt na druhy semafor. V buse sedite dole a pres dodavku jiz nevidite. K tomu nastesti nektere semafory maji pro chodce zelenou opravdu kratce.

4.) Take naprosty souhlas. Ale kolikrat pri odbocovani vlevo davate i s osobakem prednost vozidlum, ten predvama je nerozhodny a uz se riti zavodnici zboku.

+1/0
16.4.2012 15:18

Grossak

Re: ...

Keni, Keni. Ach.

1) Žlutá svítí téměř výhradně 3 s. Někdy měřte, než se projevíte. Reakční doba na začátek brzdění se udává 1 s. Na zastavení však nemáte 2 sekundy, ale celkem 5 sekund, pokud brzdíte rovnoměrně. S klesající rychlostí na konstantní dráze totiž narůstá čas na dvojnásobek (6 - 1 = 5 s).

2) Při odbočování vlevo je možné do křižovatky najet, i když nemůžete pokračovat. §22 odst. 3.

Blikání zelené je dost velký problém. Jednak prodlužuje cyklus na dynamicky řízených křižovatkách a tím narůstá zdržení všech. Jednak je nebezpečné. Při žluté je snadné se intuitivně rozhodnout, zda brzdím, nebo pojedu, protože je krátká tzv. zóna nejistoty. Pokud bude předtím blikat zelená, tuto zónu výrazně prodloužím a riskuji, že se řidiči v dopravním proudu budou chovat rozdílně, což povede k nehodě v řadicím pruhu. Rakousko je jedna z posledních zemí, která si blikání zelené tvrdošíjně obhajuje.

Jinak mě přijde neuvěřitelné to, že by řidič tramvaje najel do autobusu aby si přivodil zranění.

0/0
16.4.2012 20:40

Keni

Re: ...

1.) beru to jako překlep a uznávám, že se prodlužuje dráha. S tím časem jste nějak sci-fi

2.) Otázka je, zda je adekvátní dynamicky řízená křižovatka s čidlem pár metrů před. Nemluvě o tom, že tyto dynamicky řízené křižovatky, tramvaje a přechodu mají většinou za následek to, že se v hlavním směru přerušuje zelená vlna. I ta vynucená přednost by měla přepínat semafor s nějakým hlediskem.

0/0
17.4.2012 10:04

Modrý a zelený blesk

Re: ...

Kinematika pevného bodu, takto učivo ZŠ, je pro vás sci-fi?

0/0
18.4.2012 8:59

Modrý a zelený blesk

Re: ...

... hmotného...

0/0
18.4.2012 8:59

Grossak

Re: ...

1. Jistě, ale je to trochu jinak. Ještě jednou opakuji: dráha je konstantní, čas se při rovnoměrném brzdění prodlužuje na dvojnásobek. Fyzika.

2. Detektory se dělají pár metrů před (blízké), ale současně třeba 40 - 50 m před (vzdálené). Kamery, které však nejsou tak spolehlivé, mají běžně dosah 40 metrů. Musí se správně nastavit a servisovat. Chodce je možné pouštět jen při splnění podmínek koordinace. Tramvaje mi koordinaci narušují. Pokud jedou souběžně s auty, tak málo, pokud koordinovaný tah kříží, tak hodně. Pak se zakoordinuje zpět. Jinak preference MHD na křižovatce nemůže fungovat a nelze zajistit pravidelnosti provozu.

0/0
22.4.2012 10:54

Toranoko

Re: ...

typicky priklad - Plzenska smer Andel s Jinonickou. Je fakt, ze je tam srumec, a ze cekat na zelenou je asi nic moc pocit, ale nasomrovat se do krizovatky a pak tam trcet na svou cervenou, to je teda fakt des.

Na Plzenske smer Motol zas bezne vidam borce, co jedou po tram kolejich (v protismeru prikazaneho smeru pro auta) - sice jen "kousek", ale stejne.. se divim, ze jim to za to stoji.

0/0
16.4.2012 13:51

demon3

Re: ...

To není jen možné, tím méně neuvěřitelné, nýbrž naprosto jisté, tak se s tím smiřte... ;-)

0/0
17.4.2012 23:35

quagaar

hlavně

jestli už zdálky zvonil ;-)

+3/0
16.4.2012 12:06

InstinkTT

Re: hlavně

Jasně, brzdil zvonkem, to je klasika. :-P

+2/0
16.4.2012 13:32

Grossak

Re: hlavně

Něco snad naznačujete? Byl jste tam snad?

0/0
16.4.2012 18:19

rogerer

vypadá to že

autobus jel na červenou....nebo naopak?:-)

0/0
16.4.2012 12:05

Třetí jezdec apokalypsy

Já bych vesničany do Prahy pouštěl pouze pod dozorem.

Rv

+1/0
16.4.2012 12:01

Scarlett from Scottland

Re: Já bych vesničany do Prahy pouštěl pouze pod dozorem.

a Pražáky bych za hranice Prahy taky moc nepouštěla :-)

+2/0
16.4.2012 12:06

TheMiko

Re: Já bych vesničany do Prahy pouštěl pouze pod dozorem.

to byste si moc nepomohla, většina jsme "naplaveniny" z celé republiky i SK ;-)

0/0
16.4.2012 12:13

Scarlett from Scottland

Re: Já bych vesničany do Prahy pouštěl pouze pod dozorem.

no to vůbec nechápu, proč to děláte :-)

0/0
16.4.2012 12:16

TheMiko

Re: Já bych vesničany do Prahy pouštěl pouze pod dozorem.

čert ví, jev obvyklej pro půl Evropy :) ale třeba se to otočí až bude víc práce dostupná na dálku. Sice jsou tu lepší prachy, ale co si budem povídat... od centra se držím dál a výdaje, především za bydlení, enormní. Bydlím tu 22 let a pokud to není míněno s humorem (a že to jde a pobaví), nesnáším rozdělení Praha vs zbytek, kdy Praha může za vše. Blbci jsou všude, tady je lidí víc, tak i blbců. Ale každé město je nějak krásné, stěhovat se by pro mě byl problém :)

+3/0
16.4.2012 12:23

Scarlett from Scottland

Re: Já bych vesničany do Prahy pouštěl pouze pod dozorem.

všude krásně, ale doma a v británii nejlíp ;-D teda pro mě

0/0
16.4.2012 13:42

styl34

Lepsi ze se pri srazce zranilo 5 lidi

nez aby tam postrilel davy lidi nejaky dalsi Breivik!;-€

0/0
16.4.2012 11:57

schima

Re: Lepsi ze se pri srazce zranilo 5 lidi

Tam v té lokalitě by to nebylo od věci ;-)

0/0
16.4.2012 12:52

Aesculap

Jak jel asi rychle?

Vzhledem k tomu, jak je ta tramvaj promáčklá, tak si říkám, jak jel ten autobus asi rychle, nebo co to tam jiného tropil...

0/0
16.4.2012 11:53

Keni

Re: Jak jel asi rychle?

Podle toho pomackani jela spise rychle ta tramvaj. To vypada spis na projeti krizovatky na cervenou, nez rychlej rozjezd. Ona take zelena neznamena, bezhlave se vritit do krizovatky a sejmout vse co je v ceste, o coz se hodne ridicu pokousi a tramvajaci specialne. Kolikrat kdyz nekdo neni schopen odbocit, tak to zablokuje na delsi dobu nez je pocitano na vyklizeni pri odboceni vlevo (ale to by nemel byt tento pripad, zde je odboceni mam dojem nepovoleno (prikazany smer jizdy).

0/0
16.4.2012 11:58

quagaar

Re: Jak jel asi rychle?

no tak zvonil už zdálky a strašil přední ojí jako obvykle....no akorát zapomněl že dneska má mokrý koleje :-(

0/0
16.4.2012 12:08

Keni

Re: Jak jel asi rychle?

To je ten problem, mohl mit poruchu apod. Proste tramvajaci vetsinou misto rozumu pouzivaji cinkatko. Zde jel bud nekdo na cervenou, ten bus mohl mit poruchu (bude to asi linkova Bova a diky kvalite nasich silnic s pekne znicenym podvozkem). Protoze obcas tramvaji jako cestujici jezdim, tak mam k jejich chovani hodne pripominek. Casto delaji naschvali, jen aby dokazali ze oni maji na kolejich prednost. Ale jiste to nekdo rekne, jak to bylo. Mrknem vecer na TV.

0/0
16.4.2012 12:21

prukl

Re: Jak jel asi rychle?

Jako cestující možná někdy jedete, ale řídil jste někdy tramvaj? Asi ne...tak si nechte kecy o schválnostech! ;-) Ono když za tím pultem sedíte 12 hodin, tak někdy nemáte úplně nejlepší náladu ;-) a situace typu jako on mi ujel, ikdyž sem na něj mával....na to nehraje...výstup i nástup cestujících byl ukončen a šmidra...když počkám na příští přijedu pozdě, protože mi utečou světla...;-) někdy to ale zase jde, třeba když máte čas..:-)

0/0
16.4.2012 19:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.